Steffnov schreef:
Maar overheden en cijfertjes...kwam gister toevallig een typisch voorbeeld tegen, heb als keuzevak Openbare Financiën, normaal een 2e jaars Bestuurskunde (toekomstig ambtenaartjes) vak, niveau ligt al dramatisch laag en nog steeds lui die er niets van snappen. Gewoon middelbare school materiaal, vind je het gek dat de overheid niet met geld om kan gaan...
Ho ho ho ho ho Stefan Drenth HO! Ik hap...
Omdat jij één vak hebt dat ook op de opleiding Bestuurskunde wordt gegeven, denk je dat er voor de rest dan ook niks wordt uitgelegd over de informatie die nodig is om goede bestuurskundige knopen door te hakken? Misschien ligt het aan het feit dat ik op de beste BSK opleiding van Nederland zit (Avans Den Bosch

), maar ik leer dus juist wèl om niet naar het verleden te kijken en dat soort van dingen. Daarnaast is inderdaad de invloed van 'Europa' steeds groter en weegt dat ook erg zwaar mee in de aanschaf van de JSF.
Waar ik me meer zorgen over maak is dat de 2e kamer tegenwoordig bij elke keuze betrokken wordt. Wat weten politici, of ambtenaren nou van defensie? Wat het landbestuur moet doen is kiezen OF we defensie willen of niet. Als die keuze 'ja' is, moeten ze de verdere keuzes wat betreft defensie ook gewoon aan defensie over laten; die hebben er veel meer verstand van.
Oke doei groetjes