Toegegeven, er zitten -wat raw betreft- softere artiesten tussen zoals myst en frequencerz. Feit blijft wel dat ik daar 14 artiesten opnoem die op de blue en indigo geprogrammeerd staan. Zij vertegenwoordigen daarmee toch een aanzienlijk deel van het scala aan raw wat er gedraaid wordt. Jij kunt ze persoonlijk niet onder raw hardstyle scharen, maar dat hokje is toch breder dan de muziek die een rebelion/ncrypta/noemeenswatgelijksoortigenamen maken. Ben het wel met je eens dat uit die laatste groep een hoop ongeïnspireerde bagger komt, waarmeewrote:Maar weet je wat het is, Aristo. De meeste namen die je daar opnoemt, schaar ik zelf helemaal niet meer onder raw hardstyle. Ga MYST, B Freqz, PN etc niet in hetzelfde hokje gooien als Delete, Rebelion, Clockartz etc. Raw is hard en vooral duister in mijn opinie. En de meeste artiesten die je zoal opnoemt zijn verre van duister. Die namen zijn voor mij gewoon hardstyle. Het zit namelijk tussen euphoric en raw in. Tracks die over t algemeen energieker en harder zijn dan euphoric maar wel de duisterheid missen van raw hardstyle
die kant idd in een dal zit zoals je het zegt.