Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1267, 1268, 1269, 1270, 1271, 1272, 1273 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2022 23:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En zo zie je maar weer dat je niet te snel moet oordelen haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2022 07:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Lekker kortzichtig. Ik werk zelf ook bij NS en ja ik verdien er een leuke boterham mee maar daar staat tegenover dat ik (en met mij bijna iedereen in 't bedrijf) vroeg/laat/nacht en weekenden/feestdagen werk. En niet af en toe maar altijd. 2 weekenden achter elkaar werken is geen uitzondering maar bijna regel. En dan ben je 1 weekend vrij en kun je weer 2 weekenden komen werken.
Soms ook belachelijk korte rust tussen 2 diensten (23:00 klaar met werken en om 7:00 weer kunnen beginnen).

Daarnaast is onze stijging met CAO al jaren lager dan de inflatie.

Werkdruk ervaar ik op mijn afdeling gelukkig (nog) niet zo maar ik hoor vervelende verhalen van collega's in de rijdende dienst (machinisten en hc's). Ook dat er van alles van ze verwacht en gevraagd wordt maar als er andersom eens iets gevraagd wordt is er niks mogelijk (uitvaart van een vriend? Nee helaas hebben we geen regeling voor je komt maar gewoon werken).

Dat allemaal inclusief een loon dat niet lekker mee stijgt maakt wel dat er enorme onrust heerst onder het personeel.

Overigens, dat landelijk plat gooien van al het treinverkeer doet NS zelf, de bonden organiseren slechts regionale stakingen.


Volgens mij is dit in ongeveer elke CAO zo overigens. Ik heb een afgelopen jaar een schamele 1% verhoging gehad vanuit de CAO en kan in december weer 1.5% verwachten. Hiermee kom ik dus nog zo'n 10% tekort als we de huidige cijfers moeten geloven. Sommige bedrijfstakken gooien momenteel zo veel er bovenop puur omdat ze het personeel willen behouden, want er is momenteel overal wel een tekort aan.

Je vraagt je toch oprecht af waar al die mensen naartoe zijn. Er was natuurlijk al een tijdje last van krapte, maar nu is het wel bijzonder treurig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2022 09:16 
 
Hardtraxxer

Die korte rust tussen 2 diensten is idd echt iets dat niet door de beugel kan. Maar, kies je er ook niet zelf voor om onregelmatige tijden te werken wanneer je kiest voor dat werk? Je weet vantevoren dat treinen dag en nacht rijden van maandag tot zondag.

Las toevallig nog een ander ervaringscerhaal gisteravond waar er werd gezegd dat er soms in 5 uur tijd helemaal geen tijd is om te plassen, en dat sommigen het dan maar doen in een flesje. Dat soort zaken zijn ook debiel. Je moet gwn ff kunnen plassen wanneer je moet. De FNV had er imo goed aan gedaan wanneer ze dit soort verhalen gebruikten in hun campagne. Dat maakt het naar mijn mening een sterker verhaal dan dat nu weergegeven wordt op de nieuwskanalen

Ik werk er niet meer trouwens, maar Flink heeft zelfs de lonen met 10-20% verlaagd met hun nieuwe cao :x. Uurloon dat opeens inclusief vakantiegeld is ipv exclusief, geen 8% ATV bijdrage meer, geen zondagstoeslag meer. Dat is pas je werknemers uitbuiten qua geld. Ideetje van Picnic, de geweldige E Commerce cao die flink veel jeugd financieel gaat uitknijpen
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2022 09:26 
 
Hardtraxxer

Echt he. Je weet toch dat de treinen ook in het weekend rijden als je daar gaat werken? Dus aub kop houden en zorgen dat ik van A naar B kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2022 09:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Huisapotheker schreef:
Die korte rust tussen 2 diensten is idd echt iets dat niet door de beugel kan. Maar, kies je er ook niet zelf voor om onregelmatige tijden te werken wanneer je kiest voor dat werk? Je weet vantevoren dat treinen dag en nacht rijden van maandag tot zondag.

Las toevallig nog een ander ervaringscerhaal gisteravond waar er werd gezegd dat er soms in 5 uur tijd helemaal geen tijd is om te plassen, en dat sommigen het dan maar doen in een flesje. Dat soort zaken zijn ook debiel. Je moet gwn ff kunnen plassen wanneer je moet. De FNV had er imo goed aan gedaan wanneer ze dit soort verhalen gebruikten in hun campagne. Dat maakt het naar mijn mening een sterker verhaal dan dat nu weergegeven wordt op de nieuwskanalen

Ik werk er niet meer trouwens, maar Flink heeft zelfs de lonen met 10-20% verlaagd met hun nieuwe cao :x. Uurloon dat opeens inclusief vakantiegeld is ipv exclusief, geen 8% ATV bijdrage meer, geen zondagstoeslag meer. Dat is pas je werknemers uitbuiten qua geld. Ideetje van Picnic, de geweldige E Commerce cao die flink veel jeugd financieel gaat uitknijpen


Lekker mee doorgaan, wellicht wordt het tekort aan horeca-personeel op die manier wel opgelost :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2022 10:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Huisapotheker schreef:
Die korte rust tussen 2 diensten is idd echt iets dat niet door de beugel kan. Maar, kies je er ook niet zelf voor om onregelmatige tijden te werken wanneer je kiest voor dat werk? Je weet vantevoren dat treinen dag en nacht rijden van maandag tot zondag.

Las toevallig nog een ander ervaringscerhaal gisteravond waar er werd gezegd dat er soms in 5 uur tijd helemaal geen tijd is om te plassen, en dat sommigen het dan maar doen in een flesje. Dat soort zaken zijn ook debiel. Je moet gwn ff kunnen plassen wanneer je moet. De FNV had er imo goed aan gedaan wanneer ze dit soort verhalen gebruikten in hun campagne. Dat maakt het naar mijn mening een sterker verhaal dan dat nu weergegeven wordt op de nieuwskanalen

Ik werk er niet meer trouwens, maar Flink heeft zelfs de lonen met 10-20% verlaagd met hun nieuwe cao :x. Uurloon dat opeens inclusief vakantiegeld is ipv exclusief, geen 8% ATV bijdrage meer, geen zondagstoeslag meer. Dat is pas je werknemers uitbuiten qua geld. Ideetje van Picnic, de geweldige E Commerce cao die flink veel jeugd financieel gaat uitknijpen


Tuurlijk kies ik bewust voor onregelmatigheid maar jij doet net of werken bij NS zo schandalig goed verdient (en dat is mss ook zo) maar dat komt door die onregelmatige diensten. Zonder onregelmatigheidstoeslag haal ik de 35k bruto per jaar maar amper hoor (en dan zit ik nog in een vrij hoge taakgroep vergeleken met machinisten en HC's).

Dat zeiken in een flesje of tegen de trein gebeurt idd wel veel omdat de pauzes en looptijden/keringen soms erg krap zijn, zeker bij vertraging wordt 't helemaal krap natuurlijk. Voor een sprinter kopmaken staat soms maar 3 of 4 minuten, in die tijd moet je je spullen pakken, naar de andere kant lopen, daar de remmen testen en je aanmelden op de trein. Daar past geen plaspauze tussen en met een beetje pech wordt je op het perron aangesproken door een reiziger en dan ben je al te laat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2022 16:46 
 
Hardtraxxer

Das waar! Maar d’r zijn ook zat beroepen die nog een stuk minder verdienen. Mijn pa verdient bijv 20k minder terwijl hij ook onregelmatige diensten loopt (ploegendienst). En dan ook nog te bedenken wat het cargo personeel op Schiphol verdient… over werkomstandigheden gesproken. Ik zou hen al het recht op staken geven. Zo’n filmpje van nieuwsuur zou ook wel goed helpen voor het begrip kweken ervoor

https://nos.nl/nieuwsuur/video/2444054- ... tte-ruggen
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2022 20:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar met alle respect maar dat is gewoon ongeschoold werk waarbij je vooral fysiek bezig bent :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2022 00:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het waardeloze parkeerbeleid bij Dreamvillage. Sta je letterlijk voor het terrein, wordt je 25km! omgeleid naar een parkeerveld aan de andere kant van de snelweg, waar je ook nog eens 15 euro voor moet betalen en wat alsnog even ver wandelen is als dat je hem in de woonwijk had neergeknald.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2022 13:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Scotty018 schreef:
Het waardeloze parkeerbeleid bij Dreamvillage. Sta je letterlijk voor het terrein, wordt je 25km! omgeleid naar een parkeerveld aan de andere kant van de snelweg, waar je ook nog eens 15 euro voor moet betalen en wat alsnog even ver wandelen is als dat je hem in de woonwijk had neergeknald.

Was er zelf niet, maar snap je volledig. Ik kijk vaker gewoon eerst op Google Maps of je hem ergens anders neer kunt zetten. Al is het wel zo dat sommige wijken worden 'afgesloten' door een verkeersregelaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2022 09:29 
 
Hardtraxx Elite

Scotty018 schreef:
Het waardeloze parkeerbeleid bij Dreamvillage. Sta je letterlijk voor het terrein, wordt je 25km! omgeleid naar een parkeerveld aan de andere kant van de snelweg, waar je ook nog eens 15 euro voor moet betalen en wat alsnog even ver wandelen is als dat je hem in de woonwijk had neergeknald.


Dit was inderdaad belachelijk geregeld!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2022 09:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Huisapotheker schreef:
Alles wat hij zegt

Het lijkt alsof jij meer het bedrijfsleven beschermd dan de werknemer.
Ook de constante vergelijking met 'deze andere groep werknemers hebben het ook zwaar, maar hoor je niet' raakt echt kant noch wal.

Er zijn héél erg veel banen waar te weinig wordt verdiend, geen tot weinig % per jaar extra krijgen, de werkdruk te hoog ligt, slechte werkomstandigheden zijn, de aandeelhouders er met de winst vandaan gaan en nog veel meer wat niet klopt. Dat betekent niet dat we moeten gaan zeuren als er 1 groep staakt, maar ze een hart onder de riem moeten steken en nog meer mensen moeten toejuichen om te gaan staken en op te komen voor wat ze verdienen.

Er zijn grote personeelstekorten en als je hoort dat een Ahold Delhaize 99% van hun winst uitkeert aan (buitenlandse) aandeelhouders en dus niet stopt in het bedrijf, in hun personeel of in de Nederlandse economie, ligt het probleem niet bij de consument/werknemer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2022 13:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Fiets gejat door de gemeente Utrecht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2022 14:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Fiets gejat door de gemeente Utrecht.


Schwarte fiets?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2022 14:21 
 
Hardtraxx Elite

Mark With A Tarrel schreef:
Fiets gejat door de gemeente Utrecht.


Elektrisch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2022 17:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nee blijkbaar ergens neergezet waar het niet mocht.

Wist ik veel. Kont net 2 keer gekeerd en hij was weg. Kan je weer 20 euro dokken om 'm terug te krijgen en 'm aan de andere kant van de stad ophalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2022 18:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Nee blijkbaar ergens neergezet waar het niet mocht.

Wist ik veel. Kont net 2 keer gekeerd en hij was weg. Kan je weer 20 euro dokken om 'm terug te krijgen en 'm aan de andere kant van de stad ophalen.


haha jij zei kont.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2022 15:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In een ongekende soap met onze verhuurder beland. Wordt een lang verhaal, even de frustratie wegtypen.

Op zondag stond opeens het klokje van de oven uit. Bleek ook de koelkast uit te staan. Stop gesprongen, dus ik naar de meterkast. Staat er gewoon water uit een elektriciteitsbuis te stromen, vol over alle techniek in de meterkast. Gelijk de spoedlijn van de servicedienst gebeld, die kwamen meteen. Die avond zijn er wel 6 verschillende werklui geweest, maar die hadden geen idee hoe het water daar terecht kwam, laat staan hoe het te stoppen. De elektricien heeft uiteindelijk maar de hele meterkast ontkoppeld om een nog gevaarlijkere situatie te voorkomen. Die nacht ingegaan zonder elektriciteit dus, en met een emmer onder de lekkage die ik ’s nachts nog een keer heb moeten legen.

Maandag weer een hoop mensen over de vloer gehad. Ook de verhuurder gebeld, om die op de hoogte te stellen en om een oplossing te vragen. Ze gingen er zo snel mogelijk aan werken. Ondertussen had men ontdekt dat het water uit de buis kwam die naar de buitenunit leidt van de warmtepomp. Maar niemand had nog een idee hoe het water daarin komt. Wij hadden intussen de inhoud van onze koelkast en vriezer al weggegooid, hebben geen warm water meer (geen warmtepomp), geen mechanische ventilatie, kunnen niet koken, wassen, niet thuiswerken, hebben geen internet en moet ’s avonds met een kaars of telefoonlampje door het huis. We hebben zelf maar een haspel door de voordeur binnen gelegd die we inpluggen op de centrale hal, maar daar kunnen natuurlijk geen zware apparaten op en ’s nachts kunnen we de voordeur ook niet openlaten.

Dinsdag hebben ze eindelijk ontdekt waar het lek zit, op de derde verdieping heeft iemand een lek in het voorraadvat van de warmtepomp (wij wonen op de begane grond). Dat staat al maanden in de constructie te lekken en is op een of andere manier in een elektriciteitspijpje gelopen dat uitkomt in onze meterkast. Vette pech dus dat het net bij ons is, de andere woningen hebben nergens last van. Toen hebben ze netjes een slangetje aan de lekkende pijp gemaakt en die naar de emmer geleid, zodat de meterkast kan drogen. Er is hier dus wel dagelijks iemand om iets te bekijken, dus er moet altijd iemand van ons thuis blijven. En thuis werken is dus niet echt handig als je afhankelijk bent van 1 haspel voor stroom.

Op woensdag is eindelijk de verhuurder zelf komen kijken. Waar ze ’s ochtends aan de telefoon (nogmaals) beloofd hadden dat ze direct de elektriciteit gingen maken, kwamen ze aan de deur toch mededelen dat de elektricien nog geen meterkast kan vervangen zolang er nog water lekt. Wat ik op zich wel begrijp. Maar deze verhuurder komt zelf ook met geen enkele oplossing, biedt geen alternatieve woonruimte of noodstroomvoorziening en heeft het alleen maar over dat ik mijn verzekering moet inlichten. Voor de duidelijkheid, het is geen louche huurbaas maar een grote vastgoedbeheerder. We betalen meer dan 1000 euro huur per maand, en hebben nu eigenlijk alleen een overdekte woonruimte zonder enige voorzieningen. Ik heb natuurlijk mijn verzekering gebeld, maar ik heb een inboedelverzekering. Die vergoeden alleen inboedel, dus wat etenswaren die we hebben weggegooid. Verder heb ik geen materiële schade (de meterkast is eigendom van de verhuurder). De verzekering gaf ook aan dat de verhuurder zo snel mogelijk moet voorzien in een bewoonbare woning, kan allemaal gewoon geregeld worden via hun opstalverzekering. Maar ze hebben echt 0,0 gedaan voor ons. Ze waren dus komen kijken, vonden het blijkbaar wel allemaal prima, want opeens waren ze weer vertrokken (gingen nog even boven naar de lekkage kijken en ik heb ze vervolgens niet meer gezien???).

Donderdag weer een paar keer aan de telefoon gehangen met de verhuurder. Diegene die gisteren bij ons was had vandaag vrij. Heeft ook niet meer gereageerd op mijn terugbelverzoeken of iets. Dus maar met een collega gesproken. Die gingen intern overleggen en nadat ik ze later weer belde (zij bellen zelf nooit) zeiden ze dat ze het bij de verzekering hebben aangegeven en verder niks kunnen doen. De collega die vrij heeft belt morgen weer hoe het verder gaat. Vanavond dus nog steeds geen stroom en warm water. Ze had nog wel een súper nuttige tip: vraag even aan de buren of je via een haspel stroom van hen kunt gebruiken. Op de vraag of ik daar een warmtepomp en inductieplaat op kan aansluiten wist ze geen antwoord. Ook niet op de vraag of ik uit eten mag en de rekening mag opsturen naar de verhuurder. Wordt dus hopelijk vervolgd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2022 17:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben je mooi klaar mee chroman, op die vraag van inductieplaat in een haspel stoppen heb ik wel een antwoord op. Is geen goed plan omdat zon ding op twee of meer elektra groepen werkt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2022 17:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Perfect toch? Met de energieprijzen van vandaag de dag zit jij er wel lekker goedkoop bij nu!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2022 23:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Martin Waus schreef:
Ben je mooi klaar mee chroman, op die vraag van inductieplaat in een haspel stoppen heb ik wel een antwoord op. Is geen goed plan omdat zon ding op twee of meer elektra groepen werkt ;)

Ja dat weet ik. Was meer een retorische vraag omdat ze zo’n debiele suggestie deed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2022 23:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bizar en best gevaarlijk allemaal. Je voelt je wel flink genaaid door die verhuurders kan ik me voorstellen.

Vind het ook vreemd dat ze twee dagen nodig hebben om de lek te vinden. Vandaag de dag is elk gebouw normaal voorzien van een duidelijk en gekeurd elektriciteitsschema. Je zou in principe in no-time moeten kunnen achterhalen waar elke buis met kabels of wachtbuis naartoe leidt. Zeker wanneer nota bene de meterkast vol loopt zou dit high priority moeten zijn.

Ik denk dat je niet beter had kunnen handelen. Hopelijk is het spoedig gemaakt zonder al te veel bijkomend gedoe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2022 09:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Bizar en best gevaarlijk allemaal. Je voelt je wel flink genaaid door die verhuurders kan ik me voorstellen.

Vind het ook vreemd dat ze twee dagen nodig hebben om de lek te vinden. Vandaag de dag is elk gebouw normaal voorzien van een duidelijk en gekeurd elektriciteitsschema. Je zou in principe in no-time moeten kunnen achterhalen waar elke buis met kabels of wachtbuis naartoe leidt. Zeker wanneer nota bene de meterkast vol loopt zou dit high priority moeten zijn.

Ik denk dat je niet beter had kunnen handelen. Hopelijk is het spoedig gemaakt zonder al te veel bijkomend gedoe.


Ik werk zelf in de tekenkant van de bouw, dus ik begrijp wel dat het niet meteen opgelost kan worden. Ik woon dus in een appartementengebouw van een jaar oud met 45 woningen. In de woning direct boven ons was alles kurkdroog, dus het was gewoon een vreemde situatie. Het water kwam via de stroomleiding van de warmtepomp naar binnen, maar hoe het in die leiding kwam was een raadsel. Ze hebben in de woningen boven ons gezocht, op het dak naar de buitenunit, etc. Je weet ook niet of het regenwater, schoon leidingwater, of afvoerwater is. Uiteindelijk is dus op de derde verdieping een lek voorraadvat gevonden. Dat water is via allerlei schachten en constructies (waar je niet zomaar bij kan komen zonder alles open te hakken) in een stroomleiding terecht gekomen. Dat is ook gewoon lastig.

Ik neem het bouwbedrijf (+loodgieters) ook niks kwalijk. Die doen alles om het op te lossen en zijn tot nu toe elke dag langsgekomen om even te checken. De verhuurder daarentegen krijg ik maar niet te pakken, die regelt niks, geen tijdelijke stroom of ander onderkomen of iets dergelijks. Ben vandaag al weer een hele tijd bezig met bellen zonder resultaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2022 10:34 
 
Hardtraxxer

Dreigen met juridische stappen of naar de rechtswinkel (gratis juridische dienstverlening door rechten studenten) zodat zij kunnen helpen met een brief opstellen. Zij kunnen je zelfs helpen met procederen eventueel. T lijkt me juridisch gezien laakbaar dat de verhuurder geen alternatieven regelt
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2022 12:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Huisapotheker schreef:
Dreigen met juridische stappen of naar de rechtswinkel (gratis juridische dienstverlening door rechten studenten) zodat zij kunnen helpen met een brief opstellen. Zij kunnen je zelfs helpen met procederen eventueel. T lijkt me juridisch gezien laakbaar dat de verhuurder geen alternatieven regelt

Lijkt erop dat Chroman dit gewoon netjes onderling wil oplossen en niet direct volledig gestrekt been wil gaan. Uiteindelijk zal dit natuurlijk wel een vervolgstap zijn als de verhuurder geen krimp geeft.
Vorige  1 ... 1267, 1268, 1269, 1270, 1271, 1272, 1273 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic