Shoutbox | Zoeken
 Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43
Ongelezen bericht Geplaatst op 26-07-2021, 15:21 

Hardtraxx Addict

Chroman schreef:
Verder heb je bijna overal rotsstranden, wat de zee veel helderder maakt dan aan de overkant bij Italië. En er zijn een stuk minder muggen vanwege een bepaalde zeewind, heb ik me laten vertellen.

Ben op dag 1 helemaal lekgeprikt. Zou zeker Afterbite in je koffer stoppen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26-07-2021, 17:02 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Afhankelijk van hoever je nog wil rijden met de auto zou ik Dubrovnik aanraden (ongeveer 3 uurtjes rijden vanaf Split maar dan wel naar het zuiden). Wij zitten op dit moment in Dubrovnik en van alle steden die we hebben bezocht in Kroatië (en dat zijn er een heleboel aangezien dit ons vierde jaar is) vinden we Dubrovnik met stip op 1 de mooiste stad. In het oude centrum is het net alsof je 1000 jaar terug in de tijd stapt. Wandeling over de stadsmuren is een dikke aanrader. De stad is decor geweest voor King’s Landing uit Game of Thrones. Dubrovnik waren wel wat kroegen open, maar geen idee of het druk was en of je er kunt stappen verder.

Split zelf is ook een hele mooie stad. Verder zijn de meeste dingen al wel genoemd hierboven. Mocht je Istrië bezoeken dan zou ik nog Kamenjak aanraden. Is een national park in het zuidelijkste puntje van Istrië. Enorm rotsachtig, maar prachtig strand waar je erg mooi kunt snorkelen.

Vanuit omgeving Split kan je ook nog de eilanden Brac en Hvar bezoeken. Dat laatste eiland heeft nog weer een eilandengroep “Paklinski eilanden” die ook zeer de moeite waard zijn. Vanuit Split kan je de eilanden Krk, Cres en Rab eventueel nog bezoeken waar je ook een heleboel mooie stranden hebt.

Toevallig afgelopen weekend ook besloten om richting Kroatië te gaan. 1ste stop is Dubrovnik waar we nu 2,5 dag willen verblijven om vanuit daar door te gaan naar Split. Raad je aan om meer dagen in Dubrovnik te blijven of kun je in die 2,5 dag wel het belangrijkste gedeelte zien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26-07-2021, 17:15 

Hardtraxx Addict

In 2,5e dag kun je het meeste wel zien in Dubrovnik. Aanraders om te doen:
- De stadsmuren bewandelen. In ongeveer 1,5 tot 3 uur loop je dan over de stadsmuren rondom het oude centrum, echt prachtig. Je ticket van de stadsmuren geeft ook toegang tot Fort Lovrijenac.
- Het eiland Lokrum bezoeken. Eiland is sowieso mooi om overheen te lopen met nog een klooster en fort, maar je kan er ook heel mooi zwemmen met uitzicht op de stadsmuren van Dubrovnik. De “ferry” vertrekt vanuit de haven van het oude centrum. Is wel duur. Tip: neem een studentenkaart mee als je die hebt en het nog een beetje geloofwaardig is dat je student kunt zijn, scheelt je €25.

Verder zitten er nog een aantal kerkjes die wel de moeite waard zijn. Het is vooral een heel mooie stad om lekker rond te dwalen. Nog een tip: je kunt voor 350 kuna een stadspas kopen. Als het goed is krijg je dan toegang tot alle belangrijke musea/trekpleisters en kan je gratis met de bus. Wij kwamen daar helaas te laat achter.

Grappig trouwens, wij zitten op dit moment in de auto voor een week Split na een week Dubrovnik. Wilden daarna nog een week Rijeka doen, maar de weersvoorspellingen zijn niet zo mooi daar precies die week dat we zouden gaan dus gaan ad hoc nog beslissen wat het wordt, hebben nog geen appartement geboekt dus kunnen nog alle kanten op gelukkig.

Mochten iemand nog tips willen voor nudistenstranden (aanrader hehe), let me know. Inmiddels hebben we er een heel aantal in Kroatië bezocht. Zijn stiekem altijd de mooiste en rustigste standen (en daarom gaan wij er graag naartoe, en omdat er geen schreeuwende kinderen zijn heuuu. Overigens niet in je badkleding daar tussen gaan liggen omdat het daar rustig is, dan ben je echt kut)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26-07-2021, 23:43 

Bierkoning

Ah ik lees dit allemaal pas nadat we de 2e bestemming ook al hebben geboekt, dus Dubrovnik gaat hem niet worden. Toch bedankt :P We vliegen aankomende zondag naar Split, waar we 2 dagen/nachten blijven (dus mss kom ik je nog tegen :cool: ). Daarna 3 nachten Sibenik in een appartement aan de zee. Voor daarna hebben we nog niet geboekt maar het plan is dan nog Novalja/Zrce beach, Zadar en Primosten. Wel top dat alles relatief dicht bij elkaar ligt, zo kun je toch een hoop zien en doen in 14 dagen.

Verder nog (praktische) tips voor een vakantie in Kroatië? Ben zelf bijv. erg benieuwd of men wel een beetje Engels spreekt en of je overal met euro's kan betalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27-07-2021, 00:00 

Hardtraxx Veteran

Euro's accepteren ze echt nergens meer
Paar jaar geleden nog wel maar nu zul je toch overal Kuna's moeten gebruiken.
Tip als je cash gaat opnemen, kies bij de atm altijd voor 'without conversion', scheelt je 'n paar euro.
Met Engels en Duits kom je 'n heel eind daar overigens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27-07-2021, 08:47 

Bierkoning

Oke thanks voor de tip! Met Engels moet het lukken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19-08-2021, 15:48 

Bierkoning

Kroatië was geweldig gvd. Feesten tot 6 uur 's ochtends op Zrce Beach man man man wat heb ik dat gemist. 1e avond gelijk Brennan Heart (in perspectief zien aub) in de grootste discotheek daar, genieten man :loving:

Verder langs de hele zuidwest kust getourd en gevaren: Split, Trogir, Primosten, Sibenik, Vodice, Pag, Krka nationaal park en ik vergeet vast nog wel wat, allemaal even mooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20-08-2021, 09:27 

Hardtraxx Veteran

Pommer schreef:
Kroatië was geweldig gvd. Feesten tot 6 uur 's ochtends op Zrce Beach man man man wat heb ik dat gemist. 1e avond gelijk Brennan Heart (in perspectief zien aub) in de grootste discotheek daar, genieten man :loving:

Verder langs de hele zuidwest kust getourd en gevaren: Split, Trogir, Primosten, Sibenik, Vodice, Pag, Krka nationaal park en ik vergeet vast nog wel wat, allemaal even mooi.

Nog tips in Split? Vertrek volgende week
Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic