Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1040, 1041, 1042, 1043, 1044, 1045, 1046 ... 1291  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 00:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Rowanyt1309 schreef:
Eerst me oma die kanker heeft alleen is dat niet zo daadwerkelijk ernstig dat ze geholpen moet worden. Dan ligt me opa vervolgens ziek op bed en toch besloten naar de dokter te gaan, maar die heeft inmiddels zoveel uitzaaiing dat het niet meer te genezen is.. Kortom, best een klote dag achter de rug. :/

Sterkte man!

Maar kanker hebben en het is niet ernstig genoeg om iemand er aan te helpen? :oh:


Ze zijn allebei al aardig op leeftijd. Half 80, maar toch blijft het klote, want kwam/kom er elk weekend en om dan je opa en oma zo te zien is echt geen pretje. Als de tumor al zo uitgespreid in het lichaam zit, word je vaak 'genoteerd' als op gegeven. Dit is helaas bij mijn opa het geval. Hoop dat me oma het nog een beetje vol houdt, maar is erg lastig te zeggen.. Altijd nare momenten.

Bedankt jongens. (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 06:40 
 
Hardtraxx Veteran

Wakker worden en lezen dat half Nederland je privacy ten grabbel gooit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 08:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Wakker worden en lezen dat half Nederland je privacy ten grabbel gooit.


Het staat nu gelukkig 49 tegen en 47 voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 09:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Wakker worden en lezen dat half Nederland je privacy ten grabbel gooit.

Kan je me uitleggen wat dat boeit in dit geval? Kan mij worst wezen of de overheid meeleest. Ze zijn toch niet geïnteresseerd in mij
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 09:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het zou me ook geen donder uitmaken, liever wat meer veiligheid dan dit.

Referendums e.d. mogen van mij ook direct afgeschaft worden, 50% van het volk kijk toch alleen wat het beste voor hunzelf is en snappen er verder geen donder van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 09:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
RTM93 schreef:
Wakker worden en lezen dat half Nederland je privacy ten grabbel gooit.

Kan je me uitleggen wat dat boeit in dit geval? Kan mij worst wezen of de overheid meeleest. Ze zijn toch niet geïnteresseerd in mij

Zo’n makkelijke redenatie dit.

Nee, maar goed ook dat dit het laatste referendum is. Überhaupt nooit voorstander van geweest omdat de gemiddelde Nederlander zijn politieke kennis/intelligentie simpelweg zwaar overschat. ‘We’ weten het altijd zogenaamd zoveel beter. Daarom had ik eigenlijk ook meer tegenstemmen verwacht, al is het maar uit protest. Vind het oprecht bijzonder dat zoveel procent vóór heeft gestemd. Is de angst voor terrorisme dan nu echt zo groot dat alles daarvoor moet wijken? Of snappen mensen de wet gewoon niet goed genoeg?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 09:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik weet het. Zoveel kan al dat gedoe me ook weer niet interesseren xd. Het land leidt zich wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 09:32 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nee, de meeste mensen hebben gewoon liever iets meer veiligheid, het is namelijk niet alleen terrorisme.
De meeste mensen boeit het gewoon niet, en dat is hun goed recht. Het boeit mij namelijk ook geen kut.

Het argument "Ik heb niks te verbergen" gaat nog steeds op. Ik heb die discussie nu al een jaar gevoerd zien worden maar niemand die nog een goed tegenargument geeft. "Ja je privacy gaat op de hobbel", nou... en...., ik heb nog steeds niks vreemds waar ik een probleem mee heb als de overheid dat weet. Ja dat is het zelfde zeggen als dit en dat.. nou en..

Wil je niet dat de overheid ziet dat je wat illegaals download of doet, haal een VPN, dat is de prijs voor het illegaal downloaden dan maar. Ik ben altijd dan heel benieuwd wat jij wilt dat de overheid niet ziet. Vind het gros van wat ik hoor waarom ik tegen de sleepwet zou moeten zijn alleen maar aluhoedjes geneuzel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 10:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben van mening dat iedereen iets heeft te verbergen, maar daar tegenover staat ook dat inlichtingsdiensten echt geen fuck geven om de dickpics die je naar je tindermatch stuurt (om maar even een heel willekeurig voorbeeld te noemen). Ik vertrouw de overheid wel en als het betekent dat Nederland hiermee veiliger wordt, so be it. Ik heb overigens niet gestemd bij het referendum omdat ik tegen referenda ben. Maar goed, dat was toch de laatste dus ja
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 10:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Nee, de meeste mensen hebben gewoon liever iets meer veiligheid, het is namelijk niet alleen terrorisme.

Daar ben ik me van bewust, maar ik probeerde de potentiële redenatie van een groot gedeelte van de vóór-stemmers te volgen. Ik denk dat dit namelijk wel degelijk een grote rol heeft gespeeld, maar dat is natuurlijk een aanname.

Broken Balance schreef:
De meeste mensen boeit het gewoon niet, en dat is hun goed recht. Het boeit mij namelijk ook geen kut.

Prima, maar heb je dan vóór (of überhaupt) gestemd? Als je niet bent komen opdagen of blanco hebt gestemd, dan ja, maar als jij moedwillig met dat potlood het vakje ‘voor’ rood hebt gekleurd dat boeit het je naar mijn idee toch wel degelijk iets. Je gaat over het algemeen namelijk niet voor of tegen iets stemmen als het je werkelijk niks interesseert. En bijna een kwart van de kiesgerechtigden in Nederland en de helft van degenen die zijn komen opdagen hebben toch echt vóór gestemd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 10:18 
 

RTM93 schreef:
Wakker worden en lezen dat half Nederland je privacy ten grabbel gooit.

och jezus dat gejank over privacy door iedereen.
hoeveel van die mensen hebben facebook/whatsapp/instagram/snapchat enzovoorts? heel veel, en die geven geen donder om je privacy, ze verkopen alle data gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 10:28 
 
Hardtraxxer

Nuracore schreef:
RTM93 schreef:
Wakker worden en lezen dat half Nederland je privacy ten grabbel gooit.


Het staat nu gelukkig 49 tegen en 47 voor.

Het was een raadgevend referendum, dus wat de uitslag ook was de overheid voert het hoogstwaarschijnlijk toch wel door.

Ondanks dat ik niks te verbergen heb, heb ik toch tegen gestemd. (sinds kort aan het afstuderen bij de politie dus hier ook hele screening doorgaan). Maar om alle dataverkeer nou te registreren.... Het feit dat Rusland verschillende landen/ministeries gehackt heeft, geeft mij gewoon geen fijn gevoel dat zij dan ook zomaar bij onze gegevens kunnen. Of andere partijen met (kwade) ideeën.
Als Mr. Adolf dit in 1939 had gehad, had hij zo met z'n excel spreadsheetje kunnen filteren wie hij wel of niet uit wou roeien etc. (Een beetje grote stap en zoiets zal wss niet weer voorkomen, maar puur het idee dat)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 10:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb zelf ook weinig te verbergen, maar ook tegen gestemd. De kleinere onschuldige dingetjes mogen wat mij betreft gewoon door. Maar als iemand nou bijv. zwaar vuurwerk of weet ik wat voor drugs besteld, ze lezen/vinden het toch altijd wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 10:40 
 
Hardtraxxer

sonnebloem schreef:
Heb zelf ook weinig te verbergen, maar ook tegen gestemd. De kleinere onschuldige dingetjes mogen wat mij betreft gewoon door. Maar als iemand nou bijv. zwaar vuurwerk of weet ik wat voor drugs besteld, ze lezen/vinden het toch altijd wel.

Dit gebeurt al indd, paar jaar terug had een bekende van mij politie op de stoep die even zijn auto en kamer overhoop hebben gehaald op verdenking van handel in vuurwerk op basis van een beetje sms verkeer. Dus wat dat betreft worden zulke soort dingen al gecontroleerd en waarom dan alle dataverkeer van iedereen paar jaar op slaan..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 10:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat argument van ‘wat nou als er een kwade macht komt’ is ook niet erg sterk omdat die kwade macht toch wel doet wat die wil xd. Gaat echt niet op oude wetten letten ofzo. Die voert gewoon lekker nieuwe in
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 10:44 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

@Pim, heb niet gestemd inderdaad. En ben het verder compleet eens met wat klapstoel en jeffrey2107 zeggen.

En @ mensen die denken dat buitenlandse landen je hacken, als Rusland je wilt hacken doen ze dat ook dat houdt een wet niet tegen, zelfs als de wet zegt dat dit niet mag, wat wil de NL overheid daar nou tegen gaan doen dan.

Waarschijnlijk merkt niemand van ons er wat van als deze wet uitgevoerd wordt, dat mensen echt het idee hebben dat het wordt alsof iemand van de AIVD naast je zit is complete aluhoedjes waanzin.

En idd, er wordt toch allang gescreend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 10:44 
 
Hardtraxxer

RoyAPO schreef:
Dat argument van ‘wat nou als er een kwade macht komt’ is ook niet erg sterk omdat die kwade macht toch wel doet wat die wil xd. Gaat echt niet op oude wetten letten ofzo. Die voert gewoon lekker nieuwe in

Vond het zo lekker bekken xd :kiss2:
Het is een beetje uit verband en onrealistisch, maar probeer ermee aan te geven dat al onze gegevens zo maar bij mensen in handen kunnen komen die dat wat mij betreft niet hoeven te hebben (ondanks dat ik, vrijwel, niks heb te verbergen)

Broken Balance schreef:

En @ mensen die denken dat buitenlandse landen je hacken, als Rusland je wilt hacken doen ze dat ook dat houdt een wet niet tegen, zelfs als de wet zegt dat dit niet mag, wat wil de NL overheid daar nou tegen gaan doen dan.

Waarschijnlijk merkt niemand van ons er wat van als deze wet uitgevoerd wordt, dat mensen echt het idee hebben dat het wordt alsof iemand van de AIVD naast je zit is complete aluhoedjes waanzin.

En idd, er wordt toch allang gescreend.


Klopt ook wel, maar dit maakt het nog eenvoudiger om bij de gegevens te komen. En door deze wet zijn de gegevens al verzameld en betreft het ook direct alle dataverkeer.

Maar ik denk dat wij niet eens willen weten in hoeverre het al gebeurd inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 10:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kwami schreef:
Het was een raadgevend referendum, dus wat de uitslag ook was de overheid voert het hoogstwaarschijnlijk toch wel door.

Zeker waar. Echter was het wel tekenend geweest als het overgrote deel van de stemmers tegen (of voor) had gestemd, maar dat is nu niet het geval. Nu zal het puur formeel heroverwogen moeten worden, maar verder zal er waarschijnlijk weinig mee gebeuren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 10:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik ben in de hoofdlijnen echt niet tegen de wiv, maar in zijn huidige vorm sta ik er niet voor de volle 100% achter, en daarom toch tegen gestemd.

Met name de mogelijkheid om ongefilterde bulkdata aan buitenlandse inlichtingendiensten kunnen geven, ben ik wel op tegen. Ja, als ze die buitenlandse diensten die informatie willen hebben, komen ze er toch wel aan, maar dat betekent nog niet dat wij alles maar op een presenteerblaadje aan moeten leveren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 10:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Het zou me ook geen donder uitmaken, liever wat meer veiligheid dan dit.

Referendums e.d. mogen van mij ook direct afgeschaft worden, 50% van het volk kijk toch alleen wat het beste voor hunzelf is en snappen er verder geen donder van.


Ik zou eigenlijk wel even bij je langs komen en willen controleren wat je allemaal in je kamer hebt. Gewoon, voor de zekerheid dat je geen gevaarlijke dingen in huis hebt. Daarna log ik het ergens voor het geval dat :P

Heb liever niet dat mijn privacy zo zonder mijn toestemming doorbroken word. Ik snap heel goed dat ze dit voor de veiligheid willen hoor maar de aftap wet laat veel meer toe
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 11:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het zou zeker moeten dat de overheid het volk een duidelijk beeld geeft wat er gaat gebeuren, waarom, en hoe. Alleen al om de geruststelling en openheid naar het volk.

@ Kwami

Het is inderdaad al makkelijk zat, je ziet in het nieuws dagelijks hoe makkelijk gegevens lekken. Gezien iedereen zijn gegevens wel ergens heeft opgegeven op het internet, zijn ze in essentie al hun privacy die ze nu plots wel willen waarborgen weg. Ik denk zelf dat de overheid jouw gegevens een stuk beter bewaard en beveiligt dan een Facebook, google, bol.com of je voetbalclub.

@ Nurecore, leuk argument, echter is je huis niet je online aanwezigheid. Weer een van de vele scheve metaforen die rond worden gegooid door de tegenpartij. Ik heb geen stoel, zak chips, ventilator, oid in mijn PC.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 11:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
ik ben in de hoofdlijnen echt niet tegen de wiv, maar in zijn huidige vorm sta ik er niet voor de volle 100% achter, en daarom toch tegen gestemd.

Dit heb ik zelf overigens ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 11:23 
 
Hardtraxx Veteran



Ik vond deze dan wel mooi
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 11:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Had deze discussie dan (voor) gisteren gehouden
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 11:27 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ach, de wet wordt toch wel doorgedrukt, ondanks de discussie/het stemmen.

Ik hoop alleen dat ze het wel met meer duidelijkheid en transparantie doen a.d.h.v. dit referendum.
Vorige  1 ... 1040, 1041, 1042, 1043, 1044, 1045, 1046 ... 1291  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic