Gisteren op Arnhem CS had ik nog een minuut of zo om de trein naar Nijmegen te pakken. Ik dus in volle vaart de trap op naar spoor 8, sprint de trein in en op het moment dat ik ging zitten rijdt 'ie aan.
Viel me meteen op hoe leeg de trein was en dat 'ie wel heel langzaam reed, ik zag de bui al hangen... En ja hoor, de trein werd gerangeerd :') Kijk ik uit het raam, ze ik daar ook nog eens de trein naar Nijmegen langs me wegrijden...
Dus ik helemaal naar voren lopen naar de machinist, maar dat was echt een pokke-eind lopen aangezien ik in de achterste coupe zat en de trein megalang was. Tegen de tijd dat ik daar was had de machinist de trein al verlaten en er was ook nergens ander personeel te bekennen, dus ik denk 'nouja dan loop ik de trein maar uit en zoek ik wel personeel ergens in de buurt.' Zitten de deuren ook nog eens vergrendeld...
Toen maar de NS opgebeld en het verhaal uitgelegd, krijg ik als reactie met een chagrijnige stem: 'Ja dus wat denk je dat ik nou voor je kan doen?'
Uiteindelijk heeft de vriendelijke mevrouw me 5 minuten in de wacht gezet om daarna te vertellen dat ik nog gebeld zou worden door iemand anders. Uiteindelijk ben ik 4x gebeld met het bericht 'dat ik nog even geduld moest hebben' en na drie kwartier werd ik dan eindelijk uit de trein gehaald.
Dieptepunt was trouwens wel dat er iemand van de NS langs de trein liep, dus ik klop op het raam en zwaai, zwaait 'ie terug en loopt weer verder.....
Resultaat: drie kwartier van m'n leven weggegooid en een uur en een kwartier te laat op mijn werk.