Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1168, 1169, 1170, 1171, 1172, 1173, 1174 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2020 18:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk dat je echt goed moet snappen dat een versoepeling geen 'beloning' is. Die journalist bracht het wel zo omdat wij ons zo goed hadden gedragen afgelopen weken.

Laat je dit toe, dan kan alles waar we allemaal aan gewerkt hebben in het niets vallen.
Mensen begrijpen nog steeds niet dat dit noodzaak is. Tuurlijk snakken we allemaal maar vrijheid, dat is eenmaal een mens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2020 18:50 
 
Hardtraxxer

Nuracore schreef:
Denk dat je echt goed moet snappen dat een versoepeling geen 'beloning' is. Die journalist bracht het wel zo omdat wij ons zo goed hadden gedragen afgelopen weken.

Tuurlijk zou versoepeling van de maatregelen wel als een beloning voor de mensen voelen, want zo werkt dat in het brein van mensen. Die journalist spreekt namens de mensen die toe zijn aan die beloning en die misschien niet begrijpen dat dit beleid noodzakelijk is. Dat Rutte en de andere beleidsmakers niet toegeven aan die vraag om beloning is verstandig, maar dat betekent niet dat ze geen begrip hoeven op te brengen voor mensen die er wel aan toe zijn. Ik denk dat die mensen eerder willen inzien dat dit noodzaak is als je begrip voor ze opbrengt dan als je ze belachelijk maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2020 20:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hooikoorts
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2020 20:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Melanoisia schreef:
Nuracore schreef:
Denk dat je echt goed moet snappen dat een versoepeling geen 'beloning' is. Die journalist bracht het wel zo omdat wij ons zo goed hadden gedragen afgelopen weken.

Tuurlijk zou versoepeling van de maatregelen wel als een beloning voor de mensen voelen, want zo werkt dat in het brein van mensen. Die journalist spreekt namens de mensen die toe zijn aan die beloning en die misschien niet begrijpen dat dit beleid noodzakelijk is. Dat Rutte en de andere beleidsmakers niet toegeven aan die vraag om beloning is verstandig, maar dat betekent niet dat ze geen begrip hoeven op te brengen voor mensen die er wel aan toe zijn. Ik denk dat die mensen eerder willen inzien dat dit noodzaak is als je begrip voor ze opbrengt dan als je ze belachelijk maakt.


Hoe worden ze belachelijk gemaakt dan? Oprechte vraag. volgens mij was Rutte aardig neutraal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2020 20:27 
 
Hardtraxxer

Nuracore schreef:
Hoe worden ze belachelijk gemaakt dan? Oprechte vraag. volgens mij was Rutte aardig neutraal.

Nou ja belachelijk maken is misschien verkeerd gezegd van mij maar kan me voorstellen dat mensen zich niet serieus genomen voelen als er gezegd wordt dat de journalist zijn werk niet goed doet terwijl de vraag die hij stelt juist de vraag is die ze beantwoord willen hebben. Of als Rutte geïrriteerd antwoord geeft in de trant van snap je het nou nog steeds niet (of was dat bij een andere vraag?)? De journalist denkt dat mensen die vraag beantwoord willen hebben, daarom stelt hij hem denk ik. Of de journalist gelijk heeft weet ik niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2020 20:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Maar de vraagstelling klopt toch gewoon niet. Hoe kan die journalist nou in hemelsnaam opnoemen dat mensen er iets voor terug moeten krijgen..

Versoepeling van maatregelen moet niet gebaseerd zijn omdat mensen zich voorbeeldig hebben gedragen, maar omdat het kan vanwege minder besmettingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2020 21:10 
 
Hardtraxxer

Helemaal met je eens dat de vraag niet handig gesteld werd. Maar als ik eerlijk ben had ik ook graag dat ze alvast heeeeel voorzichtig samen met ons wat verder dan drie weken durfden te kijken met behulp van wat scenario's. Zeker als ze de vorige keer zelf nog de anderhalvemetersamenleving hebben geïntroduceerd. Maar als ze daarmee valse hoop zouden geven of als ze die scenario's gewoon niet goed uit hadden kunnen werken vanwege tijdgebrek dan is het beter zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2020 21:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Melanoisia schreef:
Helemaal met je eens dat de vraag niet handig gesteld werd. Maar als ik eerlijk ben had ik ook graag dat ze alvast heeeeel voorzichtig samen met ons wat verder dan drie weken durfden te kijken met behulp van wat scenario's. Zeker als ze de vorige keer zelf nog de anderhalvemetersamenleving hebben geïntroduceerd.

Ik denk dat dit heel gauw een verkeerde kijk geeft omdat het gewoon nog te vroeg is om dit te kunnen bepalen.
De cijfers beginnen nu eindelijk minder te worden maar dat betekent natuurlijk niet dat het over 3 weken voorbij is.

Zoals natuurlijk werd aangegeven moet alles langzaam weer op rit komen en verdienen de zorgmedewerkers, die echt hard hebben gevochten, rust. Dat kan gewoon iet als er hier en daar versoepeld word met de grote kans dat er weer mensen besmet raken en wij weer stappen terug moeten nemen. Duurt alleen maar langer zo natuurlijk.

Snap je prima hoor, ik had zelf ook graag wat anders gehoord en gehoopt dat het over 3 weken weer allemaal langzaam begon te lopen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2020 21:20 
 
Hardtraxxer

Eens :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2020 21:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Al ben ik wel benieuwd wie de haren van rutte heeft gedaan gedurende de lockdown :whistle: Zag er geknipt uit
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2020 21:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja ik denk zn vrouw :slow:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2020 23:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Unknown schreef:
Ja ik denk zn vrouw :slow:


:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2020 09:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Maar de vraagstelling klopt toch gewoon niet. Hoe kan die journalist nou in hemelsnaam opnoemen dat mensen er iets voor terug moeten krijgen..

Versoepeling van maatregelen moet niet gebaseerd zijn omdat mensen zich voorbeeldig hebben gedragen, maar omdat het kan vanwege minder besmettingen.

Dit inderdaad

"Meneer Rutte, we hebben nu al een maand overal netjes 100 km/uur gereden en nog steeds mogen we niet een weekendje 180 km/uur rijden. Hoe rijmt u dat met elkaar?"
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2020 09:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Valt me sowieso op tijdens deze coronacrisis dat journalisten continu van die domme vragen stellen of letterlijk bevragen wat Rutte of iemand anders dan net 2 minuten eerder in de persconferentie heeft gezegd. Of journalisten worden tegenwoordig getraind om "domme" vragen te stellen zodat het wat minder intelligente volk ook snapt wat er gaande is. Of journalisten zijn zelf gewoon minder intelligent geworden.

Dingen bevragen die al benoemd zijn is compleet nutteloos. Had vragen gesteld over de testcapaciteit of gezondheid versus economie. Denk dat veel mensen hier wel graag meer over hadden gehoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2020 11:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wel respect voor Rutte dat hij zo kalm blijft, terwijl er 10x per persconferentie wordt gevraagd waarom mondkapjes verplichten voor gewone burgers geen goed idee zou zijn. En dan nog steeds gewoon netjes kalm blijven antwoorden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2020 11:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De natuurbranden bij ons in de regio. In in een straal van 15 km alleen al zijn er 3 geweest, 2 relatief kleine en 1 waarbij 400 hectare al is weggefikt :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2020 11:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1 Shotje elke keer als een journalist een domme vraag stelt.
1 Slok elke keer als 'anderhalvemetermaatschappij' of 'het nieuwe normaal' wordt gezegd :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2020 11:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SL8492 schreef:
De natuurbranden bij ons in de regio. In in een straal van 15 km alleen al zijn er 3 geweest, 2 relatief kleine en 1 waarbij 400 hectare al is weggefikt :x

Vind het vrij bizar om te zien dat er zelfs al brandweerposten vanuit deze regio (Achterhoek) worden ingezet om daar te helpen, zegt wel hoe serieus het is.

Anderzijds, wel zwaar klote. Nu wil zelfs België Limburg niet meer hebben..
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2020 11:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
SL8492 schreef:
De natuurbranden bij ons in de regio. In in een straal van 15 km alleen al zijn er 3 geweest, 2 relatief kleine en 1 waarbij 400 hectare al is weggefikt :x

Vind het vrij bizar om te zien dat er zelfs al brandweerposten vanuit deze regio (Achterhoek) worden ingezet om daar te helpen, zegt wel hoe serieus het is.

Ja het is daar echt een ellende momenteel. Ik zit er gelukkig nog redelijk ver vanaf en alles gaat door de wind precies de andere kant op, maar mijn vriendin woont meer in de buurt en zegt ook continu alleen maar sirenes en blushelikopters te horen en aan de andere kant van Deurne (waar ze woont) is soms zelfs vuur te zien. Is ook maar een raar idee...
Zijn zelfs woningen ontruimd geweest. Heel Herkenbosch, dorp van 4k inwoners, was zelfs geëvacueerd uit voorzorg door de natuurbrand daar, al is dat weer verder van mijn huis af.
Is ook wel gek dat dit nieuws door corona beetje wordt ondergesneeuwd. Er wordt nu inmiddels wel wat aandacht aan besteed, maar normaal zou het voorpaginanieuws zijn natuurlijk.

Citaat:
Anderzijds, wel zwaar klote. Nu wil zelfs België Limburg niet meer hebben..

Alles onder Roermond kan weg, de rest mag blijven zou ik voor tekenen :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2020 12:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zou ik ook wel fijn vinden ja, lekker Duitsland joinen. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2020 15:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ga je Zuid-Limburg wegschenken? Je bent niet goed hoor :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2020 08:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

België heeft al een Limburg. Houd jullie deel maar lekker
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2020 23:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gewoon aan Duitsland geven, annexaties zijn niet vreemd voor ze.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2020 23:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat Hardtraxx site sinds kort heel naar doet op mn telefoon. Verstuurd me laatste tijd 80% van de keren door naar tpc.googlesyndication.com. Geen idee wat het is maar ik heb t alleen met hardtraxx. Iemand een idee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2020 11:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe druk het gisteren in de stad was.
Vorige  1 ... 1168, 1169, 1170, 1171, 1172, 1173, 1174 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic