Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1250, 1251, 1252, 1253, 1254, 1255, 1256 ... 1291  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2022 14:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
rakkietakkie schreef:
RoyAPO


1 januari om 02:22 gepost, wat een sneue bedoeling
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2022 11:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
ULTIMO schreef:
Achterlijke toestanden. Heb afgelopen nacht echt ontelbaar veel shells de lucht in zien gaan, andere jaren maar enkele.

Verbied het Nederlandse spul en mensen halen verkeerde shit uit andere landen. En dan valt Belgisch vuurwerk nog mee.
Ik hoop dat het komend jaar weer gewoon mag, men haalt het toch wel.


En toch minder mensen op de spoed in de ziekenhuizen. Ook qua schade zal het mij niets verbazen als het een heel stuk lager ligt dan in jaren waarin vuurwerk niet verboden is. Als dat gelijk is of meer, neem ik mn woorden terug.

Wat dat betreft heeft het verbod wel nut. Maar het is inderdaad duidelijk dat vele mensen toch wel halen (wat geen verrassing is). Persoonlijk zou ik gemeentes aansporen om vuurwerkshows te houden. Meer vuurwerkshows is minder mensen zelf vuurwerk afsteken, in theorie dan.


https://nos.nl/artikel/2411830-ondanks- ... n-woningen

Ik neem mn woorden terug :lol: :lol: Na de mooie daling vorig jaar, lijkt NL zich weer te herpakken in vuurwerk schade.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2022 12:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Indy schreef:
ULTIMO schreef:
rakkietakkie schreef:
RoyAPO


1 januari om 02:22 gepost, wat een sneue bedoeling


:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2022 15:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tijdens t schijten is toch n mooi moment om te shitposten op hardtraxx?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2022 16:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
makrooy schreef:
ULTIMO schreef:
Achterlijke toestanden. Heb afgelopen nacht echt ontelbaar veel shells de lucht in zien gaan, andere jaren maar enkele.

Verbied het Nederlandse spul en mensen halen verkeerde shit uit andere landen. En dan valt Belgisch vuurwerk nog mee.
Ik hoop dat het komend jaar weer gewoon mag, men haalt het toch wel.


En toch minder mensen op de spoed in de ziekenhuizen. Ook qua schade zal het mij niets verbazen als het een heel stuk lager ligt dan in jaren waarin vuurwerk niet verboden is. Als dat gelijk is of meer, neem ik mn woorden terug.

Wat dat betreft heeft het verbod wel nut. Maar het is inderdaad duidelijk dat vele mensen toch wel halen (wat geen verrassing is). Persoonlijk zou ik gemeentes aansporen om vuurwerkshows te houden. Meer vuurwerkshows is minder mensen zelf vuurwerk afsteken, in theorie dan.


https://nos.nl/artikel/2411830-ondanks- ... n-woningen

Ik neem mn woorden terug :lol: :lol: Na de mooie daling vorig jaar, lijkt NL zich weer te herpakken in vuurwerk schade.


Hmm beetje sensatie zoeken vindt ik het artikel. Want het is beduidend lager dan andere jaren, alleen hoger als vorig jaar. Net zoals dat het in 2017/2018 ook 'maar' 8.5 miljoen was.
Weet niet of ze rekening houden met materiaal kosten maar die zijn ook aanzienlijk omhoog gegaan tov afgelopen jaren.

Maar goed OT irriteer mij wel aan mensen die het leuk vinden om dingen van andere op te blazen!
Koop dan een melkbus en ga lekker heel de dag karbiet schieten! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2022 17:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klopt, vond ik ook opvallend. Maar het is hoger dan vorig jaar en maar een beetje lager dan normale jaren. Vind dat verschil niet genoeg om te zeggen dat vuurwerkverbod ervoor zorgt dat er minder overlast en schade is.

Ik heb niks tegen vuurwerk, sterker nog ik vind het prachtig. Maar we kunnen er niet omheen dat NL ieder jaar in een oorlogsgebied veranderd met vele gewonden, soms doden en miljoenen euro's aan schade. Daar zou ik wel wat aan willen zien gebeuren.

Zou alleen niet goed weten wat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2022 17:59 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Klopt, vond ik ook opvallend. Maar het is hoger dan vorig jaar en maar een beetje lager dan normale jaren. Vind dat verschil niet genoeg om te zeggen dat vuurwerkverbod ervoor zorgt dat er minder overlast en schade is.

Ik heb niks tegen vuurwerk, sterker nog ik vind het prachtig. Maar we kunnen er niet omheen dat NL ieder jaar in een oorlogsgebied veranderd met vele gewonden, soms doden en miljoenen euro's aan schade. Daar zou ik wel wat aan willen zien gebeuren.

Zou alleen niet goed weten wat.


Wat ik mij dan afvraag: Vele halen hun vuurwerk in Belgie of Duitsland, hoe gaat dat daar dan? Als dat vuurwerk daar legaal is moeten die dan niet precies dezelfde problemen hebben of er al juist een oplossing voor hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2022 23:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vuurwerk mag in Belgiƫ wel verkocht worden maar vgm niet door Jan en alleman afgestoken worden xd

Maar vuurwerk is niet het probleem, het volk dat t afsteekt is t probleem. Het vuurwerk is slechts een middel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 07:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

In Duitsland koop je het gewoon bij de supermarkt zoals de Aldi Sud.
Maar voornamelijk sier en geen knal vuurwerk
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 09:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

In Duitsland was afgelopen oud & nieuw ook een vuurwerkverbod van kracht. Want wou zelf donderdags ook nog wat halen maar paar dagen van te voren wat dat afgekondigd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 10:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Maar vuurwerk is niet het probleem, het volk dat t afsteekt is t probleem. Het vuurwerk is slechts een middel.


Klein beetje 'guns don't kill people, people kill people' gehalte. Is natuurlijk een beetje van beide.

Ben niet tegen vuurwerk met oud en nieuw, maar reguleren en strakker handhaven ben ik wel voor. Wat mij betreft komt er een algeheel verbod op knalvuurwerk en mag siervuurwerk tussen 00:00 en 01:00 uur afgestoken worden, vlak na de jaarwisseling. Bij voorkeur dan ook zo dummy-proof mogelijk, dus geen losse pijlen etc. Carbidschieten overdag prima, maar alleen met een vergunning/toestemming van de gemeente. Wellicht zou het organiseren van een vuurwerkshow door gemeenten ook een goed alternatief kunnen zijn voor mensen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 10:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
een algeheel verbod op knalvuurwerk


Dat is er al :thumbup:

Justinhafc schreef:
dus geen losse pijlen etc.


Dat is ook al verboden :thumbup:

Knalvuurwerk en vuurpijlen zijn sinds december 2020 wettelijk verboden. Dit besluit was al genomen voordat er besloten werd tot een algeheel vuurwerkverbod tijdens die en afgelopen jaarwisseling.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 11:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
ULTIMO schreef:
Maar vuurwerk is niet het probleem, het volk dat t afsteekt is t probleem. Het vuurwerk is slechts een middel.


Klein beetje 'guns don't kill people, people kill people' gehalte. Is natuurlijk een beetje van beide.

Ben niet tegen vuurwerk met oud en nieuw, maar reguleren en strakker handhaven ben ik wel voor. Wat mij betreft komt er een algeheel verbod op knalvuurwerk en mag siervuurwerk tussen 00:00 en 01:00 uur afgestoken worden, vlak na de jaarwisseling. Bij voorkeur dan ook zo dummy-proof mogelijk, dus geen losse pijlen etc. Carbidschieten overdag prima, maar alleen met een vergunning/toestemming van de gemeente. Wellicht zou het organiseren van een vuurwerkshow door gemeenten ook een goed alternatief kunnen zijn voor mensen.


Ik betwijfel of de mensen die hun vuurwerk laten liggen omdat ze naar zo'n show kunnen kijken ook de mensen zijn die voor veel overlast en schade zorgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 12:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Geloof dat er een wetsvoorstel voor algemeen vuurwerk verbod ligt momenteel
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 13:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Justinhafc schreef:
een algeheel verbod op knalvuurwerk


Dat is er al :thumbup:

Justinhafc schreef:
dus geen losse pijlen etc.


Dat is ook al verboden :thumbup:


Nou dat werkt dan mooi xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 15:09 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
Norther66 schreef:
Justinhafc schreef:
een algeheel verbod op knalvuurwerk


Dat is er al :thumbup:

Justinhafc schreef:
dus geen losse pijlen etc.


Dat is ook al verboden :thumbup:


Nou dat werkt dan mooi xd


Ze kunnen alles wel mooi verboden maken, maar als er niemand is om die wetten te hanteren gaat het vrolijk door.
Volgens mij is dat letterlijk hoe Nederland werkt op echt absurd veel gebieden :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2022 16:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mensen die het goedpraten wat er bij Kaag voor de deur is gebeurd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2022 16:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap echt niet hoe haat zo diep kan zitten dat je dat soort acties kan goedpraten. Ik heb een hekel aan Wilders, maar ik vind het behoorlijk naar dat hij constant beveiliging heeft en totaal geen normaal leven meer heeft. Hoe diep kan je haat zitten denk ik dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2022 16:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind Wilders nog wel gaan. Baudet daarentegen. xd
Maargoed, ondanks dat het zo'n enorme debiel is zou het geen moment in me opkomen om hem thuis op te gaan zoeken en 'm op wat voor manier dan ook lastig te gaan vallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2022 21:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Baudet / FvD die nu janken om een verfbom bij hun kantoor in Den Haag... En wat hun doen wel normaal achten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2022 10:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien hadden ze het een liefdevolle verfbom moeten noemen. Want wat FvD doet is liefdevol protest aldus van Meijeren. Yeah right..
Maar het geeft ze natuurlijk de minutie om ontzettend in de slachtofferrol te duiken, alweer.

Overigens was die verfbom in Amsterdam, of is er nog eentje geweest?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2022 11:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Mensen die het goedpraten wat er bij Kaag voor de deur is gebeurd.


Idem voor de bedreigingen richting Hugo de Jonge. 'Ja maar hij dreigde ook met uitspraken als 'ik weet waar ongevaccineerden wonen'. Tering sneu zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2022 11:46 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Tokkies gonna tokkie (tegen welk bewindslied dan ook).

Je moet toch iets of iemand hebben die je de schuld kan geven voor je eigen falen in het leven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2022 13:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Indy schreef:
ULTIMO schreef:
Mensen die het goedpraten wat er bij Kaag voor de deur is gebeurd.


Idem voor de bedreigingen richting Hugo de Jonge. 'Ja maar hij dreigde ook met uitspraken als 'ik weet waar ongevaccineerden wonen'. Tering sneu zeg.


De standaard openingszin van dit soort uitspraken:

"ik ben tegen het gebruik van geweld of dreigen, maar..."
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2022 13:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik was oorspronkelijk tegen 2G maar hoe meer dit soort dingen gebeuren, hoe meer ik er toch naar neig. Als dat betekent dat deze groep hersenloze mafkezen ver bij de rest van de samenleving vandaan gehouden wordt, liever vandaag dan morgen.
Vorige  1 ... 1250, 1251, 1252, 1253, 1254, 1255, 1256 ... 1291  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic