Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 23:43 

Bierkoning

Ah ik lees dit allemaal pas nadat we de 2e bestemming ook al hebben geboekt, dus Dubrovnik gaat hem niet worden. Toch bedankt :P We vliegen aankomende zondag naar Split, waar we 2 dagen/nachten blijven (dus mss kom ik je nog tegen :cool: ). Daarna 3 nachten Sibenik in een appartement aan de zee. Voor daarna hebben we nog niet geboekt maar het plan is dan nog Novalja/Zrce beach, Zadar en Primosten. Wel top dat alles relatief dicht bij elkaar ligt, zo kun je toch een hoop zien en doen in 14 dagen.

Verder nog (praktische) tips voor een vakantie in Kroatië? Ben zelf bijv. erg benieuwd of men wel een beetje Engels spreekt en of je overal met euro's kan betalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2021 00:00 

Hardtraxx Veteran

Euro's accepteren ze echt nergens meer
Paar jaar geleden nog wel maar nu zul je toch overal Kuna's moeten gebruiken.
Tip als je cash gaat opnemen, kies bij de atm altijd voor 'without conversion', scheelt je 'n paar euro.
Met Engels en Duits kom je 'n heel eind daar overigens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2021 08:47 

Bierkoning

Oke thanks voor de tip! Met Engels moet het lukken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 15:48 

Bierkoning

Kroatië was geweldig gvd. Feesten tot 6 uur 's ochtends op Zrce Beach man man man wat heb ik dat gemist. 1e avond gelijk Brennan Heart (in perspectief zien aub) in de grootste discotheek daar, genieten man :loving:

Verder langs de hele zuidwest kust getourd en gevaren: Split, Trogir, Primosten, Sibenik, Vodice, Pag, Krka nationaal park en ik vergeet vast nog wel wat, allemaal even mooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2021 09:27 

Hardtraxx Veteran

Pommer schreef:
Kroatië was geweldig gvd. Feesten tot 6 uur 's ochtends op Zrce Beach man man man wat heb ik dat gemist. 1e avond gelijk Brennan Heart (in perspectief zien aub) in de grootste discotheek daar, genieten man :loving:

Verder langs de hele zuidwest kust getourd en gevaren: Split, Trogir, Primosten, Sibenik, Vodice, Pag, Krka nationaal park en ik vergeet vast nog wel wat, allemaal even mooi.

Nog tips in Split? Vertrek volgende week
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 14:14 

Hardtraxx Veteran

Zo, na 2 jaar van geen vakantie (enkel paar daagjes weg in eigen land) staat er eindelijk weer wat gepland voor 2022.
1,5 week Orlando incl. wat bezoekjes aan Disney World, 4 dagen Miami Beach en 4 daagse cruise naar de Bahamas staat nu grofweg gepland. Verder nog wat vrijheid m.b.t. andere bezoeken aan bijv. Everglades, Key Largo, Kennedy Space Center e.d. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2021 10:06 

Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
Zo, na 2 jaar van geen vakantie (enkel paar daagjes weg in eigen land) staat er eindelijk weer wat gepland voor 2022.
1,5 week Orlando incl. wat bezoekjes aan Disney World, 4 dagen Miami Beach en 4 daagse cruise naar de Bahamas staat nu grofweg gepland. Verder nog wat vrijheid m.b.t. andere bezoeken aan bijv. Everglades, Key Largo, Kennedy Space Center e.d. :D

Ook wat gelijkaardig gedaan in 2019. Begonnen met 2 daagjes Universal Studios in Orlando. Dan met de auto richting Miami. Daar aangekomen rechstreeks de boot op voor een 4-daagse cruise naar de Bahamas. Dan nog 3 dagen UMF (Ultra Music Festival) gedaan. Verder nog een NBA wedstrijd gaan kijken, NHL wedstrijd gaan kijken, kroegentocht gedaan, gaan schieten, gehoopt dat we een Falcon Heavy lancering konden meepikken maar niet gelukt wegens SpaceX en hun (destijds) bekende vertragingen, ... en dan nog een hoop dingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2021 10:45 

Hardtraxx Veteran

Tof, Niels!
Het is geen vakantie (althans, deels wellicht): februari / maart ga ik 7 weken naar Thailand. Ik ga daar remote werken en vooruit: ook een beetje vakantie houden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2021 11:10 

Kraak... Piep...

THArdstyler schreef:

Een maat van mij heeft ook zoiets gedaan. Van hem hoorde ik dat Orlando top was maar Miami was eigenlijk een flinke tegenvaller. Behoorlijk crimineel, grittig en uiteindelijk niet heel veel te doen behalve dat strand wat er al niet heel mooi bij ligt vergeleken met wat wij normaliter zien als mooie stranden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2021 15:03 

Hardtraxx Veteran

Grim schreef:
gehoopt dat we een Falcon Heavy lancering konden meepikken maar niet gelukt wegens SpaceX en hun (destijds) bekende vertragingen

Haha herkenbaar, in 2012 stonden we ook te wachten op het spektakel. Tevergeefs helaas.
Thanks voor de verdere tips trouwens, potje schieten lijkt me vooral ook wel mooi.
Broken Balance schreef:
THArdstyler schreef:
Een maat van mij heeft ook zoiets gedaan. Van hem hoorde ik dat Orlando top was maar Miami was eigenlijk een flinke tegenvaller. Behoorlijk crimineel, grittig en uiteindelijk niet heel veel te doen behalve dat strand wat er al niet heel mooi bij ligt vergeleken met wat wij normaliter zien als mooie stranden.

Wordt mijn 3e keer dat ik deze trip doe, is me vorige keren nooit zo opgevallen (qua criminaliteit/grilligheid). Laatste keer was 2012 en eerste keer 2005, dus wellicht dat ik toen wat jong was om dat te zien. Misschien krijg je dat als redelijk groot gezin ook niet zo goed mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2021 16:51 

Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
potje schieten lijkt me vooral ook wel mooi.

Wij zijn bij Lock & Load Miami geweest, gelegen in Wynwood. Wynwood is ook echt heel dik met veel leuke dingen en restaurantjes.

Lock & load heeft ook een klein museum gedeelte waar je zowat de hele historie van vuurwapens kunt bezichtigen. Van de Amerikaanse burgeroorlog tot hedendaags. Zeker de moeite waard! Als je met een wapen of 4 wilt schieten moet je al snel richting de 200-300 dollar (of meer) tellen. Hou daar dus rekening mee.

https://www.lockandloadmiami.com/
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2021 16:22 

Hardtraxxer

Omdat het vorige zomer goed bevallen is op een camping, in 2022 met de auto naar Kroatië en op een camping net boven Pula neerstrijken. Ken het land verder niet maar na veel verhalen erg enthousiast geworden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2022 20:57 

Hardtraxx Elite

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2022 09:54 

Hardtraxx Veteran

Eind 2019 naar Vietnam geweest. Mijn tip is met een hostel meerijden met Ha Giang Loop, er zijn flink wat plekken zonder bereik en zonder Engels (of Vietnamees) sprekende mensen. De wegen zijn op bepaalde stukken beroerd, dus kans op breakdowns is aanwezig. Verder: absoluut doen, echt een van de meest waanzinnige tochten die ik heb gemaakt.

Verder heb ik toen een redelijk standaard rondje gemaakt: Hanoi, Cat Ba, Sapa (tip: niet in het dorp slapen, maar een van de gehuchten erbijten, erg mooi als je van wandelen houdt), Ha Giang, Nimn Binh, Hue, Da Nang, Ha Noi. Konden niet verder zuidwaards ivm grote storm. Heb dit in drie weken gedaan, was goed te doen qua tempo. Zou je aanraden niet sneller te gaan dan dat, want de afstanden zijn vrij groot. Als we meer tijd hadden wouden we graag naar Nam Ha in Laos (let wel op, zorg is daar belabberd, dus COVID kan een ding zijn).
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2022 23:12 

Hardtraxx Veteran

Andromeda schreef:
Wil misschien ook nog 2 weken Thailand eraan plakken, ben al op de bekende plekken geweest (Bangkok, Krabi, Khao Sok, Koh Phangan, Koh tao, Changmai en Pai) iemand nog wat tips voor andere plekken daar? Las dat Koh Lipe en Koh Lanta mooie eilanden waren?

Ik vertrek volgende week voor 7 weken naar Thailand. Ben 2x in Bangkok geweest en 1x een tocht naar het noorden gemaakt (River Kwai, Ayutthaya, Kanchanaburi, Sukhothai, Chiang Mai, Chiang Rai, drielandenpunt met Laos en Birma). Dat is wel een aanrader, dan terug naar Bangkok en eindigen in Hua Hin. Leuke tocht is dat!

Ik heb juist de ronde niet gedaan die jij beschrijft dus die ga ik nu doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2022 13:46 

Hardtraxx Elite

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2022 18:09 

Hardtraxx Veteran

Andromeda schreef:
Remi schreef:
Andromeda schreef:
Wil misschien ook nog 2 weken Thailand eraan plakken, ben al op de bekende plekken geweest (Bangkok, Krabi, Khao Sok, Koh Phangan, Koh tao, Changmai en Pai) iemand nog wat tips voor andere plekken daar? Las dat Koh Lipe en Koh Lanta mooie eilanden waren?

Ik vertrek volgende week voor 7 weken naar Thailand. Ben 2x in Bangkok geweest en 1x een tocht naar het noorden gemaakt (River Kwai, Ayutthaya, Kanchanaburi, Sukhothai, Chiang Mai, Chiang Rai, drielandenpunt met Laos en Birma). Dat is wel een aanrader, dan terug naar Bangkok en eindigen in Hua Hin. Leuke tocht is dat!

Ik heb juist de ronde niet gedaan die jij beschrijft dus die ga ik nu doen.

Thanks @Khadber. Is dat achterop zitten niet vervelend of saai op een gegeven moment. Je zit toch aantal dagen achterop een motor.

Er zijn ook hostels waarbij je zelf kunt rijden (wel op eigen risico uiteraard). Ik moet echt even zoeken welk hostel dat was waar we bij zaten, maar die was prima. Goed onderhouden motoren, ik heb ze op andere plekken echt vele malen slechter gehad. Je kon kiezen uit half automatisch of schakelen. Ik ben voor halfautomatisch gegaan, heb je toch iets minder gehannes terwijl je met die motoren rijdt. Je kon ook je backpack veilig achterlaten en een dagrugzakje meenemen op reis, dat was echt prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2022 13:53 

Kraak... Piep...

Verkeerde toppa faka
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2022 20:38 

Hardtraxx Veteran

Verkeerde toppa bro, BB.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2022 02:23 

Hardtraxx Veteran

We zijn aan het denken om begin mei, 7-8 dagen de NC500 in Schotland te doen met 4 heren (incl mezelf). Vliegen op Edinburgh, huren daar een SUV, rijden naar Inverness en knallen dan tegen de klok in de north coast af.

Plan is om zoveel mogelijk kastelen, grotten, en andere mooie plekken op te zoeken.

We zijn nog aan het kijken of we eventueel een detour kunnen maken naar eiland Skye (op dag 7 ofzo), maar weten niet zo goed of we wel zoveel afstand kunnen doen (met de vermoed ik, zand-achtige wegen). Willen natuurlijk ook niet rushen en de helft missen. Goed evenwicht dingen bezoeken/rijden zeg maar.

Iemand toevallig ervaring of tips/do's/dont's?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2022 09:29 

Hardtraxx Addict

Schotland ben ik zelf nooit geweest, maar ben een keer 10 dagen naar Scandinavië geweest. De eerste 2 huisjes hadden we geboekt via Airbnb en de rest zouden we daar wel uitzoeken. Alleen waren wij wellicht iets te naïef door te denken dat je daar ook wel met Airbnb kon betalen. En hadden ook geen credit card meegenomen. Dus moesten we elke keer campings bellen of zij nog een huisje vrij hadden >.<

Ik had mijn ouders nog wel gevraagd of zij hun credit card gegevens wouden geven. Dat wouden zij ook wel alles ingevoerd alleen hij pakte de pas niet. Een keer of 3/4 geprobeerd maar het werkte niet. Bij thuiskomst werd mij verteld dat ze de gegevens van de oude pas hadden doorgegeven en dat ze kort daarvoor een nieuwe hadden ontvangen :lol:

Dus mijn tip zou zijn: of van te voren alle accomodaties inplannen of zorgen voor een goed werkende credit card
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2022 09:43 

Kraak... Piep...

Helicaze schreef:
We zijn aan het denken om begin mei, 7-8 dagen de NC500 in Schotland te doen met 4 heren (incl mezelf). Vliegen op Edinburgh, huren daar een SUV, rijden naar Inverness en knallen dan tegen de klok in de north coast af.

Plan is om zoveel mogelijk kastelen, grotten, en andere mooie plekken op te zoeken.

We zijn nog aan het kijken of we eventueel een detour kunnen maken naar eiland Skye (op dag 7 ofzo), maar weten niet zo goed of we wel zoveel afstand kunnen doen (met de vermoed ik, zand-achtige wegen). Willen natuurlijk ook niet rushen en de helft missen. Goed evenwicht dingen bezoeken/rijden zeg maar.

Iemand toevallig ervaring of tips/do's/dont's?

Er is zat moois daar, dus als je echt alles wilt zien zou ik meer dan 7 dagen nemen of je inderdaad beperken tot een bepaald gebied. Als je de NC500 en Skye gaat bezoeken dan heb je de 7 a 8 dagen wel vol.

Wij zouden 12 dagen gaan (voor Coronings kwam) en wij zouden van IJmuiden naar Newcastle en vanaf daar naar Edinburgh voor dag 1 en 2 en dan naar de Orkneys over 4 dagen, vanaf daar naar Skye over 3 dagen en dan weer terug naar Newcastle via Loch Lomond en Edinburgh.

Dus dat is al 12 dagen exclusief de reis heen en terug met de boot en dan hebben we dus ook al Skye en een deel van de NC500. Dus liggende aan de afweging van hoeveel je wilt reizen tegenover hoeveel je wilt zien zou ik het wel bij Skye en de NC500 laten voor 7 a 8 dagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2022 10:42 

Hardtraxx Veteran

Momenteel ben ik in Thailand. Vanuit Bangkok vertrokken naar Koh Phangan. Morgen is hier de Full Moon party. Ik blijf hier tot na het weekend, dan ga ik naar Koh Tao om te duiken. Daarna naar Koh Samui voor een paar dagen en daarna zie ik nog wel waar ik heen ga. In ieder geval een toffe periode in het vooruitzicht!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2022 13:47 

Hardtraxx Veteran

Vrijdagochtend naar Boedapest met het voetbalteam, mensen nog tips voor barretjes/lokale tenten die we sowieso mee moeten pakken? We slapen in het centrum btw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2022 15:23 

Kraak... Piep...

corneelwr schreef:
Vrijdagochtend naar Boedapest met het voetbalteam, mensen nog tips voor barretjes/lokale tenten die we sowieso mee moeten pakken? We slapen in het centrum btw.

Kroegjes weet ik niet zo (zat alleen bij Sziget toendetijd) maar er zit een schietbaan waar je met allerhande ww2/koude oorlog wapens kan schieten voor niet heel veel, vlak bij het centrum. Dat is wel top om te doen.
Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic