Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1003, 1004, 1005, 1006, 1007, 1008, 1009 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 12:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
Wat zijn het toch een stel kleuters:

https://www.ad.nl/dordrecht/sinterklaas ... a0128ef66/

Kansloos dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 12:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Basshunterzz schreef:
Wat zijn het toch een stel kleuters:

https://www.ad.nl/dordrecht/sinterklaas ... a0128ef66/

Kansloos dit.


Ook gewoon op een plek waar ze juist al zich hadden aangepast aan de hele discussie.
Schieten zichzelf hier ook gewoon keihard mee in de eigen voeten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 12:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wel heel erg eens met datgene wat Johan Derksen over de zwarte pieten 'discussie' te zeggen had. In de Randstad is het nog wel een hot issue, maar alles daarbuiten trekt zich geen ruk aan wat een paar aandachtstrekkers daar te zeggen hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 12:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordy schreef:
Wel heel erg eens met datgene wat Johan Derksen over de zwarte pieten 'discussie' te zeggen had. In de Randstad is het nog wel een hot issue, maar alles daarbuiten trekt zich geen ruk aan wat een paar aandachtstrekkers daar te zeggen hebben.


Eens. Vermakelijk om te zien
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 12:34 
 
Hardtraxx Veteran

Over de Ijssel ,daar heb ik niks te zoeken. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 13:53 
 
Hardtraxx Veteran

Basshunterzz schreef:
Wat zijn het toch een stel kleuters:

https://www.ad.nl/dordrecht/sinterklaas ... a0128ef66/

Ik ben zelf ook geen voorstander van zwarte piet, maar hoe mensen aan beide kanten toch te keer gaan vind ik echt verschrikkelijk sneu
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 14:49 
 
Hardtraxx Veteran

Ik kan me niet voorstellen dat een persoon uit de Hollandse opvoeding (daar ga ik bij jou maar even van uit dat je dat komt Pipa) die met deze traditie groot is geworden, iets tegen zwarte piet heef. Niet dat het mij ook verder boeit want ik ga niet zeggen of iets goed of slecht is, die hele discussie mag ver van hardtraxx wegblijven. Maar het viel me op Pipa.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 14:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
die hele discussie mag ver van hardtraxx wegblijven.

Amen! Hier is het een van de weinige plekken waar je niet continu geconfronteerd moet worden met deze kut discussie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 14:58 
 
Hardtraxx Veteran

RTM93 schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat een persoon uit de Hollandse opvoeding (daar ga ik bij jou maar even van uit dat je dat komt Pipa) die met deze traditie groot is geworden, iets tegen zwarte piet heef. Niet dat het mij ook verder boeit want ik ga niet zeggen of iets goed of slecht is, die hele discussie mag ver van hardtraxx wegblijven. Maar het viel me op Pipa.

Ga verder niet in discussie, maar wil wel gewoon zeggen waarom ik geen voorstander ben. Ik ben oerhollands en zo opgevoed, ook met sinterklaas & zwarte piet. Ik vind zwarte piet wel degelijk racistisch, het is onbedoelde racisme wat ik totaal niet erg vind maar een voorstander ben ik niet. Ik snap dat kleurlingen zich in dit scenario gediscrimineerd kunnen voelen. Heb vaak in de stad gezien dat kleine kinderen tegen donkere jongens zeggen hey kijk zwarte piet!

En in deze tijd moet je als land ook rekening houden hoe je op andere landen overkomt. Ik weet dat ze in het buitenland ook naar Nederland kijken met daarin de mening dat het feest echt een heel racistisch tintje bevat.

En omdat het een traditie is, vind ik de grootste drogreden die er bestaat. Het was eerst ook vanouds dat alleen op de nacht van 5 tot 6 december de schoen werd gezet door de kinderen en dat ze op 6 december dus cadeautjes kregen. Hiervan zijn we ook afgestapt, dus er is ruimte voor veranderingen.
Ik vind het goed dat er vernieuwing komt, dat de pieten een aantal (schoorsteen)vegen krijgen

Ik zal nooit demonstreren en ik keur mensen die voor zwarte piet zijn niet af. Ik ben gewoon alleen zo van mening
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 15:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Al is pinsirpiet groen of zwart... op een feestje gaat hij toch wel hard
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 15:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Roetveeg piet imo ook geen slecht idee.

Maar zoals er te lezen was, vonden ze dat zelfs racistisch omdat het een outfit van een Spaanse adelman zou zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 15:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Je gaat er nu toch verder op in of niet :P

Dit feest staat al jaren onder druk van verschillende kanten. Dit was oorspronkelijk een Katholiek feest, de kerk is op sterven na dood dus die achtergrond verdwijnt steeds meer. Denk aan het verdwijnen van kruistekens ect. Aan de andere kant wordt Sinterklaas steeds meer verdrongen door die kerst-ongein door de commerciële insteek van winkelketens en buitenlandse ketens die enkel aandacht hebben voor kerst. En nu met het racisme-gedram is de figuur van piet gewoon niets meer waard in mijn ogen. Het "feest" is gewoon gedoemd om te verdwijnen. Dus ik begrijp de soms idiote reacties uit het pro-zwarte pieten kamp, omdat zij hun/ons feest kost wat kost overeind willen houden.

Ik hoop niet dat ik de doos van Pandora nu heb geopend :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 15:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Oohh god.. Here we go..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 15:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pipa schreef:
Heb vaak in de stad gezien dat kleine kinderen tegen donkere jongens zeggen hey kijk zwarte piet!


En mannen met een lange, witte baard wordt regelmatig sinterklaas gezegd, is dat dan ook discriminerend?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 15:28 
 
Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
Pipa schreef:
Heb vaak in de stad gezien dat kleine kinderen tegen donkere jongens zeggen hey kijk zwarte piet!


En mannen met een lange, witte baard wordt regelmatig sinterklaas gezegd, is dat dan ook discriminerend?

Dan krijg je indd van dit soort facebook reacties als je erop in gaat. Beter laten we het hierbij
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 15:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Pipa schreef:
Beter laten we het hierbij


Eensch :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 16:02 
 
Hardtraxx Veteran

Ik vind vooral dat men tegenwoordig veel te veel zeurt. Overal iets negatiefs in zien. Of zo snel aangesproken voelen.


Beste voorbeeld dat we te negatief zijn:
Dit topic heeft meer pagina's dan zijn tegenhanger 'genietmomentjes'

Niemand gunt elkaar meer wat. En dat is kwalijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 16:39 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 16:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Ik vind vooral dat men tegenwoordig veel te veel zeurt. Overal iets negatiefs in zien. Of zo snel aangesproken voelen.


Beste voorbeeld dat we te negatief zijn:
Dit topic heeft meer pagina's dan zijn tegenhanger 'genietmomentjes'

Niemand gunt elkaar meer wat. En dat is kwalijk.


Nou, technische gezien, op moment van schrijven...

Genietmomentjes bestaat 2464 dagen, en heeft 25905 berichten => 10,51 berichten per dag
Irritatiemomentjes bestaat 2543 dagen en heeft 26556 berichten => 10,44 berichten per dag

Kijk dan hoe vrolijk Nederland is!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 16:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hahaha die post mag van mij wel naar Genietmomentjes :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 16:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 17:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja post nu niet teveel hier, anders is die verhouding weer omgeslagen
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 17:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Pipa schreef:
Heb vaak in de stad gezien dat kleine kinderen tegen donkere jongens zeggen hey kijk zwarte piet!


En mannen met een lange, witte baard wordt regelmatig sinterklaas gezegd, is dat dan ook discriminerend?

Zeg je nu gewoon dat alle lange mensen met een witte baard er hetzelfde uitzien?

Ik word juist boos vanwege het feit dat er geen vrouwelijk Sinterklaasen zijn. Erg vrouw ontvriendelijk dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 17:54 
 
Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Ik word juist boos vanwege het feit dat er geen vrouwelijk Sinterklaasen zijn. Erg vrouw ontvriendelijk dit.


You´re saying? (thnx 2 Gerard Henninger)

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 19:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

kutzooi net mijn teen gestoten
Vorige  1 ... 1003, 1004, 1005, 1006, 1007, 1008, 1009 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic