Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1043, 1044, 1045, 1046, 1047, 1048, 1049 ... 1291  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 11:58 
 
Hardtraxx Veteran

Jonas schreef:
Berichten over dierenmishandeling. Ik trek dat me te veel aan dat goed voor me is. Kotsbeu ben ik dat.


Dit. Het zijn ook de enige soort filmpjes die ik niet kan en wil aanzien. Jammer dat de mens zich nog steeds ziet als belangrijker dan welk dier dan ook, de echte beesten zijn wij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 12:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Jonas schreef:
Berichten over dierenmishandeling. Ik trek dat me te veel aan dat goed voor me is. Kotsbeu ben ik dat.


Dit. Het zijn ook de enige soort filmpjes die ik niet kan en wil aanzien. Jammer dat de mens zich nog steeds ziet als belangrijker dan welk dier dan ook, de echte beesten zijn wij.


Overdrijven is ook een vak. Als jij een koe of een mens zou moeten neerschieten, zou jij 100% de koe kiezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 12:10 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Pedaalemre schreef:
Jonas schreef:
Berichten over dierenmishandeling. Ik trek dat me te veel aan dat goed voor me is. Kotsbeu ben ik dat.


Dit. Het zijn ook de enige soort filmpjes die ik niet kan en wil aanzien. Jammer dat de mens zich nog steeds ziet als belangrijker dan welk dier dan ook, de echte beesten zijn wij.


Overdrijven is ook een vak. Als jij een koe of een mens zou moeten neerschieten, zou jij 100% de koe kiezen.


Nee. Niet als er er 0 juridische consequenties zaten aan het doden van een mens. ;)

Mensen zijn gewoon dieren die door ontwikkeling en technologie te intelligent zijn geworden en een soort 'superras' dat bovenaan de voedselketen staat. Een dier doet dingen vanuit instinct. In elke move die een mens maakt zit een groot deel profijt/zelfverbetering in, vaak ten koste van anderen. Dat is het verschil. Ik zou niet weten waarom een koe minder waard is dan een mens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 12:12 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Als er 0 wetten waren, was jij waarschijnlijk ook allang doodgeschoten. Je kan er nu wel omheen draaien maar als iemand dit nu van je vroeg, dan zou je 100% de koe schieten. Kun je het nog wel sneu vinden, maar overlevingsinstinct is te sterk, bij iedereen en alles, ook dieren.

Maar in de normale wereld, en niet een fantasiewereld, zou je gewoon de koe neerschieten en wss later ook nog opeten. En we zijn slim geworden door evolutie, niet door technologie. Is net zo "natoer" als een dier dat is geëvolueerd. Een smartphone oid kwam niet uit de lucht vallen en groeit niet aan bomen.

Geloof mij, ik ben echt voor het lynchen van mensen die katten, honden e.d. bewust kwaad doen/verwaarlozen. Maar het beste wat je kan doen is bij het constateren van dit de dierenbescherming/politie bellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 12:14 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Als er 0 wetten waren, was jij waarschijnlijk ook allang doodgeschoten.

Maar in de normale wereld, en niet een fantasiewereld, zou je gewoon de koe neerschieten en wss later ook nog opeten.

Geloof mij, ik ben echt voor het lynchen van mensen die katten, honden e.d. bewust kwaad doen/verwaarlozen. Maar het beste wat je kan doen is bij het constateren van dit de dierenbescherming/politie bellen.


Ja, echter alleen als ik 0 komma 0 andere mogelijke manieren zou hebben om aan eten te komen. Jagen om te eten is wat mij betreft prima. Alleen 99.9% van de jagers doden voor de lol of voor geld.

Ga echt geen koe neerschieten en opvreten als ik thuis een gevulde koelkast heb, zou niet met mezelf kunnen leven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 12:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Elk dier kiest bijna wel voor zijn eigen soort. Een leeuw gaat toch ook geen andere leeuw opeten als er voldoende ander voedsel is
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 12:19 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Er zijn ook tig jagers die jagen om een populatie in toom te houden zodat ze geen natuur slopen, maar goed, wat zijn wetten he.

Als je het over jagers hebben in Afrika, ja die doen dat, maar goed, bijna iedereen moordt elkaar daar af. Die moeten vaak eerst hun eigen land onder controle hebben voor ze ook maar iets of iemand kunnen beschermen.

En een dier op slag dood schieten voor eten/sport/in toom van de populatie houden is wat mij betreft veel minder erg dan mishandelen, wat vaak gewoon mensen met een flink beperkt IQ zijn die vroeger zelf zijn mishandeld door papa.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 12:25 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Er zijn ook tig jagers die jagen om een populatie in toom te houden zodat ze geen natuur slopen, maar goed, wat zijn wetten he.

Als je het over jagers hebben in Afrika, ja die doen dat, maar goed, bijna iedereen moordt elkaar daar af. Die moeten vaak eerst hun eigen land onder controle hebben voor ze ook maar iets of iemand kunnen beschermen.

En een dier op slag dood schieten voor eten/sport/in toom van de populatie houden is wat mij betreft veel minder erg dan mishandelen, wat vaak gewoon mensen met een flink beperkt IQ zijn die vroeger zelf zijn mishandeld door papa.


Dit is mijn punt - Overpopulatie en de natuur slopen is gelijk de mens ook samengevat, in extreme vormen, alleen zijn wij 'belangrijker'. Kunnen mensen wel (een van de) meest intelligente levensvormen op deze aardkloot zijn, empatisch vermogen is standaard beneden vriespunt. Haha we zijn met 7 miljard op deze aarde wat al een forse overpopulatie is, janken bergen smog de lucht in, zorgen dat de poolkappen smelten, maken miljarden beesten af voor consumptie of geld, vinden onszelf helemaal tof.

Maar dieren slopen de natuur dus die knallen we af. :lol: ik weet dat 'het is zoals het is', dit geeft echter gewoon de hypocrisie van de mensheid aan.

Citaat:
En een dier op slag dood schieten voor eten/sport/in toom van de populatie houden is wat mij betreft veel minder erg dan mishandelen, wat vaak gewoon mensen met een flink beperkt IQ zijn die vroeger zelf zijn mishandeld door papa.


Dit is ook wel zo, ging de oorspronkelijke post waar ik op reageerde ook over uiteindelijk. Als je voor je eigen plezier dieren mishandelt ben je rijp voor het gesticht. Ik krijg al moordneigingen als ik in Griekenland bij een restaurant zit en een zwerfhondje die op het terras rondloopt onder de tafel een schop krijgt van een smerige, dikke Brit met een strohoed die het ongetwijfeld 300x beter voor elkaar heeft dan dat hondje. Empatisch zijn veel mensen gewoon een treurig bolletje snot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 12:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het is zoals het is.

Maar de gemiddelde mens weet best wat voor een idioot Trump en co bijvoorbeeld zijn over die opmerkingen over de opwarming van de aarde e.d. Mensen weten best hoe alles in elkaar steekt.

Maar de meeste doen gewoon alsof ze dom en hypocriet zijn want de onvriendelijke/onmenselijke optie is ook vaak degene met het meeste geld.

Maar goed, je kan je er wel druk om maken maar je kan er niks aan doen. Als je het zelf niet doet en er tevreden mee bent dan zit je zelf in ieder geval goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 13:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Royvn_ schreef:
Mensen die hele 'zielige' verhalen onder win acties zetten op facebook en daarom vinden dat ze moeten winnen. Kom op man.

Heerlijk juist om te lezen wat mensen er allemaal neerzetten om een prijsje te winnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 13:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nog geen Origins setjes online. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 15:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet vergeten dat het sowieso makkelijk praten voor ons is he. Wij zijn inmiddels zo ver dat we ons zorgen kunnen maken over dieren leed. Ik ben er ook absoluut tegen maar in sommige delen van de wereld is het een volstrekt rationele afweging. En over dat de mensheid standaard empathisch vermogen onder vriespunt is natuurlijk onzin he, dit is juist wat ons van dieren onderscheidt.

En over het punt of je een koe of mens zou doodschieten, je bent wel echt ziek als je voor de mens zou gaan zeg :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 16:12 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Niet vergeten dat het sowieso makkelijk praten voor ons is he. Wij zijn inmiddels zo ver dat we ons zorgen kunnen maken over dieren leed. Ik ben er ook absoluut tegen maar in sommige delen van de wereld is het een volstrekt rationele afweging. En over dat de mensheid standaard empathisch vermogen onder vriespunt is natuurlijk onzin he, dit is juist wat ons van dieren onderscheidt.

