Jeffreylp schreef:
makrooy schreef:
Helemaal mee eens. Ik denk dat mensen echt extreem onderschatten wat voor boef Trump is.
Elke verkiezing weer stak Wilder zijn hand uit om Rutte te feliciteren. Trump verliest een keer en probeert democratie om te gooien. Hij belt staten met de vraag of ze nog '10.000' stemmen ergens kunnen vinden. Hij moedigde aanhanger aan om op 6 januari te vechten. Terwijl bestorming plaats vond deed hij uren lang niks behalve toekijken en genieten van de show.
Trump is een fucking zieke narcistische fascist. Wilders is heilig vergeleken met Trump. Het is echt krankzinnig dat Trump heeft gewonnen. Maar tegelijkertijd niet zo gek als je bedenkt dat 54% van de amerikanen leesvermogen hebben van een '6th grader' (11 jarigen).
Nou ja Trump heeft al lopen roepen dat zijn tegenstanders doodgeschoten moeten worden enzo. Hij wil het leger gebruiken om "the left" aan te pakken.
En dan hebben we het niet over zijn plannen om religie overal zwaar doorheen te duwen en legale amerikaanse burgers uit te zetten.
Plus is hij 100% een gevaar want hij luistert naar Putin en is ook nog eens vreselijk makkelijk te manipuleren. Dictators gaan nog lol aan Trump hebben.
Maar idd die Amerikanen zijn niet de meest slimme. Blijkbaar is er een enorme piek geweest na de verkiezingen daar dat mensen gezocht hebben waarom Biden niet meer meedoet.
Ja we zouden echt een hele pagina hier kunnen vol schrijven over de krankzinnige shit die hij uitkraamt.
Justinhafc schreef:
makrooy schreef:
Helemaal mee eens. Ik denk dat mensen echt extreem onderschatten wat voor boef Trump is.
Elke verkiezing weer stak Wilder zijn hand uit om Rutte te feliciteren. Trump verliest een keer en probeert democratie om te gooien. Hij belt staten met de vraag of ze nog '10.000' stemmen ergens kunnen vinden. Hij moedigde aanhanger aan om op 6 januari te vechten. Terwijl bestorming plaats vond deed hij uren lang niks behalve toekijken en genieten van de show.
Trump is een fucking zieke narcistische fascist. Wilders is heilig vergeleken met Trump. Het is echt krankzinnig dat Trump heeft gewonnen. Maar tegelijkertijd niet zo gek als je bedenkt dat 54% van de amerikanen leesvermogen hebben van een '6th grader' (11 jarigen).
Oh dat Trump een grote boef is staat buiten kijf. Wilders is op dat vlak daar niet mee te vergelijken. Meer de retoriek en punten die hij maakt lijken vaak wel op elkaar. Trump uiteraard wel een stuk extremer. Dat ze Trump herkozen hebben na wat die man gedaan heeft is echt bizar, maar goed. De Amerikanen willen en dus verdienen zo'n leider dan op dit moment... Benieuwd hoe het gaat verlopen, ook omdat hij qua huis van afgevaardigden en senaat behoorlijk z'n eigen zin kan gaan doordrukken dit keer.
Haha ja ik snapte je natuurlijk ook wel. Het zijn beide populisten. Ik doelde ook meer in het algemeen hoe erg men hem onderschat. Ik noemde hem laatst een fascist (terwijl ik dit woord liever niet te snel gebruik) en iemand flipte hem helemaal op mij. Ik noem aantal voorbeelden op waarom hij een fascist is en ik krijg als antwoord 'nja dat is trump hij lult maar wat'
.
Persoonlijk denk ik dat komende 4 jaar met een sisser gaan aflopen. Trump is veel grootspraak maar ontzettend incapabel. Hij is meer met zich zelf bezig dan echt zijn plannen doorvoeren. De grotere vraag is hoe de democraten zich uit deze diepe diepe dal gaan halen. Want echt op alle niveaus hebben ze geen meerderheid meer zoals je zegt. Zelfs op supreme court lijkt het de komende 30 jaar wel republikeinse meerderheid te blijven.