Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 712, 713, 714, 715, 716, 717, 718 ... 1303  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 19:00 

Hardtraxx Veteran

JEFSKI schreef:
The Skribbler schreef:
mrazura schreef:
Bij een hele goede vriendin vannacht ingebroken door getint volk. Ze heeft terwijl ze bezig waren met de voordeur meteen 112 gebeld. Het duurde 20 minuten voordat de politie eenmaal gearriveerd was. Prima norm was mij betreft.

Wat een waardeloze toevoeging op je verhaal. Laat dit soort racistische opmerkingen achterwege aub...

Niks mis met racisme, tegenwoordig is het niet zo gek dat steeds meer mensen racistische uitlatingen hebben

9/10 keer is het nog gewoon de waarheid ook wat ze zeggen.

maar ook de meest nutteloze uitspraken/acties worden ineens met racisme geassocieerd.
laat je bv een scheet in de richting van een jood, gaat ie denken dat je m vergast.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 19:08 

Hardtraxx Addict

Haha inderdaad, ik ben totaal niet racistisch al begin ik wel steeds meer een schijthekel te krijgen aan de getinte bevolking van Nederland, en dat roepen ze toch echt over zichzelf af. Helaas dat een groep het verneukt voor de rest, maar het is toch behoorlijk typisch dat zij over het algemeen toch wel wat crimineler aangelegd zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 19:13 

Bij deze dan mijn irritatiemomentje: racisten die zelf niet eens door lijken te hebben dat ze discrimineren. Dan zie ik nog liever posts als die van Jefski die er tenminste gewoon voor uitkomt dat hij racistische denkbeelden heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 19:14 

Aan het typen...

Ontkennen? Onderbouw maar eens waarom het generaliseren van incidenten naar een grote groep gerechtvaardigd is. Dat is precies wat racisme en ook discriminatie inhoudt. Hopelijk kom je dan ook eindelijk eens tot de conclusie dat racisme een denkfout is bij jezelf.

@M-arijn, dat roept wie over zichzelf af? Omdat jij vindt dat je incidenten mag projecteren op een hele groep mensen, waarvan er meer dan genoeg helemaal niet in de projectie passen? Moet je de fout dan niet bij jezelf zoeken? Jij bent immers degene die een denkfout maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 19:17 

Hardtraxx Addict

Nouja zovaak is het geen denkfout meer, vaker waarheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 19:18 

Bierkoning

SL8492 schreef:
Denken dat je op 1 toets na alle toetsen in de toetsweek wel goed of heel goed heb gemaakt, en dan dit terugkrijgt:

Economie: 3,8
Engels: 4,3
Natuurkunde: 4,8
Maatschappijleer: 5,0
Nederlands: 5,6
Wiskunde B: 5,8
Scheikunde: 6,0

:x

Had je maar niet naar Loudness moeten gaan. Oh Wait.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 19:18 

Hardtraxx Veteran

xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 19:21 

Hardtraxx Veteran

Ik zou het met je eens zijn Kevin, als we het hadden over alle moslims die crimineel zouden zijn. Dan zouden we inderdaad bezig zijn met etiketten plakken op basis van ras. We hebben het hier over een select deel van een bepaalde nationaliteit. We hebben het alleen over de jeugdige Marokkanen. Marokkaan zijn is voor zover ik weet geen ras en aangezien de haat zich in dit geval beperkt tot een specifieke leeftijdscategorie - die zichzelf al vaak zat heeft bewezen als modelburgers natuurlijk - vind ik niet dat het racistisch is om een afkeer te hebben tegen deze specifieke groep.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 19:21 

Hardtraxx Veteran

The Skribbler schreef:
mrazura schreef:
Bij een hele goede vriendin vannacht ingebroken door getint volk. Ze heeft terwijl ze bezig waren met de voordeur meteen 112 gebeld. Het duurde 20 minuten voordat de politie eenmaal gearriveerd was. Prima norm was mij betreft.

Wat een waardeloze toevoeging op je verhaal. Laat dit soort racistische opmerkingen achterwege aub...

Ben je serieus? Hoe is wat hier staat racisme?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 19:24 

Aan het typen...

M-arijn schreef:

Dus omdat je veel mensen ziet die drugs gebruiken op hardstyle feesten is het voor een werkgever gerechtvaardigd om ieder lid op Hardtraxx zijn baan te ontnemen puur en alleen omdat ze naar Hardstyle luisteren? De werkgever maakt dan vast ook geen denkfout, het gebeurt zovaak, dan is het dus de waarheid. En naar hardstyle luisteren is dan nog een keuze, geboren worden in Marokko of in Nederland met Marokkaanse ouders niet.

@chicken, want alle jeugdige Marokkanen zijn tuig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 19:28 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
M-arijn schreef:

Dus omdat je veel mensen ziet die drugs gebruiken op hardstyle feesten is het voor een werkgever gerechtvaardigd om ieder lid op Hardtraxx zijn baan te ontnemen puur en alleen omdat ze naar Hardstyle luisteren? De werkgever maakt dan vast ook geen denkfout, het gebeurt zovaak, dan is het dus de waarheid. En naar hardstyle luisteren is dan nog een keuze, geboren worden in Marokko of in Nederland met Marokkaanse ouders niet.

@chicken, want alle jeugdige Marokkanen zijn tuig?

Jij houdt jezelf volgens mij een enorm bord voor de kop, het is tegenwoordig toch gewoon een feit dat jeugdige Marokkanen 0,0 toevoegen aan de Nederlandse maatschappij? Tuig is dat. En dat generaliseren, ja dat hebben ze over zichzelf uitgeroepen.

Anyway, mag je later in je vrije tijd geen drugs doen als je verder gewoon 100% functioneert?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 19:31 

Cruelty schreef:
Stel je wordt 12x overvallen door een groepje mocrokanen, en nog nooit door een groepje Nederlanders

Dat lijkt me al erg sterk... Maar goed:
Cruelty schreef:
dan loop je toch eerder om een groepje mocrotjes heen dan om een groepje Nederlanders?

Als ik overvallen ben door een groepje allochtonen, betekent dit toch niet automatisch dat het eerstvolgende groepje allochtonen dat ik tegenkom mij ook gaat overvallen? Als jij straks overvallen wordt door een groep autochtonen, emigreer je dan ook naar het buitenland (zouden wel heel veel bogen worden dan als je alle Nederlanders wilt ontwijken)?
Cruelty schreef:
Of ben jij zo'n fantastisch persoon dat in niemand iets slechts ziet en iedereen maar kansen blijft gunnen.

Als ik datzelfde groepje dat mij heeft overvallen later nog eens tegen zou komen zou ik daar wel even met een boogje omheen gaan ja. Of het nou autochtonen of allochtonen zijn. Maar ervan uitgaande dat mijn overvallers gewoon achter slot en grendel zitten, heb ik geen enkele moeite om daarna langs een groep Marokkanen te lopen. Dat heeft niets met kansen gunnen te maken, immers de personen waar ik dan langs loop hebben mij nooit overvallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 19:32 

Hardtraxx Addict

Nederlanders overvallen geen eigen volk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 19:38 

Aan het typen...

En dan zeg je dat ik een bord voor de kop heb? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 19:41 

Hardtraxx Veteran

Mijn irritatiemomentje zijn mensen die zich zo gigantisch snel met het woordje "racisme" gaan gooien, vouwfietsvolk.
Racismofoben.

Dank u, Gangsterdwerg voor deze toevoeging aan mijn woordenschat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 19:45 

M-arijn schreef:
Nederlanders overvallen geen eigen volk.

Weet niet zeker of dit sarcastisch is..

M-arijn schreef:
Jij houdt jezelf volgens mij een enorm bord voor de kop, het is tegenwoordig toch gewoon een feit dat jeugdige Marokkanen 0,0 toevoegen aan de Nederlandse maatschappij? Tuig is dat.

Een feit? Dan ben ik benieuwd welke bron jou heeft verteld dat 100% van de jeugdige Marokkanen crimineel is. Of is het misschien toch een subjectieve kijk op dingen?
Wat wel een feit is, is dat in mijn huidige opleiding (universitaire master) 20-30% van de studenten van allochtone afkomst is (buitenlandse studenten niet meegerekend). Die mensen (die hoogstwaarschijnlijk geen strafblad hebben, maar dat heb ik niet aan iedereen gevraagd) zullen waarschijnlijk meer voor de maatschappij gaan betekenen dan pakweg 70% van de autochtone bevolking. Nu is deze leeftijdscategorie misschien niet helemaal wat je bedoelt als je het over 'jeugdige Marokkanen', maar ik zou niet weten waarom het met toekomstige generaties anders zou zijn.

M-arijn schreef:
Anyway, mag je later in je vrije tijd geen drugs doen als je verder gewoon 100% functioneert?

Het bezitten of gebruiken van harddrugs is naar mijn beste weten net zo goed strafbaar als inbreken, een overval plegen of wat dan ook. Die vergelijking is dus wel degelijk op zijn plaats. Een allochtoon die als bijbaan mensen berooft kan immers ook gewoon 100% functioneren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 20:04 

Hardtraxx Addict

NVM
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 20:05 

Hardtraxx Addict

Was inderdaad sarcastisch xd Ben zelf beroofd van m'n telefoon door Nederlanders (al heb ik nog niemand met een gelijke ervaring gehoord)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 20:42 

Hardtraxx Elite

Het is wel zo dat alle mislukte mensen in eigen land (tijd van de gastarbeiders) naar Nederland kwamen. Dit betekent dus dat de laag opgeleide/ lage kansen mensen naar Nederland zijn getrokken. Daarnaast moeten die niet goed ontwikkelde mensen ook nog eens inburgeren. Zo makkelijk is het helemaal niet dat begrijp ik ook helemaal. Maar ik vind wel dat ze er moeite in mogen stoppen. Ik denk dat 75% van de allochtonen in Nederland geen vloeiend Nederlands spreken en ook totaal geen behoefte hebben om een bijdrage aan de maatschappij.
Ik snap wel dat men gek wordt van allochtonen. Het is niet iedereen, maar een 'onbekend' volk is eerder de pineut dan het eigen volk.

eigen irritatiemomentje: Mensen in mijn klas die denken dat alleen blanken racistisch kunnen zijn...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 21:45 

Cruelty schreef:
BeHa schreef:
Dat lijkt me al erg sterk... Maar goed:

Fijn, maar de Marokkaanse jeugd is meer actief in de criminaliteit dan de jeugd van Nederlandse afkomst.
Dus dat kan jou allemaal lijken, maar daar heeft niemand wat aan.

Volgens mij (weet het niet 100% zeker overigens) is het wel een feit dat Marokkaanse jongeren relatief vaker met Justitie in aanraking komen ten opzichte van autochtone jongeren. Maar het gaat dan om 'relatief', in absolute aantallen zal het nog niet eens in de buurt komen. Vandaar dat jouw voorstelling van 12 keer achtereen overvallen worden door Marokkanen en nooit door Nederlanders mij vrij onrealistisch lijkt.

Cruelty schreef:
BeHa schreef:
Als ik overvallen ben door een groepje allochtonen, betekent dit toch niet automatisch dat het eerstvolgende groepje allochtonen dat ik tegenkom mij ook gaat overvallen?

Die kans is dan toch natuurlijk veel hoger.

Waarom is dat natuurlijk dan? Dat is net zoiets als zeggen dat als het balletje bij roulette 10 keer achter elkaar op rood is gevallen, de kans dat ie de volgende keer op zwart valt groter is. Terwijl de kans nog steeds 50% is.
Stel jij hebt een blauwe auto, en die heeft wat mankementen waardoor hij niet altijd wil starten. Ga je dan, als je een nieuwe auto uitzoekt, alle blauwe auto's automatisch afwijzen? Dat je slechte ervaringen hebt met die ene blauwe auto betekent niet dat alle blauwe auto's kut zijn. Zelfs al zou je 12 blauwe auto's gehad hebben waar telkens iets aan mankeerde.

Cruelty schreef:
BeHa schreef:
Als ik datzelfde groepje dat mij heeft overvallen later nog eens tegen zou komen zou ik daar wel even met een boogje omheen gaan ja. Of het nou autochtonen of allochtonen zijn. Maar ervan uitgaande dat mijn overvallers gewoon achter slot en grendel zitten, heb ik geen enkele moeite om daarna langs een groep Marokkanen te lopen. Dat heeft niets met kansen gunnen te maken, immers de personen waar ik dan langs loop hebben mij nooit overvallen.

Dit maak je mij gewoon niet wijs.
Nadat je heel veel problemen hebt gehad met een bepaalde groep dan ga jij daar niet net zo blij langs lopen als wanneer je langs een bepaalde groep loopt waar je nooit een probleem mee hebt gehad.

Misschien is dit wel iets wat je eerst mee moet maken voordat je echt kunt oordelen wat je in die situatie zou doen, ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt (laat staan 12 keer). Wat op zich ook wel iets zegt, aangezien ik nu al een paar jaar in Rotterdam woon en ik dagelijks langs groepen allochtone jongeren loop.
Nogmaals; als jij overvallen/in elkaar geslagen wordt door een groepje autochtonen, ga je dan daarna ook met een boogje om iedere groep autochtone jongeren heen?

Andromeda schreef:
Ik denk dat 75% van de allochtonen in Nederland geen vloeiend Nederlands spreken en ook totaal geen behoefte hebben om een bijdrage aan de maatschappij.

Sorry hoor, normaal ben ik niet zo van het grammar-nazi'en, maar als je anderen afkraakt om hun Nederlands zou ik je eigen zin toch ook nog eens herlezen.. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 22:26 

Aan het typen...

Een heel groot deel van de criminelen is ook drugsgebruiker waarschijnlijk. Ik zou als ik jou was geen hardstyle feestjes meer bezoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 22:31 

Hardtraxx Veteran

Of je kapt gewoon met dit onderwerp xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 22:35 

Donateur

AniThing schreef:
Of je kapt gewoon met dit onderwerp xd

Teveel diepgang voor je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 22:42 

Hardtraxx Veteran

Nee maar dit zijn eindeloze discussies
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2013 23:16 

Hardtraxx Veteran

mrazura schreef:
The Skribbler schreef:
mrazura schreef:

Ben je serieus? Hoe is wat hier staat racisme?

Die toevoeging is echt volledig overbodig. Het is heel erg voor je vriendin dat er is ingebroken, begrijp me niet verkeerd, maar door wie er wordt ingebroken heeft verder geen invloed op de heftigheid van de situatie lijkt me.
Een vriendin van mij is overvallen door 3 Nederlandse jongens met een vuurwapen, mijn telefoon is eens gestolen door een blanke, er gebeuren genoeg stomme dingen door Nederlanders. Ik zeg niet dat je de waarheid en de feiten moet negeren; er zijn procentueel meer allochtonen crimineel dan autochtonen. Toch gaat het mij te ver om dan maar de hele groep over één kam te scheren, dat gaat er gewoon niet in bij mij.

Stiekem genietmomentje: de hele discussie die oplaait vanuit mijn reactie :$
Vorige  1 ... 712, 713, 714, 715, 716, 717, 718 ... 1303  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic