TiMOTHYb schreef:
AniThing schreef:
weet ik..maar dan nog vind ik het asociaal om ineens een foto van een aangespoeld kinderlijkje te gebruiken als advertentie materiaal om mensen aan te sporen om er wat tegen te doen.
Beelden zeggen meer dan..
Wat mij opvalt: 5 jaar geleden riepen een hele hoop mensen dat er gekort moest worden op alle vormen van ontwikkelingshulp. Nu wil ineens iedereen opvang in eigen regio. Dan heb je nog de 'pleur er een muur omheen en laat ze lekker stikken'-mensen. Ik ben oprecht ontzettend benieuwd hoe de mensen met deze uiteenlopende standpunten eruit gaan komen.
Ik heb verder nog helemaal niet het idee dat het happening is in Nederland. Nu een weekje naar die foto zitten kijken, maar weet iemand hoe dat bijvoorbeeld werkt als er een locatie wordt ingericht voor vluchtelingen? Wat doen die lui de hele dag? Mogen die wel gewoon vrij door het land bewegen?
Mensen betrekken bij discussies als deze is vreselijk lastig. Door die foto was het in ieder geval een week gesprek van de dag. Als je dat ermee kunt bewerkstelligen zeg ik altijd: doen. Trouwens, álle goede doelen werken op deze (beeldende) manier. Zeehondjes, olifanten e.t.c. Waarom dan niet zo?
ja, ik ben dat hele nieuws rond die vluchtelingen zelfs meer dan zat, bedoel het is hartstikke erg wat die mensen overkomt, maar als wij in Europa nou massaal gaan zeggen "laat de vluchtelingen maar komen" komt iedereen die het slecht heeft in het midden oosten of Afrika, naar Europa. en dan verplaats je dus het probleem. aangezien je dan miljoenen mensen moet gaan opvangen die geen huis of inkomen hebben, maar wel water en voedsel nodig zijn, dat is mogelijk op korte termijn, maar op lange termijn gaat dat voor grote problemen zorgen, onrust onder de lokale bevolking, tekort aan voedsel, water en werk, wat komt er daarna?
edit: als mensen zeggen: we hebben toch water en eten genoeg, als het water nog meer gebruikt word kunnen boeren in de zomer perioden niet zoveel meer het gewas besproeien, mindere kwaliteit en hoeveelheid aan gewas, dus minder eten of zelfs uitgedroogde gewassen. Dus dan zal elk jaar de hoeveelheid aan voedsel terug lopen, import stijgt, Nederland wordt arm.
Edit 2: wie kan uitrekenen hoeveel geld er door de jaren heen aan ontwikkelingshulp i.c.m. de grootste inzamelingsactie in nederland: serious request, naar het buitenland is gestuurd aan geld?