Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 47  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2021 15:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Woensdag naar Mallorca, let's gooooo Bierkönig hehehe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2021 09:55 
 
Hardtraxxer

Egypte geannuleerd, was ook wel te verwachten. Nu 1,5 week met de auto naar Frankrijk, toch even weg met de kinderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2021 11:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gisteren de vakantie geboekt! Van 24 juli tot 3 augustus naar toscane met de auto.
Eerste tussenstop in Slot Neuschwanstein en dan door Oostenrijk richting Verona voor 1 nacht/1 dag. Daarna 2 dagen Florence. En daarna wat zuidelijker om 3 dagen te overnachten in een agriturismo en op de fiets verschillende wijnboeren af. Laatste grote tussenstop is Pisa & Lucca en daar blijven we ook 2 nachten en als afsluiter 2 dagen strand bij Cinque Terre.
Mega veel zin in! (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2021 11:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Over anderhalve week 2 weken Kroatië. Zin in :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2021 11:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Week 31 midweekje geboekt in de ardennen met de groep. Jacuzzi erbij, zin an :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2021 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Gisteren de vakantie geboekt! Van 24 juli tot 3 augustus naar toscane met de auto.
Eerste tussenstop in Slot Neuschwanstein en dan door Oostenrijk richting Verona voor 1 nacht/1 dag. Daarna 2 dagen Florence. En daarna wat zuidelijker om 3 dagen te overnachten in een agriturismo en op de fiets verschillende wijnboeren af. Laatste grote tussenstop is Pisa & Lucca en daar blijven we ook 2 nachten en als afsluiter 2 dagen strand bij Cinque Terre.
Mega veel zin in! (L)


Mooi tripje! 2 jaar geleden grotendeels dezelfde plekken bezocht. Destijds Cinque Terre, Pisa, Florence en Neuschwanstein bijna overspoeld met Chinezen, wat echt heel kut was xd Denk dat het nu echt vele malen fijner is om op die plekken te zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2021 15:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
Hekzitter schreef:
Gisteren de vakantie geboekt! Van 24 juli tot 3 augustus naar toscane met de auto.
Eerste tussenstop in Slot Neuschwanstein en dan door Oostenrijk richting Verona voor 1 nacht/1 dag. Daarna 2 dagen Florence. En daarna wat zuidelijker om 3 dagen te overnachten in een agriturismo en op de fiets verschillende wijnboeren af. Laatste grote tussenstop is Pisa & Lucca en daar blijven we ook 2 nachten en als afsluiter 2 dagen strand bij Cinque Terre.
Mega veel zin in! (L)


Mooi tripje! 2 jaar geleden grotendeels dezelfde plekken bezocht. Destijds Cinque Terre, Pisa, Florence en Neuschwanstein bijna overspoeld met Chinezen, wat echt heel kut was xd Denk dat het nu echt vele malen fijner is om op die plekken te zijn


Vorig jaar ook het zelfde ritje gemaakt. Toen ook nog Rome en Napels er bij gepakt. Was toen redelijk surrealistisch omdat alles echt uitgestorven was. Vooral Rome leek wel een spookstad waar alleen 's avonds de restaurants open gingen. Ook Florence en Pisa waren toen een stuk fijner om te bezoeken dan daarvoor.

Napels is overigens ook echt een aanrader. Het is geen hele mooie stad, maar ik heb echt genoten van de wat rauwere sfeer en het leven op straat. En je vindt nergens betere pizza Margherita dan daar. Je moet er alleen wel een aardig eind voor rijden :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2021 20:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Gisteren de vakantie geboekt! Van 24 juli tot 3 augustus naar toscane met de auto.
Eerste tussenstop in Slot Neuschwanstein en dan door Oostenrijk richting Verona voor 1 nacht/1 dag. Daarna 2 dagen Florence. En daarna wat zuidelijker om 3 dagen te overnachten in een agriturismo en op de fiets verschillende wijnboeren af. Laatste grote tussenstop is Pisa & Lucca en daar blijven we ook 2 nachten en als afsluiter 2 dagen strand bij Cinque Terre.
Mega veel zin in! (L)


Niet langs het adelaarsnest?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2021 08:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lennard95 schreef:

Niet langs het adelaarsnest?