En over het punt of je een koe of mens zou doodschieten, je bent wel echt ziek als je voor de mens zou gaan zeg :lol: :lol:


Ik zou eerder een verkrachter, moordenaar, iemand die aan kinderen zit, whatever, kapotmaaien dan een random koe die in een wei gras loopt te vreten ja. Ik heb het natuurlijk niet over de eerste de beste Henk die ik tegenkom. Kerel, minstens een aanzienlijk deel van de wereld zou iemand omleggen voor niks meer dan 1000 euro als het ongestraft zou kunnen. Dat empathisch vermogen is helemaal geen onzin, er zijn extreem veel mensen met het empathisch vermogen van een steen. Niet 'standaard' dan, oke, maar wel op veel te grote schaal. Was dit wel zo geweest, was er ook een stuk minder dierenmishandeling voor de lol geweest hé. Ik geloof niet in het 'iedereen wordt goed geboren, slechteriken worden later pas slecht' riedeltje. Wmbt is het bij bijvoorbeeld een vriendengroep vormen echt de parels tussen de bergen stront uitvissen. Maar leuk dat jij zoveel empatische mensen bent tegengekomen in je leven, is zeker niet vanzelfsprekend namelijk, goed dat je dat vertrouwen nog hebt, zie dat maar als een blessing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 16:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

onzin, je weet niet wat de koe misdaan heeft
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 16:24 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dierenmishandeling en het moorden van mensen zonder gevolgen is toch wel verschillend hoor.

Ik kan een situatie ook wel recht trekken door te zeggen, ja maar als het zo en zo en zo was dan was het wel zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 16:32 
 
Hardtraxx Veteran

Jij zou, in een sprookjeswereld waar alles mag en kan, eerder een koe omleggen dan een verkrachter edg? Ik zou met plezier diegene zijn ogen eruit snijden en wat er op dat moment dan ook in me op zou komen. Blijkbaar is dat dus raar :lol: Bepaalde mensen zijn gewoon het licht in hun ogen niet waard. Maar die wereld bestaat niet dus wmbt is deze discussie nu te irrelevant om verder te gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 16:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Jij zou, in een sprookjeswereld waar alles mag en kan, eerder een koe omleggen dan een verkrachter edg? Ik zou met plezier diegene zijn ogen eruit snijden en wat er op dat moment dan ook in me op zou komen. Blijkbaar is dat dus raar :lol: Bepaalde mensen zijn gewoon het licht in hun ogen niet waard. Maar die wereld bestaat niet dus wmbt is deze discussie nu te irrelevant om verder te gaan.


Mits het laat op de zaterdagavond is, is dit dus niet zo, wat ik dus zeg. Je kan het wel recht trekken met allemaal randvoorwaarden maar het gaat vooralsnog om de echte wereld hier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 16:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wow waar komen de verkrachters en moordenaars opeens vandaan :lol: Zo kan ik het spelletje ook spelen. Ik schiet liever een hond neer die een kind heeft gebeten dan een random persoon met een gezin. We hadden het toch gewoon over een mensen en een koe.

Maar in welk rotte stuk van het land woon jij dan? Ik ken persoonlijk niemand die dieren mishandelt of niet empathisch zijn. De een natuurlijk wat minder dan de ander. Ja natuurlijk heb je rotte mensen, maar ik zelf geloof er alsnog in dat de meerderheid gewoon normaal is.

Ik zelf geloof wel voor een groot deel in iedereen wordt goed geboren. Het is niet wetenschappelijk bewezen, maar ik heb zelf uit vanuit m'n studie geleerd hoe ontzettend veel invloed opvoeding en omgeving heeft op een persoon. 99% zeker als jij ergens in Afrika was geboren waar dierenmishandeling plaats vindt, dat jij het normaal had gevonden (bijvoorbeeld).

Pedaalemre schreef:
Jij zou, in een sprookjeswereld waar alles mag en kan, eerder een koe omleggen dan een verkrachter edg? Ik zou met plezier diegene zijn ogen eruit snijden en wat er op dat moment dan ook in me op zou komen. Blijkbaar is dat dus raar :lol: Bepaalde mensen zijn gewoon het licht in hun ogen niet waard. Maar die wereld bestaat niet dus wmbt is deze discussie nu te irrelevant om verder te gaan.


Holy shit dit is wel echt ziek zeg :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 16:38 
 
Hardtraxx Veteran

Mijn 'view' is gewoon dat door de grote intelligentie die de mens heeft gekregen, de mens ook de grootste leugenaars, backstabbers, profiteurs enz, is geworden. Kunnen we zogenaamd volgens onderzoek wel een enorm empatisch vermogen hebben, het zal wel, maar dat vermogen wordt dan wel zo snel mogelijk in de hoek geschoven wanneer er wat te halen valt.

@ makrooy

Citaat:
Wow waar komen de verkrachters en moordenaars opeens vandaan :lol: Zo kan ik het spelletje ook spelen. Ik schiet liever een hond neer die een kind heeft gebeten dan een random persoon met een gezin. We hadden het toch gewoon over een mensen en een koe.


Omdat ik dus absoluut wil voorkomen dat mensen denken dat ik de eerste de beste persoon die niks misdaan heeft bedoel, noem ik maar een extreem voorbeeld.

Citaat:
Holy shit dit is wel echt ziek zeg


Een onschuldig persoon verkrachten of vermoorden is pas ziek. Nog zieker is dat in 'beschaafde' landen, de consequenties hiervan in het niet vallen bij de actie. Maar stel nou, het gebeurt ooit bij iemand die dichtbij je staat, en je zou net komen binnenlopen, ga je mij niet vertellen dat je meneer rapist efficient opsluit in de eerste de beste kamer en de politie belt. Vandaar het extreme voorbeeld, inb4 dat het verdraaid wordt en je denkt dat ik bedoel dat ik random mensen ook maar iets aan zou doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 16:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 17:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ondanks je view of het mooie verhaal, zou je in de echte wereld alsnog bij het afmaken van een willekeurig persoon of een willkeurige koe, kiezen voor de koe.

Wat het punt was.

Er bestaat nou eenmaal zoiets als een voedselketen.

Dan kan de mens nog wel zo slecht zijn, maar 3/4e van de mensen op deze wereld verkrachten of vermoorden elkaar of een willekeurig dier niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 17:06 
 
Hardtraxx Veteran

Dat is ook zeker waar, daarom veranderde ik 'willekeurig persoon' in verkrachter anders zou het inderdaad de koe worden. Uiteindelijk, een pagina of meer geleden, ging het over dierenmishandeling wat hier los van staat. Heb ook niets tegen vleesconsumptie edg. Wel dat sommigen dieren pijnigen zonder daar een soort van gain van te hebben, puur voor de lol. Wmbt zijn we het daar hier wel allemaal over eens dat het een van de meest zieke dingen is die iemand kan doen.

@makrooy trouwens, ik verander

Citaat:
Ik zou met plezier


in 'in een impuls', maar blijf erbij dat deze mensen geen bestaansrecht hebben voor mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 17:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@pedaal

Natuurlijk is het zieker wat een verkrachter doet, weet ik ook wel. Maar ik zou gewoon niet instaat zijn om zoiets iemand aan te doen. Ik zou ook niet weten wat ik op zo'n moment zou voelen/zou doen als ik voor een verkrachter zou staan. Ik weet niet of ik op dat moment de rationaliteit zou kunnen opbrengen om de politie te bellen. En ja ik weet wel wat je ermee bedoelde, ik geloof niet echt dat je ziek bent.

Grappig genoeg komen verkrachtingen en dergelijke in beschaafde landen minder voor dan in landen waar ze extreme straffen hebben voor dit soort misdaden ;) Maar dat is weer een ander topic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 20:54 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

De hele dag de tijd hebben om mijn definitieve afstudeervoorstel aan te passen en in te leveren en er pas weer om 9 uur mee beginnen (lees: Fortnite verslaving).

Edit: En zelfs nu nog studieontwijkend gedrag vertonen door op Hardtraxx te zitten.

WAAROM
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2018 09:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vorige  1 ... 1043, 1044, 1045, 1046, 1047, 1048, 1049 ... 1291  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic