Cruelty schreef:
BeHa schreef:
Dat lijkt me al erg sterk... Maar goed:
Fijn, maar de Marokkaanse jeugd is meer actief in de criminaliteit dan de jeugd van Nederlandse afkomst.
Dus dat kan jou allemaal lijken, maar daar heeft niemand wat aan.
Volgens mij (weet het niet 100% zeker overigens) is het wel een feit dat Marokkaanse jongeren relatief vaker met Justitie in aanraking komen ten opzichte van autochtone jongeren. Maar het gaat dan om 'relatief', in absolute aantallen zal het nog niet eens in de buurt komen. Vandaar dat jouw voorstelling van 12 keer achtereen overvallen worden door Marokkanen en nooit door Nederlanders mij vrij onrealistisch lijkt.
Cruelty schreef:
BeHa schreef:
Als ik overvallen ben door een groepje allochtonen, betekent dit toch niet automatisch dat het eerstvolgende groepje allochtonen dat ik tegenkom mij ook gaat overvallen?
Die kans is dan toch natuurlijk veel hoger.
Waarom is dat natuurlijk dan? Dat is net zoiets als zeggen dat als het balletje bij roulette 10 keer achter elkaar op rood is gevallen, de kans dat ie de volgende keer op zwart valt groter is. Terwijl de kans nog steeds 50% is.
Stel jij hebt een blauwe auto, en die heeft wat mankementen waardoor hij niet altijd wil starten. Ga je dan, als je een nieuwe auto uitzoekt, alle blauwe auto's automatisch afwijzen? Dat je slechte ervaringen hebt met die ene blauwe auto betekent niet dat alle blauwe auto's kut zijn. Zelfs al zou je 12 blauwe auto's gehad hebben waar telkens iets aan mankeerde.
Cruelty schreef:
BeHa schreef:
Als ik datzelfde groepje dat mij heeft overvallen later nog eens tegen zou komen zou ik daar wel even met een boogje omheen gaan ja. Of het nou autochtonen of allochtonen zijn. Maar ervan uitgaande dat mijn overvallers gewoon achter slot en grendel zitten, heb ik geen enkele moeite om daarna langs een groep Marokkanen te lopen. Dat heeft niets met kansen gunnen te maken, immers de personen waar ik dan langs loop hebben mij nooit overvallen.
Dit maak je mij gewoon niet wijs.
Nadat je heel veel problemen hebt gehad met een bepaalde groep dan ga jij daar niet net zo blij langs lopen als wanneer je langs een bepaalde groep loopt waar je nooit een probleem mee hebt gehad.
Misschien is dit wel iets wat je eerst mee moet maken voordat je echt kunt oordelen wat je in die situatie zou doen, ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt (laat staan 12 keer). Wat op zich ook wel iets zegt, aangezien ik nu al een paar jaar in Rotterdam woon en ik dagelijks langs groepen allochtone jongeren loop.
Nogmaals; als jij overvallen/in elkaar geslagen wordt door een groepje autochtonen, ga je dan daarna ook met een boogje om iedere groep autochtone jongeren heen?
Andromeda schreef:
Ik denk dat 75% van de allochtonen in Nederland geen vloeiend Nederlands spreken en ook totaal geen behoefte hebben om een bijdrage aan de maatschappij.
Sorry hoor, normaal ben ik niet zo van het grammar-nazi'en, maar als je anderen afkraakt om hun Nederlands zou ik je eigen zin toch ook nog eens herlezen..