Als je per sé wilt omrijden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2021 10:02 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Lennard95 schreef:

Niet langs het adelaarsnest?


Als je per sé wilt omrijden.


Woosh
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2021 10:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lennard95 schreef:
Hekzitter schreef:
Gisteren de vakantie geboekt! Van 24 juli tot 3 augustus naar toscane met de auto.
Eerste tussenstop in Slot Neuschwanstein en dan door Oostenrijk richting Verona voor 1 nacht/1 dag. Daarna 2 dagen Florence. En daarna wat zuidelijker om 3 dagen te overnachten in een agriturismo en op de fiets verschillende wijnboeren af. Laatste grote tussenstop is Pisa & Lucca en daar blijven we ook 2 nachten en als afsluiter 2 dagen strand bij Cinque Terre.
Mega veel zin in! (L)


Niet langs het adelaarsnest?


Even kijken of ik daphne zover krijg op de terug weg :lol: :lol: :lol:

"Ja we rijden echt goed hoor schat..." "Ja dit is de grens van Oostenrijk, maar dit is een sluiproute om de tolwegen te ontwijken"
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 17:33 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Nog mensen tips voor een (auto) vakantie naar Kroatië? We hebben ongeveer 2 weken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 18:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben je d'r ooit eerder geweest?
En wat wil je doen/zien?

Ik ben vrijdag terug gekomen van 2 weken Kroatië. Coronamaatregelen doen ze niet echt aan daar, alleen mondkapje in winkels en verder niets.

Ben zelf in Istrië gebleven dit keer. Plaatjes als Grožnjan, Motovun, Novigrad (savonds) en Rovinj zijn best leuk.

Langs de oostkust kun je ook nog een leuke tocht maken van Rijeka of Opatija naar Rabac en alle tussenliggende plaatsen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 18:40 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Nog niet eerder geweest, ga met 2 vrienden dus een beetje feest zou leuk zijn, maar we willen ook wel mooie plekken zien/leuke dingen doen. Mag overigens ook bij een tussenstop zijn onderweg erheen.

Vallen de plaatsjes die jij noemt hieronder?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 20:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat ligt allemaal in Istrië, das de provincie die het dichtst bij ligt.

Feesten doen ze vgm nog niet echt aan? Ben 2 clubs tegen gekomen en die waren allebei dicht, maar geen idee of ze niet open mogen of wat de reden is dat ze dicht waren.

Maar feesten ga je in die dorpjes niet vinden denk ik. Misschien in Pula, Opatija of Rijeka wel.

Als je trouwens wat verder wil rijden moet je zeker de Plitvice meren een dagje bezoeken. Erg mooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 22:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Nog niet eerder geweest, ga met 2 vrienden dus een beetje feest zou leuk zijn, maar we willen ook wel mooie plekken zien/leuke dingen doen. Mag overigens ook bij een tussenstop zijn onderweg erheen.

Vallen de plaatsjes die jij noemt hieronder?


Porec en Rovinj zijn nog een beetje de actieve stapsteden. Maar niet meer in deze tijd denk ik. Zagreb is een beetje kil dus zou ik skippen. Pula Split, Zadar en Rijeka zijn tof. Baska Krk is tof, Plitvice ook.

Karlovacko is het beste buitenlandse pils dat er is (na Superbock)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 09:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je gewoon in het noorden blijft heb je de bekende plaatsen: Umag, Porec, Rovinj, Pula, Rijeka. Allemaal mooie oude kleine stadjes, vooral Pula met het amfitheather. Verder zijn ze wel redelijk vergelijkbaar met elkaar, de ene wel wat mooier/groter/toeristischer dan de ander natuurlijk. Mocht je in die regio willen blijven, zou ik wel een uitstap plannen naar de Plitvice meren, zeker de moeite waard en wel te doen vanuit Rijeka. En wat anders dan alle stadjes.

Als je een paar uur verder wil reizen, neem de E65 van Rijeka naar Zadar, een 200 kilometer lange kustweg, met eigenlijk constant uitzicht over zee. Zadar zelf is mooi, en je kan er een boottocht naar de eilanden maken. Dikke tip: Dugi Otok met een blue lagoon. Eenmaal in het zuiden liggen de steden wat verder uit elkaar, zijn wat groter, maar ook tof: Vodice, Sibenik en Split (en mocht je het heel bont willen maken: Dubrovnik). Vanuit Sibenik ben je ook zo bij de Krka watervallen, naar mijn mening nog mooier dan de Plitvice meren.

Verder heb je bijna overal rotsstranden, wat de zee veel helderder maakt dan aan de overkant bij Italië. En er zijn een stuk minder muggen vanwege een bepaalde zeewind, heb ik me laten vertellen.

En:
Citaat:
Karlovacko is het beste buitenlandse pils dat er is
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 10:04 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Thanks voor de tips, het wordt waarschijnlijk 1 week Novalja of Zadar en 1 week (omgeving) Porec. Novalja heb ik hier nog niet veel over gelezen, maar op het internet juist wel (Ibiza van Kroatië etc.) en vanuit daar dan ook een tripje naar de Plitvice meren.

Iemand die toch ervaring heeft met Novalja?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 10:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Thanks voor de tips, het wordt waarschijnlijk 1 week Novalja of Zadar en 1 week (omgeving) Porec. Novalja heb ik hier nog niet veel over gelezen, maar op het internet juist wel (Ibiza van Kroatië etc.) en vanuit daar dan ook een tripje naar de Plitvice meren.

Iemand die toch ervaring heeft met Novalja?

Novalja zelf niet, maar het eiland Pag (waarop het ligt) wel. Is heel bijzonder, net een maanlandschap. Ik weet niet hoe het op dit moment zit met feesten, maar als het ergens mag zal het wel in Novalja zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 11:06 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Oke oke, hoe ik het nu begrijp is er overdag wel gewoon 'feest' op dat Zrce Beach, maar is er nog wel een avondklok. Ik denk dat we het toch wat meer in de hoek van van Novalja > Zadar > Split gaan zoeken en Istrië laten zitten, wordt anders wat veel in 2 weken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2021 11:23 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Nou de eerste stappen zijn gezet. Heb m'n kameraden gelukkig over kunnen halen om met het vliegtuig te gaan en dan daar een autotje te huren. We vliegen op Split en hebben daar voor de eerste 2 nachten een appartement midden in het centrum. Vanuit daar richting het noorden rijden, in ieder geval staan Primosten, de Krka watervallen, Zadar, Novalja en de Plitvice meren op de planning. Uiteindelijk ergens in het noorden eindigen om vanuit daar weer terug te vliegen.

GODVERDOMME ZIN IN GODVERDOMME
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 15:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Nou de eerste stappen zijn gezet. Heb m'n kameraden gelukkig over kunnen halen om met het vliegtuig te gaan en dan daar een autotje te huren. We vliegen op Split en hebben daar voor de eerste 2 nachten een appartement midden in het centrum. Vanuit daar richting het noorden rijden, in ieder geval staan Primosten, de Krka watervallen, Zadar, Novalja en de Plitvice meren op de planning. Uiteindelijk ergens in het noorden eindigen om vanuit daar weer terug te vliegen.

GODVERDOMME ZIN IN GODVERDOMME

Afhankelijk van hoever je nog wil rijden met de auto zou ik Dubrovnik aanraden (ongeveer 3 uurtjes rijden vanaf Split maar dan wel naar het zuiden). Wij zitten op dit moment in Dubrovnik en van alle steden die we hebben bezocht in Kroatië (en dat zijn er een heleboel aangezien dit ons vierde jaar is) vinden we Dubrovnik met stip op 1 de mooiste stad. In het oude centrum is het net alsof je 1000 jaar terug in de tijd stapt. Wandeling over de stadsmuren is een dikke aanrader. De stad is decor geweest voor King’s Landing uit Game of Thrones. Dubrovnik waren wel wat kroegen open, maar geen idee of het druk was en of je er kunt stappen verder.

Split zelf is ook een hele mooie stad. Verder zijn de meeste dingen al wel genoemd hierboven. Mocht je Istrië bezoeken dan zou ik nog Kamenjak aanraden. Is een national park in het zuidelijkste puntje van Istrië. Enorm rotsachtig, maar prachtig strand waar je erg mooi kunt snorkelen.

Vanuit omgeving Split kan je ook nog de eilanden Brac en Hvar bezoeken. Dat laatste eiland heeft nog weer een eilandengroep “Paklinski eilanden” die ook zeer de moeite waard zijn. Vanuit Split kan je de eilanden Krk, Cres en Rab eventueel nog bezoeken waar je ook een heleboel mooie stranden hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 15:21 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Verder heb je bijna overal rotsstranden, wat de zee veel helderder maakt dan aan de overkant bij Italië. En er zijn een stuk minder muggen vanwege een bepaalde zeewind, heb ik me laten vertellen.

Ben op dag 1 helemaal lekgeprikt. Zou zeker Afterbite in je koffer stoppen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 17:02 
 
Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Afhankelijk van hoever je nog wil rijden met de auto zou ik Dubrovnik aanraden (ongeveer 3 uurtjes rijden vanaf Split maar dan wel naar het zuiden). Wij zitten op dit moment in Dubrovnik en van alle steden die we hebben bezocht in Kroatië (en dat zijn er een heleboel aangezien dit ons vierde jaar is) vinden we Dubrovnik met stip op 1 de mooiste stad. In het oude centrum is het net alsof je 1000 jaar terug in de tijd stapt. Wandeling over de stadsmuren is een dikke aanrader. De stad is decor geweest voor King’s Landing uit Game of Thrones. Dubrovnik waren wel wat kroegen open, maar geen idee of het druk was en of je er kunt stappen verder.

Split zelf is ook een hele mooie stad. Verder zijn de meeste dingen al wel genoemd hierboven. Mocht je Istrië bezoeken dan zou ik nog Kamenjak aanraden. Is een national park in het zuidelijkste puntje van Istrië. Enorm rotsachtig, maar prachtig strand waar je erg mooi kunt snorkelen.

Vanuit omgeving Split kan je ook nog de eilanden Brac en Hvar bezoeken. Dat laatste eiland heeft nog weer een eilandengroep “Paklinski eilanden” die ook zeer de moeite waard zijn. Vanuit Split kan je de eilanden Krk, Cres en Rab eventueel nog bezoeken waar je ook een heleboel mooie stranden hebt.


Toevallig afgelopen weekend ook besloten om richting Kroatië te gaan. 1ste stop is Dubrovnik waar we nu 2,5 dag willen verblijven om vanuit daar door te gaan naar Split. Raad je aan om meer dagen in Dubrovnik te blijven of kun je in die 2,5 dag wel het belangrijkste gedeelte zien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 17:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

In 2,5e dag kun je het meeste wel zien in Dubrovnik. Aanraders om te doen:
- De stadsmuren bewandelen. In ongeveer 1,5 tot 3 uur loop je dan over de stadsmuren rondom het oude centrum, echt prachtig. Je ticket van de stadsmuren geeft ook toegang tot Fort Lovrijenac.
- Het eiland Lokrum bezoeken. Eiland is sowieso mooi om overheen te lopen met nog een klooster en fort, maar je kan er ook heel mooi zwemmen met uitzicht op de stadsmuren van Dubrovnik. De “ferry” vertrekt vanuit de haven van het oude centrum. Is wel duur. Tip: neem een studentenkaart mee als je die hebt en het nog een beetje geloofwaardig is dat je student kunt zijn, scheelt je €25.

Verder zitten er nog een aantal kerkjes die wel de moeite waard zijn. Het is vooral een heel mooie stad om lekker rond te dwalen. Nog een tip: je kunt voor 350 kuna een stadspas kopen. Als het goed is krijg je dan toegang tot alle belangrijke musea/trekpleisters en kan je gratis met de bus. Wij kwamen daar helaas te laat achter.

Grappig trouwens, wij zitten op dit moment in de auto voor een week Split na een week Dubrovnik. Wilden daarna nog een week Rijeka doen, maar de weersvoorspellingen zijn niet zo mooi daar precies die week dat we zouden gaan dus gaan ad hoc nog beslissen wat het wordt, hebben nog geen appartement geboekt dus kunnen nog alle kanten op gelukkig.

Mochten iemand nog tips willen voor nudistenstranden (aanrader hehe), let me know. Inmiddels hebben we er een heel aantal in Kroatië bezocht. Zijn stiekem altijd de mooiste en rustigste standen (en daarom gaan wij er graag naartoe, en omdat er geen schreeuwende kinderen zijn heuuu. Overigens niet in je badkleding daar tussen gaan liggen omdat het daar rustig is, dan ben je echt kut)
Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 47  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic