Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2024 15:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Iemand nog tips voor Talinn en regio Helsinki?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2024 15:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Iemand nog tips voor Talinn en regio Helsinki?


Ben in 2011 in Helsinki geweest met m'n moeder.
Ik vond Porvoo wel mooi, stukje ten oosten van Helsinki.

Seurasaan kun je ook checken als dat je ding is, is een openluchtmuseum eilandje. Eekhoorntjes die heel dicht bij komen. Was leuk tot ons mam zei dat het haar deed denken aan dat Anders Breivink eiland, dit was een paar maanden daarna.
Onderweg daar naartoe vanaf het centrum van Helsinki kom je ook langs het Sibeliusmonument.

Voor de rest zijn we alleen in de stad geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2024 15:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tallinn ga je vet vinden! Ik weet niet wanneer je gaat maar in juni is het craft beer weekend https://www.tcbw.ee/ . Als je in een ander weekend gaat, ga je natuurlijk even langs Pohjala etc.
De vele karaokebarren zijn tof. Veel 'boozecruises' vanuit Finland gaan daarheen om een dagje te zuipen en te zingen. Dat was echt goud. :lol:
We zijn daar geweest toen er toevallig een hardstylefeest gaande was in een club gevestigd in een bunker ofzo buiten de stad. Ik zou absoluut niet meer weten hoe het heet, maar wel de moeite waard om te checken. Wat eten betreft: zoek eens op 'Tallinn medieval restaurant'. Dat vonden we toen heel tof. Grote stukken vlees met je klauwen eten. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2024 17:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Thanks, gap. Als jij nog tips hebt, weet je me ook te vinden he.

Denk dat alles wel genoemd is hierboven. Ha Giang loop is een hoogtepunt en vond het ook tof om zelf met de scooter van Hoi An via de Hai Van pass naar Hue te rijden (voor jou andersom). Vertrek wel vroeg want het is een pittige rit met een paar mooie stops. Oh en pak wel minimaal 1 nachtbus puur voor de ellendige ervaring als lang persoon en de doodsangsten die je soms uitstaat van hoe die buschauffeurs rijden. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2024 17:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Tallinn ga je vet vinden! Ik weet niet wanneer je gaat maar in juni is het craft beer weekend https://www.tcbw.ee/ . Als je in een ander weekend gaat, ga je natuurlijk even langs Pohjala etc.
De vele karaokebarren zijn tof. Veel 'boozecruises' vanuit Finland gaan daarheen om een dagje te zuipen en te zingen. Dat was echt goud. :lol:
We zijn daar geweest toen er toevallig een hardstylefeest gaande was in een club gevestigd in een bunker ofzo buiten de stad. Ik zou absoluut niet meer weten hoe het heet, maar wel de moeite waard om te checken. Wat eten betreft: zoek eens op 'Tallinn medieval restaurant'. Dat vonden we toen heel tof. Grote stukken vlees met je klauwen eten. :thumbup:


Toevallig heb ik een week terug nog gekeken om met de vriendin in mei een aantal nachten naar Tallinn te gaan. Vooral de historische binnenstad met vele pubs/kroegjes en Pohjala (altijd maar weer dat speciaalbier, haha) spraken mij aan. Hoe is het daar qua prijzen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2024 17:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Paling schreef:
Oh en pak wel minimaal 1 nachtbus puur voor de ellendige ervaring als lang persoon en de doodsangsten die je soms uitstaat van hoe die buschauffeurs rijden. :lol:


Remi en lang persoon passen niet echt samen in één zin. :kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2024 09:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tips voor Edinburgh in februari? Ga daarheen als teamuitje met ons vriendenteam :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2024 10:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Paling schreef:
Oh en pak wel minimaal 1 nachtbus puur voor de ellendige ervaring als lang persoon en de doodsangsten die je soms uitstaat van hoe die buschauffeurs rijden. :lol:


Remi en lang persoon passen niet echt samen in één zin. :kiss:

Fuck off.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2024 10:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

In 'nam is zelfs Remi lang (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2024 10:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Paling schreef:
Remi schreef:
Thanks, gap. Als jij nog tips hebt, weet je me ook te vinden he.

Denk dat alles wel genoemd is hierboven. Ha Giang loop is een hoogtepunt en vond het ook tof om zelf met de scooter van Hoi An via de Hai Van pass naar Hue te rijden (voor jou andersom). Vertrek wel vroeg want het is een pittige rit met een paar mooie stops. Oh en pak wel minimaal 1 nachtbus puur voor de ellendige ervaring als lang persoon en de doodsangsten die je soms uitstaat van hoe die buschauffeurs rijden. :lol:


Slaapbus en slaaptrein heb ik inderdaad al gecheckt. Het is niet ideaal maar wel enorm tijdbesparend dus dat zijn een aantal prima opties. Bijvoorbeeld Ha Giang > Cat Ba is mooi in de nacht te doen met een rit van +- 10 uur. Uit m'n hoofd gaat er een nachttrein van Ninh Binh naar Hue die we willen pakken en dan inderdaad zelf de loop rijden naar Hoi An.

PEPii schreef:
Toevallig heb ik een week terug nog gekeken om met de vriendin in mei een aantal nachten naar Tallinn te gaan. Vooral de historische binnenstad met vele pubs/kroegjes en Pohjala (altijd maar weer dat speciaalbier, haha) spraken mij aan. Hoe is het daar qua prijzen?

Poeh, ik heb het over 10 jaar terug maar toen was dat laag, écht laag. Wat nu de prijzen zijn weet ik niet, je zou eens kunnen zoeken naar die restaurants die ik stuurde en bijbehorende menukaarten etc. Dat geeft wel een beeld.

Paling schreef:
In 'nam is zelfs Remi lang (L)

Haha, daarom gaan we ook al jaren naar Azië, voel me daar wel op mijn plek. Ik weet nog wel van vroegahhh toen we met het gezin op reis gingen, dat Ramon (die is wat langer en lichter qua haarkleur) gewild was om op de foto te gaan bij de locals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2024 09:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja en ook nog eens dj, die vent moest natuurlijk weer de vrouwen van zich afslaan..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2024 10:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Tips voor Edinburgh in februari? Ga daarheen als teamuitje met ons vriendenteam :beer:


Royal Mile, Arthur's Seat, Vault City Brouwerij, Calton Hill, Whisky Museum, The Dean Village/Bridge, Queensferry Bridge, The Real Mary King’s Close, National Museum, Edinburgh Underground en er zijn zat gezellige pubs en whisky/gin bars zoals The World's End en Royal Circle.

Edinburgh Castle is vet, maar moet je voor reserveren vanwege de drukte.

Het is sowieso een super mooie stad, maar het is wel echt meer een stad waar je heen gaat als je meer van sightseeing, geschiedenis en musea houdt. Als je echt meer wilt stappen en clubs wilt opzoeken moet je naar Glasgow, zoals Sub Club, SWG3

Een trein naar Glasgow is nog net geen uur en niet enorm duur. Als je daar bent is een uitstapje naar Ben Lomond/Loch Lomond ook niet gek (makkelijker als je een auto huurt).
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2024 13:25 
 
Hardtraxxer

Iemand eens naar Costa Rica geweest.
Hoop hier in maart naar toe te gaan.
Hoor graag aanbevelingen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2024 15:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Royal Mile, Arthur's Seat, Vault City Brouwerij, Calton Hill, Whisky Museum, The Dean Village/Bridge, Queensferry Bridge, The Real Mary King’s Close, National Museum, Edinburgh Underground en er zijn zat gezellige pubs en whisky/gin bars zoals The World's End en Royal Circle.

Edinburgh Castle is vet, maar moet je voor reserveren vanwege de drukte.

Het is sowieso een super mooie stad, maar het is wel echt meer een stad waar je heen gaat als je meer van sightseeing, geschiedenis en musea houdt. Als je echt meer wilt stappen en clubs wilt opzoeken moet je naar Glasgow, zoals Sub Club, SWG3

Een trein naar Glasgow is nog net geen uur en niet enorm duur. Als je daar bent is een uitstapje naar Ben Lomond/Loch Lomond ook niet gek (makkelijker als je een auto huurt).

Kijk, hier hebben we wat aan mate. Thanks alot. Wij zijn meer van de oldschool cafés/pubs dan echt clubs, dus dat zit wel snor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2024 22:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Broken Balance schreef:
Royal Mile, Arthur's Seat, Vault City Brouwerij, Calton Hill, Whisky Museum, The Dean Village/Bridge, Queensferry Bridge, The Real Mary King’s Close, National Museum, Edinburgh Underground en er zijn zat gezellige pubs en whisky/gin bars zoals The World's End en Royal Circle.

Edinburgh Castle is vet, maar moet je voor reserveren vanwege de drukte.

Het is sowieso een super mooie stad, maar het is wel echt meer een stad waar je heen gaat als je meer van sightseeing, geschiedenis en musea houdt. Als je echt meer wilt stappen en clubs wilt opzoeken moet je naar Glasgow, zoals Sub Club, SWG3

Een trein naar Glasgow is nog net geen uur en niet enorm duur. Als je daar bent is een uitstapje naar Ben Lomond/Loch Lomond ook niet gek (makkelijker als je een auto huurt).

Kijk, hier hebben we wat aan mate. Thanks alot. Wij zijn meer van de oldschool cafés/pubs dan echt clubs, dus dat zit wel snor.


Eindelijk weer wat obscure b-pubs! Zo zie je ze niet vaak meer :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2024 09:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

UptempoSoldaat0411 schreef:

Eindelijk weer wat obscure b-pubs! Zo zie je ze niet vaak meer :worship:

Hulde voor The Booking Office - JD Wetherspoon, Jolly Judge en The Castle Arms! :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2024 17:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

billieb15 schreef:
Iemand eens naar Costa Rica geweest.
Hoop hier in maart naar toe te gaan.
Hoor graag aanbevelingen!


Zelf niet, maar wel wat onderzoek naar gedaan omdat 't wel op ons lijstje stond. Kreeg vaak wel de 'standaard' dingen terug als ik mensen er naar vroeg die er geweest waren, zoals de Arenal vulkaan, Monteverde etc. Verder hoorde ik Corcovado National Park vaak terug als hoogtepunt. Je schijnt alles prima zelf met een huurauto te kunnen doen, dus dat is wel chill.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2024 12:21 
 
Hardtraxxer

Bovenstaande genoemde plaatsen waren wij inderdaad heen geweest.
Maar wat n bizar mooie vkaantie was dit.
Alles was 1 met elkaar, dieren, natuur etc.
3 weken volop genoten en mn ogen uit staan kijken :love:

Echt n aanrader :loving:
Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic