Shoutbox | Zoeken
 Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36
Ongelezen bericht Geplaatst op 31-03-2019, 16:10 

Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Wij willen graag 5 dagen naar Asturias in Spanje (noord Spanje bij Gijon), prachtig gebied e.d. maar we kunnen nergens een beetje een degelijke reisorganisatie vinden die daar heen gaat. Mensen tips voor zoiets of het zelf samenstellen?

Op Booking + Expedia + Sunnycars kom ik op zo'n 600 uit p.p. en dat is imo wat prijzig voor Spanje en maar 5 dagen.

Airbnb gecheckt? Vliegen op Bilbao en auto huren? +- 1.700 km rijden (17u in de auto zitten) is ook een beetje zonde van je vijf vrije dagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19-04-2019, 10:33 

Kraak... Piep...

Het is uiteindelijk veranderd naar de Italiaanse meren, maar het kutte is dat wij geen transfers bij de reizen kunnen vinden.

Heb zelf ook geen idee hoe van een van de vliegvelden van Milaan (Bergamo wss) naar de meren te komen (Lago Maggiore wordt het wss). Kun je ergens aparte transfers boeken? Een taxi voor 130 km lijkt me overdreven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19-04-2019, 13:45 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Het is uiteindelijk veranderd naar de Italiaanse meren, maar het kutte is dat wij geen transfers bij de reizen kunnen vinden.

Heb zelf ook geen idee hoe van een van de vliegvelden van Milaan (Bergamo wss) naar de meren te komen (Lago Maggiore wordt het wss). Kun je ergens aparte transfers boeken? Een taxi voor 130 km lijkt me overdreven.

Even snelle zoek actie gedaan op sunnycars voor een huur auto, voor 140 euro heb je een prima auto. Denk dat je met een taxi heen en weer ook hetzelfde kwijt bent. OV al gecheckt, ervaring in Spanje met het OV is namelijk echt goed, kan daar niet over meepraten in Italie :) Meestal is het OV in het buitenland wel vele male goedkoper dan hier in NL.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19-04-2019, 14:03 

Kraak... Piep...

Klopt, ik zat ook al naar het OV te kijken. Maar dat hangt weer enorm van vluchttijden af, ik kan namelijk niet echt goed zien wanneer welke trein gaat in Italië en het is sowieso een reis van 2 uur met het OV.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19-04-2019, 15:54 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Klopt, ik zat ook al naar het OV te kijken. Maar dat hangt weer enorm van vluchttijden af, ik kan namelijk niet echt goed zien wanneer welke trein gaat in Italië en het is sowieso een reis van 2 uur met het OV.

Ja lastig man, ik zou persoonlijk voor comfort kiezen en een autootje huren.
https://www.trenitalia.com/en.html is de website van de Italiaanse NS!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19-04-2019, 16:12 

Kraak... Piep...

Ja een autootje is 100, en wij zijn wel van het ondernemen en niet bij het hotel zitten, dus ik denk dat het wel een auto wordt. 100 euro voor 5 dagen is niet veel wanneer ook je eigen risico e.d. compleet is afbetaald.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02-11-2019, 21:20 

Bierkoning

Volgende week een lang weekend naar Berlijn met drie vrienden :thumbsup: Iemand nog tips? We hebben vooralsnog alleen Hertha BSC - RB Leipzig op de planning en natuurlijk de bekende toeristische plekken. En nee ik ga niet 28 uur in de rij staan om bij een of ander hippie techno festijn binnen te komen (of niet).
Ongelezen bericht Geplaatst op 02-11-2019, 23:17 

Hardtraxx Veteran

Pommer schreef:
En nee ik ga niet 28 uur in de rij staan om bij een of ander hippie techno festijn binnen te komen (of niet).

Paar kratjes bier meenemen. Als je uiteindelijk niet binnen mag heb je alsnog een leuke avond gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03-11-2019, 15:44 

Hardtraxx Elite

Wij gaan in mei een week (of acht dagen) weg, maar hebben nog niet echt een idee voor een bestemming Het liefste binnen Europa omdat het maar een korte periode is.

Lissabon, Porto (en eventueel Braga) combineren lijkt me wel tof!
Of een paar steden met een huurauto in Italie.
Maar srprs.me lijkt me ook weer wel wat!

Iemand die tips heeft?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03-11-2019, 16:12 

Hardtraxx Addict

Solis schreef:
Wij gaan in mei een week (of acht dagen) weg, maar hebben nog niet echt een idee voor een bestemming Het liefste binnen Europa omdat het maar een korte periode is.

Iemand die tips heeft?

Italië... En dan met name Sardinië. Goed te doen met een auto (zelf op Alghero gevlogen en zo eilandje rond gereden. Costa Rei, Cagliari (spiaggia poetto) zijn aanraders. Ben er zelf midden oktober geweest en elke dag ongeveer 25 graden gehad.

Portugal zeker ook goed te doen en anders kijken voor combinatie van Faro en Sevilla... (huurauto is 73eu extra want de grens over) maar nu, begin november is het alsnog 27 graden. Niet slecht dus... En lekker eten, fijne omgang van mensen... (hotel alcazar pakken, zit je eigenlijk midden in de stad... Dus das ook prima). En je komt makkelijk rond met de elektrische stepjes van bird en/of lime.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03-11-2019, 18:15 

Hardtraxxer

Wil je cultuur of strand of een mix?

Malta heeft een goede mix van cultuur en strand.

Kroatië heeft hele mooie stranden (Split is erg leuk omdat je vanuit daar ook eventueel nog de eilanden kunt bezoeken).

In drie uurtjes vliegen ben je in Marrakesh, ook erg tof omdat het een heel andere cultuur is, maar misschien is een week daar wel lang.

Wij hebben ook een keer een srps.me reisje gedaan (5 dagen stedentrip meende ik) en gingen toen naar Praag en Rome. Ik vond dat echt super leuk en ideaal dat je zelf helemaal niks hoefde te regelen of uitzoeken. Hotels waren dikke prima met lekker ontbijt en dicht bij de metro. Echt top.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-11-2019, 12:48 

Kraak... Piep...

Solis schreef:

Iemand die tips heeft?

Madeira (Portugees eiland met natuur en cultuur die je nergens in Europa vindt)
Maggiore (Rustigere en meer bergachtige kant van het merendistrict in Italië)
Lauterbrunnen (Prachtgebied in Zwitserland)
Zuid Duitsland/West Oostenrijk (Weinig geld en veel te doen en zien)
Asturias (Minder drukke kustregio van Spanje, lijkt totaal niet op de rest van Spanje)
Porto (Gewoon mooi)
Bled (Prachtgebied in Slovenië)
Pisa, Bloemenriviera en omgeving (en dan eigenlijk overal behalve Pisa want bomvol toerisme).
Basa Krk (Mooi stuk Kroatië)
Normandië (als je van WW2 houdt)
Harz (Als je het heel goedkoop wilt houden :P)
Schotse hooglanden
West Noorwegen (Bergen en omgeving)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-11-2019, 15:15 

Hardtraxx Elite

Volgende week een paar dagen naar Valencia, iemand daar toevallig nog tips over? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05-11-2019, 18:55 

Hardtraxx Elite

Bedankt voor de tips! Strandvakantie ben ik niet zo van. Vind de hele vakantie aan het strand of aan het zwembad liggen bij een of ander resort nogal jammer. De wereld heeft zoveel te bieden! :)
Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic