Zo'n klusje in huis wat uitmondt in een halve verbouwing.
Een van de scharnieren van een keukenkastje bij ons knapte los. Ik denk door jaren het stoom van de vaatwasser er naast wat in het hout is getrokken. De gaten waar de schroeven in zitten zijn nu te groot. Noodoplossing: grotere schroeven er beetje schuin in. Uiteraard direct weer een puntje aan de voorkant van de deur er uit... maar goed, hij hangt weer. Maar je hoort het deurtje kraken. Nou kwam ik toevallig op een oplossing om het steviger te maken:
https://www.bol.com/nl/nl/p/knaak-schar ... 172998595/Ik dacht; top, zet ik die er tussen en klaar. Maar uiteraard werkt het in de praktijk niet zo. Blijkbaar zitten de gaten net op een andere plek... Handige jongen als ik ben denk ik; ag, ik boor even 2 extra gaatjes in dat plaatje en dan past het. Ik heb wel boortjes voor ijzer/metaal.
Denk je dat ik er door heen kom? Nee natuurlijk niet. Eerste gaatje is er half door en dan besluit het boortje zich in tweeën te splitsen. De ene helft bleef in de boormachine en de andere helft ging de wereld ontdekken.
Volgende stap, nieuw deurscharnierstuk halen. Waarbij de gaten overeenkomen met het plaatje wat ik heb gekocht ter versteviging... Al zal dat vast niet de laatste stap zijn en eindigen we gewoon met een compleet nieuwe keuken... tering.