Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1081, 1082, 1083, 1084, 1085, 1086, 1087 ... 1291  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 10:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Justinhafc schreef:
Er hoeft maar één gekke rokende baby een peuk in het bos weg te gooien en een prachtig gebied kan verloren gaan.

Fixed.

Ik heb al 10 dagen geen peuk meer aangeraakt #trots
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 11:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
Ik vind die warmte wel prima, al hoeft 38 graden ook niet perse, alleen ik maak me meer zorgen om de aanhoudende droogte. Ik heb filmpjes voorbij zien komen dat het op plekken met bakken uit de lucht komt vallen, maar bij ons (Holten, Overijssel) is echt al in geen maand meer een drup gevallen. Het natuurgebied bij ons, de Sallandse Heuvelrug/Holterberg, kan bij één vonkje volledig in vlammen op gaan. Er hoeft maar één gek een peuk in het bos weg te gooien en een prachtig gebied kan verloren gaan. Doe mij dus maar een beetje van dat natte spul uit de lucht

Het grootste gevaar is nu de scheuren in de dijken die door de droogte veroorzaakt worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 11:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Het gaat wel zorgwekkend zijn als dit de standaard gaat worden hier. Das wel een hele dikke hint dat we het milieu aan het verneuken zijn met z'n allen. >.<


Dat is echt dikke onzin.
Al die klimaatgekkies beginnen meteen weer te roepen zodra het een beetje warm wordt.
Terwijl er in het verleden al vaker extreme warme periodes zijn geweest. Met de winter hetzelfde, het kan een paar winters niet vriezen en het jaar daarop wordt er bijna een elfstedentocht gereden.

Zou me eerder zorgen maken om de lange droogte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 11:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Het grootste gevaar is nu de scheuren in de dijken die door de droogte veroorzaakt worden.

Ik moet zeggen dat Holten aan Zee mij wel wat lijkt
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 11:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Parvuz schreef:
Het gaat wel zorgwekkend zijn als dit de standaard gaat worden hier. Das wel een hele dikke hint dat we het milieu aan het verneuken zijn met z'n allen. >.<


Dat is echt dikke onzin.
Al die klimaatgekkies beginnen meteen weer te roepen zodra het een beetje warm wordt.
Terwijl er in het verleden al vaker extreme warme periodes zijn geweest. Met de winter hetzelfde, het kan een paar winters niet vriezen en het jaar daarop wordt er bijna een elfstedentocht gereden.

Zou me eerder zorgen maken om de lange droogte.


Oh wauw, ontkenners van klimaatverandering op Hardtraxx? :lol:
Je gelooft zeker ook dat 9/11 een inside job was en dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 11:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Parvuz schreef:
Het gaat wel zorgwekkend zijn als dit de standaard gaat worden hier. Das wel een hele dikke hint dat we het milieu aan het verneuken zijn met z'n allen. >.<


Dat is echt dikke onzin.
Al die klimaatgekkies beginnen meteen weer te roepen zodra het een beetje warm wordt.
Terwijl er in het verleden al vaker extreme warme periodes zijn geweest. Met de winter hetzelfde, het kan een paar winters niet vriezen en het jaar daarop wordt er bijna een elfstedentocht gereden.

Zou me eerder zorgen maken om de lange droogte.


Het gaat hier vooral om het woord standaard.
Ja, dit weer kan een incident zijn, maar het gaat waarschijnlijk in de toekomst op deze manier vaker voorkomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 11:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Joey schreef:
Oh wauw, ontkenners van klimaatverandering op Hardtraxx? :lol:
Je gelooft zeker ook dat 9/11 een inside job was en dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden?

En de aarde is rond, als een pannenkoek
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 12:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
Joey schreef:
Oh wauw, ontkenners van klimaatverandering op Hardtraxx? :lol:
Je gelooft zeker ook dat 9/11 een inside job was en dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden?

En de aarde is rond, als een pannenkoek

Herman Finkers. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 12:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

We zijn ook nooit op de maan geland
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 12:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 13:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Joey schreef:
zeke schreef:
Parvuz schreef:
Het gaat wel zorgwekkend zijn als dit de standaard gaat worden hier. Das wel een hele dikke hint dat we het milieu aan het verneuken zijn met z'n allen. >.<


Dat is echt dikke onzin.
Al die klimaatgekkies beginnen meteen weer te roepen zodra het een beetje warm wordt.
Terwijl er in het verleden al vaker extreme warme periodes zijn geweest. Met de winter hetzelfde, het kan een paar winters niet vriezen en het jaar daarop wordt er bijna een elfstedentocht gereden.

Zou me eerder zorgen maken om de lange droogte.


Oh wauw, ontkenners van klimaatverandering op Hardtraxx? :lol:
Je gelooft zeker ook dat 9/11 een inside job was en dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden?


Nee, want de holocaust ontkennen is strafbaar.

Ik ontken niet dat het klimaat verandert. Want het klimaat verandert continue. Maar het hitterecord in Nederland staat nog steeds op 23 augustus 1944. Het is dus niet iets van deze tijd.
Net als dat er wordt beweert dat het smelten van de Noord -en Zuidpool grote gevolgen heeft en we onder water komen te staan. Ja, ze smelten. Maar het zal slechts een kleine zeespiegelstijging tot gevolg hebben.

De natuur herstelt zichzelf wel weer. Het ijs zal vanzelf weer aangroeien. En over 100 of 500 of 1000 jaar is er weer een ijstijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 13:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het smelten van de noordpool heeft inderdaad geen gevolgen. Maar het smelten van het ijs rondom Antarctica en op Groenland heeft wel degelijk grote gevolgen. Waar haal je het vandaan dat het maar om een kleine stijging gaat? Er zijn echt belachelijk veel (wetenschappelijke) artikelen over het (versneld) opwarmen van de aarde door toedoen van de mens en dan bepaal jij eventjes dat het allemaal meevalt of hoe moet ik je bericht interpreteren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 14:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Maar het zal slechts een kleine zeespiegelstijging tot gevolg hebben.


Hahahahaha :lol:

Dat er nog non-Amerikanen in 2018 zijn die dit denken.

De zeespiegel stijgt bij het flink smelten namelijk wel minstens een meter, dat lijkt niet veel in ons dijken landje, maar op alle andere plekken heeft dat gigantische gevolgen dat weer andere dingen in beweging zet die ons ook weer benadelen.

Als al het ijs op Groenland, Antarctica en de gletsjers over de wereld zou smelten stijgt de zeespiegel namelijk van 50 tot 80 meter, bij ruime berekeningen zelfs 120. Dan heb je zelfs aan onze dijken niet genoeg.

En de aarde warmt exponentieel op, dus een IJstijd gaat er niet komen vriend. Daar heb je eerst een cataclysmische gebeurtenis voor nodig zoals een supervulkaan of een meteoriet inslag. De temperatuur die jij voelt van de zon is niet de temperatuur van de aarde. Die warmt juist op omdat er steeds meer zon doorkomt die de aarde opwarmt wegens het zwakker worden van de ozonlaag en de magnetische barriere van de Aarde.

Ik raad je aan om Cosmos te kijken, dan snap je wat meer over hoe alles werkt zonder dat het aan de ene kant door een klimaatgekkie of de andere kant een simpel aluhoedje wordt uitgelegd. Maar gewoon door een wetenschapper.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 14:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

"Wat is nou de wetenschap? Volgens de wetenschap stijgt de zeespiegel met 10cm per eeuw!! Ik heb het voor de aardigheid eens nagemeten – ik kwam op een stijging van anderhalf meter in 6 uur." - Herman Finkers
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 14:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
"Wat is nou de wetenschap? Volgens de wetenschap stijgt de zeespiegel met 10cm per eeuw!! Ik heb het voor de aardigheid eens nagemeten – ik kwam op een stijging van anderhalf meter in 6 uur." - Herman Finkers

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 16:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Ik ontken niet dat het klimaat verandert. Want het klimaat verandert continue. Maar het hitterecord in Nederland staat nog steeds op 23 augustus 1944. Het is dus niet iets van deze tijd.
Net als dat er wordt beweert dat het smelten van de Noord -en Zuidpool grote gevolgen heeft en we onder water komen te staan. Ja, ze smelten. Maar het zal slechts een kleine zeespiegelstijging tot gevolg hebben.

De natuur herstelt zichzelf wel weer. Het ijs zal vanzelf weer aangroeien. En over 100 of 500 of 1000 jaar is er weer een ijstijd.

De afgelopen jaren wordt record na record gebroken. Om er maar een paar te noemen was vannacht de warmste nacht in Nederland sinds de metingen begonnen met een marge van bijna 3 (!) graden, was mei 2018 de warmste meimaand sinds de metingen begonnen en worden er vandaag op verschillende plaatsen hitterecords verbroken. En jij baseert je mening op een enkel getal. Op je mening over de zeespiegelstijging zal ik maar niet ingaan, heeft Broken Balance al genoeg gedaan.

Gezien je denkbeeld verbaast het me dat je niet gelijk over HAARP begon om dingen te verklaren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 16:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Regering stopt chloor in ons kraanwater om ons dom te houden, snap dat dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 16:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eens een keer een uitschieter qua temperatuur (zoals die warme nacht of die 38 graden van vandaag), is idd nog niet gelijk een bewijs voor de klimaatverandering.

Dat er de laatste 10-15 jaar record op record gebroken wordt qua gemiddelde temperaturen (zowel op jaarbasis, alsook op maandbasis het hele jaar door), en de jaartallen van na het jaar 2000, relatief vaak voorkomen in zulk soort lijstjes, bewijst dan weer wel dat er iets aan de hand is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 17:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Eens een keer een uitschieter qua temperatuur (zoals die warme nacht of die 38 graden van vandaag), is idd nog niet gelijk een bewijs voor de klimaatverandering.

Dat er de laatste 10-15 jaar record op record gebroken wordt qua gemiddelde temperaturen (zowel op jaarbasis, alsook op maandbasis het hele jaar door), en de jaartallen van na het jaar 2000, relatief vaak voorkomen in zulk soort lijstjes, bewijst dan weer wel dat er iets aan de hand is.

Er moet naar langere termijnen gekeken worden. heb je bijvoorbeeld 10 jaar lang elke keer weer een hogere temperatuur in de zomer en zie je het gemiddelde niet lager worden dan dat eerst was dan spreek je over klimaat verandering.

Klimaatverandering houd trouwens niet in dat het alleen maar warmer word (kouder kan ook namelijk) maar dat je seizoenen bijv schuiven of datt de luchtdruk hoger/lager word op plaatsen waar het eerder niet was. Zelfde geld voor temperaturen/regen/sneeuw etc

Als voorbeeld dat de kust van spanje in de zomer steeds kouder word.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2018 13:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De Herman Finkers quotes zijn de enige highlights in deze "discussie"
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2018 13:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
Ik raad je aan om Cosmos te kijken,

Ik raad je aan om niet alles te geloven wat er op tv verteld wordt door zogenaamde wetenschappers.
We zijn allemaal afhankelijk van informatie die anderen ons vertellen. Maar feiten worden daarbij vaak overdreven en extremer verteld dan dat ze zijn. Plus dat er heel veel onzekerheden zijn in de wetenschap.

De zeespiegel stijgt al ruim 12.000 jaar, dat is niet iets nieuws. En metingen vanaf meerdere plekken over de wereld tonen aan dat er helemaal geen versnelling in de stijging wordt geconstateerd. Er is gewoon een constante stijging.

Citaat:
Als al het ijs op Groenland, Antarctica en de gletsjers over de wereld zou smelten stijgt de zeespiegel namelijk van 50 tot 80 meter, bij ruime berekeningen zelfs 120. Dan heb je zelfs aan onze dijken niet genoeg.


Als ja.... En dat soort berekeningen moeten we dan maar als waarheid aannemen. Want ja er heeft een wetenschapper naar gekeken. En over hoeveel jaar hebben we het eigenlijk? 120 meter.... ga je lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2018 14:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat dit soort 'artiesten' een podium krijgen

De post staat in RSU, dus niet toegankelijk voor degene die niet lid zijn. (je mist niets)
https://www.facebook.com/groups/3924350 ... 467963331/
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2018 14:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Tekst


Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2018 14:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Dat dit soort 'artiesten' een podium krijgen

De post staat in RSU, dus niet toegankelijk voor degene die niet lid zijn. (je mist niets)
https://www.facebook.com/groups/3924350 ... 467963331/

Screenshot dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2018 14:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Citaat:
Ik raad je aan om Cosmos te kijken,

Ik raad je aan om niet alles te geloven wat er op tv verteld wordt door zogenaamde wetenschappers.
We zijn allemaal afhankelijk van informatie die anderen ons vertellen. Maar feiten worden daarbij vaak overdreven en extremer verteld dan dat ze zijn. Plus dat er heel veel onzekerheden zijn in de wetenschap.


Maar ik heb dit geleerd op school of van het internet, wat nu?
Vorige  1 ... 1081, 1082, 1083, 1084, 1085, 1086, 1087 ... 1291  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic