Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1296, 1297, 1298, 1299, 1300, 1301, 1302  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2024 10:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Werk bij Sanofi waarbij we allerlei farmaceutische producten afleveren. Een vriend van mij heeft een extreme vorm van eczeem en is bijvoorbeeld sinds kort geholpen door een product van onze site. Tot een jaar geleden werkte niets anders bij hem. Mooi om te zien. Andere producten die wij maken helpen tegen opstapeling van glycogeen in de spieren (dus mensen die verlammen) en astma. Ik sta zelf in het labo waarbij we elke stap van het productieproces testen op allerlei parameters (zowel chemische als microbiologische testing). Mijn taak tegenwoordig is om de boel daar draaiende te houden, mensen op te leiden en problemen op te lossen wanneer die zich voordoen. Dus ja, maatschappelijke belangrijkheidsfactor 8 zou ik zeggen.

Leuke vraag dus dezelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2024 11:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Leuk om allemaal te lezen. Ik post het naar aanleiding van het verhaal van Rutger Bregmans omtrent morele ambitie.


In de breedste zin van het woord; ik werk aan het verminderen van de impact van de akkerbouw op het milieu, met name door te werken aan de transitie naar gebruik van high-tech toepassingen (bijv robotica) en precisielandbouw. Implementatie hiervan is in de praktijk nog altijd vrij weerbarstig doordat boeren er niet mee overweg kunnen (kennis ontbreekt), investeringskosten hoog zijn, er veel last-mile problemen zijn bij robotica en de de data uitwisseling tussen verschillende systemen / werktuigen aan de achterkant ruk is (iedereen ontwikkelt dingen op zijn eigen eilandje).

Ik denk dat ik het wel een 9 of 10 zou mogen geven, gezien de vele maatschappelijke doelen die het raakt; herstel biodiversiteit en natuur, verbetering waterkwaliteit, vermindering waterverbruik, perspectief bieden voor agrarische ondernemers die onder druk staan, etc. Ik heb ook wel bewust gekozen voor een baan met maatschappelijke impact. Bij mijn vorige werk (onderzoeker) vond ik dat te beperkt.

Zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2024 11:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Ik post het naar aanleiding van het verhaal van Rutger Bregmans omtrent morele ambitie.


Heb dat boek van 'm laatst gekocht. Moet er wel nog aan beginnen.

Heb al geantwoord. Ik hou dezelfde vraag in stand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2024 11:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In principe heeft elke baan natuurlijk een meerwaarde, anders had het geen bestaansrecht. De ene draagt wat meer bij aan de maatschappij, de ander wat minder. Is uiteindelijk ook maar net hoe je het verpakt. Ansich vind ik mijn baan als Productmanager bij een producent en verkoper van bouwmaterialen maatschappelijk niet echt noodzakelijk / belangrijk, anderzijds is het natuurlijk erg belangrijk gezien het woningtekort wat (deels) opgelost kan worden middels onze materialen (of in ieder geval een bijdrage levert). Het is maar net hoe je het verkoopt.

Tevens ook nog vrijwillig brandweerman, dat is uiteraard wel maatschappelijk noodzakelijk.

Werk: 6,4
Brandweer: 9
Overall: 7,7

Leuke vraag, zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2024 14:03 
 
Hardtraxx Veteran

Teamleider bij de Rabo voor afdeling tegen witwassen en financiering van terrorisme.
In het beginsel wel belangrijk maatschappelijk beroep omdat we als poortwachter fungeren om financiële misdaden melden bij de instanties, maar niet mega belangrijk denk ik

6,5

Zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2024 16:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
In principe heeft elke baan natuurlijk een meerwaarde, anders had het geen bestaansrecht. De ene draagt wat meer bij aan de maatschappij, de ander wat minder. Is uiteindelijk ook maar net hoe je het verpakt.


Oneens, zie influencer, makelaar, recruiter, uptempo-dj.

Ben zelf BIM-modelleur, werk gebouwen technisch uit zodat deze gebouw kunnen worden.
8,5

Zelfde vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2024 17:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
In principe heeft elke baan natuurlijk een meerwaarde, anders had het geen bestaansrecht. De ene draagt wat meer bij aan de maatschappij, de ander wat minder. Is uiteindelijk ook maar net hoe je het verpakt.



Ik meen me een onderzoek te herinneren waar in Engeland economsiche waarde was toegediend aan bepaalde beroepen. Daar kwam uit dat voor iedere euro (of pond) die iemand 'verdient' in een beroep, een veelvoud terug vloeit naar de maatschapij, bijvoorbeeld bij leraren en mensen in de zorg. Bij bepaalde beroepen, zoals bankiers, was dat saldo negatief. Stond een beroep in de min, dan werd dat beoordeeld als 'bullshit job'.


THArdstyler schreef:
Tevens ook nog vrijwillig brandweerman, dat is uiteraard wel maatschappelijk noodzakelijk.


Dat klinkt wel spannend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2024 09:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MWAT vergeet weer eens een vraag te stellen. Goed weekend gehad?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2024 12:20 
 
Hardtraxxer

Ja echt wel, veel vette sets gezien.
Zondag was echt veel beter dan Zaterdag.
Welke set vond jij het meest genieten afgelopen weekend?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 08:40 
 
Hardtraxx Elite

De kookset van m'n vriendin, tering die heeft ff lekker gekookt voor me.
Carpaccio rolade, zondagse soep, en nog meer. Hele zaterdag in de keuken gestaan.

Word er meestal voor je gekookt of doe je 't zelf?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 08:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik kook nagenoeg altijd zelf. Enige taak in het huishouden waar ik geen hekel aan heb, dus dat komt mooi uit xd Zelfde vraag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 08:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Meestal kookt m'n vriendin, maar ik kook zelf ook wel een aantal keer in de week :)

Wat ga jij vanavond eten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 12:01 
 
Hardtraxx Veteran

Mitch schreef:
Meestal kookt m'n vriendin, maar ik kook zelf ook wel een aantal keer in de week :)

Wat ga jij vanavond eten?


Varkenshaas, broccoli en roosmarijn aardappels

Nooit meer koffie of nooit meer alcohol?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 12:20 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Zou me niet uitmaken, ik drink beiden tegenwoordig steeds minder.

Zelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 12:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Simpel! Nooit meer koffie. Drink ik toch al niet. Nooit meer alcohol of nooit meer drugs?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 12:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nooit meer alcohol, dan maar aan de g whaha. Nee fa2 nooit meer drugs

Favoriete smaak shisha?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 22:41 
 
Hardtraxx Veteran

Niks, vind dat sowieso ranzig

Favoriet speciaalbier?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2024 00:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Holger

De jouwe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2024 09:29 
 
Hardtraxxer

Davo Surfale

Zelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2024 10:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben hier hevig van geschrokken..
Broken Balance schreef:
ik drink beiden tegenwoordig steeds minder.


Moet ff op adem komen denk ik.
En uuuh ik ben niet echt een speciaalbier kenner, vind een IPA of een toegankelijk tripeltje vaak wel prima. Niet echt fan van bokjes of al te donker spul.

Ben jij een wijndrinker?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2024 10:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Af en toe een rood wijntje bij het eten, heel af en toe een droge witte wijn en in de zomer regelmatig een rosétje.

En jij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2024 13:09 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Nooit geprobeerd. Altijd bij bier en mixjes gehouden

Jij ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2024 13:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hou wel van wijn. Vooral rode wijn als het buiten guur weer is. Verder altijd wel wijn bij uit eten gaan. En jij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2024 20:55 
 
Hardtraxx Veteran

Wijn is zeker lekker. Vooral met etentjes of dergelijke.

Meest ondergewaardeerd drinken/frisdrank?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2024 23:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ginger Ale bij je katerlunch op het terras in de zomer pohh

Zelfde



Formula schreef:
Nooit geprobeerd. Altijd bij bier en mixjes gehouden

Jij ?


wa XD
Vorige  1 ... 1296, 1297, 1298, 1299, 1300, 1301, 1302  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic