Helicaze schreef:
We zijn aan het denken om begin mei, 7-8 dagen de NC500 in Schotland te doen met 4 heren (incl mezelf). Vliegen op Edinburgh, huren daar een SUV, rijden naar Inverness en knallen dan tegen de klok in de north coast af.
Plan is om zoveel mogelijk kastelen, grotten, en andere mooie plekken op te zoeken.
We zijn nog aan het kijken of we eventueel een detour kunnen maken naar eiland Skye (op dag 7 ofzo), maar weten niet zo goed of we wel zoveel afstand kunnen doen (met de vermoed ik, zand-achtige wegen). Willen natuurlijk ook niet rushen en de helft missen. Goed evenwicht dingen bezoeken/rijden zeg maar.
Iemand toevallig ervaring of tips/do's/dont's?
Er is zat moois daar, dus als je echt alles wilt zien zou ik meer dan 7 dagen nemen of je inderdaad beperken tot een bepaald gebied. Als je de NC500 en Skye gaat bezoeken dan heb je de 7 a 8 dagen wel vol.
Wij zouden 12 dagen gaan (voor Coronings kwam) en wij zouden van IJmuiden naar Newcastle en vanaf daar naar Edinburgh voor dag 1 en 2 en dan naar de Orkneys over 4 dagen, vanaf daar naar Skye over 3 dagen en dan weer terug naar Newcastle via Loch Lomond en Edinburgh.
Dus dat is al 12 dagen exclusief de reis heen en terug met de boot en dan hebben we dus ook al Skye en een deel van de NC500. Dus liggende aan de afweging van hoeveel je wilt reizen tegenover hoeveel je wilt zien zou ik het wel bij Skye en de NC500 laten voor 7 a 8 dagen.