beetje wezen stappen?klapstoel wrote:Terug na een paar dagen Praag. Wat een prachtstadwel enorm druk, maar ideaal als student zijnde. Goedkoop eten, goedkoop bier, goedkoop vervoer, redelijk goedkoop overnachten
Active topics in Off-Topic
Moderators
nope, met de vriendin een paar dagen de toerist uitgehangenpim__ wrote:beetje wezen stappen?klapstoel wrote:Terug na een paar dagen Praag. Wat een prachtstadwel enorm druk, maar ideaal als student zijnde. Goedkoop eten, goedkoop bier, goedkoop vervoer, redelijk goedkoop overnachten
-
HHardtraxx Elite
- 2954 posts member since 2013
- last seen Jul 2026
Zo terug rijden vanuit Oostenrijk. Was toch wel een hele leuke vakantie! Nog tot vrijdag vrij, oftewel een paar dagen no-life gamen. En dan na 3 jaar weer voltijd naar school na n tijd bbl te hebben gedaan. Heb dr best zin in!
In oktober 8 dagen op bezoek bij mijn vriendin die stage loopt in Noorwegen in Bodø. Heel erg benieuwd, eerdere stagiaires zeiden dat er een kans is dat je het noorderlicht kan zien, dus duimen maar.
Hier wil ik dit jaar of volgend jaar ook zo graag nog weer een keer heen. Ben er toen geweest toen PEC Zwolle speelde tegen Sparta Praag voor de Europa League, maar wat een gave stad zeg. Dat plein is ook echt geweldig met die kerk en alle terrasjes.klapstoel wrote:Terug na een paar dagen Praag. Wat een prachtstadwel enorm druk, maar ideaal als student zijnde. Goedkoop eten, goedkoop bier, goedkoop vervoer, redelijk goedkoop overnachten
Nog 3 dagen, 0 uur en 59 minmuten...
Zeker een mooie plek ja! Maar als je goedkoop bier wil drinken, moet je die terrasjes vermijden. Die zijn juist ingesteld op de toeristen.Rowanyt1309 wrote:Hier wil ik dit jaar of volgend jaar ook zo graag nog weer een keer heen. Ben er toen geweest toen PEC Zwolle speelde tegen Sparta Praag voor de Europa League, maar wat een gave stad zeg. Dat plein is ook echt geweldig met die kerk en alle terrasjes.klapstoel wrote:Terug na een paar dagen Praag. Wat een prachtstadwel enorm druk, maar ideaal als student zijnde. Goedkoop eten, goedkoop bier, goedkoop vervoer, redelijk goedkoop overnachten
Met pa, vriendin van pa en zusje naar Reno (Lago Maggiore) geweest. Onder andere van een berg af gerodeld, super vet! Mooi gebied ook daar.
Mijn vriendin en ik zouden afgelopen maand naar Dubai, maar hebben dit maar om geboekt naar half oktober. Anders is het daar geen 14 dagen niet vol te houden. 
-
RHardtraxx Veteran
- 5555 posts member since 2013
- last seen 6 days ago
Zojuist bevestigd dat ik met de vriendin in juni naar Dubai ga.
Iemand hier ervaringen met deze stad ? We zijn nooit buiten Nederland geweest met z'n twee voor langere periode, dus we gooien ons zelf in het diepe.
10 dagen, dus mooi de tijd om mijn ogen uit te kijken in de stad van de toekomst al zeggen ze zelf.
En zijn jullie al bezig met vakantie?
Iemand hier ervaringen met deze stad ? We zijn nooit buiten Nederland geweest met z'n twee voor langere periode, dus we gooien ons zelf in het diepe.
10 dagen, dus mooi de tijd om mijn ogen uit te kijken in de stad van de toekomst al zeggen ze zelf.
En zijn jullie al bezig met vakantie?
Zelf aan het kijken naar korte trips bijv naar de UK, nog nooit geweest. Ga een lange vakantie tegemoet dus wil er ook het maximale uithalen. Laatste keer op vakantie was in 2016. 
-
MHardtraxxer
- 211 posts member since 2017
- last seen Feb 2024
Dit jaar met vrouwtje 2 weken naar Egypte in zo'n superdeluxe resort. Iemand ervaringen met Egypte en wat leuk is om te doen naast niksen op het resort?
Dubai lijkt me inderdaad ook heel vet! Goed weer gegarandeerd volgensmij
Ik zit zelf te kijken om met mijn vriendin naar Tenerife te gaan. We gaan relatief vroeg (halverwege mei) en daar schijnt het weer nog wel redelijk te zijn op dat tijdstip. Kaapverdische eilanden lijkt me ook heel nice, maar dat is toch wat buiten het budget
Ik zit zelf te kijken om met mijn vriendin naar Tenerife te gaan. We gaan relatief vroeg (halverwege mei) en daar schijnt het weer nog wel redelijk te zijn op dat tijdstip. Kaapverdische eilanden lijkt me ook heel nice, maar dat is toch wat buiten het budget
Noem me paranoia maar ik zou dus echt geen vakantie meer boeken in die regio ivm alle aanslagen en shitMongoose wrote:Dit jaar met vrouwtje 2 weken naar Egypte in zo'n superdeluxe resort. Iemand ervaringen met Egypte en wat leuk is om te doen naast niksen op het resort?
Heb zelf overigens binnenkort een weekendje Krakau op de planning staan met vrienden. Hebben buiten Auschwitz nog niks gepland dus mocht er nog iemand tips hebben
-
MHardtraxxer
- last seen Feb 2024
Hebben wij ons ook afgevraagd maar ervoor gekozen om het toch te doen. Heb me een beetje ingelezen en schijnt op de resorts wel veilig te zijn.Pommer wrote: Noem me paranoia maar ik zou dus echt geen vakantie meer boeken in die regio ivm alle aanslagen en shit.
Bovendien kan op een vakantie naar Italie ook je vliegtuig uit de lucht vallen. Als je overal rekening mee moet houden blijft er niet veel meer over
Wel eens met Pommer. Ik wil altijd een autootje huren en het gebied verkennen, centra bezoeken etc. Of 'ff een terrasje pakken ergens. Blijven zitten op een resort is niet echt wat imho 
-
MHardtraxxer
- last seen Feb 2024
Zeker ook research naar gedaan. We gaan maar 8 dagen. In die 8 dagen is er genoeg te doen wat het resort organiseert en bij de betreffende touroperators als veilig wordt beschouwd. Denk bijvoorbeeld aan; snorkelen, zwemmen met dolfijnen, op een kameel rijden en op een quad door de woestijn. Voor 8 dagen is dit een prima bezigheid denk ik.Beurtbalkje wrote:Wel eens met Pommer. Ik wil altijd een autootje huren en het gebied verkennen, centra bezoeken etc. Of 'ff een terrasje pakken ergens. Blijven zitten op een resort is niet echt wat imho
Krakau is een hele vette stad, alles is eigenlijk prima te belopen. Ben er in 2016 2 a 3 dagen geweest en naast auschwitz gewoon de stad bekeken.Pommer wrote:Noem me paranoia maar ik zou dus echt geen vakantie meer boeken in die regio ivm alle aanslagen en shitMongoose wrote:Dit jaar met vrouwtje 2 weken naar Egypte in zo'n superdeluxe resort. Iemand ervaringen met Egypte en wat leuk is om te doen naast niksen op het resort?
Heb zelf overigens binnenkort een weekendje Krakau op de planning staan met vrienden. Hebben buiten Auschwitz nog niks gepland dus mocht er nog iemand tips hebbenAls ik het allemaal zo lees/hoor is het wel echt een uitgaansparadijs.
Beurtbalkje wrote:Dubai lijkt me inderdaad ook heel vet! Goed weer gegarandeerd volgensmij![]()
Als je weinig wil doen en veel op t strand wil hangen moet je daarheen gaan.ben er 1,5 maand terug geweest
Katowice is mooi, naar het zuiden van Silezie gaan bij de grens van Tjechie, kun je vaak wel mountainbiken en andere bergdingen doen.Pommer wrote:Noem me paranoia maar ik zou dus echt geen vakantie meer boeken in die regio ivm alle aanslagen en shitMongoose wrote:Dit jaar met vrouwtje 2 weken naar Egypte in zo'n superdeluxe resort. Iemand ervaringen met Egypte en wat leuk is om te doen naast niksen op het resort?
Heb zelf overigens binnenkort een weekendje Krakau op de planning staan met vrienden. Hebben buiten Auschwitz nog niks gepland dus mocht er nog iemand tips hebbenAls ik het allemaal zo lees/hoor is het wel echt een uitgaansparadijs.
Ga zelf komende zomer wellicht nog naar Katowice, bij schoonfamilie op bezoek.
Planning is nu 12 dagen Toscane verkennen vanuit Viareggio, kunnen mogelijk een huisje huren van een maat z'n ouders voor weinig. Uiteindelijk in de planning om volgend jaar over een oceaan te vliegen (VS of Japan).
Met m'n vriendin vakantie geboekt naar Madeira
staat dat schele standbeeld van Ronaldo daar nog op 't vliegveld? 
-
RHardtraxx Veteran
- 5555 posts member since 2013
- last seen 6 days ago
Snorkelen in de rode zee! Daar kan je echt heel veel zien. Super helder water met ontzettend veel soorten mooie tropische vissen. Erg gaaf. Sowieso een boot huren en een dag op zee daar is geen straf. Verder een waterpark bezoeken is ook wel leuk als je die in de buurt hebt.Mongoose wrote:Dit jaar met vrouwtje 2 weken naar Egypte in zo'n superdeluxe resort. Iemand ervaringen met Egypte en wat leuk is om te doen naast niksen op het resort?
Was onze 2e keuze!Beurtbalkje wrote:Dubai lijkt me inderdaad ook heel vet! Goed weer gegarandeerd volgensmij![]()
Juni is vlak voor de 2 warmste maanden waarin het 45 graden kan worden. Juni is het minimum 28 en maximum 40. Prima zon weer.
Iemand nog tips of suggesties voor korte trips? Denk aan een paar dagen/midweekje. Zit naar iets voor groot britannie te kijken 
Edinburgh blijkt een aanrader te zijn. Zelf niet geweest, maar ik wil er geruime tijd al naar toe
Als je auto's leuk vind; Nurburgring. Wel 'ff checken op hun site voor de openingstijden, maar een midweekje is perfect daar! Ik ga daar bijna elk jaar heen, en het verveelt nooit. Dikke auto's, genoeg kijkplaatsen en het sfeertje om de baan heen is ook heerlijk. En de heerlijke restaurantjes en goedkope huisjes eromheen niet te vergeten