Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 859, 860, 861, 862, 863, 864, 865 ... 1303  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2015 20:39 

Tjaa... vrouwen en autorijden he... xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2015 22:13 

Hardtraxx Veteran

sandervanbruggen schreef:
Joey schreef:
Daar gaat het geld voor de kinderkamer...

Yupp. Mijn vriendin had het gedaan en dit is al de 4e boete die ze gereden heeft sinds begin 2015.

Jij hebt anders ook al een hoop geld bij elkaar gereden. Kinderen zijn niet goedkoop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2015 22:30 

Hardtraxx Veteran

:lol: :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2015 22:34 

Ook daar reed zij :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2015 22:36 

Hardtraxx Veteran

Zei?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2015 22:41 

Hardtraxx Elite

Ook daar reed zei :D

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2015 22:46 

Hardtraxx Veteran

Wat een dag vandaag weer :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2015 09:47 

oepsie aangepast :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2015 10:26 

Hardtraxx Veteran

het is natuurlijk erg zat dat die vluchtelingen op bootjes verdrinken enz. maar ik erger me kapot aan de media die een foto van een aangespoeld jongetje gebruiken om de mensen een schuldgevoel aan te praten. waar zijn de foto's van de kinderen die dagelijks sterven in afrika?? of is dat minder erg?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2015 11:06 

AniThing schreef:
het is natuurlijk erg zat dat die vluchtelingen op bootjes verdrinken enz. maar ik erger me kapot aan de media die een foto van een aangespoeld jongetje gebruiken om de mensen een schuldgevoel aan te praten. waar zijn de foto's van de kinderen die dagelijks sterven in afrika?? of is dat minder erg?

Daarvan zijn er in het verleden toch ook vaak genoeg foto's naar buiten gebracht. Nu is dit weer heel er in het nieuws en over een paar maanden is het weer iets anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2015 11:10 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:

Daarvan zijn er in het verleden toch ook vaak genoeg foto's naar buiten gebracht. Nu is dit weer heel er in het nieuws en over een paar maanden is het weer iets anders.

in het verleden ja
maar is daar alles weer in orde?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2015 11:16 

Bierkoning

Gast ben je nou echt zo dom? Daar gaat het toch helemaal niet om. Dit is toch nu het nieuws/de actualiteit. Dode kinderen in Afrika is al sinds jaar en dag aan de orde, dan is het toch logisch dat de focus ligt bij de ontwikkelingen die momenteel plaatsvinden en niet 20 jaar terug ook al is het even erg...
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2015 11:20 

Hardtraxx Veteran

Pommer schreef:
Gast ben je nou echt zo dom? Daar gaat het toch helemaal niet om. Dit is toch nu het nieuws/de actualiteit. Dode kinderen in Afrika is al sinds jaar en dag aan de orde, dan is het toch logisch dat de focus ligt bij de ontwikkelingen die momenteel plaatsvinden en niet 20 jaar terug ook al is het even erg...

weet ik..maar dan nog vind ik het asociaal om ineens een foto van een aangespoeld kinderlijkje te gebruiken als advertentie materiaal om mensen aan te sporen om er wat tegen te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2015 11:35 

AniThing schreef:
AniThing schreef:

in het verleden ja
maar is daar alles weer in orde?

Nee maar je ziet toch bij iedere recente "ramp" dat er foto's van kinderen gebruikt worden. Als er kinderen getroffen worden maakt dat vaak het meeste indruk en mensen zijn daar gevoelig voor dus is het ook niet zo vreemd dat je nu telkens foto's van dode, gewonden en eenzame kinderen voorbij ziet komen.

Ik kan mij verder ook wel vinden in wat jij zegt hoor maarja...
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2015 11:37 

Bierkoning

AniThing schreef:
Pommer schreef:

weet ik..maar dan nog vind ik het asociaal om ineens een foto van een aangespoeld kinderlijkje te gebruiken als advertentie materiaal om mensen aan te sporen om er wat tegen te doen.

Ten eerste heeft dat niks met je Afrika argument te maken maar goed.

Ten tweede waarom is dat asociaal? Het helpt blijkbaar wel aangezien veel mensen in Europa aanbieden om te helpen en dat is ook hard nodig. Of wou je al die vluchtelingen maar weg laten rotten? Blijkbaar was deze wake up call nodig om de mensen aan te sporen tot actie, nou prima dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2015 11:57 

Hardtraxx Veteran

Pommer schreef:
AniThing schreef:
Pommer schreef:

Ten eerste heeft dat niks met je Afrika argument te maken maar goed.

Ten tweede waarom is dat asociaal? Het helpt blijkbaar wel aangezien veel mensen in Europa aanbieden om te helpen en dat is ook hard nodig. Of wou je al die vluchtelingen maar weg laten rotten? Blijkbaar was deze wake up call nodig om de mensen aan te sporen tot actie, nou prima dan.

zeg ik dan ergens dat je ze dan maar weg moet laten rotten? prima dat mensen nu wel helpen, maar waarom kan dat pas nadat er zo'n foto gepubliceerd is?

vluchtelingen maken het helpende landen trouwens ook niet makkelijk als je bv kijkt naar hongarije waar er al een paar dagen een paar 100 vluchtelingen de trein niet uit durven omdat ze bang zijn dat ze niet verder europa inkunnen terwijl hongarije tal van kampen heeft opgezet om vluchtelingen onder te brengen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2015 12:14 

Hardtraxx Veteran

Een vluchteling vlucht voor iets, waarom moeten die duizenden vluchtelingen die bij dat station in Hongarije stonden te wachten per se naar Duitsland? Wat is er mis met ieder ander land, als je maar verlost bent van de situatie die je in je thuisland hebt achter gelaten? Dat is toch de reden dat ze vluchten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2015 12:29 

Kraak... Piep...

Het probleem is het verschil tussen vluchtelingen.

De een zijn echte slachtoffers van de oorlog en hebben hulp nodig, die moeten ze met open armen verwelkomen.

De andere zijn economische slachtoffers, hebben geen last van de oorlog maar denken dat ze ergens anders meer geld kunnen krijgen, terwijl ze het in eigen land al redelijk hadden of best rond kunnen komen als ze een beetje hun best deden. Zijn niet zeker van een baan of welkom bij het land omdat ze geen ervaring in werk hebben dus willen naar een westers land voor de uitkeringen en gaan zo mee met de oorlogsvluchtelingen. Die moeten dus gewoon weer terug.

En dan heb je de potentiële terroristen die er tussen zitten
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2015 14:35 

Hardtraxx Veteran

Het probleem is niet de vluchtelingenopvang, ik denk dat iedereen het wel eens is dat er iets aan gedaan moet worden. Het probleem is echter dat de opvang verre van gelijkmatig over de landen wordt verdeeld. Zoals gebruikelijk zit Nederland in de bovenste helft en accepteerd het 2/3e van alle aanmeldingen. Niets mis mee, wij kunnen het hebben, al steekt het dat wij 50% meer vreemdelingen per 100k inwoners aannemen dan Duitsland, en 3 keer zoveel als Frankrijk. Het tweede probleem is dat er leuk naar Europa wordt gekeken om alle problemen op te lossen, terwijl ook de Arabische landen totaal geen actie ondernemen, terwijl je toch zou verwachten dat daar veel meer onderling gevoel van plicht zou zijn. Uiteindelijk komt de druk toch weer te liggen op de landen die al toegezegd hebben actie te ondernemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2015 22:28 

Bierkoning

AniThing schreef:

zeg ik dan ergens dat je ze dan maar weg moet laten rotten? prima dat mensen nu wel helpen, maar waarom kan dat pas nadat er zo'n foto gepubliceerd is?

Je spreekt jezelf nu gewoon tegen xd Voor de foto deden ze niks en nu wel, dus dan is het toch goed dat die foto gepubliceerd is of niet? En dat 1e was bij wijze van maar dat begrijp je ook niet volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2015 22:30 

Hardtraxx Elite

Studystore.
Heb afgelopen vrijdag mijn boeken besteld en deze zouden binnen ik geloof 3 werkdagen aankomen. Krijg ik donderdag de mail dat het vrijdag binnenkomt, beetje te laat maar dat maakt verder niet heel veel uit, track en trace link werkte gewoon en ik zag dat het vrijdag binnen zou komen via postnl. Vandaag werkt de track en trace opeens niet meer? Postnl geeft aan dat die niet is gevonden. Ook is er vandaag niemand aan de deur geweest tenzij ze er waren terwijl ik naar school was, maar er is niks in de brievenbus of bij de buren achtergelaten.

tldr:
Studystore levert mijn boeken niet op tijd en ik heb ze echt nodig voor maandag (eigenlijk vandaag al).
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2015 00:01 

Donateur

AniThing schreef:

Beelden zeggen meer dan..

Wat mij opvalt: 5 jaar geleden riepen een hele hoop mensen dat er gekort moest worden op alle vormen van ontwikkelingshulp. Nu wil ineens iedereen opvang in eigen regio. Dan heb je nog de 'pleur er een muur omheen en laat ze lekker stikken'-mensen. Ik ben oprecht ontzettend benieuwd hoe de mensen met deze uiteenlopende standpunten eruit gaan komen.

Ik heb verder nog helemaal niet het idee dat het happening is in Nederland. Nu een weekje naar die foto zitten kijken, maar weet iemand hoe dat bijvoorbeeld werkt als er een locatie wordt ingericht voor vluchtelingen? Wat doen die lui de hele dag? Mogen die wel gewoon vrij door het land bewegen?

Mensen betrekken bij discussies als deze is vreselijk lastig. Door die foto was het in ieder geval een week gesprek van de dag. Als je dat ermee kunt bewerkstelligen zeg ik altijd: doen. Trouwens, álle goede doelen werken op deze (beeldende) manier. Zeehondjes, olifanten e.t.c. Waarom dan niet zo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2015 11:30 

Hardtraxx Elite

Fluxion schreef:
Studystore.
Heb afgelopen vrijdag mijn boeken besteld en deze zouden binnen ik geloof 3 werkdagen aankomen. Krijg ik donderdag de mail dat het vrijdag binnenkomt, beetje te laat maar dat maakt verder niet heel veel uit, track en trace link werkte gewoon en ik zag dat het vrijdag binnen zou komen via postnl. Vandaag werkt de track en trace opeens niet meer? Postnl geeft aan dat die niet is gevonden. Ook is er vandaag niemand aan de deur geweest tenzij ze er waren terwijl ik naar school was, maar er is niks in de brievenbus of bij de buren achtergelaten.

tldr:
Studystore levert mijn boeken niet op tijd en ik heb ze echt nodig voor maandag (eigenlijk vandaag al).

had je je boeken gewoon niet al 3 weken geleden kunnen bestellen? :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2015 14:48 

Hardtraxx Elite

MeneerEend schreef:
Fluxion schreef:
Studystore.

tldr:

had je je boeken gewoon niet al 3 weken geleden kunnen bestellen? :whistle:

Ik kreeg die vrijdag pas antwoord met alle gegevens, wanneer ik naar school moest, welke boekenlijst etc. en ze zeiden er ook bij dat ze dat op 3 juli al hadden gestuurd. Maar ik weet zeker dat ik niks binnen heb gehad xd 2 andere klasgenoten hadden hetzelfde, ook niks ontvangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 05:46 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
AniThing schreef:

Beelden zeggen meer dan..

Wat mij opvalt: 5 jaar geleden riepen een hele hoop mensen dat er gekort moest worden op alle vormen van ontwikkelingshulp. Nu wil ineens iedereen opvang in eigen regio. Dan heb je nog de 'pleur er een muur omheen en laat ze lekker stikken'-mensen. Ik ben oprecht ontzettend benieuwd hoe de mensen met deze uiteenlopende standpunten eruit gaan komen.

Ik heb verder nog helemaal niet het idee dat het happening is in Nederland. Nu een weekje naar die foto zitten kijken, maar weet iemand hoe dat bijvoorbeeld werkt als er een locatie wordt ingericht voor vluchtelingen? Wat doen die lui de hele dag? Mogen die wel gewoon vrij door het land bewegen?

Mensen betrekken bij discussies als deze is vreselijk lastig. Door die foto was het in ieder geval een week gesprek van de dag. Als je dat ermee kunt bewerkstelligen zeg ik altijd: doen. Trouwens, álle goede doelen werken op deze (beeldende) manier. Zeehondjes, olifanten e.t.c. Waarom dan niet zo?

ja, ik ben dat hele nieuws rond die vluchtelingen zelfs meer dan zat, bedoel het is hartstikke erg wat die mensen overkomt, maar als wij in Europa nou massaal gaan zeggen "laat de vluchtelingen maar komen" komt iedereen die het slecht heeft in het midden oosten of Afrika, naar Europa. en dan verplaats je dus het probleem. aangezien je dan miljoenen mensen moet gaan opvangen die geen huis of inkomen hebben, maar wel water en voedsel nodig zijn, dat is mogelijk op korte termijn, maar op lange termijn gaat dat voor grote problemen zorgen, onrust onder de lokale bevolking, tekort aan voedsel, water en werk, wat komt er daarna?

edit: als mensen zeggen: we hebben toch water en eten genoeg, als het water nog meer gebruikt word kunnen boeren in de zomer perioden niet zoveel meer het gewas besproeien, mindere kwaliteit en hoeveelheid aan gewas, dus minder eten of zelfs uitgedroogde gewassen. Dus dan zal elk jaar de hoeveelheid aan voedsel terug lopen, import stijgt, Nederland wordt arm.

Edit 2: wie kan uitrekenen hoeveel geld er door de jaren heen aan ontwikkelingshulp i.c.m. de grootste inzamelingsactie in nederland: serious request, naar het buitenland is gestuurd aan geld?
Vorige  1 ... 859, 860, 861, 862, 863, 864, 865 ... 1303  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic