Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 47  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2018 13:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Met m'n vriendin vakantie geboekt naar Madeira :thumbsup: staat dat schele standbeeld van Ronaldo daar nog op 't vliegveld? :lol:


Vorig jaar geweest en ja.

Ga je een auto huren? Zou dat wel doen anders kom je bijna nergens. En ik zou jezelf vervolgens ook voorbereiden op die wegen daar. Navigatie op je telefoon werkt amper.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2018 13:40 
 
Hardtraxxer

RTM93 schreef:
waterpark bezoeken


9 van de 10 resorts daar hebben al een waterpark met 10 glijbanen of meer dus dat zit wel goed. Verder inderdaad genoeg te doen daar dus denk dat dat wel goed moet komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2018 21:28 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Pommer schreef:
Mongoose schreef:
Dit jaar met vrouwtje 2 weken naar Egypte in zo'n superdeluxe resort. Iemand ervaringen met Egypte en wat leuk is om te doen naast niksen op het resort?

Noem me paranoia maar ik zou dus echt geen vakantie meer boeken in die regio ivm alle aanslagen en shit :P

Heb zelf overigens binnenkort een weekendje Krakau op de planning staan met vrienden. Hebben buiten Auschwitz nog niks gepland dus mocht er nog iemand tips hebben :) Als ik het allemaal zo lees/hoor is het wel echt een uitgaansparadijs.


Katowice is mooi, naar het zuiden van Silezie gaan bij de grens van Tjechie, kun je vaak wel mountainbiken en andere bergdingen doen.

Laten we dat laatste maar achterwege laten :P We vliegen wel op Katowice en die dag daarna gaan we naar Auschtwitz. Zou je aanraden om die 1e nacht dan in Katowice te blijven? Moet er wel wat te beleven zijn (lees: uitgaan en heel veel bier drinken).
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2018 09:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Met m'n vriendin vakantie geboekt naar Madeira :thumbsup: staat dat schele standbeeld van Ronaldo daar nog op 't vliegveld? :lol:

Vorig jaar geweest, vond het een mega mooi eiland! Zou zo nog een keer gaan.

Broken Balance schreef:
En ik zou jezelf vervolgens ook voorbereiden op die wegen daar. Navigatie op je telefoon werkt amper.

Navigatie werkte prima, wegen zijn soms wel lastig of enorm stijl maar wel leuk om te rijden

Zelf van plan naar de regio Dalmatië in Kroatië te gaan, iemand daar nog tips over?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2018 09:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dalmatie is wel chill op zich, enorm toeristisch dat wel.

Sowieso naar Split en Dubrovnik natuurlijk. Liggende aan hoe ver je kan komen zijn Krka, De Plitvice meren, Kotor (Montenegro) wel mooie dingen.

En onze Maps navigatie werkte voor geen kut omdat je telkens in tunnels zat. Rijden vond ik ook steeds makkelijker tot we op een smalle weg 15k moesten rijden, alleen maar bergopwaards met geparkeerde auto's aan de kanten en tegenliggers.

Komt mede doordat wij een Up! zouden krijgen en vervolgens een Skoda Fabia kregen die een even slappe motor had maar wel veel zwaarder was. Dus ik ben vaak genoeg afgeslagen wegens gebrek aan PK door de steile wegen. Zodoende ook bijna een ongeluk gehad, moest snel een kruising over maar zag in de haast iemand links van me niet. Zag het pas toen ik al op de weg zat, een enorme rookwolk achter mij van het remmen.

Uiteindelijk hadden we wel schade, maar dat was omdat iemand tegen onze geparkeerde auto was aangereden (denken we). Ben namelijk nergens tegenaan geknald of geschuurd en het waren beste krassen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2018 10:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wil begin juni (zéér toevallig precies tussen Intents en Defqon) met mijn vriendin 8 dagen op vakantie. Grote optie is nu Ibiza (en dan het populaire stapgedeelte vermijdend). Auto huren en lekker een dagje of 4 dat eiland rond te crossen overdag en mooie baaitjes en strandtentjes bezoeken en de rest van de dagen lekker te niksen (met misschien nog een stapdagje). Hoor er hele goede verhalen over.

Ik wil sowieso elk jaar een keer naar het oostblok en ik wil in het najaar erg graag naar Macedonië (lekker lang weekend Sköpje denk ik). Iemand hier al ervaringen mee? Staat al een paar jaar op mijn lijstje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2018 10:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

sonnebloem schreef:
Iemand nog tips of suggesties voor korte trips? Denk aan een paar dagen/midweekje. Zit naar iets voor groot britannie te kijken :corn:


Dublin!

De Jameson Distillery (whiskey) is echt tof om overdag te doen. Verder zijn de pubs in het centrum (Temple Bar district) wel lachen, maar vol met toeristen en zeer prijzig (7,50 euro per pint). Zuidelijker in de stad zijn de pubs goedkoper (4 euro per pint) en vol met locals. Harcourt Str (de pub Chopper Face Jacks) en Camden Street Lower zijn aanraders :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2018 10:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
tot we op een smalle weg 15k moesten rijden, alleen maar bergopwaards met geparkeerde auto's aan de kanten en tegenliggers.


Dit hebben wij ook vaak gehad (vond m'n vriendin behoorlijk eng), scheelde wel dat we een Seat Ibiza hadden die ons de bergen op sleurde met redelijk weinig moeite. Het was in ieder geval wel goed om m'n rijkunsten op te schroeven

Broken Balance schreef:
Dalmatie is wel chill op zich, enorm toeristisch dat wel.
Sowieso naar Split en Dubrovnik natuurlijk. Liggende aan hoe ver je kan komen zijn Krka, De Plitvice meren, Kotor (Montenegro) wel mooie dingen.


Krka wordt ff te ver, Split, Dubrovnik, Kotor en die meren willen we sowieso wel meepakken. Zitten waarschijnlijk met appartement eerst in de buurt van Split en daarna in de buurt van Dubrovnik
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2018 11:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Patjee410 schreef:
sonnebloem schreef:
Iemand nog tips of suggesties voor korte trips? Denk aan een paar dagen/midweekje. Zit naar iets voor groot britannie te kijken :corn:


Dublin!

De Jameson Distillery (whiskey) is echt tof om overdag te doen. Verder zijn de pubs in het centrum (Temple Bar district) wel lachen, maar vol met toeristen en zeer prijzig (7,50 euro per pint). Zuidelijker in de stad zijn de pubs goedkoper (4 euro per pint) en vol met locals. Harcourt Str (de pub Chopper Face Jacks) en Camden Street Lower zijn aanraders :)


Thanks. Zie dat de vluchten echt super goedkoop zijn, alleen verblijf is een dingetje, wat is aan te raden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2018 11:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Franky schreef:
Broken Balance schreef:
tot we op een smalle weg 15k moesten rijden, alleen maar bergopwaards met geparkeerde auto's aan de kanten en tegenliggers.


Dit hebben wij ook vaak gehad (vond m'n vriendin behoorlijk eng), scheelde wel dat we een Seat Ibiza hadden die ons de bergen op sleurde met redelijk weinig moeite. Het was in ieder geval wel goed om m'n rijkunsten op te schroeven

Broken Balance schreef:
Dalmatie is wel chill op zich, enorm toeristisch dat wel.
Sowieso naar Split en Dubrovnik natuurlijk. Liggende aan hoe ver je kan komen zijn Krka, De Plitvice meren, Kotor (Montenegro) wel mooie dingen.


Krka wordt ff te ver, Split, Dubrovnik, Kotor en die meren willen we sowieso wel meepakken. Zitten waarschijnlijk met appartement eerst in de buurt van Split en daarna in de buurt van Dubrovnik


Krka ligt dichterbij dan de meren of Kotor hoor :P

Krka National Park moet je zoeken, niet Krka want dan stuurt hij je naar Basa Krk, het eiland.

En wij hadden dus een te zware auto met een te kleine motor. Zodoende kwamen wij met de nodige moeite de bergen op :P. En het is zeker goed voor je rij skills.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2018 12:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

sonnebloem schreef:
Patjee410 schreef:
sonnebloem schreef:
Iemand nog tips of suggesties voor korte trips? Denk aan een paar dagen/midweekje. Zit naar iets voor groot britannie te kijken :corn:


Dublin!

De Jameson Distillery (whiskey) is echt tof om overdag te doen. Verder zijn de pubs in het centrum (Temple Bar district) wel lachen, maar vol met toeristen en zeer prijzig (7,50 euro per pint). Zuidelijker in de stad zijn de pubs goedkoper (4 euro per pint) en vol met locals. Harcourt Str (de pub Chopper Face Jacks) en Camden Street Lower zijn aanraders :)


Thanks. Zie dat de vluchten echt super goedkoop zijn, alleen verblijf is een dingetje, wat is aan te raden?


Met hoeveeel personen ga je? Wij waren met acht personen en hebben 2 4 persoonsappartementen geboekt via Booking.com (My Place Dublin Apartments). Per appartement was er één twee persoonsbed en een slaapbank. Die slaapbank was wel erg krap voor twee personen. Naast appartementen is het tevens een hostel.

De bereikbaarheid vanaf het vliegveld is perfect, er gaat een directe bus die precies voor het gebouw stopt. Verder is de stad goed te doen qua loopafstand. Mocht je het toch te ver vinden, een taxiritje is een stuk goedkoper dan hier in Nederland.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2018 12:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ BB dacht dat je Krk bedoelde :$ heb Krka nog niet bekeken, is misschien wel een goede dan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2018 12:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Franky schreef:
@ BB dacht dat je Krk bedoelde :$ heb Krka nog niet bekeken, is misschien wel een goede dan!

Krka watervallen vond ik persoonlijk vetter dan Plitvice meren. Krka is gewoon 1 lange serie watervallen waar je via de ene oever naar boven loopt en langs de andere kant naar beneden. Ook kun je daar onderaan de onderste waterval zwemmen.
Plitvice meren is ook mooi, maar dat zijn veel lange wandeltochten langs mooie natuur en de meren, met af en toe een waterval.
Is allebei heel mooi, maar als je moet kiezen zou ik voor Krka gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2018 12:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Patjee410 schreef:

Met hoeveeel personen ga je? Wij waren met acht personen en hebben 2 4 persoonsappartementen geboekt via Booking.com (My Place Dublin Apartments). Per appartement was er één twee persoonsbed en een slaapbank. Die slaapbank was wel erg krap voor twee personen. Naast appartementen is het tevens een hostel.

De bereikbaarheid vanaf het vliegveld is perfect, er gaat een directe bus die precies voor het gebouw stopt. Verder is de stad goed te doen qua loopafstand. Mocht je het toch te ver vinden, een taxiritje is een stuk goedkoper dan hier in Nederland.


Omdat ik ongeveer de enige van m'n maten ben die komend jaar vakantie heeft zit ik puur voor mezelf kijken. Ga dan ook niet om te gaan stappen, maar meer om dingen te zien/fotograferen. Had booking.com al even bekeken, je eindigt al snel in een hostel volgens mij
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2018 12:57 
 
Donateur
Avatar gebruiker

KRRRRRRRRAKAKA
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2018 13:27 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

sonnebloem schreef:
Patjee410 schreef:

Met hoeveeel personen ga je? Wij waren met acht personen en hebben 2 4 persoonsappartementen geboekt via Booking.com (My Place Dublin Apartments). Per appartement was er één twee persoonsbed en een slaapbank. Die slaapbank was wel erg krap voor twee personen. Naast appartementen is het tevens een hostel.

De bereikbaarheid vanaf het vliegveld is perfect, er gaat een directe bus die precies voor het gebouw stopt. Verder is de stad goed te doen qua loopafstand. Mocht je het toch te ver vinden, een taxiritje is een stuk goedkoper dan hier in Nederland.


Omdat ik ongeveer de enige van m'n maten ben die komend jaar vakantie heeft zit ik puur voor mezelf kijken. Ga dan ook niet om te gaan stappen, maar meer om dingen te zien/fotograferen. Had booking.com al even bekeken, je eindigt al snel in een hostel volgens mij

Zo heel veel valt er alleen niet te zien. Althans niet in Dublin zelf, het gebied eromheen moet best mooi zijn. Of je moet echt op zoek zijn naar zo'n typisch Brits sfeertje, dan zit je er wel goed. Vooral rondom de Guiness Factory waan je je echt even op de set van Peaky Blinders :P Wij hebben toen best veel rond gelopen in de stad, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik mooie dingen gezien heb haha. De hondenraces waren wel geniaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2018 14:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hmm oke. Als ik zo via google even zoek kan ik me wel vermaken denk ik haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2018 14:35 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Dat zeker! Goed naar m'n zin gehad daar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2018 18:40 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Vrijdag een weekendje naar Krakau icm Auschwitz

GVD ZIN IN GVD

Al veel tips en dergelijken gelezen, maar als iemand nog een ultieme heeft hoor ik het graag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2018 18:52 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Niet de trein pakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2018 19:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Niet de trein pakken.


gvd :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2018 19:06 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Badum tss

Het aantal grappen in de groepsapp hierover is ook echt verontrustend. Branden zullen we (badum tss).
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2018 19:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Morgen naar Madrid voor het weekend. Zaterdag 23 mm regen voorspeld gvd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2018 09:37 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Week Italië, weekend Silezië en weekend Winterbergen dit jaar (weekend Defqon en weekend Q-Base niet meegerekend).

Wegens gebrek aan vakantie mogelijkheden op werk even wat geïmproviseerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2018 13:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deze zomer met de meid naar Sicilië voor 2 weken. Mensen die ervaringen hebben met openbaar vervoer daar en tips wat te doen en te zien? :D
Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 47  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic