Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1195, 1196, 1197, 1198, 1199, 1200, 1201 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2020 16:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SL8492 schreef:
Afstuderen in coronatijd. Zou eerste instantie in juni al klaar zijn maar dat werd al snel augustus. 2,5 maand thuisgezeten en niks anders kunnen dan tot in den treuren literatuurstudie uitvoeren. Groot deel van de zomer door moeten werken om het afstudeerverslag optijd af te krijgen en optimaal te krijgen. Om vervolgens een week voor de verdediging te horen dat je verslag afgekeurd is terwijl ik amper feedback heb kunnen ontvangen omdat je docent precies in de laatste maand voor de deadline met vakantie was. Ik ga het nog aanvechten, maar schat de kans erg klein in. Nu kan ik pas verdedigen in november :cry:

En dan de verdediging vervolgens verprutsen...
Kan het in januari nog herstellen en dan met geluk er een voldoende uitslepen. Maar er wordt ook geadviseerd om een nieuwe stage te gaan zoeken. In dat geval dus 9 maanden werk en een heel studiejaar in de prullenbak gegooid... :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2020 17:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SL8492 schreef:
En dan de verdediging vervolgens verprutsen...
Kan het in januari nog herstellen en dan met geluk er een voldoende uitslepen. Maar er wordt ook geadviseerd om een nieuwe stage te gaan zoeken. In dat geval dus 9 maanden werk en een heel studiejaar in de prullenbak gegooid... :cry:


Heel erg klote! Ook zeer demotiverend om nog langer op dit onderwerp te zitten, in de hoop er nog wat van te maken. Ik heb zelf ook 2 jaar over mijn afstuderen gedaan, maar het is uiteindelijk wel gelukt. Denk goed na wat je wil gaan doen, pak een weekje rust. Bekijk de mogelijkheden. 9 maanden werk weggooien is zonde, maar uiteindelijk in januari nog steeds aanmodderen wil je ook niet. Ik weet hoe het voelt, maar ik weet ook dat de opluchting des de groter is als je het haalt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2020 17:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
SL8492 schreef:
En dan de verdediging vervolgens verprutsen...
Kan het in januari nog herstellen en dan met geluk er een voldoende uitslepen. Maar er wordt ook geadviseerd om een nieuwe stage te gaan zoeken. In dat geval dus 9 maanden werk en een heel studiejaar in de prullenbak gegooid... :cry:


Heel erg klote! Ook zeer demotiverend om nog langer op dit onderwerp te zitten, in de hoop er nog wat van te maken. Ik heb zelf ook 2 jaar over mijn afstuderen gedaan, maar het is uiteindelijk wel gelukt. Denk goed na wat je wil gaan doen, pak een weekje rust. Bekijk de mogelijkheden. 9 maanden werk weggooien is zonde, maar uiteindelijk in januari nog steeds aanmodderen wil je ook niet. Ik weet hoe het voelt, maar ik weet ook dat de opluchting des de groter is als je het haalt!

Thanks voor de tip! Ik ga er nog even goed over nadenken inderdaad. Opzich zou ik opnieuw beginnen niet heel erg vinden, maar in deze tijd is het ook lastig om daarvoor een stage te kunnen vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2020 19:39 
 

de hva die 2 keer een toets verkloot en we dus voor de 3e keer de boel moeten maken

1e keer stonden vragen op random terwijl dat niet kon en je dus bijna niks kon beantwoorden

2e keer hadden ze vragen voor een ander vak erin gezet.

dus zien of ze het de 3e keer wel kunnen
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2020 15:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het feit dat het kabinet loopt te klagen over reisorganisaties/vliegmaatschappijen dat ze ondanks het negatieve reisadvies toch reizen aanbieden. Dan denk ik, loop niet te zeiken en laat de vliegtuigen aan de grond staan en verbied het.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 15:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb bij een webshop een laptop gekocht van 1400 euro. Ik was er ontevreden mee en teruggestuurd via DPD. Nu is ie al 2 weken blijven steken op 'op het depot'. Deze week DPD gecontacteerd wat er aan de hand is en nu komen ze er mee dat het pakket 'kwijt' is geraakt op het depot.

Nu doen ze mij een offer van 200 euro ter compensatie. 200 fucking euros. "Ja je bent bij verzending akkoord gegaan met de voorwaarden".

Niet mee tevreden of eens natuurlijk. Hoe de neuk raak je een pakket van een 50x50x50 cm kwijt? Op het depot nota bene? Dat ding wordt toch niet zomaar van de wereld getoverd? Ik hoor veel verhalen dat een pakket kwijt raakt bij de aflevering, maar op het depot?

Doet eerder vermoeden dat het van de transport band geflikkerd is en daardoor kapot gegaan, of is gejat door werknemers.

Dat depot van DPD is hier niet ver vandaan. Deze week nog even langs gaan. 1200 euro verlies op de verzending van een pakketje :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 16:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Ik heb bij een webshop een laptop gekocht van 1400 euro. Ik was er ontevreden mee en teruggestuurd via DPD. Nu is ie al 2 weken blijven steken op 'op het depot'. Deze week DPD gecontacteerd wat er aan de hand is en nu komen ze er mee dat het pakket 'kwijt' is geraakt op het depot.

Nu doen ze mij een offer van 200 euro ter compensatie. 200 fucking euros. "Ja je bent bij verzending akkoord gegaan met de voorwaarden".

Niet mee tevreden of eens natuurlijk. Hoe de neuk raak je een pakket van een 50x50x50 cm kwijt? Op het depot nota bene? Dat ding wordt toch niet zomaar van de wereld getoverd? Ik hoor veel verhalen dat een pakket kwijt raakt bij de aflevering, maar op het depot?

Doet eerder vermoeden dat het van de transport band geflikkerd is en daardoor kapot gegaan, of is gejat door werknemers.

Dat depot van DPD is hier niet ver vandaan. Deze week nog even langs gaan. 1200 euro verlies op de verzending van een pakketje :mad:


Maar jij doet zaken met de webshop, niet met DPD. Waarom is dit jou probleem?
Jij hebt het pakket verstuurd met een label die je van de webshop hebt ontvangen (toch?)

Of heb je hem wel zelf verstuurd etc?

Wel zuur hoor trouwens, hopelijk komt het goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 16:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Dat depot van DPD is hier niet ver vandaan. Deze week nog even langs gaan. 1200 euro verlies op de verzending van een pakketje :mad:

Dat heeft dus echt 0,0 zin.. je wordt daar niet binnen gelaten, hoe hard je ook staat te schreeuwen..
Én op zo'n depot werken toch alleen maar mensen die de logistiek (zouden moeten) regelen, een woordvoerder of iemand die jou kan helpen zal daar niet rondlopen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 16:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Maar jij doet zaken met de webshop, niet met DPD. Waarom is dit jou probleem?
Jij hebt het pakket verstuurd met een label die je van de webshop hebt ontvangen (toch?)

Of heb je hem wel zelf verstuurd etc?

Wel zuur hoor trouwens, hopelijk komt het goed.


Ik heb hem na contact met de webshop zelf verstuurd. Ik heb gebruik gemaakt van mijn terugzendingsmogelijkheid binnen de termijn wat in de wet natuurlijk vastgelegd is. Ik weet niet of de webshop dan nog iets van verantwoording heeft. Misschien dat dat vanaf het moment dat ik kenbaar maak hem terug te willen sturen wel zo is.

Nattehond schreef:
Dat heeft dus echt 0,0 zin.. je wordt daar niet binnen gelaten, hoe hard je ook staat te schreeuwen...

Én op zo'n depot werken toch alleen maar mensen die de logistiek (zouden moeten) regelen, een woordvoerder of iemand die jou kan helpen zal daar niet rondlopen..


Hier in Oirschot zit er een heel kantoor bij. Zou me niet verbazen als dat het hoofdkantoor is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 16:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit klinkt als webshop contacteren. Zij kunnen DPD aanspreken. Dit is 100% niet jouw schuld en niet jouw kosten. Hier zijn consumentenrechten voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 16:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik neem aan dat je je retourbewijs hebt bewaard? Daar moet je al wel een eind mee komen verwacht ik, wanneer je dit bij de verkopende partij neerlegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 16:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Meubelbedrijf die bezorgen tot aan de voordeur dus wel heel heel heel letterlijk neemt:
Tafel blokkeert de gehele voordeur, niemand kan er in of uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 16:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Dit klinkt als webshop contacteren. Zij kunnen DPD aanspreken. Dit is 100% niet jouw schuld en niet jouw kosten. Hier zijn consumentenrechten voor.


Heb ik gedaan en heb gevraagd ofdat hiervoor een dekking bestaat. Ze begonnen er wel over dat ik contact moest opnemen met DPD voor 'insurance' maar nog steeds vrij onduidelijk of dat dan via hen gaat (Duitse webshop btw).


Remi schreef:
Ik neem aan dat je je retourbewijs hebt bewaard? Daar moet je al wel een eind mee komen verwacht ik, wanneer je dit bij de verkopende partij neerlegt.


Jep. Ook op de track & trace kan ik ook gewoon zien dat ie is aangekomen op het depot in Oirschot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 17:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hoewel het niet jouw schuld is, ben je volgens mij als verzender toch aansprakelijk/verantwoordelijk/de lul. Ik weet niet hoe het bij DPD zit, maar bij PostNL bijvoorbeeld verzekeren ze aangetekende pakketen (waarvoor getekend moet worden dus) tot €500. Dit is niet de standaard T&T pakketverzending van €6,75 overigens. Is de waarde van je pakket hoger dan kan je het voor een meerprijs verzekeren tot €5500. Zie ook: https://www.postnl.nl/versturen/pakket- ... verzekerd/

Ik weet niet hoe dit bij DPD geregeld is, maar hier hebben ze vast wel wat over in hun voorwaarden staan. Zou dus even heel goed de voorwaarden checken en wat ze daarin zeggen over verzekering/kwijtraken.

Wel mooi klote in elk geval. Bij PostNL kan je als verzender een onderzoek laten starten en een klacht indienen, maar weet niet of dat nu nog eens zin heeft bij DPD, aangezien je dat al hebt gedaan zo te lezen.

Doet inderdaad eerder vermoeden alsof het pakket ontvreemd is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 17:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

DPD is een grote gribuszooi qua pakketten en kwijt raken.
Geven niet thuis (want niet willen betalen).

Wens je veel succes dus :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 17:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Hoewel het niet jouw schuld is, ben je volgens mij als verzender toch aansprakelijk/verantwoordelijk/de lul. Ik weet niet hoe het bij DPD zit, maar bij PostNL bijvoorbeeld verzekeren ze aangetekende pakketen (waarvoor getekend moet worden) tot €500. Dit is niet de standaard T&T pakketverzending van €6,75 overigens. Is de waarde van je pakket hoger dan kan je het voor een meerprijs verzekeren tot €5500. Zie ook: https://www.postnl.nl/versturen/pakket- ... verzekerd/

Ik weet niet hoe dit bij DPD geregeld is, maar hier hebben ze vast wel wat over in hun voorwaarden staan. Zou dus even heel goed de voorwaarden checken en wat ze daarin zeggen over verzekering/kwijtraken.

Wel mooi klote in elk geval. Bij PostNL kan je als verzender een onderzoek laten starten en een klacht indienen, maar weet niet of dat nu nog eens zin heeft bij DPD, aangezien je dat al hebt gedaan zo te lezen.

Doet inderdaad eerder vermoeden alsof het pakket ontvreemd is.


Inderdaad lijk ik niet heel erg in mijn recht te staan. Ik hoor inderdaad wat slechte verhalen over DPD. Ik heb het teruggestuurd met DPD omdat ik het pakket ook met hen opgestuurd kreeg. Ik heb ook nergens een optie gezien om het pakketje te verzekeren bij DPD. Heb net even gecheckt en ze leveren dat volgens mij alleen voor zakelijke gebruikers. Anders had ik dat wel gedaan.

Ik heb er verder natuurlijk allemaal niet bij stil gestaan. Ik verzend nooit iets en dacht wel dat het allemaal geregeld zou zijn.

DPD biedt een compensatie aan op basis van gewicht. Bij mijn pakketje van 3 kg zou dat uitkomen op 40 euro. De contactpersoon van DPD had het natuurlijk wel met me mee en kon het oprekken naar 200 euro, maar dat is natuurlijk verre van proportioneel.

En nu zit ik (na verkoop van mijn vorige systeem) al een hele tijd zonder computer en heb ik ook niet zomaar de financiële middelen om een andere te kopen. Die laptop was voor mijn eigen bedrijf (muziek productie) en nu kan ik een heleboel afspraken met partners en het label niet nakomen.

Erg plezierig allemaal.

rakkietakkie schreef:
DPD is een grote gribuszooi qua pakketten en kwijt raken.
Geven niet thuis (want niet willen betalen).

Wens je veel succes dus :/


Ik las dat ze in Oirschot tot 800.000 pakketten per dag verwerken. Als daar een 'verlies' van 0.01% per dag heb je alsnog 80 pakketten per dag die verloren gaan. Ik begrijp dat ze daar moeilijk om gaan doen, maar het is alsnog in deze tijd van zoveel zendingsverkeer vrij belachelijk.

De webshop stuurt terug (in vrij dom Engels al de hele tijd wat vaak tot meer onbegrip dan opheldering leidt):

Citaat:
You must open case.

We are not responsible due returns. If this return is from us directly. Than yes. But for example in your case. You must claim directly with DPD.


Maar dat heb ik dus al gedaan. Ik heb ze gezegd dat ik DPD heb gecontacteerd en maar 200 euro wil compenseren en kreeg dit weer terug.


Ik kwam wel dit tegen. Misschien wat gedateerd, maar ik heb wel volgens de vereisten van de webshop het pakket verzonden (niet verzekerd dan, daar hebben ze niets over gerept). En expliciet mijn herroepingsplicht duidelijk gemaakt volgens hun reglementen. Ik heb het pakket teruggestuurd omdat de performance voor muziek productie veel te laag was (veel te hoge DPC Latency).

https://www.ictrecht.nl/blog/product-vo ... verzending
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 17:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

DPD zegt letterlijk:

Citaat:
De aansprakelijkheidsvergoeding is afhankelijk van de manier van verzenden met DPD. Verstuur je je pakket via de Online Verzendservice, lees dan de Algemene Voorwaarden DPD Verzendservice. Voor deze pakketten kun je je niet extra verzekeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 17:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hmm, wat kut allemaal zeg.

Ik weet niet wat allemaal onder non-conformiteit valt. Of dat alleen defecten in het product zijn of ook als “het gewoon niet bevalt”. Dat is misschien nog goed om uit te zoeken. Als jouw situatie als non-conformiteit wordt gezien, dan is jouw retourzending namelijk toch het risico van de webshop.

En geen extra verzekering mogelijk bij DPD dus? Wat vreemd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 17:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je er echt niet uitkomt kun je heisa maken op social media of iets als Kassa benaderen. De meeste bedrijven gaan niet zo lekker op negatieve publiciteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 18:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Hmm, wat kut allemaal zeg.

Ik weet niet wat allemaal onder non-conformiteit valt. Of dat alleen defecten in het product zijn of ook als “het gewoon niet bevalt”. Dat is misschien nog goed om uit te zoeken. Als jouw situatie als non-conformiteit wordt gezien, dan is jouw retourzending namelijk toch het risico van de webshop.

En geen extra verzekering mogelijk bij DPD dus? Wat vreemd.


Ze adverteren het systeem als 'audio notebook voor DAW use' op hun website (Clevo computers). Een belangrijke maatstaaf voor performance voor computers voor muziekproductie is DPC Latency. Ik runde een tool om deze te testen en deze viel zwaar tegen en dus ook viel de performance in de DAW heel erg tegen. Het was dus zeker non-conform in de context dat ze het adverteren als een PC voor DAW toepassingen. Hoe hard ik dat kan maken weet ik niet. Toen ik erover mailde naar de webshop wisten ze niet wat DPC Latency is, en dat verkoopt dan systemen voor DAW use >.<.

_theon_ schreef:
Als je er echt niet uitkomt kun je heisa maken op social media of iets als Kassa benaderen. De meeste bedrijven gaan niet zo lekker op negatieve publiciteit.


Verwacht van mij dan een (hardstyle?) track waar ik DPD afkraak :P.

Maar ik denk dat DPD al zoveel stront over hun heeft gekregen dat het ze niet meer boeit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 18:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Misschien wil Lange Frans de vocals wel opnemen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2020 10:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een maat van mij moest een fles bier ontvangen t.w.v. +- 80 euro. Die fles raakte kwijt. Kreeg de verzender een 'vergoeding' uitgekeerd van een paar Euro per kilo. Aangezien een fles niet zoveel weegt kreeg hij er zo'n 3 Euro voor. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2020 11:47 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Een maat van mij moest een fles bier ontvangen t.w.v. +- 80 euro. Die fles raakte kwijt. Kreeg de verzender een 'vergoeding' uitgekeerd van een paar Euro per kilo. Aangezien een fles niet zoveel weegt kreeg hij er zo'n 3 Euro voor. :lol:


Maar hij was wel lekker, bevalt me prima dat Post NL baantje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2020 12:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

:lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2020 12:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Remi schreef:
Een maat van mij moest een fles bier ontvangen t.w.v. +- 80 euro. Die fles raakte kwijt. Kreeg de verzender een 'vergoeding' uitgekeerd van een paar Euro per kilo. Aangezien een fles niet zoveel weegt kreeg hij er zo'n 3 Euro voor. :lol:


Post NL .


Was DHL. :whistle:
Vorige  1 ... 1195, 1196, 1197, 1198, 1199, 1200, 1201 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic