Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1268, 1269, 1270, 1271, 1272, 1273, 1274 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2022 12:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Inderdaad. Inmiddels blijven ze maar aangeven dat we zelf een tijdelijk ergens anders verblijf mogen regelen en dat onze inboedelverzekering dit vergoedt. Dit is ook wat de contactpersoon van hun verzekering me heeft verteld via de telefoon. De inboedelverzekering geeft aan dat ze dit niet vergoeden. Maandag gaan we toevallig op vakantie, dus voor die 3 dagen ga ik nu geen tijdelijk onderkomen regelen, zeker als ik niet weet of ik dat terugbetaald krijg. Dus nog een paar dagen doorbijten en hopen dat het na die 2 weken gemaakt is. En daarna proberen om (een deel van) de huur terug te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2022 13:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tim Hofman, kom er maar in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2022 14:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Na Omikron besmetting (wss tijdens DQ opgelopen) steeds terugkerende duizeligheid :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2022 14:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Na Omikron besmetting (wss tijdens DQ opgelopen) steeds terugkerende duizeligheid :/

Het is uiteraard goed mogelijk, maar zou het niet te makkelijk linken aan de Omikron besmetting. Duizeligheid kan namelijk ook door tal andere zaken veroorzaakt worden, dus wellicht (mocht je dat nog niet gedaan hebben) maar ff een bezoekje plannen aan de huisarts?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2022 15:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
hurricane schreef:
Na Omikron besmetting (wss tijdens DQ opgelopen) steeds terugkerende duizeligheid :/

Het is uiteraard goed mogelijk, maar zou het niet te makkelijk linken aan de Omikron besmetting. Duizeligheid kan namelijk ook door tal andere zaken veroorzaakt worden, dus wellicht (mocht je dat nog niet gedaan hebben) maar ff een bezoekje plannen aan de huisarts?

Ga ik zeker doen binnenkort. Vind t alleen wel toevallig dat die klachten begonnen nadat ik positief getest had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2022 16:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Uit de "hurricane" komen kan ook helpen
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2022 16:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Uit de "hurricane" komen kan ook helpen

Zit in de eye of the hurricane, daar heerst rust :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2022 15:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denken dat F1 vandaag is en er op verheugen terwijl dit een oud agenda puntje is voor GP Rusland. Wat dus niet door gaat. :lol: lekker bezig maat
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2022 19:26 
 
Hardtraxxer

Nuracore schreef:
Denken dat F1 vandaag is en er op verheugen terwijl dit een oud agenda puntje is voor GP Rusland. Wat dus niet door gaat. :lol: lekker bezig maat


Fijn dat ik niet de enige mongool ben. Ik had wat afgezegd omdat ik dacht dat ajax speelde vanavond om 20.00, maar dat is volgende week.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2022 13:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Interlandperiode :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2022 10:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Teupie1 schreef:
Nuracore schreef:
Denken dat F1 vandaag is en er op verheugen terwijl dit een oud agenda puntje is voor GP Rusland. Wat dus niet door gaat. :lol: lekker bezig maat


Fijn dat ik niet de enige mongool ben.

Dit

en TikTok
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2022 14:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2022 14:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Rickzel


Watdan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2022 06:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Energiedirect die jouw maandbedrag voor oktober en november niet handmatig kan aanpassen. Daardoor pakt hij maandbedrag van afgelopen contract (van vast naar variabel) a 10eu per maand. Nieuwe maandtarief is 362eu.

Zou toch graag vanaf oktober al 150eu willen betalen. (alsnog te weinig voor 3.096 per kuub en 0.96 per kwh maar ik heb mijn manieren gevonden om gas en stroomverbruik te verminderen zonder impact op leven te hebben)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2022 08:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tap je af bij de buren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2022 16:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het paniekzaaien van media over de nieuwe corona golf en gelijk onbewust meegetrokken worden in het lezen van discussies en reacties die ik tot dusver lang heb weten te vermijden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2022 09:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De woorden
Nuracore schreef:
paniek zaaien
als het over Corona gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2022 13:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Inderdaad. Inmiddels blijven ze maar aangeven dat we zelf een tijdelijk ergens anders verblijf mogen regelen en dat onze inboedelverzekering dit vergoedt. Dit is ook wat de contactpersoon van hun verzekering me heeft verteld via de telefoon. De inboedelverzekering geeft aan dat ze dit niet vergoeden. Maandag gaan we toevallig op vakantie, dus voor die 3 dagen ga ik nu geen tijdelijk onderkomen regelen, zeker als ik niet weet of ik dat terugbetaald krijg. Dus nog een paar dagen doorbijten en hopen dat het na die 2 weken gemaakt is. En daarna proberen om (een deel van) de huur terug te krijgen.

Hoe is dit afgelopen nu je terug bent van vakantie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2022 14:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
Hoe is dit afgelopen nu je terug bent van vakantie?

Op vakantie gegaan met een druppelende slang in de meterkast. De loodgieter was gelukkig een grotere emmer komen neerzetten en zou elke dag gaan controleren hoeveel water er in de emmer zat, toffe kerel. Na ongeveer een week is er nog een tweede lek ontdekt, op de tweede verdieping. Vandaar dat het niet stopte met druppelen. Nadat die gedicht was werd het al vrij snel droog. Schoonmoeder die de planten water zou geven in de vakantie vertelde aan de telefoon dat vrijdag (23 september) de emmer al kurkdroog was. Wij dus meteen de verhuurder geïnformeerd en gevraagd om zo snel mogelijk een nieuwe meterkast te plaatsen. Is namelijk wel fijn als je van vakantie komt en kan douchen of voor 2 weken aan kleding uit wil wassen. Maar op mail reageerden ze eigenlijk nooit. Bellen was ook lastig, vanwege tijdsverschil (we zaten in Canada). Wel een aantal ochtenden proberen te bellen, terugbelverzoeken achtergelaten bij de telefoniste, maar die werden ook niet beantwoord. We hebben één keer een mail teruggekregen met ‘ik ben morgenvroeg bereikbaar tot 12:30’. (a.k.a. 06:30 Canadese tijd, dus toen sliepen we nog). En verder hadden we zelf ook genoeg andere dingen te doen om niet constant ermee bezig te zijn.

Uiteindelijk heb ik een week later rechtstreeks gebeld met de aannemer, waarvan ik via via wel een telefoonnummer had. Hij zei dat bij de laatste controle op donderdag (bijna een week na die 23 september) geen water meer was geconstateerd. Er was dus een opdracht uitgezet naar de elektricien om een nieuwe meterkast te plaatsen. Dit zou dinsdag 4 oktober gebeuren, 2 dagen nadat we terugkwamen van vakantie. Dit was ook gecommuniceerd met de verhuurder, die dat aan ons zouden laten weten. De aannemer was ook verbaasd dat wij nog niks gehoord hadden van de verhuurder. Dus nog een paar keer gebeld naar de verhuurder en eindelijk kregen we iemand te pakken die ons eigenlijk hetzelfde vertelde als de aannemer + dat ze over compensatie van de huur geen uitspraak kunnen doen. Ze adviseren nogmaals contact op te nemen met onze inboedelverzekering, omdat die dat in principe moeten vergoeden.

Gisteren is dan ook daadwerkelijk de elektricien lang geweest en is de stroom weer aangesloten, dus werkt alles weer, 24(!) dagen na onze melding. Uiteraard erg blij mee, maar niet met de passieve houding van de verhuurder en vooral het gebrek aan communicatie. Ik ben dus van plan om zeker nog vervolgstappen te nemen en zet in op in ieder geval kwijtschelden van 1 maand huur. De extra kosten die we gemaakt hebben voor eten bezorgen, mobiel internet en de hinder van niet thuis kunnen douchen en productiviteitsvermindering van thuiswerken nemen we dan maar voor lief. We wachten eerst het rapport van de schade-expert af (of de verhuurder moet onverwacht zelf al met een aanbod over de brug komen) en als daar niets uitkomt misschien een jurist in de arm nemen. Tips zijn alvast welkom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2022 16:39 
 
Hardtraxxer

Mag toch wel hopen dat ze je iets tegemoet komen qua ‘extra kosten’. Dat ze niet al je thuisbezorgd eten gaan betalen vind ik overigens ook compleet logisch, maar als ze een beetje fatsoen in de flikker hebben komen ze wel met iets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2022 17:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Verhuurders en fatsoen, geloof je het zelf?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2022 17:28 
 
Hardtraxxer

Laat mij hier ff buiten joh. Er staat toch ALS
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2022 17:29 
 
Hardtraxxer

Teupie1 schreef:
Laat mij hier ff buiten joh. Er staat toch ALS


Heb overigens nog nooit gehuurd dus idk
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2022 17:29 
 
Hardtraxxer

Teupie1 schreef:
Teupie1 schreef:
Laat mij hier ff buiten joh. Er staat toch ALS


Heb overigens nog nooit gehuurd dus idk


Weet niet waarom ik mezelf quote.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2022 17:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Overigens is er via huurcommissies en dergelijke ook een lijst te vinden waar de huurder en waar de verhuurder voor verantwoordelijk als het gaat om schade of onderhoud. Lekkages horen volgens mij gewoon bij verhuurder, inclusief de schade die daarbij is komen kijken. Mocht je het op de spits kunnen drijven zou ik die lijst van verplichtingen van huurder en verhuurder eens nakijken, en als het niet klopt heb je een prima kans bij een rechter.

edit: zie ook deze lijst op site rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... verhuurder
nog een edit: volgens mij voor sociale huur, maar als huurder ben je met de huurwet wel redelijk goed beschermd.
Vorige  1 ... 1268, 1269, 1270, 1271, 1272, 1273, 1274 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic