Als ik naar ons zogezegd als vakantieland moet kijken, dan "ok". Ik zou er zelf nooit intensief heen gaan.
We zijn modern, goede infrastructuur, paar mooie steden, goede festivals, we zijn enorm sterk in Engels, het overgrote deel is accepterend naar iedereen zolang je ieder zijn ding maar laat doen, veel goed eten door een brede cultuur en we hebben goede medische en sociale vangnetten
Maar,
We zijn eveneens enorm duur, veel van die culturen in de keuken zijn slappe aftreksels en vernederlandst, we zeiken veel te veel en een beetje echte natuur vind je maar in een klein deel van de provincies, het gros is aangelegd of vol gepolderd/geasfalteerd.
Dit is nog zonder de politieke argumenten en de staat van dingen als het ov, justitie, ontevredenheid naar politiek door onkunde, bedrijven vs burger, achterhaalde overheidsinstanties e.d. wat een toren van argumenten in negatief is.
Voor mij zijn landen als de Scandinavische Landen, Zwitserland, Oostenrijk, Portugal en Duitsland op bijna alle gebieden beter.
Zelfde vraag.