Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2021 19:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

McDonalds :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2021 19:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Donderdag = frietdag
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2021 19:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hondebrokke
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2021 22:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broodjes kipburger gehad. Lekker!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2021 23:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gebrade kip met frieten en appelmoes :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2021 16:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spareribs :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2021 16:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Joey schreef:
Donderdag = frietdag


Patatdag*
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 12:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Joey schreef:
Donderdag = frietdag


Patatdag*


JE BENT AANGEREDEN DOOR DE

|^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^­|
| ---- FRIET WAGEN --- '|";..­, ___.­
|_..._...______===­|=­ _­|__­|...­, ] | | |
"­(@­ )'(@­ )""""*­|(@­ )(@­ )*****­(@­ )

En Gerben zit achter het stuur!­ En er is +/­- 20.­000 kilo friet aanboord!­ Als je dit bericht doorstuurt naar minstens 5 mensen zal Gerben je niet laten liggen!­
Als je dit bericht doorstuurt naar minstens 10 mensen mag je zelf nog wat extra speciaal saus scheppen !­
Als je dit bericht doorstuurt naar minstens 15 mensen delen jullie de winst van de frietkar!­

STUUR JE DIT BERICHT NAAR NIEMAND DOOR, DAN LAAT GERBEN JE LIGGEN EN RIJD HIJ NOG EEN PAAR KEER LEKKER OVER JE HEEN!­ STUUR DIT DUS NAAR IEDEREEN DOOR OF JE ZAL VANAVOND NOG OVERLIJDEN!­
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 16:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wagyu Steak :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2021 12:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Wagyu Steak :D


Waar gehaald? En hoe vond je t?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2021 15:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Wagyu Steak :D


Poahhhh heel goed. Die staat ook nog op de lijst. Deze zomer eens op de BBQ hengsten. Wel een duur prijskaartje :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2021 15:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou er op de bbq mee uitkijken, tbh. Ik lees veel verhalen dat je hem beter uit een gietijzeren pan kunt eten dan van de bbq, moet je maar even op Googlen.
Volgens mij ging dit met name over het feit dat Wagyu vrij vet is en gietijzer loeiheet wordt: dit zorgt voor een Maillard-reactie waardoor je die bite krijgt en toch de malsheid behoudt. Dit lukt minder met open vuur op een bbq.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2021 15:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Om ook op het topic te reageren: net een bord rijst, kip en broccoli op, als pre-workout maaltijd. Alles voor de gains. Straks trainen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2021 15:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

pim__ schreef:
Nuracore schreef:
Wagyu Steak :D


Waar gehaald? En hoe vond je t?


Online besteld bij Butchery.nl (al wat vaker gehad) waar je makkelijk tussen 5a en 8 kwaliteit kan kopen (afhankelijk of het op voorraad is). Had nu bijvoorbeeld BMS 8+ -ca. 650 gram € 45,49 Ze snelvriezen het netjes voor je in en bezorgen het vervolgens aan je deur.

Eenmaal op kamer temperatuur voor het gebakken word smelt het vlees bijna al bij het oppakken vanwege de vele vetten. Als je het goed voorbereid en netjes kern temperatuur tussen 48/51 houd en het even achteraf laat rusten smelt het letterlijk in je mond, krijg er nu alweer zin in :lol:

Hekzitter schreef:
Nuracore schreef:
Wagyu Steak :D


Poahhhh heel goed. Die staat ook nog op de lijst. Deze zomer eens op de BBQ hengsten. Wel een duur prijskaartje :(


Ja ik koop het alleen maar voor speciale gelegenheden maar moet wel zeggen dat ik het als vleesliefhebber meer dan waard vind.

Remi schreef:
Ik zou er op de bbq mee uitkijken, tbh. Ik lees veel verhalen dat je hem beter uit een gietijzeren pan kunt eten dan van de bbq, moet je maar even op Googlen.
Volgens mij ging dit met name over het feit dat Wagyu vrij vet is en gietijzer loeiheet wordt: dit zorgt voor een Maillard-reactie waardoor je die bite krijgt en toch de malsheid behoudt. Dit lukt minder met open vuur op een bbq.


Het kan inderdaad wel maar je moet met de BBQ wel heel erg op de temperatuur letten en er continue bij zijn voor het geval er alsnog sappen gelekt worden en je steek vlammen krijgt. Je wilt dat de sappen zoveel mogelijk in het vlees bewaard blijven anders eet je inderdaad een schoenzool.

Wat ik voornamelijk doe is hem op 130 graden in de oven leggen, maar alleen als het vlees al op kamertemperatuur is. Afhankelijk van je gewicht (600gr meestal 20m ofzo) laat je hem nog even rusten zodra je hem uit de oven haalt (5m) en doe je achteraf nog even een reversed sear van beide kanten 2/3m (wederom afhankelijk van dikte).

Ik zou het rechtstreeks op de BBQ niet echt aan durven tenzij je echt iets goeds hebt staan en weet wat je doet.


Edit:
ik had trouwens een Wagyu bavette.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2021 18:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Oja, heb daar ook meermaals op gekeken, maar nog niet aangedurfd om daadwerkelijk te bestellen. Misschien van de week eens bij m'n leverancier op werk kijken of hij wat kan regelen.

Zit hier ook een tent die het thuisbezorgd (gegaard etc), maar vraag me oprecht af hoe en of ze de kwaliteit kan waarborgen dan
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2021 18:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aardappels met boontjes en verse worst
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2021 09:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Het kan inderdaad wel maar je moet met de BBQ wel heel erg op de temperatuur letten en er continue bij zijn voor het geval er alsnog sappen gelekt worden en je steek vlammen krijgt. Je wilt dat de sappen zoveel mogelijk in het vlees bewaard blijven anders eet je inderdaad een schoenzool.

Wat ik voornamelijk doe is hem op 130 graden in de oven leggen, maar alleen als het vlees al op kamertemperatuur is. Afhankelijk van je gewicht (600gr meestal 20m ofzo) laat je hem nog even rusten zodra je hem uit de oven haalt (5m) en doe je achteraf nog even een reversed sear van beide kanten 2/3m (wederom afhankelijk van dikte).

Ik zou het rechtstreeks op de BBQ niet echt aan durven tenzij je echt iets goeds hebt staan en weet wat je doet.


Ik doe in principe hetzelfde op de bbq, indirect: langzaam garen en dan afgrillen op hoog vuur. Maar m.i. is dit type vlees geschikt(er) om direct en erg heet te grillen, in een grillpan dus. Althans, ik heb het over steaks. Ik lees dat jij een redelijke bavette had, dat is al lastiger direct grillen. Grotere stukken vlees (entrecote, bavette, ribeye) rook ik vaak indirect en daarna grill ik het af. Steaks (en ik ging in dit geval uit van een wagyu steak van 250 gram, o.i.d.) zou ik hot&fast doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 16:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

2x Black Angus Denver steak met Aardappelen, ui en spek als sides. :thumbsup: :drool: En heel misschien een goede whiskey erbij maar ben nog aan het twijfelen om die eventueel langzaam te garen met Whiskey
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 16:31 
 
Hardtraxx Elite

immuunm schreef:
immuunm schreef:
immuunm schreef:
Kapsalon :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 16:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

He Mr. immuunm Ik zie een patroon. Donderdag kapsalon dag bij jou :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 17:05 
 
Hardtraxx Elite

Martin Waus schreef:
He Mr. immuunm Ik zie een patroon. Donderdag kapsalon dag bij jou :D


Jazeker!

Als je de tweede D in ''Donderdag'' weg haalt krijg je Donerdag!
Daarom elke donderdag Doner!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 00:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb vandaag (gisteren) pizza gegeten en morgen (vandaag) eet ik bij mijn schoonouders, dus wat ik dan ga eten, dat is nog een verassing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 16:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rowanyt1309 schreef:
dat is nog een verassing.


Hoop het niet.

xd xd xd xd xd xd xd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 17:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sushi :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2021 14:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Rowanyt1309 schreef:
dat is nog een verassing.


Hoop het niet.

xd xd xd xd xd xd xd xd


Wauw. Ik zie het nu pas, maar ik heb het overleefd. :lol:
Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic