Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1218, 1219, 1220, 1221, 1222, 1223, 1224 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2021 12:29 
 
Hardtraxx Veteran

Pannenkoek schreef:
Rickzel schreef:
Jij onderschat het medium 'hardtraxx' alle publicaties op dit forum worden zeer serieus genomen.

Goed, ik begrijp natuurlijk ook wel dat het niet z'n bedoeling was om een grote discussie te starten over links/rechts en hoe we zaken onderbouwen. Het frustreert me simpelweg wanneer iemand met droge ogen 'Dit is wat er mis is met linkse wappies' roept. Het hele links/rechts debat is de laatste jaren al genoeg gepolariseerd, en dit soort generaliserende opmerkingen gooien mijns inziens alleen maar meer olie op het vuur. Andersom vind ik het net zo irritant als iemand weer over 'rechtse complotgekkies' begint. Ik zou als het om politiek gaat voor de verandering eens willen praten over de inhoud, in plaats van steeds maar weer dezelfde discussies te voeren over aanhangers van partijen, over misinformatie of over rare uitspraken van lijsttrekkers. Op de manier waarop nu het debat wordt gevoerd winnen alleen de populisten en de schreeuwers.


Helemaal mee eens. Daarom vind ik dat haat tegenover iemands politieke voorkeur ook zo vervelend. Wel hypocriet dan van mij om ook dat soort woorden te gebruiken, daar ben ik het mee eens

maar ik merkte het gewoon meer bij links lol
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2021 12:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Links? Rechts? Snollebollekes!

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2021 12:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

https://nos.nl/collectie/13781/artikel/ ... -wijnaldum

Er zijn 6500 mensen overleden bij het bouwen van de stadions waar hij straks een potje voetbal gaat spelen, en nog steeds krijgt hij het voor elkaar om in de slachtofferrol te kruipen. Als iemand een racistische grap of opmerking maakt is de wereld te klein en moeten we met z'n allen direct heel verontwaardigd doen, maar als het daadwerkelijk gaat over iets waar hij geld mee verdient is het allemaal niet zo belangrijk en gaan we op z'n tijd wel 'een plan maken'. Wat een hypocriete lul.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2021 13:49 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Los van dit hele gedoe vind ik Wijnaldum trouwens maar een zwaar overschatte speler en al helemaal geen leider/aanvoerder. Volgens mij is van Dijk de 1e aanvoerder en Depay de 2e, maar dan zou ik eerder De Ligt of F. De Jong als 3e keus hebben. Buiten de prestaties/leiderschap op het veld zijn die ook nog eens veel beter met de pers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2021 14:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoop dat ze zich plaatsen voor het WK en dán zich terug trekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2021 14:27 
 
Hardtraxx Veteran

Pannenkoek schreef:
https://nos.nl/collectie/13781/artikel/2373802-vraag-over-qatar-en-racisme-leidt-tot-felle-reactie-bij-wijnaldum

Er zijn 6500 mensen overleden bij het bouwen van de stadions waar hij straks een potje voetbal gaat spelen, en nog steeds krijgt hij het voor elkaar om in de slachtofferrol te kruipen. Als iemand een racistische grap of opmerking maakt is de wereld te klein en moeten we met z'n allen direct heel verontwaardigd doen, maar als het daadwerkelijk gaat over iets waar hij geld mee verdient is het allemaal niet zo belangrijk en gaan we op z'n tijd wel 'een plan maken'. Wat een hypocriete lul.


Vind het sowieso bizar dat er niemand in de voetbalwereld opstaat om hier een fel statement tegen te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2021 14:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Hoop dat ze zich plaatsen voor het WK en dán zich terug trekken.

En een vriendschappelijk toernooi organiseren met andere landen die ook weigeren daar heen te gaan.

Maar goed, lijkt me een utopie.

Het probleem is dat niemand iets zal durven te doen wat consequenties zal hebben voor hem als persoon of qua geld voor de hele organisatie. De FIFA is de baas. Daar ga je niet tegen in....
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2021 14:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Urk, die denken dat ze net weer wat meer mogen dan rest
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2021 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik had moeite om een mening te formuleren over voetballers die gewoon naar Qatar gaan, tot ik een comment op reddit las.

Citaat:
De spelers hebben niet voor Qatar gekozen dat doen de bonden. Iemand die er zijn hele leven naar toe heeft gewerkt vragen zijn droom uit protest op te offeren is onredelijk. Wij leven in een hypocriete maatschappij. Wij hebben er namelijk collectief geen enkele probleem mee consumenten elektronica, voedsel of kleding te kopen die onder erbarmelijke omstandigheden zijn geproduceerd. Ook voor het uitgraven van grondstoffen voor batterijen in onze laptops sterven mensen! In fabrieken in Bangladesh werken kinderen, in Chinese strafkampen werken Uyghur slaven enzovoorts enz.

Zolang wij allemaal vrolijk door profiteren van derde wereld landen zijn wij geen haar beter dan de voetballers.


Ik ben het hier helemaal mee eens. Desalniettemin is de reactie van Wijnaldum echt gewoon dom. Puur slachtofferrol spelen. Zou zich moeten schamen. Dat praat ik niet goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2021 15:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wijnaldum verdraait ook nog eens de woorden van de journalist :huh:. Verder ook eens met bovenstaande
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2021 16:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sowieso een belachelijk idee om in de zomer in een fucking woestijn zonder enige voetbalcultuur, zonder stadions en met twijfelachtige mensenrechten te gaan voetballen, maar dit was in 2010 al besloten. Om onverklaarbare redenen (lees: omkoping) kreeg Qatar meer stemmen dan de VS, Japan, Australië en Zuid-Korea bij elkaar. In 2014 is al bewezen dat een groot deel van de stemgerechtigden was omgekocht. Prima moment om de stekker er toen uit te trekken, maar nee de FIFA ziet alleen dollartekens. Nu komt het WK opeens dichtbij en moeten wij als almachtige Nederland een statement gaan maken, lekker op tijd. Ondertussen zijn we al 6500 doden verder, dus wat heeft dat voor zin? Dat is hetzelfde als naar de KFC gaan en een kipburger bestellen, wachten totdat ze hem bereid hebben, en dan zeggen dat je hem niet hoeft, omdat je het zielig vindt voor de kippen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2021 16:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Sowieso een belachelijk idee om in de zomer in een fucking woestijn zonder enige voetbalcultuur, zonder stadions en met twijfelachtige mensenrechten te gaan voetballen


WK is volgend jaar rond november-december vanwege temperatuur redenen, is een bewuste keuze lijkt me haha :P

Verder wel eens met je punt. Ik vind de kritiek en boycot die nu naar buiten komt heel begrijpelijk, maar ze komen er wel een jaar of 6-7 te laat mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2021 16:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Sowieso een belachelijk idee om in de zomer in een fucking woestijn zonder enige voetbalcultuur, zonder stadions en met twijfelachtige mensenrechten te gaan voetballen, maar dit was in 2010 al besloten.

Winter toch? :P Dat maakt het helemaal raar. Midden in een voetbalseizoen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2021 16:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Overigens zijn er 'maar' 37 doden gevallen bij de bouw van de stadions. Ik dacht de hele tijd dat alle 6500 sterfgevallen direct gerelateerd zijn aan de bouw. Maar ze nemen dus ook de gevallen mee die buiten werktijden om zijn overleden aan bijv. een hartaanval, verkeersongeluk, zelfmoord etc. Alle arbeidsmigranten sinds 2010 dus. Van de 2 miljoen arbeidsmigranten.

Ik probeer de omstandigheden waarin ze werken niet de bagatelliseren, maar ik vond dit wel een belangrijke kanttekening. Ik wist het zelf iig niet, tot ik het net las. Wellicht anderen ook niet.

Bron: https://www.parool.nl/wereld/6500-dode- ... ~b6ae7833/
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2021 16:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Al was er niemand overleden door wat voor reden dan ook bij de opbouw van de stadions en het toernooi; het blijft onzin om daar te gaan voetballen. Het levert alleen geld op voor de Fifa.

Een land waar de voetbalcultuur niet leeft; lege stadions in de eigen competitie. Een toernooi in de winter in plaats van de zomer... Een WK waar bijna geen supporters van andere landen aanwezig zullen zijn... Een WK wat in opbouw al gigantisch veel geld kost terwijl er in Londen alleen al een WK gehouden zou kunnen worden. Het is gewoon kut. En dan ook nog al die doden er bij. Echt heel kut. Maar ik ben bang dat er niets gaan gedaan gaat worden. We zitten toch straks allemaal te kijken op pakjesavond naar Peru - Nederland.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2021 17:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Al was er niemand overleden door wat voor reden dan ook bij de opbouw van de stadions en het toernooi; het blijft onzin om daar te gaan voetballen. Het levert alleen geld op voor de Fifa.

Maar dat is toch ook het doel van Fifa?

Ben uberhaupt geen fan van dit soort sporten met name al over hoeveel geld er door heen gaat voor één speler.
Hou toch op man :lol: Ik wil niet zeggen 'het is maar een balletje spelen' maar hoeveel geld er door heen gaat (tot aan schuld toe) om een speler naar een ander team te krijgen is echt te belachelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2021 17:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oh ja, het is niet in de zomer, mijn fout. Maar een WK verplaatsen naar de winter, waardoor alle landelijke competities hun reguliere speelschema moeten aanpassen, is wel net zo belachelijk dat mijn punt nogmaals wordt bevestigd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2021 17:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De FIFA is sowieso één grote poppenkast
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2021 18:40 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nergens om, maar was het al niet bekend dat oud leider Blatter en Platini steekpenningen had aangenomen voor de nominatie van Qatar. Dat het corrupt is is al 100% duidelijk en ook dat het corrupt gekozen is. Mooie is juist dat de beste man vervangen is en het project toen alsnog door ging.

De zandbaklanden zitten met hun handen zo diep in de sport (ook F1 e.d.) dat wil je niet weten. Wil je het boycotten, kijk het niet op de momenten dat het daar is, daar voelen ze het het meest, kijkcijfers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2021 14:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De ronde van Qatar is gelukkig foetsie. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 19:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het laffe "statement" van het NL elftal :/
Doe dan niets :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2021 14:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

‘De vrijheid van godsdienst blokkeert de mogelijkheid om in de kerk in te grijpen’. Aldus Mark Rutte. Waarom kan het ene grondrecht wel ingeperkt worden maar de andere niet :sick:. Wanneer ‘volksgezondheid’ zo belangrijk is, moet het toch gewoon kunnen. Kan die vent echt niet meer serieus nemen man man man
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2021 15:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Godsdienst in het algemeen gewoon zwaar irritatiemoment
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2021 16:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Godsdienst in het algemeen gewoon zwaar irritatiemoment

Amen broeder
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2021 19:36 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Godsdienst in het algemeen gewoon zwaar irritatiemoment
Vorige  1 ... 1218, 1219, 1220, 1221, 1222, 1223, 1224 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic