Active topics in Off-Topic

Moderators

• Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · online
  • Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 5 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 6 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 6 days ago
Hardtraxx Veteran
14320 posts member since 2011
last seen 33 minutes ago
Nog wel jong ook eigenlijk. Wel jammer, zijn unieke stijl maakte een groot deel van mijn jeugd.
Hardtraxx Veteran
3481 posts member since 2017
last seen 10 hours ago
Martin wrote:
RomanAnthony wrote:Er net achter komen dat de voorwaarden van ViaPlay gewijzigd zijn en je dus op je account (met meerdere profielen) niet meer tegelijk naar eenzelfde live sportwedstrijd kunt kijken als je niet op hetzelfde IP-adres zit. Dus betaal je 15 ballen in de maand met zijn 2en en dan kun je dus niet eens meer allebei naar een F1 kijken, of een City - United. Wat een onzin. Na Netflix wordt dit dus de volgende aanbieder die ik ga boycotten :').
Dit is inderdaad de grootste onzin die er bestaat.

Maar ik werd er dit weekend op gewezen dat je je viaplay account kunt koppelen aan een F1 TV account. En dat je dan via F1 tv kunt kijken. Heb dit pas sinds gisteren ingesteld dus heb het zelf nog niet kunnen testen of het werkte. Maar een kameraad van mij had het wel zo gedaan en kon wel kijken.

Dus voor de F1 is het een oplossing voor het voetbal helaas niet.
Ik besef me net dat ik met mijn Viaplay account dus 200 euro per jaar betaal om enkel en alleen F1 te kijken.

Gvd.
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 15 days ago
Mark With A Tarrel wrote:Ik besef me net dat ik met mijn Viaplay account dus 200 euro per jaar betaal om enkel en alleen F1 te kijken.

Gvd.
Tsja, Viaplay is nou niet bepaald een Utrechts streekproduct. Anders had ik je wel kunnen helpen
Hardtraxx Veteran
last seen 33 minutes ago
Waarom niet gewoon F1TV dan?
Hardtraxx Veteran
last seen 10 hours ago
Outlook. Een vreselijk achterhaald instrument om projectmatig te werken. Teams eveneens. De tering.
Hardtraxx Veteran
4805 posts member since 2014
last seen 4 hours ago
mwa outlook is nog wel okay.

teams is inderdaad vreselijk
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Mark With A Tarrel wrote:Outlook. Een vreselijk achterhaald instrument om projectmatig te werken. Teams eveneens. De tering.
De hele Microsoft suite behalve Excel is zo vreselijk achterhaald en overupdated.

Het zelfde met Adobe trouwens, op After Effects na zijn er tegenwoordig zo veel betere alternatieven.
Hardtraxx Veteran
4805 posts member since 2014
last seen 4 hours ago
excel is ook op zichzelf aardig hoofdpijnopwekkend. ben vandaag de hele dag bezig geweest iets rond the krijgen in excel om dat het niet werkte zoals het zou moeten. Dus moet je alles met de hand erin krijgen.

nu werkt het prima. maar jezus wat een gekloot zeg.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Gewoon ChatGPT de oplossing in VBA laten schrijven
H
Hardtraxxer
260 posts member since 2022
last seen 16 days ago
Mark With A Tarrel wrote:Outlook. Een vreselijk achterhaald instrument om projectmatig te werken. Teams eveneens. De tering.
Wat zijn betere programma’s dan? En wat is er precies achterhaald aan Outlook?Heb zelf met Outlook nooit zoveel problemen. Teams niet serieus genoeg mee gewerkt om een oordeel over te vellen
Hardtraxx Veteran
last seen 10 hours ago
Broken Balance wrote:Gewoon ChatGPT de oplossing in VBA laten schrijven
Persoonlijk meer fan van R (en dan ChatGPT je scripts laten schrijven ofc). Maar het is maar net wat je er mee wilt doen. Een IDE waar het beste van R en Excel gecombineerd zouden worden zou echt godlike zijn.
Huisapotheker wrote: Wat zijn betere programma’s dan?
Geen idee, you tell me? Zou er toch niet mee aan de gang kunnen, want ik werk voor de overheid en daar gebruiken ze Microsoft 365. Ik wil gewoon even flamen. Ik zou ook niets anders op mijn werklaptop kunnen installeren, die zit helemaal dicht getimmerd. Ook weer zoiets. Allerlei quality of life toepassingen staan ze niet toe om het mom van 'veiligheid'. Spotify, Miro of WhatsApp? We don't do that here. Ja, dat kan allemaal via de browser, maar dat werkt allemaal net wat minder lekker. AdBlocker? Extensies mogen niet dus iets als YouTube is een hel. Een andere browser zoals Brave met adblocker ingebouwd mag natuurlijk ook helemaal niet. Ook even terugzoeken op welke site je dat ene beetje informatie had gevonden kan niet, browser geschiedenis is uitgeschakeld. De grap is dat als je een eigen laptop meeneemt, het allemaal geen probleem is. Daar mag je mee doen wat je wilt, bijvoorbeeld ook je werk mail (Microsoft Exchange) op configureren. Moet je alleen om de dag even een 2FA doen. Dus ga ik binnenkort een eigen laptop kopen zodat ik eindelijk wat meer in een virtuele omgeving kan werken die aansluit bij mijn werkstijl. Het is eigenlijk te zot voor woorden. Maar goed, zo'n laptop heb ik voor andere dingen ook nodig. En verder heb ik niet veel te klagen.

Het was me overigens wel gelukt om vanaf een externe HD Windows to Go te draaien op mijn werklaptop, maar die installatie stopte er iedere keer na ~ 2 dagen mee (boot device not found blablabla).
Huisapotheker wrote:En wat is er precies achterhaald aan Outlook?Heb zelf met Outlook nooit zoveel problemen. Teams niet serieus genoeg mee gewerkt om een oordeel over te vellen
Het is een klassiek postbak waar alles op één hoop binnenkomt en je zelf aan de slag mag gaan om alles te gaan ordenen. Er is praktisch geen mogelijkheid om iets in tijdsdimensie te organiseren (alleen follow ups, maar met ~ 20 mails per dag heb ik gemiddeld meer follow ups dan het aantal dagen dat de formatie duurt). Dat zou toch anders moeten kunnen? Bijvoorbeeld een optie voor de afzender om aan te geven dat het gaat om het inplanen van een afspraak ofzo, dat het dan in een andere virtuele ruimte oid beland. Het kunnen maken van opmerkingen in je mail zoals in een word document zou ook een game changer kunnen zijn. Nu moet ik aan- of opmerkingen bij een mail in een apart OneNote of Word document bijhouden. Die informatie wil je het liefst gebundeld op één plek hebben. Een logischere koppeling met je to-do list zou ook mooi zijn. Ook de zoekfunctie is ruk. Eigenlijk is het hele e-mail systeem wat achterhaald. Iets als Teams kan daar wat invullen, dus spoor ik ook collega's aan meer Teams te gebruiken, maar dat lukt nog niet helemaal gezien veel dat niet echt snappen. Ondertussen is de Delete knop mijn beste vriend geworden om mijn mailbox een beetje ordelijk te houden.
Hardtraxx Veteran
last seen 33 minutes ago
236 pagina's aan leipe tekst doornemen en kort samenvatten :x
Hardtraxx Addict
1739 posts member since 2009
last seen 13 hours ago
Nuracore wrote:236 pagina's aan leipe tekst doornemen en kort samenvatten :x
Broken Balance wrote:Gewoon ChatGPT de oplossing
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 11 hours ago
Welk topic?
Hardtraxx Veteran
last seen 33 minutes ago
Paling wrote:
Broken Balance wrote:Gewoon ChatGPT de oplossing
Helaas is dat geen optie. Staat ook een fikse boete op als ik het wel doe.
Dat is het risico niet waard met dit soort bedragen :lol:
Delt-A wrote:
Welk topic?
Laten we het houden op inhoudelijk IT Security
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 11 hours ago
Ohja er bestaan ook pagina's met leipe teksten buiten Hardtraxx om.
Hardtraxxer
975 posts member since 2023
Delt-A wrote:
Welk topic?
xd
Hardtraxx Veteran
5475 posts member since 2013
last seen 12 days ago
Nuracore wrote:Laten we het houden op inhoudelijk IT Security
Hier ook een rapport van een TIBER opdracht aan het doornemen. Volgende week hele dag workshop er rond en moet binnenkort ook meewerken aan de volgende opdracht.

Ondanks dat het interessant is heb ik echt moeite met 100+ pagina's droge tekst :surrender:
Hardtraxx Veteran
7917 posts member since 2013
last seen 1 day ago
Grim wrote:
Ondanks dat het interessant is heb ik echt moeite met 100+ pagina's droge tekst :surrender:
Nat maken voor gebruik.
Hardtraxx Veteran
last seen 33 minutes ago
Afscheid moeten nemen van mijn baard :cry:
Hardtraxx Veteran
3816 posts member since 2010
last seen 7 hours ago
Is hij overleden? Of moest je 'm van je vrouw laten inslapen?
Hardtraxx Veteran
last seen 33 minutes ago
Ik heb hem zelf even met de schep moeten slaan. Helaas mag hij de komende weken niet meer komen en dus zat er niets anders op. Koop wel weer een nieuwe na 6 mei.
Hardtraxx Veteran
last seen 7 hours ago
Sterkte met het verlies! Ik ben die van mij voor mijn geboorte al kwijt geraakt. Sindsdien geen nieuwe kunnen vinden.
Hardtraxx Veteran
last seen 33 minutes ago
Bedankt, jij natuurlijk ook!

Mijn zoontje had mij nooit gezien zonder baard dus dat was wel even spannend voor hem. Maar gelukkig koste het daadwerkelijk maar 1 minuut een verwarde blik en wilde hij gelijk opgepakt worden om even zelf grondig te onderzoeken wat er nou eigenlijk veranderd is. Daarna was het gelijk weer dik aan, wat opzich natuurlijk een genietmoment is. Mooi ventje.
Hardtraxx Veteran
last seen 7 hours ago
Haha nice! Je ziet ook wel eens dat kids dan echt moeten janken xd