B
Straks naar de dokter, al de hele week non-stop aan t hoesten, heb amper slaap en word HELEMAAL GEK :cry:
Is al de 2e x in 2 maanden. Codeïne tabletten en siroop helpt helemaal niets :(
Hardtraxx Veteran
14531 posts member since 2010
last seen Jun 2026
Andromeda wrote:JSF is een eenmalige aankoop die toch Moet gebeuren.
Waarom dan?
Ben er verder niet heel erg van op de hoogte, maar waarom moet dat ding er komen?
Donateur
6513 posts member since 2010
last seen Oct 2023
patrickjeb wrote:
Waarom dan?
Ben er verder niet heel erg van op de hoogte, maar waarom moet dat ding er komen?
Hoeft er niet perse te komen, maar omdat ze al miljarden hebben gestoken in de ontwikkeling ervan. Het eigenlijk zonde van het geld is om er nu mee te kappen.
Zelfde was met de FYRA, daar was al zoveel geld in gestoken dus gingen ze er maar mee door.
Hardtraxx Veteran
14694 posts member since 2009
last seen 8 hours ago
patrickjeb wrote:
Waarom dan?
Denk door afspraken in Europa wat betreft veiligheid. We zorgen voor elkaars veiligheid. Maar daarvoor moeten we wel zorgen voor ons deel wat bijdraagt aan die veiligheid. Neem aan dat je als land niet kan zeggen, we willen beschermd worden door jullie als er oorlog komt maar we gaan geen cent investeren.
B
Kevin-Raw wrote:
patrickjeb wrote:
Waarom dan?
Hoeft er niet perse te komen, maar omdat ze al miljarden hebben gestoken in de ontwikkeling ervan. Het eigenlijk zonde van het geld is om er nu mee te kappen.
Zelfde was met de FYRA, daar was al zoveel geld in gestoken dus gingen ze er maar mee door.
Gouden regel in de economie: al gemaakte kosten (gezonken kosten is de term) zouden niet mee mogen wegen in de beslissing om wel of niet door te gaan met een project.
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 10 days ago
BeHa wrote:Gouden regel in de economie: al gemaakte kosten (gezonken kosten is de term) zouden niet mee mogen wegen in de beslissing om wel of niet door te gaan met een project.
Yep, klopt helemaal. Het verleden is het verleden, je moet kijken, of je de toekomstige uitgaven het nog waard vind om ermee door te gaan (winst maken gaat sowieso lastig op zo'n product).

Maar overheden en cijfertjes...kwam gister toevallig een typisch voorbeeld tegen, heb als keuzevak Openbare Financiën, normaal een 2e jaars Bestuurskunde (toekomstig ambtenaartjes) vak, niveau ligt al dramatisch laag en nog steeds lui die er niets van snappen. Gewoon middelbare school materiaal, vind je het gek dat de overheid niet met geld om kan gaan...
Hardtraxx Veteran
last seen 8 hours ago
Even een heel ander irritatiemomentje, de laatste uurtjes stage voor het weekend duren dubbel zo lang.
Hardtraxx Veteran
3622 posts member since 2013
last seen Jul 2015
Parvuz wrote:Even een heel ander irritatiemomentje, de laatste uurtjes school voor het weekend duren dubbel zo lang.
Hardtraxxer
73 posts member since 2013
last seen Jul 2015
Parvuz wrote:Even een heel ander irritatiemomentje, de laatste uurtjes stage voor het weekend duren dubbel zo lang.
Hahaha jij dus ook al op stage én Hardtraxx aan.. Zit 'helaas' precies in de zelfde situatie.
Hardtraxx Veteran
last seen 8 hours ago
Jarva wrote:
Parvuz wrote:Even een heel ander irritatiemomentje, de laatste uurtjes stage voor het weekend duren dubbel zo lang.
Hahaha jij dus ook al op stage én Hardtraxx aan.. Zit 'helaas' precies in de zelfde situatie.
Jep, vooral in het begin iets te veel wachten op dingen. Zal straks wel wat meer te doen hebben gok ik.
Donateur
6513 posts member since 2010
last seen Oct 2023
Parvuz wrote:Even een heel ander irritatiemomentje, de laatste uurtjes werk voor het weekend duren dubbel zo lang.
Hardtraxx Veteran
6265 posts member since 2010
last seen Dec 2025
Steffnov wrote: Maar overheden en cijfertjes...kwam gister toevallig een typisch voorbeeld tegen, heb als keuzevak Openbare Financiën, normaal een 2e jaars Bestuurskunde (toekomstig ambtenaartjes) vak, niveau ligt al dramatisch laag en nog steeds lui die er niets van snappen. Gewoon middelbare school materiaal, vind je het gek dat de overheid niet met geld om kan gaan...
Ho ho ho ho ho Stefan Drenth HO! Ik hap...
Omdat jij één vak hebt dat ook op de opleiding Bestuurskunde wordt gegeven, denk je dat er voor de rest dan ook niks wordt uitgelegd over de informatie die nodig is om goede bestuurskundige knopen door te hakken? Misschien ligt het aan het feit dat ik op de beste BSK opleiding van Nederland zit (Avans Den Bosch :) ), maar ik leer dus juist wèl om niet naar het verleden te kijken en dat soort van dingen. Daarnaast is inderdaad de invloed van 'Europa' steeds groter en weegt dat ook erg zwaar mee in de aanschaf van de JSF.

Waar ik me meer zorgen over maak is dat de 2e kamer tegenwoordig bij elke keuze betrokken wordt. Wat weten politici, of ambtenaren nou van defensie? Wat het landbestuur moet doen is kiezen OF we defensie willen of niet. Als die keuze 'ja' is, moeten ze de verdere keuzes wat betreft defensie ook gewoon aan defensie over laten; die hebben er veel meer verstand van.

Oke doei groetjes
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 10 days ago
The Skribbler wrote:
Steffnov wrote: Maar overheden en cijfertjes...kwam gister toevallig een typisch voorbeeld tegen, heb als keuzevak Openbare Financiën, normaal een 2e jaars Bestuurskunde (toekomstig ambtenaartjes) vak, niveau ligt al dramatisch laag en nog steeds lui die er niets van snappen. Gewoon middelbare school materiaal, vind je het gek dat de overheid niet met geld om kan gaan...
Ho ho ho ho ho Stefan Drenth HO! Ik hap...
Omdat jij één vak hebt dat ook op de opleiding Bestuurskunde wordt gegeven, denk je dat er voor de rest dan ook niks wordt uitgelegd over de informatie die nodig is om goede bestuurskundige knopen door te hakken? Misschien ligt het aan het feit dat ik op de beste BSK opleiding van Nederland zit (Avans Den Bosch :) ), maar ik leer dus juist wèl om niet naar het verleden te kijken en dat soort van dingen. Daarnaast is inderdaad de invloed van 'Europa' steeds groter en weegt dat ook erg zwaar mee in de aanschaf van de JSF.

Waar ik me meer zorgen over maak is dat de 2e kamer tegenwoordig bij elke keuze betrokken wordt. Wat weten politici, of ambtenaren nou van defensie? Wat het landbestuur moet doen is kiezen OF we defensie willen of niet. Als die keuze 'ja' is, moeten ze de verdere keuzes wat betreft defensie ook gewoon aan defensie over laten; die hebben er veel meer verstand van.

Oke doei groetjes
Had het al op FB uitgelegd, maar ging om WO, niet HBO, en niet per se om de aanschaf van de JSF, maar om het cijferkundige niveau van de gemiddelde Bestuurskundige in het algemeen ;)
T
Hardtraxxer
251 posts member since 2012
last seen Oct 2013
Mensen die zeggen, of als argument gebruiken: "Omdat het kan".
Hardtraxx Veteran
last seen 8 hours ago
Radical Redemption zei vorige week woensdag dat hij binnen een week alle informatie bekend zou maken over zijn album. Hij heeft nog niets los gelaten. :( Nja misschien bedoelde hij wel deze week en kan het zondag ook nog komen.

Edit:
Radical Redemption:
At @NEWDAY_studio.

Vid with all info concerning my album, 'The Spell of Sin', will be online later today!

#TSoS

. pic.twitter.com/7StPRFSaTM

:yay:
Last edited by Parvuz on 20 Sep 2013 15:35, edited 1 time in total.
J
Hardtraxx Veteran
6527 posts member since 2011
last seen May 2021
Dat verkankerde Zavvi dat GTA V uit Engeland moet halen en er dus voor zorgt dat ik het nog steeds niet binnen heb.
Hardtraxx Veteran
10319 posts member since 2008
last seen Aug 2026
JVDM wrote:Dat verkankerde Zavvi dat GTA V uit Engeland moet halen en er dus voor zorgt dat ik het nog steeds niet binnen heb.

:aww:

+ moet dat schelden nou echt bij een spelletje wat te laat komt?

haal m dan ook gewoon zelf in de winkel :')
B
Hardtraxx Addict
1401 posts member since 2012
last seen Jan 2021
Hahaha ik heb hem gewoon op de dag zelf bij de Dixons gekocht voor 50 euro
Hardtraxx Elite
2085 posts member since 2012
last seen 4 days ago
JVDM wrote:Dat verkankerde Zavvi dat GTA V uit Engeland moet halen en er dus voor zorgt dat ik het nog steeds niet binnen heb.
Daarom bestel ik altijd bij bol.com :lol:
J
Hardtraxx Veteran
6527 posts member since 2011
last seen May 2021
AniThing wrote:

:aww:

+ moet dat schelden nou echt bij een spelletje wat te laat komt?

haal m dan ook gewoon zelf in de winkel :')
Verkankerd is een normaal Nederlands woord. :P Maar goed, sorry.
Goede ervaringen bij die site bij Battlefield 3 maar nu naaien ze me. :(
Hardtraxx Veteran
11323 posts member since 2008
@ BeHa

Die dingen kostten eerst 37,5 miljoen dollar per vliegtuig en nu 105 miljoen per vliegtuig, dit zag ik gisteren bij 1vandaag langskomen.
Hardtraxxer
798 posts member since 2011
Vettel :thumbdown:
C
Hardtraxx Veteran
4930 posts member since 2012
last seen Jan 2026
patrickjeb wrote:
Waarom dan?
Om de nieuwe kernbommen van 'MURICA te kunnen dragen.

Ben overigens niet tegen de JSF. Ik ben tegen de politiek. Die eindeloze discussies en draaikonterij van (onder andere) de PVDA hebben waarschijnlijk al meer gekost dan die vliegtuigjes.

Ja we zijn voor. Nee we zijn tegen. Ja we zijn voor. Nee we zijn tegen. Ja we zijn voor. Nee we zijn tegen. Ja we zijn voor. Nee we zijn tegen. Ja we zijn voor, maar wanneer blijkt dat we er eentje minder kunnen kopen van het geld zijn we tegen. :')
Q
Hardtraxx Veteran
6154 posts member since 2012
In m'n lip zitten tijdens het scheren. >.<
Hardtraxx Veteran
4354 posts member since 2011
last seen Jan 2016
dat is ook wel een wtf momentje haha