Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1370, 1371, 1372, 1373, 1374, 1375, 1376 ... 1378  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2025 09:10 

Hardtraxxer

Vroeg toen ik 14/15 was keek ik er het hele jaar naar uit om op 31 december de gehele dag vuurwerk af te steken.
'S ochtends om 9:00 opstaan om met een volledig gevulde schoudertas vol knalvuurwerk door het dorp te banjeren.
Vanaf het moment dat er alcohol genuttigd mocht worden was ik snel genezen en heb ik sindsdien eigenlijk geen vuurwerk meer gekocht. Vind het idd zonde van het geld. Tijdens festivals pakt vuurwerk mij ook nooit zo, daar vind ik het ook al zonde dat ik eraan mee betaal.

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2025 12:18 

Hardtraxx Addict

Geen vuurwerk. Vroeger als kind ook nooit iets mee gehad en vind er nog steeds niks aan. Zo'n geprogrammeerde vuurwerkshow is natuurlijk vet, maar op straat haalt het 't slechtste bij sommige mensen naar boven. Zelf ook niet rouwig om het verbod, al is daar in centrum Rotterdam geen reet van te merken.

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2025 09:33 

Hardtraxx Veteran

LucG schreef:
Vroeg toen ik 14/15 was keek ik er het hele jaar naar uit om op 31 december de gehele dag vuurwerk af te steken.
'S ochtends om 9:00 opstaan om met een volledig gevulde schoudertas vol knalvuurwerk door het dorp te banjeren.
Vanaf het moment dat er alcohol genuttigd mocht worden was ik snel genezen en heb ik sindsdien eigenlijk geen vuurwerk meer gekocht. Vind het idd zonde van het geld. Tijdens festivals pakt vuurwerk mij ook nooit zo, daar vind ik het ook al zonde dat ik eraan mee betaal.

Zelfde

Eigenlijk compleet mee eens. Tot 14-15 jaar helemaal verzot op vuurwerk, daarna gingen we bier drinken en hadden we er geen tijd meer voor, los van wat carbid schieten. Ook eens w.b.t. dat overtollige vuurwerk op festivals, investeer dat maar in belangrijkere logistieke dingen/geluid/personeel ja. Iedereen wil de eindshow van Defqon na doen natuurlijk :P Maar ik ben zeker niet voor een verbod, het hoort naar mijn mening ook wel bij de Nederlandse cultuur.

Wat doe jij voor werk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2025 15:52 

Hardtraxx Elite

Niets atm. Nieuwe jaar weer eens gaan kijken wat we verder willen met het leven. Na 16 jaar in de horeca te hebben gewerkt, wegens hernia moeten stoppen. Nu na 3 jaar op kantoor te hebben gezeten toch gemerkt dat dit niet perse iets voor mij is.

Wat zou je in 2026 graag bereiken of doen of whatever? Ik dus een leuke nieuwe baan en weer eens langer dan een week achter mekander op vakantie. Ga steeds maar een week, maar wel weer eens naar iets buiten europa en dat is toch karig als je maar een week gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2026 23:48 

Hardtraxx Veteran

Ik ben van plan om in Juli m'n eerste 7000'er te beklimmen, Lenin Peak te Tajikistan. Uiteraard heel cool als we ook de top halen.

Daarnaast staat een eigen toko kopen hoog op het lijstje.

Zelfde vraag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2026 10:46 

Hardtraxx Veteran

Ik ga in juni van dit jaar trouwen, dus dat is doel 1 voor dit jaar. In juli wil ik voor de eerste keer de standaard afstand van de triathlon finishen. Verder is het grootste doel om veel tijd met onze dochter van bijna een jaar door te brengen.

Heb jij nog goede voornemens voor het nieuwe jaar? Of vind je dat onzin?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2026 11:59 

Hardtraxx Veteran

Behalve een Dry January heb ik geen goede voornemers alhoewel ik het ook geen onzin vind. Het is net wat je er zelf mee doet. Ik ben al met al eigenlijk best tevreden met hoe alles gaat en loopt. Natuurlijk, er zijn wel wat aandachtspuntjes maar dat mag ;) , dat is meer een soort 'leefwijze' dan daadwerkelijk een goed voornemen.

Wat jij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2026 13:06 

Hardtraxx Veteran

Ik maak geen afspraken meer met mijzelf. Ik kom ze toch niet na.
Afgelopen half jaar vrijwel geen alcohol gedronken (op een glas wijn met kerst na) dus daar ben ik wel blij mee.
Maar besloten dat ik er in 2026 geen rem meer op ga zetten. Word ik alleen maar ongelukkig van.

Zelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2026 13:24 

Hardtraxxer

1 januari al afspraken met mezelf gebroken die niet eens met goede voornemens te maken hadden. Dus goede voornemens ga ik al helemaal niet aan beginnen. Ik ben eigenlijk wel tevreden met hoe mijn leven loopt dus lekker zo laten lopen :)
Wat is jullie beste ski bestemming? (of top 3)

Ik ben zelf afgelopen jaar voor het eerst op wintersport geweest naar Sölden, volgende maand naar Ischgl, maar ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2026 15:10 

Hardtraxx Veteran

FYI

Ik zag Sölden afgelopen zomer vanaf een berg in de buurt. Wat witte streepjes in de verte. Pistes helemaal ingepakt om sneeuw te preserveren. Ook rondom de voeten van de skiliftpalen want als deze opwarmen gaan de funderingen scheuren. Je zag ook al de funderingen van de liftstations afbrokkelen. Overal zag je ook water het landschap uitslijten en veel graafmachines in de weer voor herstel- en preparatie werkzaamheden. De berggids kwam er al zijn hele leven en geeft het nog 10 à 15 jaar en dan houdt het een keer op. De gletsjer verdampt met meters per jaar verticaal. De hutten die 100 jaar geleden aan de gletsjers gebouwd zijn zijn nu luchtkastelen geworden. Zal ongetwijfeld geprobeerd gerekt te worden met kunstsneeuw want zit kapitalen aan geld achter. Bizar om dat zo te zien en de verhalen te horen.

Maar goed, geen skiër hier. Nooit mee opgegroeid. Wel keer in Westendorf geweest met collega's. Was Bambi on ice voor mij haha.

Zelfde vraag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2026 15:12 

Hardtraxx Veteran

Dat lijkt me een vraag voor mij...

1. Ischgl. Après ski walhalla, moderne infrastructuur, echt een bizar effectief netwerk van liften, ruim aanbod aan pistes, sneeuwzeker.
2. Sölden. Altijd sneeuwzeker vanwege de hoogte en gletschers, après ski lekker gecentreerd, altijd feest daar. Wat kleiner qua pistekilometers maar voldoende voor een weekje.
3. Serfaus-Fiss-Ladis. Gevarieerd aanbod aan zowel beginners als uitdagende pistes. Après ski gecentreerd in 1 grote hut in zowel Serfaus als Fiss, geeft een leuke sfeer. Veel goede eettentjes op de piste. Mooie mogelijkheid voor tochten. Redelijk sneeuwzeker ondanks dat bijna alle hellingen op het zuiden liggen.

Zelf ooit op wintersport geweest of lijkt je dit leuk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2026 15:45 

Hardtraxx Elite

Ooit met middelbare school een midweekje. Vond het erg tof, daarvoor 1 lesje gehad in snowworld of planet of whatever, maar blijkbaar pakte ik het goed op, waardoor ik op de eerste middag al zelf van de normale pistes af mocht. Blauw ging prima, rood ben ik tergend langzaam gegaan, voelde niet niet goed genoeg. Wel errrug leuk, maar daarna nooit meer gedaan.

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2026 09:27 

Hardtraxx Veteran

Vooral veel in Flachau geweest in m'n leven. Daar ook een keer een heel seizoen gezeten, dus het voelt een beetje als een tweede thuis. Eerder was dat gebied niet ideaal qua aaneengesloten pistes, maar nu er twee grote connectie-gondels gekomen zijn kun je best veel kanten op. Qua après ski vind ik het daar wel echt top. Komt niet veel in de buurt bij de Hofstadl wat mij betreft.

Verder een aantal plekken waar ik 1 week ben geweest:
- Ischgl: Was ik 19 jaar geleden, dus kan ik me niet heel veel meer van herinneren. Wel voor het eerst zat een après ski tent uitgekomen die week.
- Kaprun: 10 dagen cursus gehad, maar was in de zomer dus alleen boven op de gletsjer geweest.
- Hinterglemm: Qua variatie aan pistes vond ik dit echt top. Kon echt hele tochten maken zonder een keer dezelfde piste te pakken. Was wel in 2022, dus alles was nog met COVID restricties. Après ski was dus wat aangepast.
- Ellmau: Mooi gebied qua aaneengesloten pistes, maar wel vrij laag gelegen. Après ski in het dorp zelf was heel rustig die week. In Westendorf wel wat meer te beleven, maar wel echt té vernederlandst.

Over twee weken gaan we een week naar Santa Cristina Valgardena in Italië. Eerste keer skiën buiten Oostenrijk. Qua omgeving is het daar prachtig, maar ben benieuwd hoe het qua voorzieningen/pistes etc. daaromheen is. Gaan het beleven!

Zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2026 09:49 

Hardtraxx Veteran

Nog maar even antwoorden, want schijnbaar geen leuke vraag. Santa Christina was echt super nice! Omgeving is geweldig en ook qua voorzieningen was het dikke prima. Mooi ook dat je verschillende kanten op kan touren. Kant van de Seiser Alm is heel mooi en ook de Sellaronda doen is fantastisch. Wat een uitzichten overal!

Wat is het volgende feestje op de planning?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2026 12:41 

Hardtraxx Elite

Haha, denk dat niet iedereen wintersport doet. Geen feestjes op de planning en zie dat ook niet zo snel meer gebeuren, weinig behoefte aan.

Moet NL het WK boycotten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2026 12:52 

Hardtraxx Addict

Absoluut niet. Als je in 2022 de mensenrechtenschendingen en duizenden doden accepteert, dan nu niet ineens gaan miepen over een WK in Amerika. Selectief morele verontwaardiging.

Zelfde vraag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2026 12:56 

Hardtraxx Elite

Dan beantwoord ik m zelf ook even voordat ik 'm doorpass. Je 'moet' ergens een keer beginnen. Ik snap je redenatie zeker, maar zo kan je het blijven accepteren...

Zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2026 14:15 

Hardtraxxer

Nee voetbal en politiek gescheiden houden

Zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2026 21:06 

Hardtraxx Veteran

Eens, want moraal erbij pakken betekent altijd wiillekeurige moralen zonder consistentie.

edit: nvm
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2026 21:27 

Hardtraxx Elite

Maat, ik laat je echt vaak in je waarde met de onzin die je roept en we zullen vast een lekker biertje kunnen drinken samen, maar doe ff normaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2026 21:55 

Hardtraxx Veteran

Edit: Bedankt dat je me in m’n waarde laat teup, de bare minimum die de rest hier ook krijgt, daar het wel bij de rest vanzelfsprekend is en bij mij blijkbaar noemenswaardig, maar superbedankt teup gul zeg!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2026 22:23 

Hardtraxx Elite

Denk nou ff na. Het is echt niet oké wat je nu allemaal roept. We weten allemaal dat het bizar is met de linkjes die je deelt.

Het gaat er nu om dat een baas/leider van een land dat steunt en we daar gaan voetballen.

Er is geloof ik niemand in de tweede kamer of aan de macht in ons land die pedofilie steunt
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2026 22:35 

Hardtraxx Veteran

edit: en ik weet niks van trump die pedofilie steunt of pedo is en als dat daadwerkelijk waar is zijn we het wmbt gewoon eens met elkaar. ontopic:

Wat was je favoriete jaar van de 90’s of 00’s en waarom?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2026 14:19 

Hardtraxx Elite

Dan gaan ik toch voor de 00's.

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2026 16:21 

Hardtraxx Veteran

Nog een specifiek jaar toevallig?
Vorige  1 ... 1370, 1371, 1372, 1373, 1374, 1375, 1376 ... 1378  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic