Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1041, 1042, 1043, 1044, 1045, 1046, 1047 ... 1291  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 11:28 
 
Donateur
Avatar gebruiker

:lol: Als je zo in de val gelokt bent bluf je jezelf er toch gewoon uit. Wat is je pincode? 1990! Moet je ook nog m'n pinpas voxpop paardelul?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 11:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hmmm ja, beetje makkelijk dit. Er is natuurlijk een verschil tussen iets te verbergen hebben en dit soort gegevens. Als de veiligheidsdiensten om wat voor reden dan ook moeten weten wat ik in de maand verdien dan mag dat van mij. Ze hebben er vrij weinig aan. :P Het is een ander verhaal als ze met die gegevens waar zij in principe niets aan hebben wel doorspelen naar andere instellingen/bedrijven/boevenbendes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 11:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kwami schreef:
sonnebloem schreef:
Heb zelf ook weinig te verbergen, maar ook tegen gestemd. De kleinere onschuldige dingetjes mogen wat mij betreft gewoon door. Maar als iemand nou bijv. zwaar vuurwerk of weet ik wat voor drugs besteld, ze lezen/vinden het toch altijd wel.

Dit gebeurt al indd, paar jaar terug had een bekende van mij politie op de stoep die even zijn auto en kamer overhoop hebben gehaald op verdenking van handel in vuurwerk op basis van een beetje sms verkeer. Dus wat dat betreft worden zulke soort dingen al gecontroleerd en waarom dan alle dataverkeer van iedereen paar jaar op slaan..


Dit is in mijn omgeving ook gebeurd, wat onschuldig spul voor een derby van ons voetbalteam. Natuurlijk, je moet alles gelijk behandelen, maar in zulke gevallen vond ik het echt jammer. Laat in dit soort gevallen de 'lichte' dingetjes gaan en pak de zwaardere gevallen eruit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 11:45 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Hmmm ja, beetje makkelijk dit. Er is natuurlijk een verschil tussen iets te verbergen hebben en dit soort gegevens. Als de veiligheidsdiensten om wat voor reden dan ook moeten weten wat ik in de maand verdien dan mag dat van mij. Ze hebben er vrij weinig aan. :P Het is een ander verhaal als ze met die gegevens waar zij in principe niets aan hebben wel doorspelen naar andere instellingen/bedrijven/boevenbendes.


Mag niet voor commerciële doeleinden worden gebruikt, en gezien de meeste mensen facebook hebben zijn veel gegevens waarschijnlijk al te verkrijgen voor de bedrijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 11:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Het zou zeker moeten dat de overheid het volk een duidelijk beeld geeft wat er gaat gebeuren, waarom, en hoe. Alleen al om de geruststelling en openheid naar het volk.

@ Kwami

Het is inderdaad al makkelijk zat, je ziet in het nieuws dagelijks hoe makkelijk gegevens lekken. Gezien iedereen zijn gegevens wel ergens heeft opgegeven op het internet, zijn ze in essentie al hun privacy die ze nu plots wel willen waarborgen weg. Ik denk zelf dat de overheid jouw gegevens een stuk beter bewaard en beveiligt dan een Facebook, google, bol.com of je voetbalclub.

@ Nurecore, leuk argument, echter is je huis niet je online aanwezigheid. Weer een van de vele scheve metaforen die rond worden gegooid door de tegenpartij. Ik heb geen stoel, zak chips, ventilator, oid in mijn PC.


Ik vind het anders niet heel chill dat het mivd je zomaar zonder toestemming mag hacken en gegevens verzamelen als je ooit maar een kennis hebt gehad die ergens van verdacht word. Dat is niet alleen thuis namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 11:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klopt. Maar ze gaan gegevens wel delen met "bevriende" landen. Waaronder dus landen die misschien er wat andere regels op na houden. Ik vertrouw de Nederlandse veiligheidsdiensten wel. Maar als we gaan delen voor de veiligheid komt het ook bij landen die er wel geld in zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 11:59 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Broken Balance schreef:
Het zou zeker moeten dat de overheid het volk een duidelijk beeld geeft wat er gaat gebeuren, waarom, en hoe. Alleen al om de geruststelling en openheid naar het volk.

@ Kwami

Het is inderdaad al makkelijk zat, je ziet in het nieuws dagelijks hoe makkelijk gegevens lekken. Gezien iedereen zijn gegevens wel ergens heeft opgegeven op het internet, zijn ze in essentie al hun privacy die ze nu plots wel willen waarborgen weg. Ik denk zelf dat de overheid jouw gegevens een stuk beter bewaard en beveiligt dan een Facebook, google, bol.com of je voetbalclub.

@ Nurecore, leuk argument, echter is je huis niet je online aanwezigheid. Weer een van de vele scheve metaforen die rond worden gegooid door de tegenpartij. Ik heb geen stoel, zak chips, ventilator, oid in mijn PC.


Ik vind het anders niet heel chill dat het mivd je zomaar zonder toestemming mag hacken en gegevens verzamelen als je ooit maar een kennis hebt gehad die ergens van verdacht word. Dat is niet alleen thuis namelijk.


Overdrijven is ook een vak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 12:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
De inlichtingendiensten krijgen de bevoegdheid om meer mensen te hacken. Nu mogen de AIVD en MIVD al verdachten zelf hacken, maar zometeen mogen ze zich ook richten op mogelijke kennissen van verdachten. De smartphone van een huisgenoot van een potentiële terrorist zou bijvoorbeeld kunnen worden gehackt, om te kijken of er zo informatie over een verdachte kan worden verzameld.

Dit hacken mag ook via computers en andere apparaten die niet direct met het onderzoek te maken hebben.

‘In de wet is nu ook vastgesteld dat wij mogen verkennen hoe wij het beste in een computer kunnen inbreken.’ Maar wat ze daar precies mee bedoelen, weet eigenlijk niemand

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 12:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Mooie quote van nu.nl die geen bronvermelding heeft en wel vaker vage berichten plaatsen.

En dan nog, het is vrij duidelijk dat er staat dat ze niet opzoek zijn naar jouw persoonlijke dingen maar naar iets anders. Mits jij natuurlijk vrienden met een terrorist bent.

En iets verzamelen is niet meteen er iets mee doen, als er niks raars tussen staat gaan de gegevens zo weer weg.

Je kan op die nieuwssites altijd duidelijk zien wat voor voorkeur de schrijver van het artikel heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 13:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Laatste 2 stukken komen van mivd zelf af,
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 13:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als de AIVD op zoek is naar terroristen via zo’n sleepnet en ze komen opeens een drugsdealer tegen, mogen ze daar geen eens tegen optreden volgens mij. Onrechtmatig verkregen bewijs of is dat niet zo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 13:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zouden ze dat niet door geven aan de politie? maar we gaan toch niet zeiken als drugsdealers gepakt worden? het is en blijft illegaal xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 14:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

klapstoel schreef:
zouden ze dat niet door geven aan de politie? maar we gaan toch niet zeiken als drugsdealers gepakt worden? het is en blijft illegaal xd


Het is hier zo ver gedoogd dat mensen dat volgens mij soms vergeten, en dan nog zeiken dat het te streng is. Onder het mom "ik vind het niet erg, dus het is ook niet illegaal"
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 14:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Giel Beelen. Zucht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 14:09 
 
Hardtraxx Veteran

De gemakzucht en de luchtigheid hoe iedereen hier mee om gaat irriteert mij trouwens ook mateloos.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 14:24 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
De gemakzucht en de luchtigheid hoe iedereen hier mee om gaat irriteert mij trouwens ook mateloos.


Je aluminium hoedje zit iets te strak op volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 14:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Giel Beelen. Zucht.


Wat een gast ook, had het stukje vanmorgen even bekeken. Geef die zanger wel gelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 14:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

sonnebloem schreef:
Parvuz schreef:
Giel Beelen. Zucht.


Wat een gast ook, had het stukje vanmorgen even bekeken. Geef die zanger wel gelijk


Ja zag het ook weer staan, maar was al vrij bekend dat die Giel Beelen aandachtsgeil is, wanneer hij tekort komt doet hij weer iets doms en schuift het op de andere persoon af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 14:39 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
RTM93 schreef:
De gemakzucht en de luchtigheid hoe iedereen hier mee om gaat irriteert mij trouwens ook mateloos.


Je aluminium hoedje zit iets te strak op volgens mij.

Een vernieuwde wet is wel goed. Maar niet in de huidige vorm. De wet is ook te vaag.
Heeft niks met complotten te maken. Maar jij dacht natuurlijk al je ideale oneliner klaar te hebben om de lachers op je hand te krijgen..


Volgende keer beter! Dennis was het toch ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 14:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Broken Balance schreef:
RTM93 schreef:
De gemakzucht en de luchtigheid hoe iedereen hier mee om gaat irriteert mij trouwens ook mateloos.


Je aluminium hoedje zit iets te strak op volgens mij.

Een vernieuwde wet is wel goed. Maar niet in de huidige vorm. De wet is ook te vaag.
Heeft niks met complotten te maken. Maar jij dacht natuurlijk al je ideale oneliner klaar te hebben om de lachers op je hand te krijgen..


Volgende keer beter! Dennis was het toch ?


Ja, hier doe ik het allemaal voor, je hebt mijn complot door hoor. Zullen we hier ook maar een referendum over houden dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 14:47 
 
Hardtraxx Veteran

Alleen als de antwoorden zijn: Ja, maar & Nee, want.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 14:52 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Alleen als de antwoorden zijn: Ja, maar & Nee, want.


Ik wil niet dat je hier zo gemakzuchtig over doet, ja?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 15:06 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
RTM93 schreef:
Alleen als de antwoorden zijn: Ja, maar & Nee, want.


Ik wil niet dat je hier zo gemakzuchtig over doet, ja?

Ja, maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 15:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Maar jij dacht natuurlijk al je ideale oneliner klaar te hebben om de lachers op je hand te krijgen..


Volgende keer beter! Dennis was het toch ?


Hier moest ik dan weer om gniffelen. Of moet dit naar het genietmomentjes topic?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 16:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind Giel Beelen zo'n zielig mannetje...



Tim geeft gewoon aan dat hij er niet van gediend is. De beste man is een profesionele artiest en dan word er zoiets gedaan. Vervolgens zegt hij er wat van en gaat Giel er volledig op in en geeft hij een grote bek terug.

Hapsnurkertje
Vorige  1 ... 1041, 1042, 1043, 1044, 1045, 1046, 1047 ... 1291  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic