Lastige vraag, want in het huidige politieke landschap kan ik me geen kabinet voorstellen waar ik achter zou staan. De partijen zijn of te extreem in bepaalde standpunten, of hebben niet de draagkracht om de hoognodige verandering teweeg te brengen, of het zijn partijen die rond verkiezingstijd A roepen en vervolgens B doen.
Linkse ideeën hebben het gevaar de economie te ontwrichten, omdat het meer ideaal gedreven is dan dat men stilstaat bij hoe de wereld/markt/maatschappij functioneert. Rechts slaat te erg door in het zwart wit of eigenbelang denken, wanneer het aankomt op bepaalde problemen, waardoor het vaker ontbreekt aan menselijkheid.
Ik vraag me ook af in welke mate het er überhaupt toe doet wat voor kabinet we krijgen en in welke mate de belangrijkere beslissingen niet door de EU worden gemaakt, waarbij het aan de nationale overheden is om dit praktisch uit te voeren. Ik heb namelijk het idee dat de EU steeds meer zeggenschap naar zich toe aan het trekken is.
Ik kan me wel vinden in wat BB zegt wat betreft het menselijk welzijn meer centraal te stellen. Zorg dat het ook meer loont om hard te werken, motiveer mensen om bij te dragen aan het oplossen van relevante problemen en belicht niet voortdurend de extremen, maar in plaats daarvan juist de dingen die ons kunnen verbinden.
Ik heb er helaas een hard hoofd in dat we na de verkiezingen de hoognodige verandering gaan zien, maar ik hoop van harte dat ik ongelijk heb.
Zelfde vraag.