Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2022 09:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

chas1n schreef:
Vakantie naar eiland Karpathos in Griekenland geboekt met m'n vriendin. Nog niet overspoeld met massatoerisme, dus ben benieuwd. :D


Hier een prima vakantie gehad overigens. Ik zou zeggen dat 8-10 dagen genoeg is en dat je dan gewoon een weekje de auto neemt, dan heb ie het hele eiland gezien!

Grootste voordeel was het weinig toerisme, je had echt nog het typische Griekse gevoel op sommige plekjes/dorpjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2022 14:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Over 2 weken 8 dagen naar Cyprus met de meid en begin november 3 dagen Krakau met een groep vrienden. Veel zin in. Iemand nog tips voor (één van) beide? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2022 15:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Over 2 weken 8 dagen naar Cyprus met de meid en begin november 3 dagen Krakau met een groep vrienden. Veel zin in. Iemand nog tips voor (één van) beide? :D


Krakau heeft kapot veel karaokebars, best gezellig. Na sluitingstijd van de reguliere kroegen wordt er waarschijnlijk enorm gepropt voor clubs met gewillige dames, jacuzzi's en dat soort zaken. Doe ermee wat je wilt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2022 20:30 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Binnenkort een kleine vakantie naar Schwartzwald, Straatsburg en Verdun met nog een laatste dag in Brussel. Vooral een combo van de natuur in en de wereldoorlognerd uithangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2022 20:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Binnenkort een kleine vakantie naar Schwartzwald, Straatsburg en Verdun met nog een laatste dag in Brussel. Vooral een combo van de natuur in en de wereldoorlognerd uithangen.

Vet man! Wilde ook touren door WW1 gebieden. Laat even weten hoe je dit ervoer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2023 12:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deze zomer misschien naar Sziget met de vrouw in combinatie met een stedentripje Boedapest. Iemand ervaring met Sziget en/of Boedapest en nog tips of afraders?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2023 12:42 
 
Hardtraxxer

Boedapest is super leuk man.
Sowieso een keertje naar de Szimpla Kert gaan, ruïne bar.
Overdag is dat gezellig met eettentjes, en 's avonds aardig feestpartij.
Ook kan je over de brug die 'berg' beklimmen, kan je mooie foto's schieten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2023 12:44 
 
Hardtraxxer

Het terrein van Sziget is een grote zandvlakte met heel veel stuivend zand, waardoor ik de dagen erna wel last had van keelpijn. Ik zag veel mensen met een kapje o.i.d lopen om zich daar een beetje tegen te wapenen (Wel heel heet). Boedapest verder een heel leuke stad, veel te zien zowel overdag als s'nachts. Ik zou Bolt (Taxi) en Lime (Step) downloaden, dan kan je overal snel en gemakkelijk naartoe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2023 12:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Van het zomer gaan we met z'n 4en een roadtrip doen. De landen die we willen aandoen zijn:
Oostenrijk, Slovenië, Hongarije, Slowakije, Polen, Tsjechië & misschien nog Duitsland.

Wat we sowieso al bedacht hebben:
- Oostenrijk naar Maierhofen omdat 1 van de jongens een aantal keren op wintersport is geweest daar en het ook eens in de zomer wil zien.
- Slovenië meer van Bled en naar Ljubljena.
- Hongarije hadden we het Balatonmeer in gedachten, maar dat staat nog niet vast.
- Polen naar Auswitch, ondanks dat ik er al een keer geweest ben willen de andere jongens daar zeker een keer heen. En ik ook wel want de vorige keer hadden we niet echt tijd om naar Birkenau te gaan. En wellicht nog de zoutmijnen in Krakau bezoeken.

Verder nog niet echt een vaste planning het idee is om 10-12 dagen te gaan, flinke tocht maar we gaan de eerste dag direct naar Oostenrijk zodat er al ruim 1000 km van de teller af is.

Iemand wellicht nog tips in die landen die we echt niet zouden mogen missen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2023 13:09 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Heb toevallig dit ook een keer gedaan met vrienden.

We hadden Duitsland, Oostenrijk, Kroatië, Slovenië, Hongarije, Oostenrijk en dan naar huis.

Oostenrijk is heel mooi idd in de zomer, maar veel van die vakantieplekken bij wintersportresorts zijn dan een stuk rustiger, al was Zell Am See wel een leuke stad om te zijn.

Ljubljana is mooi maar niet veel te doen vond ik maar Bled is wel supermooi, als oorlogsdingen jullie interesseren kan je in het westen van Slovenië onder Bled (Kolovrat) een groot openluchtmuseum van WW1 bezoeken waar alle loopgraven nog diep in de alpen zitten gegraven van de 21 slagen om de Isonzo rivier, is heel goed bewaard gebleven. Ook bij Bozen in Italië waar het nog mooier is, maar dat is een stuk om.

Verder Balaton meer is chill om in te zwemmen e.d., het is enorm onddiep overal en goed voor watersport, maar het is wel volgebouwd met campings over het gros van de kust met weinig strand. Wij gingen naar omgeving Siofok en dat stadje was wel wat levendig maar niet zoals het ooit was. Schijnt dat het aan de noordkant van het meer wat mooier is. Ook gingen we naar Budapest, dikke aanrader (kan goedkoop met de trein vanaf Siofok bijv), en als je in die tijd daar zit is Sziget festival in Budapest een aanrader.

Ben zelf ook met Hekzitter en urbandesigner hier naar Polen geweest om te gaan schieten met wat wapens bij een shooting range. Dit kan in Polen (alleen semi automatisch) maar in Tsjechië en Hongarije ook volautomatisch. Verder is het Tatragebergte en Silezische alpen enorm mooi bij Slowakije, Tsjechië en Polen.

12 dagen is wel ambitieus trouwens, wij hadden 18 dagen en een kortere afstand. Je moet rekening houden dat je met zo'n roadtrip vaak moe bent e.d. als je aankomt. Nederland Oostenrijk is in de praktijk gewoon 13 uur rijden met alle baustelle, files en pauzes. Wij deden ook meer dan een halve dag over Dobriach Oostenrijk naar Medulin Kroatië, wat maar 400 km is maar door alle wegen en grenscontroles duurde het gewoon een stuk langer.

Niet alle wegen gaan zo snel als Duitsland en Nederland. Je hebt veel tragere stukken, vooral in de Alpen en de Balkan met veel tolwegen, toltunnels en b-wegen om ergens te komen. Reizen duurt lang. Als je echt wat dingen wilt doen dan zou ik extra dagen bijrekenen of landen gaan schrappen, want zo zit je haast meer in de auto dan op je bestemmingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2023 14:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Heb toevallig dit ook een keer gedaan met vrienden.

We hadden Duitsland, Oostenrijk, Kroatië, Slovenië, Hongarije, Oostenrijk en dan naar huis.

Oostenrijk is heel mooi idd in de zomer, maar veel van die vakantieplekken bij wintersportresorts zijn dan een stuk rustiger, al was Zell Am See wel een leuke stad om te zijn.

Ljubljana is mooi maar niet veel te doen vond ik maar Bled is wel supermooi, als oorlogsdingen jullie interesseren kan je in het westen van Slovenië onder Bled (Kolovrat) een groot openluchtmuseum van WW1 bezoeken waar alle loopgraven nog diep in de alpen zitten gegraven van de 21 slagen om de Isonzo rivier, is heel goed bewaard gebleven. Ook bij Bozen in Italië waar het nog mooier is, maar dat is een stuk om.

Verder Balaton meer is chill om in te zwemmen e.d., het is enorm onddiep overal en goed voor watersport, maar het is wel volgebouwd met campings over het gros van de kust met weinig strand. Wij gingen naar omgeving Siofok en dat stadje was wel wat levendig maar niet zoals het ooit was. Schijnt dat het aan de noordkant van het meer wat mooier is. Ook gingen we naar Budapest, dikke aanrader (kan goedkoop met de trein vanaf Siofok bijv), en als je in die tijd daar zit is Sziget festival in Budapest een aanrader.

Ben zelf ook met Hekzitter en urbandesigner hier naar Polen geweest om te gaan schieten met wat wapens bij een shooting range. Dit kan in Polen (alleen semi automatisch) maar in Tsjechië en Hongarije ook volautomatisch. Verder is het Tatragebergte en Silezische alpen enorm mooi bij Slowakije, Tsjechië en Polen.

12 dagen is wel ambitieus trouwens, wij hadden 18 dagen en een kortere afstand. Je moet rekening houden dat je met zo'n roadtrip vaak moe bent e.d. als je aankomt. Nederland Oostenrijk is in de praktijk gewoon 13 uur rijden met alle baustelle, files en pauzes. Wij deden ook meer dan een halve dag over Dobriach Oostenrijk naar Medulin Kroatië, wat maar 400 km is maar door alle wegen en grenscontroles duurde het gewoon een stuk langer.

Niet alle wegen gaan zo snel als Duitsland en Nederland. Je hebt veel tragere stukken, vooral in de Alpen en de Balkan met veel tolwegen, toltunnels en b-wegen om ergens te komen. Reizen duurt lang. Als je echt wat dingen wilt doen dan zou ik extra dagen bijrekenen of landen gaan schrappen, want zo zit je haast meer in de auto dan op je bestemmingen.


In Oostenrijk is ook de planning om 1 dag te blijven. Waarschijnlijk op zondag aan te komen daar even beetje rond neuzen en kijkje nemen op de berg eten en drinken en dan de volgende dag door te gaan. Gewoon even voor het idee zeg maar.

Dat museum in Slovenië klinkt interessant zal het eens in de groep gooien, thanks voor de tip :thumbup:

Ja waar precies we in Hongarije heen gaan weten we nog niet, maar wellicht in de richting van Siofek/Boedapest.

Het schieten met die wapens klinkt ook nice, zal eens onderzoeken waar dat kan eventueel.

Nee dat weet ik dat het niet zo snel gaat, maar een aantal jaren geleden ook dezelfde afstand gedaan in Scandinavië en dat was opzich prima ondanks dat je daar ook vaak een stuk langzamer rijdt dan in Nederland. Maar we gaan het zien en anders moeten we eventueel Tsjechië overslaan of een dag ergens minder lang blijven plakken.

In ieder geval bedankt voor de tips.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2023 14:08 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Schieten kan je bijna overal in Hongarije, Tjechie en Polen wel doen, maar is net iets goedkoper in Tjechië en helemaal in Hongarije. Het is sowieso duurder dan normaal vanwege de oorlog. Maar wij hebben toen de tijd met iets van 10 a 12 verschillende wapens (oa een AUG, AK74, M16, Dragunov, Mossberg Shotgun, Zweedse Kar98, Mosin Nagant, Scar-H, Uzi, MP5 en nog wat dingen) geschoten voor 60 euro de man geloof ik, dat was echter wel op het hoogtepunt van de oorlog in Oekraïne. Wij hadden het gedaan bij Strzelnica GunSpot op de grens bij Duitsland (ter hoogte van Berlijn).
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2023 14:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Deze zomer misschien naar Sziget met de vrouw in combinatie met een stedentripje Boedapest. Iemand ervaring met Sziget en/of Boedapest en nog tips of afraders?

Beiden zijn zwaar aan te raden. Tip: in Budapest zijn veel badhuizen, goede plek om een middagje al het zand af te spoelen ;). Hele mooie stad met echt prachtige architectuur. Genoeg clubs ook. En probeer Unicum aan een vriend aan te smeren, lokale trots, maar ik kon de smaak omschrijven als vloeibaar asfalt :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2023 11:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Chroman schreef:
En probeer Unicum aan een vriend aan te smeren, lokale trots, maar ik kon de smaak omschrijven als vloeibaar asfalt :P.

Mijn maag draait weer 3 rondjes bedankt. Was een traditie in onze Sziget groep dat de mensen die voor het eerst mee gingen dit moesten drinken.
Ben na Sziget 1 dag Boedapest geweest aangezien de vlucht een dag later ging, meer bezig geweest met uitbrakken dus weinig tips verder m.u.v. idd badhuis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2023 23:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Iemand nog wat gouden tips voor Rome dat ik absoluut niet mag missen? Tips voor voor zowel eten/drinken als bezichtigingen zijn welkom :).

inb4 Barcaccia-fontein
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2023 09:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je er toevallig in dezelfde tijd bent zou ik proberen AS Roma - Feyenoord mee te pakken lijkt me wel een leuk potje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2023 19:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Over 2 weken een weekendje naar Keulen met de trein :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2023 14:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Net terug van twee weken Schotland touren, wat een prachtland is dat. Veelal de natuur ingetrokken (en distillerijen/stokerijen opgezocht) maar Edinburgh is ook echt een geweldige stad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2023 18:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Twee week Bosnië en Kroatië gepakt. Prachtig natuur en geschiedenis gezien in Bosnië. Vele watervallen waaronder Jajce en Kravica. Mooie hikes gedaan door de bergen. Maar ook musea over Srebrenica/oorlog en de oorlogstunnel in Sarajevo bezocht. Maakt veel indruk. Ik woon mn hele leven in Nederland en ben best verkaasd, maar om foto's van de slachtoffers in de musea te zien hangen is surreëel. Allemaal (jonge) mannen die op mij lijken. Als je het in zulke details en visuele vorm ziet, komt het wel even aan. Vooral omdat het 'mijn volk' is dat is gepakt en waar mijn familie voor moest vluchten.

En daarnaast paar dagen strand hangen in Kroatië om even bij te komen was ook heel nice.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2023 22:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mensen tips voor (omgeving) Stockholm? Ik moet 24 September in Uppsala zijn maar wil wel wat langer daar rond kunnen hangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2023 09:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zit een hele chille coctailbar op Gamla Stan (eiland in het centrum van Stockholm), Pharmarium. Zit ook aan een mooi plein. 's Avonds is het wel leuk om een keer naar de Tele2 Arena te gaan. Daaronder zit een soort arcadehal waar je allemaal leuke dingen kan doen. Verder vooral niet in de achtbaan gaan in Gröna Lund.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2023 10:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Mensen tips voor (omgeving) Stockholm? Ik moet 24 September in Uppsala zijn maar wil wel wat langer daar rond kunnen hangen.

Sowieso ABBA The Museum, maar ik ben dan ook ABBA-fan. Ben overigens nog nooit in Stockholm geweest maar ik zou er zeker heen gaan, haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2023 11:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan mijn beurt:

Iemand tips voor Dublin?
Het tweede weekend van september ben ik daar 2 nachten voor Ierland - Nederland maar wil de stad en cultuur ook ontdekken, naast uiteraard Temple Bar.

Van daaruit vliegen we door naar Malaga, dus die tips voor de stad / binnenland / regio Marbella - Torremolinos zijn welkom. Sowieso staat de Nederlandse week in La Carihuela / Torremolinos op mijn lijstje. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2023 11:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Iemand tips voor Dublin?
Het tweede weekend van september ben ik daar 2 nachten voor Ierland - Nederland maar wil de stad en cultuur ook ontdekken, naast uiteraard Temple Bar.


Dicey's was wel een leuke club toen wij er waren vgm. Verder zijn er heel veel leuke barretjes waar overal leuke live muziek is. Zijn ook nog naar de Teeling Whiskey Distillery geweest omdat we Guinness te cliché vonden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2023 11:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
Zit een hele chille coctailbar op Gamla Stan (eiland in het centrum van Stockholm), Pharmarium. Zit ook aan een mooi plein. 's Avonds is het wel leuk om een keer naar de Tele2 Arena te gaan. Daaronder zit een soort arcadehal waar je allemaal leuke dingen kan doen. Verder vooral niet in de achtbaan gaan in Gröna Lund.


Thanks! Ben ook nog een beetje op zoek naar outdoor activiteiten. Dus wat verder weg van de stad. Mag ook in heel Zuid Zweden zijn wat mij betreft.

Remi schreef:
Sowieso ABBA The Museum, maar ik ben dan ook ABBA-fan. Ben overigens nog nooit in Stockholm geweest maar ik zou er zeker heen gaan, haha.


Haha hier zeker een ABBA fan. Dus is wel een leuk idee!
Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic