Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1154, 1155, 1156, 1157, 1158, 1159, 1160 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2020 16:57 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2020 17:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

En ze durven dan niet eens meer te benoemen waarom ze het veranderen. Maar verschuilen zich veilig achter de uitspraak 'niet meer van deze tijd'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2020 17:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
En ze durven dan niet eens meer te benoemen waarom ze het veranderen. Maar verschuilen zich veilig achter de uitspraak 'niet meer van deze tijd'.


De term ‘moor’ komt van het Latijnse woord maurus, wat ‘bewoner van Noordwest-Afrika’ of ‘inwoner van Mauretanië’ betekent.

Staat er gewoon in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2020 18:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Irritatiemoment: media die dit soort dingen sensationeler maken dan dat het is, omdat ze precies weten dat het dit soort reacties uitlokt. Het is maar een naam die wordt aangepast, moet dat op het nieuws? Als een product naam wordt veranderd zonder politiek correct motief, kwam het niet op het nieuws en had je zeker niet zoveel triggerde mensen. Dan was het 'oh pepsi heet nu popsi? vage naam haha lol', maar nu is het 'oh wat dat product heet niet meer moorkop? WTFF???? NEDERLAND NAAR DE TYFUS REEE'

end rant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2020 18:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
zeke schreef:
En ze durven dan niet eens meer te benoemen waarom ze het veranderen. Maar verschuilen zich veilig achter de uitspraak 'niet meer van deze tijd'.


De term ‘moor’ komt van het Latijnse woord maurus, wat ‘bewoner van Noordwest-Afrika’ of ‘inwoner van Mauretanië’ betekent.

Staat er gewoon in.


Maar WAAROM kan de term 'moor' dan niet meer? Dat staat er toch niet. De betekenis er van had ik gelezen ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2020 19:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jezus, lekker janken, het is maar een stuk gebak. :lol:

Alsof dit jou rechtstreeks beïnvloed.

Verder met makrooy eens, Media blaast het op omdat de simpele zieltjes dan weer schreeuwen dat men aan hun cultuur komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2020 19:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is al die jodenkoeken schuld!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2020 21:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mijn god, twitter checken voor #moorkop was een grote fout. Wat een boel trieste mensen zijn er op twitter..
Alleen dit al https://twitter.com/GDMDenHaag/status/1 ... 5132889088 :lol: :lol: :lol:

En dit: https://www.omroepwest.nl/nieuws/399450 ... am-moorkop

Man man man, het huidige klimaat dat Wilders en Baudet dmv twitter hebben gecreëerd staat me totaal niet aan :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2020 21:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die naam hoor ik er nooit voor gebruikt worden. Altijd chocoladebol of Bossche bol. Lekker janken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2020 21:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fascisten zijn het!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2020 09:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Man man man, het huidige klimaat dat die moorkoppen dmv hun gedrag hebben gecreëerd staat me totaal niet aan :x

FTFY.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2020 10:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Doe mij maar gewoon een Osse Bol inclusief stiletto

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2020 10:52 
 
Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
makrooy schreef:
Man man man, het huidige klimaat dat die moorkoppen dmv hun gedrag hebben gecreëerd staat me totaal niet aan :x

FTFY.


:lol: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2020 11:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Mijn god, twitter checken voor #moorkop was een grote fout. Wat een boel trieste mensen zijn er op twitter..
Alleen dit al https://twitter.com/GDMDenHaag/status/1 ... 5132889088 :lol: :lol: :lol:

En dit: https://www.omroepwest.nl/nieuws/399450 ... am-moorkop

Man man man, het huidige klimaat dat Wilders en Baudet dmv twitter hebben gecreëerd staat me totaal niet aan :x

Zo triest.. kinderachtig allemaal. En deze mensen hebben gewoon politiek gezien iets te zeggen ook..
Ik weet bijna zeker dat alle mensen op die foto van Groep de Mos het woordje 'moorkop' de afgelopen 5 jaar niet gebruikt hebben. En nu helemaal verbolgen over de HEMA dat ze die naam aanpassen. Triester kan het niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2020 11:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik stoor me vooral aan het hele politieke correctheid gedoe van de laatste jaren. Overal lijkt tegenwoordig wel iets racistisch in te zitten. Dat het nu slechts om een of ander gebakje gaat, doet daar verder niet veel aan af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2020 11:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De mensheid ontwikkeld zich ook op sociaal vlak nog steeds. Wat 'vroeger' gewoon kon, namen geven aan dingen die 'lijken' op een bevolkingsgroep, kan tegenwoordig gewoon niet meer. Niemand, op banketbakkers en gebakverslaafden na, heeft emotionele binding met het woordje 'moorkop'. En dat er tegenwoordig door bedrijven naar dit soort termen gekeken wordt is compleet logisch. En dat verbolgen gedoe van mensen die vinden dat tegenwoordig niets meer mag. Zij mogen ook op sociaal vlak een beetje ontwikkelen. Duurt misschien beetje langer. Is niet erg hoor. Komt vanzelf goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2020 11:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://joop.bnnvara.nl/opinies/krankjorume-toestanden-rond-de-moorkop
Dit verwoord wel aardig wat ik er over denk.
Verder ook eens met Norther en absoluut oneens met het linkse betoog van Parvuz. Vooral je laatste drie zinnen, jeetje man de superioriteit spat er vanaf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2020 12:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
linkse betoog

Hoppaaaa. Nu al genieten van de volgende posts.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2020 12:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ipv socialer wordt de sfeer alleen maar grimmiger en racistischer.

Ik weet zeker dat de grote meerderheid (waaronder ikzelf) nog nooit gehoord had van de betekenis van het woordje Moor. Dat gebakje heet nou eenmaal zo. Heb nog nooit iemand het woord moorkop horen gebruiken om een ander uit te schelden.

Toch is er een enkeling geweest die zich weer eens beledigd voelt door iets wat totaal niet beledigend of racistisch is. En voor je het weet is er weer grote ophef over iets onbenulligs en onschuldigs als een gebaknaampje.

En nee, het maakt inderdaad niet uit of ik nou chocoladebol, roomkop of moorkop moet bestellen, het raakt mij persoonlijk niet nee, duh! Maar stel dat ik bij de bakker nu geheel onschuldig om 10 moorkoppen vragen, krijgt dat meteen een racistische lading, terwijl je voor deze ophef van geen kwaad bewust ben.

Enfin, het woordje zal langzaamaan verdwijnen en we hebben nu dus geleerd dat Moorkop voortaan ook als scheldwoord gebruikt kan worden om iemand te beledigen. Goed bezig :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2020 12:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Ik weet zeker dat de grote meerderheid (waaronder ikzelf) nog nooit gehoord had van de betekenis van het woordje Moor.


Ik ga denk ik ook maar een klacht indienen bij mijn geschiedenis docent van de middelbare school.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2020 12:18 
 
Hardtraxx Veteran

Dit is toch gewoon van geen probleem, een probleem maken? :lol:
Als die bakker gewoon de naam had veranderd in de etalage als in 'dit bekt iets lekkerder' ipv 'is racistisch', was er niks aan het handje geweest. Die kut racisme kaart ook altijd :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2020 12:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
oneens met het linkse betoog van Parvuz. Vooral je laatste drie zinnen, jeetje man de superioriteit spat er vanaf.

Haha hap hap hap. Die laatste 3 zinnen uiteraard met een dikke korrel zout nemen.

Maar idd met betrekking tot dit soort discussies ben ik waarschijnlijk wat 'linkser' qua mening. Ik zie het vooral als, ik snap waarom ze het veranderen, ik snap dat sommige termen niet meer kunnen en ik maak me er compleet niet druk om. Hoe vooral 'rechts' op dit soort dingen reageert vind ik vooral lachwekkend. Dat is het meer. ^^

Over links en rechts zijn, volgens mij kun je nooit op alle onderwerpen links of rechts zijn. Veel dingen die Jesse Klaver roept heb ik ook zo iets van, man man man. Dus tja. Ik ben 'middle of the road' denk ik. Of zoals Rita zou zeggen; recht door zee. Beetje saai wel, als ik er zo over nadenk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2020 12:27 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Weet alleen niet wat triester is, dat de racisme kaart hier op word gespeeld of alle triggered mensen die moord en brand roepen omdat een gebakje een iets ander woord heeft.

First world problems dit. Lekker van een mug een olifant maken.

@Zeke, moorkop werd al gebruikt als scheldwoord. Eveneens weet de gemiddelde persoon wel wat een Moor is. Klinkt meer als een gebrek aan jouw kant die je nu afschuift op iemand anders.

Levende bewijs dat populisme in dit land een ding is. Media blaast het veranderen van het woord uit proportie en heel rechts Nederland roept moord en brand. Ga iets zinnigs met je leven doen en bekommer je om echte problemen :lol:.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2020 12:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het woord pannenkoek is ook beledigend voor sommigen. Dan maar schijf van melk en eieren noemen? Maar melk is misschien weer racistisch omdat melk wit is en pannenkoeken dan enkel voor blanke mensen bestemd zijn. Fuck, ik weet het ook niet meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2020 12:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
Het woord pannenkoek is ook beledigend voor sommigen.

Dat is zeker waar.

Vorige  1 ... 1154, 1155, 1156, 1157, 1158, 1159, 1160 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic