Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1280, 1281, 1282, 1283, 1284, 1285, 1286 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2023 11:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heb sinds vorige week ook heel lichtjes wat oorsuis in m'n linker oor na dagen in de studio te hebben gezeten. Merk het alleen als het verder heel stil is. Gekke is dat ik het weg kan denken als ik me er op concentreer. Vanochtend toen ik wakker werd was het weg, maar het komt nu af en toe nog op. Hopen dat het goed kom. Deze week iig goed rust pakken voor m'n oren :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2023 14:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

pim__ schreef:
Poh, wat zuur lijkt me dat

Waar komt het door?


De eerste keer ~5 jaar geleden kwam het door een avondje op stap in een café met heel schel geluid, terwijl ik mijn oordoppen niet mee had. De dag daarna idem in de voetbalkantine. Ik heb altijd mijn oordoppen in tijdens het stappen / feesten en toen 2 dagen achter elkaar heel onverwachts niet en ben toen ook met mijn stomme kop gewoon blijven staan.

Deze keer (zo'n 5 weken geleden) kwam het heel stom en onhandig door mezelf. Ik moest een radioshow opnemen op mijn dj set thuis en deed dit na een lang en druk weekend, waardoor ik niet helemaal bij was. Terwijl ik mijn koptelefoon op had draaide ik niet aan de cue/master knop, maar aan de volumeknop van mijn koptelefoon. Volledig open. Ik kan je zeggen: dat gaat hard. Heel hard. Niet te vergelijken met telefoonvolume / normale oordopjes volume. Ik denk dat het geluid maar 0,5 seconde was, maar ik merkte meteen dat het mis was / kapot was. En nu 5 weken verder zit er nog weinig / geen verbetering in, helaas.


Spobbertiet schreef:
RomanAnthony schreef:
Door het recente ongelukje met mijn oren een steeds erger wordende tinnitus en vooral intolerantie tegen geluid. Mijn Tomorrowland kaart voor morgen last minute moeten verkopen, maar vooral flinke zorgen weer voor de lange termijn. Laatste keer dat het zo erg was (5 jaar geleden) is het uiteindelijk goed gekomen. Maar toch. Heeft momenteel een flinke negatieve impact op mijn dagelijkse leven. Wordt pittig komende weken.


Wat kut, hoe kwam je ervan af?


Niet. Met tijd werd het minder heftig (vooral de gevoeligheid voor geluid in mijn rechteroor, godzijdank) en met tijd (destijds >1 jaar) kon ik het uiteindelijk accepteren dat het een onderdeel van mij was. Momenteel is het echter erger dan ooit (ook het niet tegen geluid kunnen in mijn rechteroor), dus momenteel ziet de toekomst er nog even niet lekker uit. Slokt ook al mijn energie op, want qua energieniveau zit ik momenteel op zo'n 10%. Daarnaast lijkt mijn zomer qua feesten op dit moment ook wel klaar te zijn (en misschien wel langer).

Het is momenteel voor mezelf ook gewoon erg lastig om het een plekje te geven dat zo'n klein foutje en zo'n klein stukje onoplettendheid, zo'n grote negatieve impact heeft op mijn leven en hoe onzeker het is hoe de komende maanden / jaren daarin zullen verlopen.

Dus let a.u.b. op je oren. Als het te laat is kun je letterlijk echt gek worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2023 17:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heftig verhaal man en dat door zo'n fractie van een seconde niet opletten. Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop op een goed herstel! Ik weet dat Adaro met een intensief traject dit een stuk naar beneden heeft kunnen brengen, ik hoop dat er ook een dergelijk traject voor jou te vinden is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2023 19:37 
 
Hardtraxx Veteran

Heel heftig man. Verhaal ook van een jongen die ik ken uit Rosmalen die tinnitus heeft opgelopen op Snakepit. Ik ken die jongen ook persoonlijk en die is ook door een hel gegaan. Het is inmiddels wel een angst van mij geworden dat ik het zou oplopen. Ben er heel voorzichtig mee. Ik ben zo gevoelig voor geluid tijdens het slapen, dus ik kan het mij voorstellen dat jij er helemaal gek van wordt. Heel veel sterkte man!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2023 20:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sterkte er mee!

Zit zelf met een lichte variant dus sinds anderhalve week. Morgen even naar de dokter voor een check. Bij mij is het niet opgekomen na hard geluid, maar dus na een dagje muziek maken en dat doe ik altijd op een heel laag volume. Wel heeft er die avond het nodige sleutelwerk plaatsgevonden, dus wie weet is het een ontsteking oid door vervuild product / sleutel, zo voelt het ook een beetje.

Het is bij mij dus vrij licht en heb er eigenlijk gelukkig niet zo'n last van, maar het liefst heb je het natuurlijk niet. If anything; een goede wake up call voor iedereen die deze verhalen leest om er rekening mee te houden!


Ander ding; vannochtend naar de spoedeisende hulp gemogen want tijdens een wandeling door de woonkamer goed hard tegen de poot van de bank gelopen. Toen ik omlaag keek stond een teen aan m'n rechtervoet de verkeerde kant op. Gelukkig hebben ze 'm recht kunnen zetten. Klein breukje verder. Komt goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2023 13:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hoe veel radio edits hele andere lengtes in de mid-intro of een van de 2 climaxes hebben, of in gevallen de 2e climax of de mid-intro compleet weglaten.

speciale mention voor never say goodbye wildstylez remix. daar zit er juist een stuk in dat niet voorkomt in de DJ mix. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2023 17:48 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat is het principe van een radio edit helder licht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2023 18:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mwah, bij de meeste Hardstyle tracks betekent radio edit dat de mix-intro en mix-outro er niet aan zitten.
Hele mid-intro, mid-outro of climax die ontbreekt is inderdaad kut.

Zo vind ik het ook wel een irritatiemomentje dat de hele break hier niet in zit, enige alternatief (bovenin de Youtube zoekresultaten in ieder geval) is de extended mix pakken geüpload door Hardstyle Zone Music:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2023 19:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Radio edits zijn verkorte tracks simpelweg gemaakt voor het normale luister publiek zoals op streams oid.. Sommige knippen lange breaks of een climax en de ander geen mid enzovoorts.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2023 19:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja maar om nou naast de mix intro en outro alleen 5 sec van de climax af te knippen is wel heel zinloos.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2023 19:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Precies, het was een tijd terug anders voor hardstyle inderdaad, echter was dat vooral voor Spotify. Dat was voor hardstyle zo groot was en alles tegenwoordig korter en meer to the point moet. Een full release heeft tegenwoordig ook vaak gewoon geen mix intro en outro.

Radio edits zijn ook in EDM al jaren gebruikt om mids, stukken breaks en buildups en climaxen er uit te knippen.
Hardstyle en hardcore doen het ook en deden het ook. Platen die bijv vroeger op compilatie CD's stonden waren ingekorte versies.

Niks vreemds aan de hand dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2023 20:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Precies. Het is wel goed edit materiaal om mooiere overgangen te krijgen als je geen effecten op je mixer hebt als dj zijnde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2023 13:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Al die auto's tegenwoordig die hun richtingaanwijzer kapot hebben op rotondes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2023 13:22 
 
Hardtraxx Veteran

RomanAnthony schreef:
pim__ schreef:
Poh, wat zuur lijkt me dat

Waar komt het door?


De eerste keer ~5 jaar geleden kwam het door een avondje op stap in een café met heel schel geluid, terwijl ik mijn oordoppen niet mee had. De dag daarna idem in de voetbalkantine. Ik heb altijd mijn oordoppen in tijdens het stappen / feesten en toen 2 dagen achter elkaar heel onverwachts niet en ben toen ook met mijn stomme kop gewoon blijven staan.

Deze keer (zo'n 5 weken geleden) kwam het heel stom en onhandig door mezelf. Ik moest een radioshow opnemen op mijn dj set thuis en deed dit na een lang en druk weekend, waardoor ik niet helemaal bij was. Terwijl ik mijn koptelefoon op had draaide ik niet aan de cue/master knop, maar aan de volumeknop van mijn koptelefoon. Volledig open. Ik kan je zeggen: dat gaat hard. Heel hard. Niet te vergelijken met telefoonvolume / normale oordopjes volume. Ik denk dat het geluid maar 0,5 seconde was, maar ik merkte meteen dat het mis was / kapot was. En nu 5 weken verder zit er nog weinig / geen verbetering in, helaas.


Spobbertiet schreef:
RomanAnthony schreef:
Door het recente ongelukje met mijn oren een steeds erger wordende tinnitus en vooral intolerantie tegen geluid. Mijn Tomorrowland kaart voor morgen last minute moeten verkopen, maar vooral flinke zorgen weer voor de lange termijn. Laatste keer dat het zo erg was (5 jaar geleden) is het uiteindelijk goed gekomen. Maar toch. Heeft momenteel een flinke negatieve impact op mijn dagelijkse leven. Wordt pittig komende weken.


Wat kut, hoe kwam je ervan af?


Niet. Met tijd werd het minder heftig (vooral de gevoeligheid voor geluid in mijn rechteroor, godzijdank) en met tijd (destijds >1 jaar) kon ik het uiteindelijk accepteren dat het een onderdeel van mij was. Momenteel is het echter erger dan ooit (ook het niet tegen geluid kunnen in mijn rechteroor), dus momenteel ziet de toekomst er nog even niet lekker uit. Slokt ook al mijn energie op, want qua energieniveau zit ik momenteel op zo'n 10%. Daarnaast lijkt mijn zomer qua feesten op dit moment ook wel klaar te zijn (en misschien wel langer).

Het is momenteel voor mezelf ook gewoon erg lastig om het een plekje te geven dat zo'n klein foutje en zo'n klein stukje onoplettendheid, zo'n grote negatieve impact heeft op mijn leven en hoe onzeker het is hoe de komende maanden / jaren daarin zullen verlopen.

Dus let a.u.b. op je oren. Als het te laat is kun je letterlijk echt gek worden.


Sterkte maadt, ik heb zelf ook een tinnitus vorm, maar heb het al geaccepteerd als gratis white noise :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2023 14:04 
 
Hardtraxx Elite

Wat lijkt me dat tinitus tering vervelend en vooral de onzekerheid of het ooit nog goed gaat komen.
Kijk dat je een jaar geen festivals kan gaan of minder muziek moet gaan luisteren is natuurlijk mega klote maar ik zou het er voor over hebben als het daarna weer als "vanouds" is.
Helaas zal de oplossing niet zo simpel liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2023 16:19 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
Wat lijkt me dat tinitus tering vervelend en vooral de onzekerheid of het ooit nog goed gaat komen.
Kijk dat je een jaar geen festivals kan gaan of minder muziek moet gaan luisteren is natuurlijk mega klote maar ik zou het er voor over hebben als het daarna weer als "vanouds" is.
Helaas zal de oplossing niet zo simpel liggen.


Zo werkt het niet inderdaad. Rust kan het iets dimmen, maar weg gaat het niet.

Wat er gebeurt bij tinnitus, bij geluidsbeschadiging dan, is dat de haartjes in je oren die trillingen registreren beschadigd raken. Die kunnen in de huidige gevestigde medische wetenschap niet gerepareerd worden, al zijn er wel experimentele behandelingen (vooral in het buitenland e.g. Zuid Korea), maar geen met gegarandeerd succse nog.

De reden dat het over tijd dimt, is omdat je het accepteert en er mee leert leven. Als je er niet op let of over gestresst raakt, dimt het het meeste. Het is niet omdat het zichzelf heelt. Als je er op gaat letten dan krijg je dus angst/stress en wordt het erger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2023 21:02 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Je harde schijf de geest geeft met je complete fotogeschiedenis, videoprojecten, 400gb+ muziek en setjes collectie er op en je hebt geen backup (:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2023 07:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Je harde schijf de geest geeft met je complete fotogeschiedenis, videoprojecten, 400gb+ muziek en setjes collectie er op en je hebt geen backup (:

gaaaaaaaaaaaast wat kut.........
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2023 09:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aiii dat is wel een hele zure...
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2023 10:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
Aiii dat is wel een hele zure...

Inderdaad. En dat betreffende de harde schijf ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2023 10:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Je harde schijf de geest geeft met je complete fotogeschiedenis, videoprojecten, 400gb+ muziek en setjes collectie er op en je hebt geen backup (:


Teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeering wat zuur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2023 10:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Je harde schijf de geest geeft met je complete fotogeschiedenis, videoprojecten, 400gb+ muziek en setjes collectie er op en je hebt geen backup (:

Dat is wel erg zuur inderdaad. Ben blij dat ik nog meerdere backups heb juist om deze reden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2023 11:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mega zuur. Wat voor HDD was het?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2023 11:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Fuck hey. Dit soort verhalen zie ik af en toe voorbij komen en is altijd wel een trigger om als de sodemieter weer even een keer een back-up te maken op een andere HDD. Kunnen ze niks herstellen van zo'n ding als die kapot gaat? Ik ben een leek, dus geen idee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2023 11:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het is om de een of andere reden zo verrot moeilijk een afstudeerstage te vinden.
Vorige  1 ... 1280, 1281, 1282, 1283, 1284, 1285, 1286 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic