Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1284, 1285, 1286, 1287, 1288, 1289, 1290, 1291  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2023 20:40 
 
Hardtraxxer

Die voorspelbaarheid zit niet alleen in de hardstyle, maar ook in andere muziekgenres. Waar the fuck is hip hop bijv heen? Vroeger mega veel populaire (mainstream) platen, en tegenwoordig is t helemaal niks meer. Het unieke talent, zoals Eminem, lijkt er gewoon bijna niet meer te zijn. Op TikTok komen daarentegen nog wel soms leuke unieke plaatjes voorbij, maar voor de rest?

Hou me aanbevolen voor goeie tips!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2023 09:51 
 
Hardtraxxer

Rickzel schreef:
Check het Ecstatic album eens. Om maar een voorbeeld te noemen.

Goeie :thumbsup:. Dit is dan wel weer goud.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2023 13:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dat ecstatic album is juist ook vrij voorspelbaar. beetje noicescontrollers kopie, wat vage raw achtige sounds en dus niet uniek in vergelijking met wat nu als euphoric verkocht word.

Het knettert en kraakt ook ngo eens aan alle kanten en staat de hele tijd over de zeik te gaan.

Het zijn wel nummers met potientie maar dan hadden ze ff fatsoenlijk gemaakt moeten worden.

voor goed gemaakte hardstyle kan je beter dat Udex album noemen. Het is niet helemaa mijn ding maar het is niet zo voorspelbaar en al 10 keer gemaakt dan de meeste hardstyle en voor min ook dan dat ecstatic album.
De track zijn gewoon goed geproduceerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2023 16:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind Udex echt wel dik maar het heeft op veel vlakken ook wel wat weg van Phuture Noize. Iets waar Voidax ook last van had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2023 16:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:
Het zijn wel nummers met potientie maar dan hadden ze ff fatsoenlijk gemaakt moeten worden.


Vind zijn tracks juist uitstekend geproduceerd. De tracks hebben een mooie warme sound. Veelal doordat hij niet de standaard synthesizers gebruikt voor zijn sounddesign, maar bijvoorbeeld simulaties gebruikt van analoge synthesizers waardoor zijn tracks een mooie warme sound hebben en zijn mixdowns meer '3D' klinken.

Zijn kicks zijn mss wel iets te raw / fel en in zijn algehele lead design mag hij iets meer variëren, maar dat is een kwestie van smaak. Over het algemeen zijn het ontzettend sterke producties vanuit een technisch oogpunt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2023 17:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja misschien is mijn fatsoenlijk gemaakt commentaar iets te. Het is wel zo dat de track voor mij echt wel issues hebben. Maar ja, de track zijn wel beter gemaakt dan de gemiddelde raw of euphoric track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2023 20:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@Jeffrey ik hoop dat je realiseert dat je mening fout is en dat er consequenties zullen volgen!

Udex kan mij dan weer geen flikker boeien, kom vechte :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2023 09:38 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:
voor goed gemaakte hardstyle kan je beter dat Udex album noemen. Het is niet helemaa mijn ding maar het is niet zo voorspelbaar en al 10 keer gemaakt dan de meeste hardstyle en voor min ook dan dat ecstatic album.
De track zijn gewoon goed geproduceerd.


Wat een onzin.

Ik ben zelf fan van Udex, maar dat album is gewoon telkens de zelfde plaat met exact de zelfde synths, kicks, vocalen en sounds. Ja hij heeft zijn eigen stijl maar in dat album is hij voor mij nog eentoniger dan het gros van de hardstyle artiesten. Ook zit er een rare flange/phase over zijn synths die de noten soms wat overdissonant laten klinken.

Ecstatic zijn sounds zijn gewoon hard en zuiver gemastered. En er zijn maar twee platen die een duidelijke Noisecontrollers stijl hebben (door de synth) en dat zijn Quantum Leap en Just Be. Ik laadde een paar platen in (voor een mix) maar niks clipt en geen enkele frequentie is echt zwaar weggedrukt door een compressor.

Het zijn beiden goede producers, maar ik denk dat Ecstatic hier wel objectief een beter album heeft neergezet als je ook kijkt naar variatie in sounds en stijl.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2023 09:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Welke NC plaat vind je op Quantum Leap lijken, want kan me oprecht niks bedenken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2023 10:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Jeffreylp schreef:
voor goed gemaakte hardstyle kan je beter dat Udex album noemen. Het is niet helemaa mijn ding maar het is niet zo voorspelbaar en al 10 keer gemaakt dan de meeste hardstyle en voor min ook dan dat ecstatic album.
De track zijn gewoon goed geproduceerd.


Wat een onzin.

Ik ben zelf fan van Udex, maar dat album is gewoon telkens de zelfde plaat met exact de zelfde synths, kicks, vocalen en sounds. Ja hij heeft zijn eigen stijl maar in dat album is hij voor mij nog eentoniger dan het gros van de hardstyle artiesten. Ook zit er een rare flange/phase over zijn synths die de noten soms wat overdissonant laten klinken.

Ecstatic zijn sounds zijn gewoon hard en zuiver gemastered. En er zijn maar twee platen die een duidelijke Noisecontrollers stijl hebben (door de synth) en dat zijn Quantum Leap en Just Be. Ik laadde een paar platen in (voor een mix) maar niks clipt en geen enkele frequentie is echt zwaar weggedrukt door een compressor.

Het zijn beiden goede producers, maar ik denk dat Ecstatic hier wel objectief een beter album heeft neergezet als je ook kijkt naar variatie in sounds en stijl.


Leap of Faith zou ook bijna direct van NC zijn gekomen.

Plus niks clipt? nee okay. Maar het is gek gebrickwalled. je hebt zo veel pieken die ineens strak plat stoppen. Dus de track zou eigenlijk gek staan te clippen. Ook dat zorgt voor gezeik. Het hele geheel is een brei van geluid. Op de drukkere stukken is er haast geen onderscheid meer te maken tussen de verschillende elementen. Alles is veels te hard.

Dus Hard gemasterd? ja, veels te hard. Zo hard zelfs dat er haast een brickwallhater remaster van moet komen. Muziek waar pieken niet mogen pieken klinkt eigenlijk altijd meteen slechter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2023 11:20 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Welke NC plaat vind je op Quantum Leap lijken, want kan me oprecht niks bedenken.


Dat is het punt ook, alleen de synthesizer is Noisecontrollers-esque. Het heeft wat weg van de Down Down synth en de synths die NC rond die tijd gebruikte. Als dat iets al een complete kopie maakt dan maakt niemand meer originele muziek, wat natuurlijk onzin is want het is meer complete mierenneukerij vanuit degene die het roepen.

En het is ook niet zo raar of zo, het zijn goede dingen en Ecstatic hebben bijv ook al eens een soort ode aan Headhunterz plaat gemaakt die zeer tof was. Die had ook overeenkomsten met Power Of Music.

Jeffreylp schreef:
Leap of Faith zou ook bijna direct van NC zijn gekomen.


Dus aansluitend op hierboven, het blijft Ecstatic zijn stijl (die leent van classics aan veel kanten) maar het is eigenlijk alleen de typische Down Down synthesizer die direct wat leent van Noisecontrollers. Als dat tegenwoordig al wordt gerekend als een op een kopie kan je echt helemaal niks zeggen over Udex die in de zelfde trend exact op Phuture Noize en B-Front lijkt.

Jeffreylp schreef:
Plus niks clipt? nee okay. Maar het is gek gebrickwalled. je hebt zo veel pieken die ineens strak plat stoppen. Dus de track zou eigenlijk gek staan te clippen. Ook dat zorgt voor gezeik. Het hele geheel is een brei van geluid. Op de drukkere stukken is er haast geen onderscheid meer te maken tussen de verschillende elementen. Alles is veels te hard


Dat roep je wel, maar ik zie in de waveforms en in mijn monitor niks wat maar duidt op, compression bricking, clipping of overdistortion. En ik heb met een bak aan oudere industrial hardcore op zich wel een goed referentiekader van iets dat daadwerkelijk loopt te clippen en terug is gemastered en compressed naar acceptabele niveau's, want in dat genre doen veel het expres om een bepaalde sound te krijgen.

Als je goede voorbeelden van clipping wilt moet je naar artiesten als Sub Zero Project, Rebelion e.d. kijken. Waar je hoort dat de kicks clippen maar gewoon naar acceptabel niveau zijn gecompressed, bijv om een bepaalde wobble of compressie van een basslijn of kick te krijgen. Luid ja, zoals alle muziek met de techniek van tegenwoordig, clipping absoluut niet.

Als je het vergelijkt met vroeger klinkt alles vroeger niet eens per se beter, veel klinkt echt zo enorm dof dat veel sounds niet echt aan bod komen, uitzonderingen daar gelaten (Pollen bijv.). Maar er ligt tegenwoordig veel meer focus op een veel vollere sound, dus hardere hoge tonen. Daarom klinkt het luid bij veel, maar het clipt lang niet bij iedereen. Veel genres waar het bij de stijl hoort doen het wel, zoals raw of industrial hardcore. Maar dan heeft het ook niet altijd iets met kwaliteitsverlies te maken maar ook met bewuste productiekeuzes.

Wat je dan zelf fijn vindt heeft niks te maken met een objectief oordeel over hun productiekwaliteit, dat is gewoon jouw smaak en dat is nooit en te nimmer leidend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2023 12:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Stellen dat 'niks clipt' in hardstyle is wat maf, want clippen is al snel inherent aan hoe je een hardstyle kick maakt. Het is een vorm van distortion die plaatsvind als je signaal over de 0db gaat. Dat kan wenselijke effecten opleveren, onder meer afhankelijk van het algoritme wat je gebruikt welke bepaalt wat er gebeurt met het signaal als het over de streep gaat.

Er is een beetje een grijs gebied wat dan wordt gezien als clippen / distortion als zijnde sound design, en wat een vorm van clipping /distortion is wat als onprettig kan worden ervaren door de luisteraar, wat je mss kan omschrijven met een subjectieve benadering van distortion, wat voor iedere luisteraar ook weer verschillend kan zijn. Ook weer afhankelijk van de apparatuur waar de persoon de track op afspeelt.

De Down Down lead heeft Noisecontrollers eens gedeeld hoe hij die heeft gemaakt in een tutorial (met een built-in synth van Logic, ES1 volgens mij) dus als je Logic hebt kan je die 1 op 1 gebruiken.

Wat Udex (en Phuture Noize) veel doet in een lead is in de basis een pitch LFO laten aansturen door een noise generator. Atmozfears laat hier zien hoe hij dat gebruikt voor de lead in Release.




Jeffreylp schreef:
Plus niks clipt? nee okay. Maar het is gek gebrickwalled. je hebt zo veel pieken die ineens strak plat stoppen. Dus de track zou eigenlijk gek staan te clippen. Ook dat zorgt voor gezeik. Het hele geheel is een brei van geluid. Op de drukkere stukken is er haast geen onderscheid meer te maken tussen de verschillende elementen. Alles is veels te hard.

Dus Hard gemasterd? ja, veels te hard. Zo hard zelfs dat er haast een brickwallhater remaster van moet komen. Muziek waar pieken niet mogen pieken klinkt eigenlijk altijd meteen slechter.


Ik snap dit niet helemaal, want het is vrij standaard om vrijwel alles plat te drukken voor het afmixen van hardstyle. Niet alleen Ecstatic is daar schuldig aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2023 12:43 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Stellen dat 'niks clipt' in hardstyle is wat maf, want clippen is al snel inherent aan hoe je een hardstyle kick maakt.


Dat is wat ik zeg. Clipping en constante peaking zit niet in het eindproduct, je denkt niet bij de mastering goh laat ik alles maar clippen (tenzij je Peaky Pounder heet). Maar in het productieproces wordt het wel gebruikt om bepaalde sounds te maken.

Bijvoorbeeld, in oude industrial worden grote bakken distortion gebruikt om kicks te laten clippen of muren van bass te maken, gezien dat een stijl van het genre is. Daarna wordt het qua geluid weer op niveau gebracht met goede compressie om wel het idee van clipping er in te houden, dat op zichzelf kan best een moeilijk proces zijn om precies goed te krijgen.

Verder klopt het wat je zegt, hardstyle en ook hardcore, (en vooral industrial), wordt veel platgeslagen om echt een consistent volume aan sounds te hebben, ongeacht hoeveel er tegelijk afspelen.

In oude (vaak niet zo goed geproduceerde platen) heb je nog dat breaks of stukken met alleen een kick een stuk zachter zijn dan bijvoorbeeld een climax. Dan kan je misschien zeggen dat het dynamisch is, maar kwalitatief gezien is dit niet echt beter of zo. Het kan wel je voorkeur genieten en daar is niks mis mee, maar het is normaal om shit plat te slaan en om clipping in productieprocessen te gebruiken of zelfs om een heel genre om te bouwen (industrial techno).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2023 13:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Stellen dat 'niks clipt' in hardstyle is wat maf, want clippen is al snel inherent aan hoe je een hardstyle kick maakt.


Dat is wat ik zeg. Clipping en constante peaking zit niet in het eindproduct, je denkt niet bij de mastering goh laat ik alles maar clippen (tenzij je Peaky Pounder heet). Maar in het productieproces wordt het wel gebruikt om bepaalde sounds te maken.


Misschien kunnen we het beter op de volgende manier verwoorden. Een digitaal (hard-)clipped eindproduct is snel onwenselijk, want dan krijg je distortion als je een nummer afspeelt over een speaker. Dat heeft er mee te maken dat je bijvoorbeeld het bovenste boogje van een sinusgolf er bij hard clipping letterlijk afknipt waardoor de sinusoïde afgestompt wordt. Dat kan een speaker al snel niet lekker meer afspelen en krijg je een vorm van distortion (welke er digitaal niet is maar in het analoge domein wel). Naar wat ik begrijp wordt dit true peak genoemd. Een voorbeeld van iets wat zo'n harde afstomping maakt is een bitcrusher.

Tcoh worden er clippers toegepast op de master (als zijnde een plugin). Een clipper kan je dan zien als een plugin die intern clipt maar een algoritme toepast waardoor het een signaal dat niet-clipped weer uitstuurt. Een voorbeeld daarvan is soft clipping. Deze afbeelding laat dat zien;

Afbeelding

Op z'n beurt heb je ook wel vormen van hard clipping die de afstomping iets mooier maken. Dat is dan weer afhankelijk van het algoritme wat deze gebruikt.


Broken Balance schreef:
In oude (vaak niet zo goed geproduceerde platen) heb je nog dat breaks of stukken met alleen een kick een stuk zachter zijn dan bijvoorbeeld een climax. Dan kan je misschien zeggen dat het dynamisch is, maar kwalitatief gezien is dit niet echt beter of zo. Het kan wel je voorkeur genieten en daar is niks mis mee, maar het is normaal om shit plat te slaan en om clipping in productieprocessen te gebruiken of zelfs om een heel genre om te bouwen (industrial techno).
[/quote]

Devin Wild maakt zijn breaks expres zachter om de kick harder in te laten komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2023 13:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik maak het btw onnodig moeilijk om digitale clipping er bij te halen denk ik als een vorm van hard clipping en te beginnen over true peak. Maar goed. Waar het imo in essentie om draait is dat als iemand zegt dat iets clipt dat het misschien wel correcter is om te zeggen dat een clipper lelijk is toegepast.

Heb ook even gecheckt. Nummers van Ecstatic zijn wel erg luid gemasterd. Net zo luid als die van DBSTF ongeveer. Ik snap Jeffreylp ergens wel, maar aan de andere kant is dit een normale gang van zaken in hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2023 13:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jullie zijn echt ongelofelijk met z'n allen he :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2023 13:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Jullie zijn echt ongelofelijk met z'n allen he :lol:


Hoezo? vrij gangbare producer talk dit zeg maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2023 14:07 
 
Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Rickzel schreef:
Jullie zijn echt ongelofelijk met z'n allen he :lol:


Hoezo? vrij gangbare producer talk dit zeg maar.


producers-corner/

Hoi he!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2023 14:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het past ook prima hier om binnen een paar posts wat toe te lichten naar aanleiding van het irritatiepuntje van Jeffreylp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2023 14:27 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Jullie zijn echt ongelofelijk met z'n allen he :lol:


Pas op he, je weet heel goed dat wij dat wel even bepalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2023 15:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Jullie zijn echt ongelofelijk met z'n allen he :lol:


ongekend
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2023 17:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Jullie zijn echt ongelofelijk met z'n allen he :lol:


Ongezellige reactie :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2023 10:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jaren geleden dat er hier zo de diepte in is gegaan op het forum, klasse jongens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2023 11:34 
 
Hardtraxx Veteran

Verschrikkelijke plaat verder maar WTF: Warface - Hooyah is 1 minuut en 44 seconde
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2024 16:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Free Martin Waus!!!!!
Vorige  1 ... 1284, 1285, 1286, 1287, 1288, 1289, 1290, 1291  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic