Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1188, 1189, 1190, 1191, 1192, 1193, 1194 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 21:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
ErikZ schreef:

Patrick legt het goed uit, bedankt


Eens.

Dingen als stereotypering, geen gunfactor naar anderen hebben, een volk afrekenen op de rotte appels, gebrekkige justitie wegens onzinnige wetten en bezuinigingen, dat rechtse en linkse nutteloze gezever en nog veel meer kan je aanrekenen voor dit soort situaties.

Maar men lost niet op, men denkt niet na, men relativeert niet, men ziet geen context. Men zeurt en schreeuwt alleen of zoekt de confrontatie op, want dat is makkelijker en daar hoef je maar 2 breincellen voor te hebben.

rakkietakkie schreef:
Idem voor die 24 jarige gozer die dood geschoten is omdat die wat zei over dat ze een zonnebril wilden jatten.

Meteen een dubbel irritatie momentje.
Heel de media die los gaat op BLM. Maar nu er 2 doden zijn in paar dagen door geweld komt er geen poeha... Nou jongens #WLM


hurricane schreef:
Linkse media geven wel een vertekend beeld vind ik. Nederlandse jongeren die in Belgische kustplaatsen en NL-campings de 1,5m niet hanteerden kwamen vol in beeld op het NOS journaal, het was een schande!
Over de steek/schietpartij gister in Scheveningen tussen gekleurden onderling, amper een bericht. Niet groots in het journaal iig. Media als Telegraaf, geenstijl, AD etc pakken het op.


simon10pont schreef:

Dus #BLM = Oke & #WLM = Niet Oke. Of vind je beiden stigmatiserend?


Dit zijn weer schoolvoorbeelden daar van. Niet even nadenken, indenken hoe en wat, nee gewoon hersenloos janken als een of ander verwend kind.

ha ik weet niet in welke droomwereld jij leeft maar dat ik mijn punt maak over linkse media is geen verzinsel of jankerij. Heb er vanaaf ff op gelet als voorbeeld:
zo werd vanavond in het NOS 20u journaal amper aandacht besteedt aan de steek/schietpartij in Scheveningen. Geen beelden van de verdachten, niets dat wijst op welke achtergrond dan ook.
In het RTL nieuws uitgebreid aandacht, beelden van de dader en achtergrond over de geweldadige rap muziek die deze lieden aanzet tot geweld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 21:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Maar goed dat ik niet dat idee heb dat ik steeds de waarheid loop te verkondigen. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Denk alleen dat het vrij onzinnig is om in deze discussies naar een absolute waarheid te zoeken. Die is namelijk voor heel wat mensen verschillend. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 21:27 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Waar zullen we beginnen. Dat BLM van de VS komt en door een situatie daar waar iemand die gewoon aangehouden had moeten worden vermoord werd en wat geval nummer zoveel was en bewezen gericht is op een doelgroep die al jaren met dit te maken heeft.

Tegenover een schietpartij in de Randstad wat vaak genoeg gebeurt en waar een held helaas is omgekomen voor zijn acties. Zonder die held was dit alsnog wel gebeurt en dat gebeurt vaker en is niet ras gericht. Het andere was gewoon je 13/12 geweldsdelict in NL, gebeurt vaak zat.

Verschillende landen, verschillende culturen, verschillende geschiedenis, verschillende getroffen groep, verschillende misdaden. Dat hele WLM heeft geen ene reet te maken met dit en is pure aanstellerij van een specifieke groep jankerts die niet getroffen is en ook niks te klagen zouden moeten hebben.

Als je wilt dat dit soort dingen stoppen, stem op politici die meer geld naar justitie en meer bevoegdheden naar justitie willen geven om dit soort dingen beter te kunnen weren. Maar dat kan ook niet want zodra de politie iets meer macht krijgt begint het zelfde volk te janken dat hun privacy geschonden wordt en dat de staat de mensen wil controleren.

Zie, zo moeilijk is context en relativeren niet.

simon10pont schreef:
Denk alleen dat het vrij onzinnig is om in deze discussies naar een absolute waarheid te zoeken. Die is namelijk voor heel wat mensen verschillend. ;)


Een waarheid is een waarheid. Net als een feit een feit is, dat is niet op voor interpretatie mits het feitelijk wordt bewezen dat er iets niet klopt. Is het geen feit en voor mensen verschillend, dan is dat smaak of een mening. Dit is wat veel mensen door elkaar halen tegenwoordig. Lijkt wel alsof we weer terug gaan naar de middeleeuwen op dat gebied, de mening van de luide onwetenden over de bewezen feiten van de wetenschapper/experts.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 21:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Maar waarom zou je dan minder verontwaardigd mogen zijn over iets dat in Nederland heeft plaats gevonden dan wat er in de Verenigde Staten is gebeurt.

Er zijn ook tal van voorbeelden van anti-blank racisme. Of het meer of minder plaats vindt dan racisme of discriminatie naar 'minderheden' vind ik dan niet het belangrijkste. Maar om die discussie niet verder aan te wakkeren, vind ik dat elk geval van geweld verwerpelijk is. En dat elk mensenleven in de basis gelijk zou moeten zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 21:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Maar waarom zou je dan minder verontwaardigd mogen zijn over iets dat in Nederland heeft plaats gevonden dan wat er in de Verenigde Staten is gebeurt.

Er zijn ook tal van voorbeelden van anti-blank racisme. Of het meer of minder plaats vindt dan racisme of discriminatie naar 'minderheden' vind ik dan niet het belangrijkste. Maar om die discussie niet verder aan te wakkeren, vind ik dat elk geval van geweld verwerpelijk is. En dat elk mensenleven in de basis gelijk zou moeten zijn.


Het klopt wat je zegt, dat dat gebeurt. Maar in de context van wat er hier gezegd werd sloeg het nergens op gezien deze beide gebeurtenissen niet tegen blanken gericht waren, dat maakt men er van. Net als dat bij BLM dingen ook wel eens gebeurt.

Het punt is, als je blijft afwegen wie het slechter heeft of wie er meer recht op iets heeft en dingen racistisch maakt (welke kant dan ook op) die niet zo zijn, dan krijg je alleen maar meer van dit, polarisatie. In het geval zou je beiden moeten erkennen, maar als je kijkt naar intensiteit kan je feitelijk zien dat het meer en al veel langer een kant op gebeurt.

Erkenning dat het beide kanten op gebeurt en het aanpakken bij de kern, zodat het voor beide kanten niet meer gebeurt (een soort verbroedering) zou moeten helpen. Maar dit gebeurt dus niet met uitspraken en acties die je hier ziet, men denkt aan zichzelf en maakt problemen waar ze niet zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 22:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Het klopt wat je zegt, dat dat gebeurt. Maar in de context van wat er hier gezegd werd sloeg het nergens op gezien deze beide gebeurtenissen niet tegen blanken gericht waren, dat maakt men er van. Net als dat bij BLM dingen ook wel eens gebeurt.

Het punt is, als je blijft afwegen wie het slechter heeft of wie er meer recht op iets heeft en dingen racistisch maakt (welke kant dan ook op) die niet zo zijn, dan krijg je alleen maar meer van dit, polarisatie. In het geval zou je beiden moeten erkennen, maar als je kijkt naar intensiteit kan je feitelijk zien dat het meer en al veel langer een kant op gebeurt.

Erkenning dat het beide kanten op gebeurt en het aanpakken bij de kern, zodat het voor beide kanten niet meer gebeurt (een soort verbroedering) zou moeten helpen. Maar dit gebeurt dus niet met uitspraken en acties die je hier ziet, men denkt aan zichzelf en maakt problemen waar ze niet zijn.


Ik ben het zowaar eens met je. :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 10:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vies warm plakweer na de buien van gisteren
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 10:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Geen zorgen, hier is geen druppel gevallen en het is ook vies warm plakweer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 13:47 
 
Hardtraxx Veteran

Pannenkoek schreef:
Geen zorgen, hier is geen druppel gevallen en het is ook vies warm plakweer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 15:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mensen die 'wouden' typen ipv 'wilden'.

'de auto's wouden niet meer op slot'
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 18:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Mensen die 'wouden' typen ipv 'wilden'.

'de auto's wouden niet meer op slot'

en mensen die 'nooit geen' zeggen

Ik heb nooit geen ruzie :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 18:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
ULTIMO schreef:
Mensen die 'wouden' typen ipv 'wilden'.

'de auto's wouden niet meer op slot'

en mensen die 'nooit geen' zeggen

Ik heb nooit geen ruzie :lol:

en de standaard me/mijn fout

'Me telefoon is gevallen'
leer fucking Nederlands
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 00:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Muggenbulten
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 09:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Mensen die 'wouden' typen ipv 'wilden'.

Ik zou het niet schrijven, maar betrap mezelf er nog wel eens op dat ik het zeg.
Gisteren vroeg ik ook aan m'n vriendin 'Hielden ze nog van regen'. Lang leve opgroeien in de betuwe.

Ps. search.php?keywords=wouden&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 10:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
ULTIMO schreef:
Mensen die 'wouden' typen ipv 'wilden'.

Ik zou het niet schrijven, maar betrap mezelf er nog wel eens op dat ik het zeg.
Gisteren vroeg ik ook aan m'n vriendin 'Hielden ze nog van regen'. Lang leve opgroeien in de betuwe.

Ps. search.php?keywords=wouden&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken

Het is niet eens fout. Het ziet er gewoon niet uit :P In de spreektaal vind ik het minder storend.

https://onzetaal.nl/taaladvies/wilden-w ... en-wouwen/
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 10:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vind hij/zij/het wilt nog veel erger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 12:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Haha ik stoor me vooral aan eens/is fouten. 'Ga is dit doen'
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 13:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Irritatiemomentjes door taalfouten? Count me in.

- eens/is
- congruentiefouten
- 'irriteren' gebruikt als wederkerend werkwoord
- liggen/leggen
- samengestelde woorden los geschreven
- werkwoorden die verkeerd vervoegd worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 13:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mijn allergrootste ergernis op dat vlak is mensen die +t doen bij de stam (ik-vorm). Dat is echt het simpelste van het simpelste en nog gaan mensen zo vaak de mist in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 13:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Mijn allergrootste ergernis op dat vlak is mensen die +t doen bij de stam (ik-vorm). Dat is echt het simpelste van het simpelste en nog gaan mensen zo vaak de mist in.


Ik werdt heb ik ook wel eens gezien.. Hoe dan? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 13:41 
 
Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
ULTIMO schreef:
Mensen die 'wouden' typen ipv 'wilden'.

'de auto's wouden niet meer op slot'

en mensen die 'nooit geen' zeggen

Ik heb nooit geen ruzie :lol:


Dit >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 13:43 
 
Hardtraxx Veteran

DonnyD schreef:
Grim schreef:
Mijn allergrootste ergernis op dat vlak is mensen die +t doen bij de stam (ik-vorm). Dat is echt het simpelste van het simpelste en nog gaan mensen zo vaak de mist in.


Ik werdt heb ik ook wel eens gezien.. Hoe dan? :/


Ach joh, erger dan 'bedoeldt' kan het niet worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 13:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

DonnyD schreef:
Grim schreef:
Mijn allergrootste ergernis op dat vlak is mensen die +t doen bij de stam (ik-vorm). Dat is echt het simpelste van het simpelste en nog gaan mensen zo vaak de mist in.


Ik werdt heb ik ook wel eens gezien.. Hoe dan? :/

Meissie op twitter vroeger had het ook eens over 'doodt' gaan :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 14:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mensen die 'me' in plaats van 'mijn' of 'm'n' schrijven
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 18:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

me meissie
Vorige  1 ... 1188, 1189, 1190, 1191, 1192, 1193, 1194 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic