ErikZ schreef:
Sven-O schreef:
De gevolgend van de cyberaanval op de TU Eindhoven
Er is sinds vandaag weer een tijdelijk wifinetwerk op de campus maar dat werkt nog maar half & hetzelfde geldt voor OneDrive, Outlook, Teams etc. Ik ben nu bezig met mijn afstudeeronderzoek en kan ook niet meer in de software die ik gebruik voor mijn simulaties...
"Vandaag is op de TU/e-campus weer een wifi-netwerk beschikbaar. Het zal naar verwachting nog weken duren voordat alle functionaliteit volledig is hersteld."
Vooral bizar omdat het in 2022 ook al raak was. Kan je niet inloggen in de M36 tenant omdat de AD servers offline zijn vanuit de IT afdeling dat je weet?
Het enige wat ik weet is dat alle interne servers zijn offline gehaald, dus niks werkt. Alle barren / cafetaria's / horeca dingen zijn dicht omdat ze niet kunnen betalen & in de werkplaats van de bouwkunde faculteit kun je om diezelfde reden ook geen materialen kopen om modellen te maken. In het sportcentrum kunnen ze geen reserveringen meer inzien en lag maandag blijkbaar ook de verwarming er uit. Mensen kunnen niet in de online omgeving met stof die ze moeten leren voor hun tentamens van volgende week & de toetssoftware van sommige digitale tentamens werkt ook (nog) niet. Impact is best groot voor veel mensen, mede doordat de hele academische planning nu een week is opgeschoven.
Ik heb nu een trial licentie voor m'n software kunnen fixen en zit met 4 vrienden op iemand hotspot met onbeperkt data dus kan weer door, maar ideaal is anders.