Ventrue schreef:
Krakend geluid bij je oren en een verschoven trommelvlies kan te maken hebben met te veel oorsmeer, dit kan je in 1x weg laten spuiten met water of met tijd weg laten trekken door middel van neus spray.
Je buis van Eustachius zit vanaf de binnenkant van je oren verbonden met je keel en niet onder je ogen. deze klikt open als je slikt, om de druk binnenin je oren gelijk te houden met de druk er buiten. als je verkouden ben kan het zijn dat hij niet zo makkelijk klikt en daardoor heb je een beetje druk op je oren.
Heb je dus veel oorsmeer in je oren?
Ik heb er juist last van sinds ik mijn oren heb laten uitspuiten wat inmiddels al bijna een half jaar geleden is.
Ze zeggen altijd dat er dan waarschijnlijk iets is met mijn buis van Eustachius en dan krijg ik een neusspray waardoor het uiteindelijk weg zou moeten gaan maar dat is nog niet gebeurt. Het is wel een stuk minder als eerst maar toch. Ik ben wel heel vaak verkouden, ook al is het niet heel ernstig maar wel vervelend. Ik heb trouwens wel redelijk wat aanmaak van oorsmeer maar ik geloof niet dat dit de oorzaak is.
De pijn/last die ik heb is niet heel erg maar wel genoeg dat ik mij er aan ga ergeren. Er is altijd wel iets met mijn oren.