Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2023 12:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er zit ook The Museum of Spirits op Djurgarden, drankmuseum. Ook wel lachen om naar toe te gaan. Ben zelf niet buiten Stockholm geweest dus kan je daar niet mee helpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2023 12:17 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Dan mijn beurt:

Iemand tips voor Dublin?
Het tweede weekend van september ben ik daar 2 nachten voor Ierland - Nederland maar wil de stad en cultuur ook ontdekken, naast uiteraard Temple Bar.

Van daaruit vliegen we door naar Malaga, dus die tips voor de stad / binnenland / regio Marbella - Torremolinos zijn welkom. Sowieso staat de Nederlandse week in La Carihuela / Torremolinos op mijn lijstje. :lol:


Als je een beetje van gokken/wedden houdt zijn de hondenraces leuk om heen te gaan in Dublin, vlakbij het nationaal stadion. Verder is de Temple Bar gewoon altijd goed en gezellig, maar rond 01:00 ook wel klaar. Als je daarna nog door wilt gaan moet je naar een wijk verderop met een aantal discotheken. De Guiness Factory is ook wel nice.

Als je in Torremolinos bent moet je zeker naar St. Andrews gaan in Benalmadena. Erg gezellige pub/karaokebar met allemaal gestoorde Britten. Heb die hele tent destijds op zijn kop gezet met mijn karaoke skills, was mooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2023 16:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuke steden-rondreis gedaan met vriendin, voornamelijk Praag en Boedapest, met nog tussenstops in Dresden, de Basteibrug en Rüdesheim. Praag was favoriet, goed onderhouden stad met veel geschiedenis en mooie plekjes.

Ook een dag Sziget festival geweest, was ook geweldig. Een grote speeltuin voor volwassenen, zo veel te doen dat je het eigenlijk niet in een dat kunt zien. Ook mooi dat er geen harde scheiding tussen festival en camping is, overal random tentjes op de gekste plekken. Het was de weken van tevoren niet super heet en droog, dus geen last gehad van stof.

Vooral Sam Fender en Florence + The Machine waren gaaf, ook Son Mieux en Prins S. en de Geit altijd leuk. En het was toevallig die dag Q-Dance hosting, dus stukjes van Adrenalize en Devin Wild gezien wat aangenaam was. Ook nog twee kaartjes voor zo'n katapult-attractie gewonnen door de Shazam-guy te verslaan met intro's raden, heb die maar weggegeven aan een random Australiër. :P

Billieb15, Klapperen en Khadber bedankt voor de tips. Badhuis de day after was heel chill.

billieb15 schreef:
Boedapest is super leuk man.
Sowieso een keertje naar de Szimpla Kert gaan, ruïne bar.
Overdag is dat gezellig met eettentjes, en 's avonds aardig feestpartij.
Ook kan je over de brug die 'berg' beklimmen, kan je mooie foto's schieten.


Ben bang dat Szimpla Kert nu te toeristisch is. We zijn er één keer geweest voor het avondeten, zag er inderdaad heel tof uit. Toen we na het eten terugkwamen stond er een rij van wel (zonder overdrijven) 100 man. Dus niet echt meegemaakt in volle glorie. Dus mijn tip voor Boedapest: Er zijn meerdere ruïne bars, als Szimpla Kert te druk is, zoek een andere.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2023 16:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk dat je bent gegaan en dat je het naar je zin hebt gehad! :)

Zelf over een paar weken naar Maleisisch Borneo voor wat uitstapjes naar bekenden en de jungle, zin in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2023 21:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Ook nog twee kaartjes voor zo'n katapult-attractie gewonnen door de Shazam-guy te verslaan met intro's raden, heb die maar weggegeven aan een random Australiër. :P .

Haha, hier wil ik meer over horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2023 10:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Chroman schreef:
Ook nog twee kaartjes voor zo'n katapult-attractie gewonnen door de Shazam-guy te verslaan met intro's raden, heb die maar weggegeven aan een random Australiër. :P .

Haha, hier wil ik meer over horen.

Er stond zo'n gast met Shazam shirt, cameraploeg erbij, met een bord 'Can you beat me?'. Ik werd gelijk door mijn vriendin naar voren geschoven als vrijwilliger. Kreeg ik zo'n microfoontje opgespeld. We zouden 3 nummers te horen krijgen, wie als eerste de titel van het nummer riep kreeg een punt. Best of 3. De liedjes waren:
Billie Eilish - Bad Guy
Dua Lipa - Dance The Night
Imagine Dragons - Believer
Waarvan we van de middelste allebei niet de titel wisten, en de eerste en laatste had ik binnen twee seconden.
Je kon allerlei prijzen winnen, ik kreeg twee kaartjes voor zo'n slingshot attractie. Nog even getwijfeld of ik gewoon yolo zou gaan, maar zo'n ding is niks voor mij en mijn vriendin wilde sowieso niet mee. Bovendien werd het al donker, dus iemand aangesproken of hij de volgende dag ook hier zou zijn en of hij die kaartjes wilde hebben. Hij leek er oprecht heel blij mee, dus ze zijn toch goed terecht gekomen.
Ben benieuwd of ik die beelden nog ergens terug kan vinden xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2023 10:59 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Weekendje Lissabon geboekt met vrienden tijdens het carnavalsweekend :cool:

Ik denk dat er dus genoeg te beleven valt, maar mocht er toch nog iemand een gouden tip hebben, let me know.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2023 15:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vertrek zondag richting Vietnam voor 3 weken. Iemand nog leuke tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2023 17:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die plaatselijke lekkernij schijnt goed te zijn, volgens mij noemen ze het een loempia.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2023 17:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mijn plan is om die zelf te gaan vouwen :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2023 22:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
Vertrek zondag richting Vietnam voor 3 weken. Iemand nog leuke tips?

Ai, kom JIJ maar door met die tips! Wij gaan naar verwachting in maart. Ik heb wel globaal een programma wat ik t.z.t nog eens moet gaan uitzoeken maar er staat nog niks vast.

Enjoy! Wij zijn ook erg benieuwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2023 13:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zal naderhand wel even een paar aanbevelingen doen :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2023 23:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Iemand nog tips voor steden in midden/oost-europa? Beetje mooie stad, goedkope halve liters, goed nachtleven. Praag, Boedapest en Krakau al geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2023 08:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

UptempoSoldaat0411 schreef:
Iemand nog tips voor steden in midden/oost-europa? Beetje mooie stad, goedkope halve liters, goed nachtleven. Praag, Boedapest en Krakau al geweest.


Ik vond Belgrado een leuke stad. Het is goedkoop en heeft een goed nachtleven. Het is geen mega stad maar groot genoeg voor een lang weekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2023 09:57 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Gdansk en Dubrovnik zijn ook mooi, nachtleven weet ik verder niet. En het is haast oost Europa en het is niet zo goedkoop als het oostblok, maar Berlijn natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2023 10:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Justinhafc schreef:
Vertrek zondag richting Vietnam voor 3 weken. Iemand nog leuke tips?

Ai, kom JIJ maar door met die tips! Wij gaan naar verwachting in maart. Ik heb wel globaal een programma wat ik t.z.t nog eens moet gaan uitzoeken maar er staat nog niks vast.

Enjoy! Wij zijn ook erg benieuwd.


Paar tips:
- Ga naar Cat Ba/Lan Ha Bay in plaats van Ha Long Bay. Veel rustiger en nagenoeg identiek qua wat je kan zien in de baaien.
- Sla de Ha Giang Loop niet over. Dit hebben wij wel gedaan door gebrek aan tijd, maar iedereen is daar laaiend enthousiast over.
- Ga naar Sapa/Fansipan en Phong Nha. Heel nice!
- Spendeer niet te veel tijd in Hanoi en Ho Chi Minh City. Dagje in die steden vond ik ruim voldoende.
- Mekong Delta was een tegenvaller.
- Ga om te chillen naar Phu Quoc en sla ook het waterpark daar niet over. Kies wel voor een resort aan de west kant van het eiland. Oost kant heeft veel meer wind en mindere stranden.
- Helaas door overstromingen Hue en Hoi An moeten overslaan, maar hoorde daar van iedereen hele goede dingen over.
- Nachttreinen en nachtbussen zijn best klote, vooral als je lang bent. Kies in plaats daarvan voor minibussen, die zijn veel sneller en niet heel veel duurder, of vlieg binnenlands. Prima te doen met Vietnam Airlines. Afstanden zijn best groot soms namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2023 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
Remi schreef:
Justinhafc schreef:
Vertrek zondag richting Vietnam voor 3 weken. Iemand nog leuke tips?

Ai, kom JIJ maar door met die tips! Wij gaan naar verwachting in maart. Ik heb wel globaal een programma wat ik t.z.t nog eens moet gaan uitzoeken maar er staat nog niks vast.

Enjoy! Wij zijn ook erg benieuwd.


Paar tips:
- Ga naar Cat Ba/Lan Ha Bay in plaats van Ha Long Bay. Veel rustiger en nagenoeg identiek qua wat je kan zien in de baaien.
- Sla de Ha Giang Loop niet over. Dit hebben wij wel gedaan door gebrek aan tijd, maar iedereen is daar laaiend enthousiast over.
- Ga naar Sapa/Fansipan en Phong Nha. Heel nice!

- Spendeer niet te veel tijd in Hanoi en Ho Chi Minh City. Dagje in die steden vond ik ruim voldoende.
- Mekong Delta was een tegenvaller.
- Ga om te chillen naar Phu Quoc en sla ook het waterpark daar niet over. Kies wel voor een resort aan de west kant van het eiland. Oost kant heeft veel meer wind en mindere stranden.
- Helaas door overstromingen Hue en Hoi An moeten overslaan, maar hoorde daar van iedereen hele goede dingen over.
- Nachttreinen en nachtbussen zijn best klote, vooral als je lang bent. Kies in plaats daarvan voor minibussen, die zijn veel sneller en niet heel veel duurder, of vlieg binnenlands. Prima te doen met Vietnam Airlines. Afstanden zijn best groot soms namelijk.


Dikgedrukte punten onderschrijf ik.
Mijn grootste tip: probeer niet in 3 weken heel Vietnam te doen, is het te groot voor en is te veel in te zien.
Mijn reis in 2019 was 3 weken: Hanoi, Cat Ba, Sapa, Ha Giang Loop, Nimn Binh, Hue, Hoi An. Hue naar Hoi An kun je ook scooteren, rest is vooral trein, bus, en dan Hoi An naar Hanoi vliegen om vanuit daar terug te gaan.
Van meer mensen hoor ik dat het Noorden ook leuker is dan het zuiden, ik ben daar zelf niet geweest dus kan ik niets over zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2023 12:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

3 weken heel Vietnam is ook een hele lastige inderdaad. Nadeel is dat je niet heel gauw terug gaat naar zo'n land, dus dat je toch probeert zoveel mogelijk te zien. Achteraf nog steeds wel content met ons initiële reisplan, al liep dat dus door overstromingen in Hue en Hoi An iets anders waardoor we eerder naar Phu Quoc vlogen. Denk wel dat het noorden inderdaad interessanter is, dus zou daar wel de meeste tijd spenderen. Wij zijn in het zuiden niet veel verder gekomen dan dat eiland om ff te chillen en één dag in HCMC/het zuiden waarin de de Cu Chi tunnels en de Mekong delta gecombineerd hebben.

Binnenlands vliegen is trouwens ook best goedkoop, dus daarmee hebben wij wel wat tijd weten te besparen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2023 13:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klopt dat vliegen goedkoop is, maar of je er echt veel tijd mee bespaart vraag ik me af. Je bent alsog gebonden aan een vliegveld met vaste vliegtijden, wachten voor gates etc. Je maakt dus veel extra reisdagen. Wij hebben vaak nachtbussen genomen. Inderdaad niet het meest comfortabele, maar het lukte me aardig om daar in te slapen of in ieder geval te rusten.

Wij konden ook niet verder dan Hoi An door een tyfoon die ten zuiden overtrok. Als je in het najaar gaat is dat wel zinvol om daar rekening mee te houden :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2023 14:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Van Hanoi naar Phong Nha en Phu Quoc naar HCMC was het deur tot deur (dus hotel tot hotel) 4 uurtjes totaal. Half uurtje naar het vliegveld, daar 1,5 uur van te voren aanwezig, uurtje vlucht en max een uur tot je weer in een hotel bent. Beide keren in de ochtend gegaan, waardoor je daar nog de hele dag hebt. Alleen naar Phu Quoc duurde wat langer door een tussenlanding. Heeft mijn voorkeur t.o.v. een nachtbus of nachttrein wel. Daarin deed ik geen oog dicht en dan heb ik minder aan m'n dag dan als het een 'reisdag' is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2023 14:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja, maar dat is ook een giga stuk reizen, bij andere plekken kan dat misschien minder handig met minder vliegvelden in de buurt.
Nog een tip voor Nimn Binh voor de mensen die gaan: naast Cam Coc, Trang An, Hoa Lu en Van Long National Park kun je daar ten westen van die plek naar Cuc Phuong national park, een van de weinige plekken daar met regenwoud. Je kunt er ook overnachten, maar dan moet je op tijd boeken. Wij zijn met een scooter vanaf Nimn Binh daarheen gegaan voor een dag. Met goede wandelschoenen kun je daar een mooie wandeling maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2023 16:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ah toppers, bedankt voor de tips! Hardtraxx is/was er goed vertegenwoordig, haha. Tim en Indy zitten er nog/zijn net terug.
In principe wilden wij wel in 3 weken 'heel' Vietnam doen, waarbij we wel keuzes zouden maken (wel Ha Giang, geen Sapa bijvoorbeeld). Misschien even terug naar de tekentafel dus.
Ik post t.z.t. ons plan nog wel, bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2024 15:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thanks Justin en Khadber. 1 maart vertrekken we, 31 maart zijn we terug. Omdat we ruim 4 weken hebben, gaan we tóch voor noord en zuid. Gobaal word het:
Hanoi
Ha Giang loop, 4 dagen
Cat Ba, overnachting op een boot
Ninh Binh
Hue
Hoi An
Phu Quoc
Ho Chi Minh.

De komende weken eens een invulling aan de route geven maar de voorpret is er al nu we geboekt hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2024 15:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Veel plezier Remi! Vietnam is prachtig :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2024 10:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thanks, gap. Als jij nog tips hebt, weet je me ook te vinden he.
Erg veel zin in. Vorig jaar 4 weken in de Filipijnen gezeten en dat was óók top maar maar gericht op natuur / boven- en onderwater, wat minder steden en cultuur. Vietnam heeft het wel allemaal en juist die afwisseling vinden we wel tof. Dus ik denk dat deze heel goed gaat bevallen.
En o ja, ook geen onbelangrijk detail: de keuken :love: . In de Filipijnen flikkeren ze alles in de frituur (te danken aan de Amerikaanse invloeden daar, lijkt me) en was er niet écht een Filipijnse keuken. Dat is in Vietnam wel anders.
Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic