Rickzel schreef:
Welke NC plaat vind je op Quantum Leap lijken, want kan me oprecht niks bedenken.
Dat is het punt ook, alleen de synthesizer is Noisecontrollers-esque. Het heeft wat weg van de Down Down synth en de synths die NC rond die tijd gebruikte. Als dat iets al een complete kopie maakt dan maakt niemand meer originele muziek, wat natuurlijk onzin is want het is meer complete mierenneukerij vanuit degene die het roepen.
En het is ook niet zo raar of zo, het zijn goede dingen en Ecstatic hebben bijv ook al eens een soort ode aan Headhunterz plaat gemaakt die zeer tof was. Die had ook overeenkomsten met Power Of Music.
Jeffreylp schreef:
Leap of Faith zou ook bijna direct van NC zijn gekomen.
Dus aansluitend op hierboven, het blijft Ecstatic zijn stijl (die leent van classics aan veel kanten) maar het is eigenlijk alleen de typische Down Down synthesizer die direct wat leent van Noisecontrollers. Als dat tegenwoordig al wordt gerekend als een op een kopie kan je echt helemaal niks zeggen over Udex die in de zelfde trend exact op Phuture Noize en B-Front lijkt.
Jeffreylp schreef:
Plus niks clipt? nee okay. Maar het is gek gebrickwalled. je hebt zo veel pieken die ineens strak plat stoppen. Dus de track zou eigenlijk gek staan te clippen. Ook dat zorgt voor gezeik. Het hele geheel is een brei van geluid. Op de drukkere stukken is er haast geen onderscheid meer te maken tussen de verschillende elementen. Alles is veels te hard
Dat roep je wel, maar ik zie in de waveforms en in mijn monitor niks wat maar duidt op, compression bricking, clipping of overdistortion. En ik heb met een bak aan oudere industrial hardcore op zich wel een goed referentiekader van iets dat daadwerkelijk loopt te clippen en terug is gemastered en compressed naar acceptabele niveau's, want in dat genre doen veel het expres om een bepaalde sound te krijgen.
Als je goede voorbeelden van clipping wilt moet je naar artiesten als Sub Zero Project, Rebelion e.d. kijken. Waar je hoort dat de kicks clippen maar gewoon naar acceptabel niveau zijn gecompressed, bijv om een bepaalde wobble of compressie van een basslijn of kick te krijgen. Luid ja, zoals alle muziek met de techniek van tegenwoordig, clipping absoluut niet.
Als je het vergelijkt met vroeger klinkt alles vroeger niet eens per se beter, veel klinkt echt zo enorm dof dat veel sounds niet echt aan bod komen, uitzonderingen daar gelaten (Pollen bijv.). Maar er ligt tegenwoordig veel meer focus op een veel vollere sound, dus hardere hoge tonen. Daarom klinkt het luid bij veel, maar het clipt lang niet bij iedereen. Veel genres waar het bij de stijl hoort doen het wel, zoals raw of industrial hardcore. Maar dan heeft het ook niet altijd iets met kwaliteitsverlies te maken maar ook met bewuste productiekeuzes.
Wat je dan zelf fijn vindt heeft niks te maken met een objectief oordeel over hun productiekwaliteit, dat is gewoon jouw smaak en dat is nooit en te nimmer leidend.