Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1281, 1282, 1283, 1284, 1285, 1286, 1287 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2023 11:39 
 
Hardtraxxer

Ja maar het ging nu ff over een harde schijf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2023 11:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Fuck hey. Dit soort verhalen zie ik af en toe voorbij komen en is altijd wel een trigger om als de sodemieter weer even een keer een back-up te maken op een andere HDD. Kunnen ze niks herstellen van zo'n ding als die kapot gaat? Ik ben een leek, dus geen idee.

Dat kan, ligt er aan wat en hoe het kapot is natuurlijk.
Zo'n dienst kost alleen ontiegelijk veel zonder garantie dat het terug te halen valt.

Ben er zelf wel handig mee (is mijn beroep) maar mijn ervaring is, accepteer dat je het kwijt bent.
Meestal haal je 40% terug en is de rest gewoon fucked.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2023 12:33 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Mega zuur. Wat voor HDD was het?


Western Digital, maar ik denk dat het leeftijd is plus dat hij wel een paar keer op de grond is gedonderd. Dit ding heeft heeft het goed volgehouden juist ten opzichte van de Seagates die ik eerder had, die begaven het vaak in een jaar (maar dat waren vooral de aansluitingen). Het is ook zeker een goed deel mn eigen schuld door roekeloosheid en geen back-up maken.

En wat Nura zegt, het recoveren kost ergens tussen 200 en 600 bitterballen en dat heb ik er nou ook weer niet voor over gezien alles vooral hobbymatig was. De foto's vind ik meer jammer.

De enigste hoop is het feit dat hij nog wel aan gaat en dat de PC hem wel herkent. Hij kan hem alleen niet initialiseren (ook niet handmatig) en hij kan de partitioning niet herkennen waardoor hij gewoon niet in verkenner verschijnt. Daardoor is het onmogelijk hem te initialiseren want ik krijg de error "de aanvraag is mislukt door een onherstelbare hardware fout". Andere laptop, kabel en usb port mochten niet baten.

Dit betekent vaak wel dat hij niet te fixen valt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2023 12:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Mega zuur. Wat voor HDD was het?


Western Digital, maar ik denk dat het leeftijd is plus dat hij wel een paar keer op de grond is gedonderd. Dit ding heeft heeft het goed volgehouden juist ten opzichte van de Seagates die ik eerder had, die begaven het vaak in een jaar (maar dat waren vooral de aansluitingen). Het is ook zeker een goed deel mn eigen schuld door roekeloosheid en geen back-up maken.

En wat Nura zegt, het recoveren kost ergens tussen 200 en 600 bitterballen en dat heb ik er nou ook weer niet voor over gezien alles vooral hobbymatig was. De foto's vind ik meer jammer.

De enigste hoop is het feit dat hij nog wel aan gaat en dat de PC hem wel herkent. Hij kan hem alleen niet initialiseren (ook niet handmatig) en hij kan de partitioning niet herkennen waardoor hij gewoon niet in verkenner verschijnt. Daardoor is het onmogelijk hem te initialiseren want ik krijg de error "de aanvraag is mislukt door een onherstelbare hardware fout". Andere laptop, kabel en usb port mochten niet baten.

Dit betekent vaak wel dat hij niet te fixen valt.

Je zou nog kunnen proberen de disk te shucken. Dus je verwijderd het plaatje die de USB verbind aan de harde schijf en de hardeschijf gewoon met SATA verbind aan je pc. Met Seagate kan dat nog steeds en volgens mij kan dat met WD ook nog.

En anders een tip: Minitool Partition Wizard eens proberen
Kan best zijn dat er wat blokken of clusters in de schijf geflagged zijn. Houd eigenlijk in dat ze in een status zitten die door iets word vast gehouden en dus niet herschreven of gelezen kunnen worden.

Die tool kan heel handig dat mechaniek omzijlen en met de juiste sectors die partitie weer opnieuw opbouwen en/of uitlezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2023 22:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Mega zuur. Wat voor HDD was het?


Western Digital


Ik bedoelde; een klassieke HDD, SSD, M2 SSD :P.



Broken Balance schreef:
De reden dat het over tijd dimt, is omdat je het accepteert en er mee leert leven. Als je er niet op let of over gestresst raakt, dimt het het meeste. Het is niet omdat het zichzelf heelt. Als je er op gaat letten dan krijg je dus angst/stress en wordt het erger.


Btw, bij mij is ie heel sterk afgenomen en zelfs bijna verdwenen gelukkig. Zelfs 's avonds (in bed) hoor ik 'm praktisch niet meer. Geluk gehad :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2023 16:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nu al een aantal lijnen te zien op onze Samsung QLED tv.. gekocht in december 2020 via Coolblue dus nu buiten garantie… tering. Je verwacht toch wat langer met een tv te kunnen doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2023 16:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tegenwoordig niet meer, zeker techniek gaat er al snel aan.
Je zou het nog wel kunnen gooien op de levensverwachting van een product.

https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn

Je kan het altijd proberen

Citaat:
Van een product mag je verwachten dat je het een bepaalde tijd zonder problemen kunt gebruiken. Dit noem je de levensverwachting. Die hangt af van bijvoorbeeld de prijs, het soort product en het merk. Zo mag je verwachten dat een wasmachine langer meegaat dan een pen.

Gaat een product bij normaal gebruik eerder stuk dan verwacht? Of is er iets mis met het product? Dan moet de verkoper het product meestal gratis repareren of vervangen. Zelfs als de verkopersgarantie al is afgelopen. Je moet dan wel aantonen dat er iets mis is met het product. Zegt de verkoper dat dit je eigen schuld is? Dan moet je ook bewijzen waarom je niet hoefde te verwachten dat het product stuk zou gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2023 16:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ow oke. Moet ik dan gewoon even bellen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2023 17:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Ow oke. Moet ik dan gewoon even bellen?

Ja ik zou het gewoon bij de fabrikant kenbaar maken met de reden waarom je denk dat dit buiten jouw schuld is en ook goed aangeven dat je de aankoop hebt gedaan voor meer dan 3 jaar.

Weet niet of je überhaupt hebt opgezocht of dit type snel kapot gaat met de problemen die je hebt? Anders kan je dat ook als voorbeeld gebruiken natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2023 17:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij de fabrikant? Niet coolblue?
Ja heb wel zitten googlen maar weinig meldingen bij dit type tv. Zal morgen even belrondje doen dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2023 18:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Coolblue is slechts de verkoper die niets met de garantie te maken heeft behalve als dit binnen de periode valt de communicatie en het proces op zicht te nemen. Je kan het natuurlijk bij beide proberen maar gok dat Coolblue heel kort gaat zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2023 19:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Apple die in dat event van vandaag lekker interessant zit te doen met hun "we willen goed zijn voor de planeet en het milieu".

Stop dan eens met ervoor zorgen dat elke macbook en mac pc totaal niet te upgraden/repareren is. stop dan een met elk onderdeel van de iphone aan het moederbord te linken waardoor fixen verschrikkelijk moeilijk is.

stop dan met het maken van toekomstige e-waste. is je ssd stuk? je kan je hele apple pc weggooien. voor iphones geld hetzelfde.

kansloze toko. "co2 neutrale productie mn reet"

ohja en ze willen geen leer meer gebruiken. gaan ze zeker vegan leer gebruiken (gewoon plastic). ook dat is slecht voor de wereld. misschien haast nog wel erger dan echt leer.

edit: moet ook zeggen dat ik helemaal gek word van dat constante switchen naar iemand anders voor een kort verhaaltje. willen ze het hele bedrijf aan het woord laten komen ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2023 08:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:
Apple die in dat event van vandaag lekker interessant zit te doen met hun "we willen goed zijn voor de planeet en het milieu".

Stop dan eens met ervoor zorgen dat elke macbook en mac pc totaal niet te upgraden/repareren is. stop dan een met elk onderdeel van de iphone aan het moederbord te linken waardoor fixen verschrikkelijk moeilijk is.

stop dan met het maken van toekomstige e-waste. is je ssd stuk? je kan je hele apple pc weggooien. voor iphones geld hetzelfde.

kansloze toko. "co2 neutrale productie mn reet"

ohja en ze willen geen leer meer gebruiken. gaan ze zeker vegan leer gebruiken (gewoon plastic). ook dat is slecht voor de wereld. misschien haast nog wel erger dan echt leer.

edit: moet ook zeggen dat ik helemaal gek word van dat constante switchen naar iemand anders voor een kort verhaaltje. willen ze het hele bedrijf aan het woord laten komen ofzo?

Gaat het inmiddels weer een beetje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2023 09:30 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:
Rant


Vervang Apple door elk tech bedrijf en vervang event van vandaag voor de laatste 10 jaar.

Ik heb voor werk echt elk jaar die keynote van ze moeten kijken en het zit zo kats vol bullshit elke keer. En het is veel te Amerikaans met dat geklap na elke zin en applaudisseren voor shit wat al 5 jaar geleden is uitgevonden.

Dat milieuargument dat heeft elk tech/electronica bedrijf. Elk bedrijf maakt zijn producten zo dat ze na 2 tot 4 jaar gewoon ouderwets zijn, niet meer onder technische ondersteuning vallen of technisch verweren zodat je een nieuwe moet kopen. Want iets duurzaam maken, maak je geen winst op. En als ze het wel duurzaam maken vinden ze wel iets anders om geld uit te trekken.

De laatste mensen die je moet geloven over duurzaamheid is de bedrijven sector. In een wereld waar winst een grotere rol blijft spelen dan verantwoordelijkheid zal een bedrijf nooit daadwerkelijke duurzaamheid kiezen zonder ergens anders enorm op geld te graaien of te liegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2023 23:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Greenwashing is simpelweg te rendabel voor bedrijven omdat consumenten het als zoete koek slikken. Pas zodra de consument ze erop afrekent verandert er iets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2023 08:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Joey schreef:
Greenwashing is simpelweg te rendabel voor bedrijven omdat consumenten het als zoete koek slikken. Pas zodra de consument ze erop afrekent verandert er iets.


Is dat wel zo? Ik heb het gevoel dat we het met zn alle heus wel door hebben maar dat we er simpelweg ook niet veel aan kunnen doen. Niemand gaat opeens, ik zeg maar wat, Disney+ of Coca Cola niet gebruiken uit morele overwegingen. Op een paar hippies na.

Ik heb nog nooit iemand gesproken die vindt dat greenwashing niet echt is en dat de grote bedrijven het uit goede intenties doen. Andersom wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2023 10:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Denk meer dat hij bedoelt dat iedereen weet dat het slecht is, maar er gewoon mee door gaat.

Als het om duurzaamheid gaat is Apple een van de slechtste merken (zij stoppen sneller ondersteuning voor apparaten en draaien geen belangrijke updates meer uit voor oudere apparaten waardoor ze onbruikbaar worden) maar het blijft een van de meest populaire merken ter wereld.

Daar tegenover zijn bijv Sony telefoons vele malen duurzamer, en die verkopen weer vrij weinig telefoons.

Dus zoals gezegd, de duurzamere alternatieven zijn er, men weet dat het slecht is, maar zoals je zelf zegt niemand die het doet. Iedereen wil gewoon het nieuwste van het nieuwste hebben terwijl het nieuwste van het nieuwste tegenwoordig niet zo veel nieuws meer voorstelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2023 10:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
De laatste mensen die je moet geloven over duurzaamheid is de bedrijven sector. In een wereld waar winst een grotere rol blijft spelen dan verantwoordelijkheid zal een bedrijf nooit daadwerkelijke duurzaamheid kiezen zonder ergens anders enorm op geld te graaien of te liegen.


Maak in deze context ook weer even graag een rant over de erbarmelijke teruguitgang in kwaliteit van kleding de afgelopen jaren. Sokken, onderbroeken, T-shirts. Binnen no-time zitten er gaten in. Nu heel wat shirtjes van Superdry binnen gehaald die wel langer goed lijken te blijven.

makrooy schreef:
veel aan kunnen doen. Niemand gaat opeens, ik zeg maar wat, Disney+ of Coca Cola niet gebruiken uit morele overwegingen. Op een paar hippies na.


Je zag iets vergelijkbaars toen die 'schokkende' documentaire The Social Dilemma uit kwam over de macht van social media. Eventjes hand voor de mond en ogen die uit puilen van verbazing en een maand later ben je het allemaal weer vergeten terwijl je door je timeline scrolled.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2023 11:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik kan hier uren over ranten maar we leven nou eenmaal in een winst-gedreven kapitalistische wereld.
Je ziet het overal met de prijzen die stijgen maar de product kwaliteit die verdwijnt. Maakt niet uit of het Tech is, kleding, of voedsel. De zelfde prijs voor minder is momenteel de trend omdat een bedrijf niet wilt inleveren in winst en de consument als makke schapen wel klagen maar ook gewoon door gaan met kopen.

Mark With A Tarrel schreef:
Je zag iets vergelijkbaars toen die 'schokkende' documentaire The Social Dilemma uit kwam over de macht van social media. Eventjes hand voor de mond en ogen die uit puilen van verbazing en een maand later ben je het allemaal weer vergeten terwijl je door je timeline scrolled.


Je omgeving en sociale wereld (analoog) speelt hier ook erg in mee. Tegenwoordig zijn apps als Whatsapp en andere vormen van social media de nummer 1 wat betreft communicatie. Dus stel jij als persoon bent over dan kan er onbewust toch nog een soort van groepsdruk zitten waardoor je besluit toch maar deze diensten te gebruiken omdat het voor je contacten de enige 'normale' vorm is van communicatie. Bellen is bijna niet meer, een appje is natuurlijk veel makkelijker en laat Meta nou net de marktleider zijn wat betreft communicatie apps.

Even overstappen op iets anders terwijl de rest van je kring niet over gehaald word of kan worden is natuurlijk erg lastig. Een smartphone is leuk maar tegelijkertijd ook echt een verdoemenis imo. Nu heb ik wel de hypocriete pet op want ook ik buig mij niet om afscheid te nemen van een whatsapp en facebook. Al ben ik het wel vele male minder gaan gebruiken.

Het speelt natuurlijk ook wel mee dat wereldwijd er achtergelopen word rondom privacy wetten. We proberen het nu wel steeds beetje bij beetje aan te passen maar lopen nog altijd achter de feiten aan omdat de groei zo knetter hard is gegaan en wij eigenlijk niet weten hoe we hier mee overweg moeten. Tegen de tijd dat er eindelijk een wet is heeft de tech gigant weer een loophole gevonden om hier nog steeds misbruik van te maken.

Denk aan het facebook algoritme die binnen een paar jaar zo uit de kluite is gegroeid dat zelfs de ontwikkelaars er bang van zijn geworden en gewoon niet weten wat er gedaan kan of moet worden om het enigszins in controle te houden. Buiten het feit dat iemand's persoonlijk data meer waard is dan een vat olie is er ook geen gigant die hier verandering in wilt brengen. Hiermee gooien ze hun eigen ruiten in omdat dit juist hun verdienmodel is.

Vervolgens zijn er zat overheden die zo afhankelijk zijn van deze bedrijven die er ook weinig aan durven te doen omdat dit anders economisch best veel schade kan toebrengen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2023 14:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Facebook die met "top fan" badges aan het strooien is. Krijg er net een voor bol.com. Ik like enkel regematig hun advertenties omdat die vaak wel goed gevonden zijn. Voor de rest nooit interactie op een bepaalde manier. Ook met andere "meme" accounts die ik af en toe voorbij zie komen tijdens het scrollen waar ik hoogstens enkele posts per week van like, terwijl ze waarschijnlijk meerdere per dag posten. Ik volg al die accounts niet eens :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2023 23:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Twee verkeersboetes achtereen ontvangen :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2023 19:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dat ik in 2015 de 10 Years Noisecontrollers cd/bluray niet gekocht heb en dat er nu echt totaal niet aan te komen valt.

ja er is op dit moment iemand op marktplaats die het verkoopt maar daar wil ie 250 euro voor hebben en dat vind ik toch ff te gek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2023 15:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Een zakelijk Microsoft 365 abonnement afsluiten. Na 2 maanden nog niet gelukt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2023 15:28 
 
Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Een zakelijk Microsoft 365 abonnement afsluiten. Na 2 maanden nog niet gelukt.


What? Probeer je het zelf of via een CSP? Als je het zelf doet is creditcard of Paypal al genoeg
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2023 15:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:
dat ik in 2015 de 10 Years Noisecontrollers cd/bluray niet gekocht heb en dat er nu echt totaal niet aan te komen valt.

ja er is op dit moment iemand op marktplaats die het verkoopt maar daar wil ie 250 euro voor hebben en dat vind ik toch ff te gek.


Mijne is uit de auto van een maat gejat een paar jaar terug, op 1 van de 3 discs na, die zat in de speler. Ook D-Block & S-Te-Fan - Music Made Addicts :cry:
Vorige  1 ... 1281, 1282, 1283, 1284, 1285, 1286, 1287 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic