Grim schreef:
Huisapotheker schreef:
@Helicaze, dat van die verzekering snap ik niet zo. Zou je uit kunnen leggen?
Je bent normaal gezien ook verzekerd tijdens de heen- en terugrit naar het werk. Als je tot 17u30 moet werken, je vertrekt een uur eerder en hebt om 16u45 een ongeval. Dan kan het wel eens goed zijn dat de verzekering zich terugtrekt.
Als je echt tot een bepaald uur ergens moet blijven, dan doe je dat gewoon. Ga desnoods een halfuur op het toilet schijten en instagram/tiktok filmpjes kijken als je het echt beu bent.
Dat je veel stages moet doen kan jij inderdaad niets aan doen. Maar als het ergens goed, of aanvaardbaar is, kan je daar toch meerdere keren je stage doen? Bij andere plaatsen doe je toch ook +- hetzelfde werk. Dan is het toch beter als je op dezelfde plek kan terugkeren zodat je nog meer ervaring op doet omdat je al bekend bent met de werkwijze en collega's van die plek?
In België ben je idd verzekerd. In Nederland niet, daar wordt woon-werk verkeer als privé tijd beschouwd. Of het moeten ritten zijn die uitgevoerd zijn voor je werk. En op mijn studie moet je nu eenmaal altijd op een andere plek stage lopen. Je mag zelfs niet in een zelfde samenwerkingsverband stage lopen als je eerder stage lopen hebt
En ik moest dus ook verplicht ergens stage lopen wat eigenlijk altijd wel neerkomt op een kantoorbaan. Ik hou totaal niet van kantoorbanen of onderzoeksbanen waarbij je de hele dag door maar achter de pc zit. Als apotheker bij de apotheek om de hoek is het wat veelzijdiger, met een hogere werkdruk.
De komende week blijf ik idd zeker tot het einde aanwezig. Ik vertrouw niemand daar meer

. Leuke werkcultuur trouwens ook, om te kotsen. Maak je druk om belangrijkere zaken dan een stagiair die iets eerder vertrekt (en z’n werk bovengemiddeld goed doet aldus gekregen feedback)