Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 74  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2019 08:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het vertekent een beetje door het licht van de koelkast maar elk plankje staat vol, er kan eigenlijk niks meer bij.
Op de bovenste plank staan de betere (pastry) stouts en aan de rechterkant (door tot aan achteren, zo'n 15 bier) is Canadees craftbier, van de zomer meegenomen.
Die liggende flessen / blikjes zijn van mijn vriendin :lol: , net zoals die bak rechtsonder.
Op de onderste plank staat o.a. nog dat Body & Soul bier tegen ALS en wat Westvleteren (ik heb er eventueel wat over, mocht iemand eens willen ruilen ofzo). Die onderste bak zijn allemaal halve liters (NE)IPA of Sour.

Al met al 70 / 80 bier wat er nog aan voorraad staat. Ik heb de komende maanden nog wat te doen.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2019 09:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pohh :drool: Dat is nog eens een koelkast om jaloers op te zijn!
Ik zie een aantal bekende, maar ook een hele hoop wat ik niet ken of lust xd

Mijn voorraadje stopt denk ik wel bij de 20 a 25 speciaalbieren.. Maar staan niet allemaal in de koelkast (want geen plek >.< )

Ohja.. om terug te komen op je vraag voor Untapped namen.. Ik gebruik untapped niet, dus ook geen account :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2019 11:33 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Heb je een TW12 Remi?

Wil die nog wel ruilen tegen iets wat ik heb liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2019 13:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yes, 2 stuks. Staan rechtsonder op de foto. Ik kan er wel ééntje missen, hoor. Doe maar een keer een appje met wat je wilt ruilen, regelen we dat. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2019 13:54 
 
Hardtraxx Veteran

Wie vind het leuk/kan mij helpen aan een bierpakket voor 2 man?

Ga met mijn beste vriend een dag eten/drinken en noemen dagen al jaren De Ronde van Vlaanderen (naar het bierpakket: https://www.bierenzo.nl/vlaanderen )

Nu zoeken we voor 9 november een nieuwe bierpakket, iemand tips (of doe gek en stel er 1 samen :P )?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2019 13:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moet het Belgisch bier zijn? En wat is de voorkeur qua stijlen en prijstechnisch het budget?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2019 14:23 
 
Hardtraxx Veteran

Remi schreef:
Moet het Belgisch bier zijn? En wat is de voorkeur qua stijlen en prijstechnisch het budget?


Nee hoor hoeft zeker geen Belgisch te zijn, een gemixt pakket is wat we zoeken, dus fris/licht om mee te starten en zwaarder qua smaak/percentage om af te sluiten.

Prijsklasse tussen de 50-80 in totaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2019 14:32 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Tja licht en zwaar zijn nog te breed. Wil je licht zoet, kruidig, bitter en zwaar kruidig, dik, zwaar, rokerig e.d.

Als je veel verschillende speciaal bieren achter elkaar gaat drinken ga je de smaak vanzelf veel minder meekrijgen, dan wordt het gewoon een waas aan biersmaak met wat lichte hinten. Als je de volle smaak van alles wil meepakken zou ik niet te veel speciaalbieren drinken. Als je wel de hele dag wilt doorgaan zou ik het bij een paar verwante soorten houden, het is vaak beter wanneer de volgende de andere qua smaak en intensiteit overtreft.

Bijvoorbeeld (fijne combo's uit eigen ervaring):

Fris naar vol: Wit -> Weizen -> Weizenbock -> Tripel -> Dubbel

Fruitig bitter naar kruidig bitter: Pale Ale -> Sour/Gose -> IPA -> Double/Triple/Black IPA

Mild naar zwaar: Blond -> Zwaar Blond -> Golden Ale -> Barleywine

Kruidig naar rokerig: Bock -> Porter -> Quadrupel -> Stout
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2019 14:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat je ook best kunt doen (dat is misschien wel 'spannend'): neem contact op met bijvoorbeeld Mr. Hop. Zij hebben echt een tof aanbod en ik denk dat ze zoiets ook best leuk vinden om te doen. Als je ^ die wensen doorgeeft zullen ze wel een leuk pakket kunnen maken.

Als ze het een beetje handig aanpakken (bijv. een betaallink sturen) weet je zelfs niet wat er in je pakket zit omdat je het pas ziet wanneer het op je deurmat ligt. Maar dat is dus wel 'spannend' ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2019 14:43 
 
Hardtraxx Veteran

Remi schreef:
Wat je ook best kunt doen (dat is misschien wel 'spannend'): neem contact op met bijvoorbeeld Mr. Hop. Zij hebben echt een tof aanbod en ik denk dat ze zoiets ook best leuk vinden om te doen. Als je ^ die wensen doorgeeft zullen ze wel een leuk pakket kunnen maken.

Als ze het een beetje handig aanpakken (bijv. een betaallink sturen) weet je zelfs niet wat er in je pakket zit omdat je het pas ziet wanneer het op je deurmat ligt. Maar dat is dus wel 'spannend' ;)


Leuk idee! Ga ik eens naar kijken of ze zoiets willen aanbieden :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2019 15:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Laat even weten hoe ze reageren en, indien ze het doen, wat er in zit. Ben ook wel benieuwd.

Ik vind de service bij Mr. Hop wel tof. Je krijgt er altijd een leuk, handgeschreven briefje bij, haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2019 15:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Laat even weten hoe ze reageren en, indien ze het doen, wat er in zit. Ben ook wel benieuwd.

Ik vind de service bij Mr. Hop wel tof. Je krijgt er altijd een leuk, handgeschreven briefje bij, haha.


Jep, de winkel bezoeken als je een keer in de buurt bent is ook zeker aan te raden, kom hier denk ik om de week wel even een keer snuffelen wat ze allemaal hebben :drool: :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2019 01:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afgelopen zomer ook maar eens Untappd aangemaakt, voornamelijk om voor mezelf bij te houden wat ik nou echt (uitzonderlijk) lekker vond en welke minder. Zoals bij iedereen wel is dit na een tijdje een beetje beginnen door te slaan en nu ben ik ook allemaal verschillende dingen aan het proberen en er van alles over aan het opzoeken. Op het begin dronk ik voornamelijk tripel's en (zwaar) blonde bieren maar na een tijdje ben je toch benieuwd naar wat anders.

Ik ben nu zelf ook een beetje de wereld van de IPA's en Stouts aan het ontdekken. Afgelopen weken wat zaakjes bezocht en deze bieren meegenomen: https://untappd.com/user/MelvinFR/lists/641965. Dit zijn dan wel de 'specialere' die ik in huis heb naast nog verschillende andere bieren. Merk wel echt dat ik het meest fan ben van de NEIPA's. Helemaal als ze niet super bitter zijn en een volle fruit smaak hebben.

Heb ook verschillende stouts ingekocht maar om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit eentje op, zelfs geen Guinness de laatste jaren. Ben dus ontzettend benieuwd hoe dit allemaal gaat smaken, alle beschrijvingen klinken in ieder geval wel super goed. Toevallig hebben ze hier in het café afgelopen weekend een nieuw fust met Guinness aangesloten, heb me laten vertellen dat hoe nieuwer het fust is, hoe beter het smaakt. Moet ik maar even snel langs gaan dan om het te proberen, hopelijk smaakt het een beetje en zijn de aankopen niet voor niets geweest.

Wat voor mij persoonlijk wel een beetje jammer is, is het feit dat ik niet echt mensen in de buurt heb waar ik vaak een avondje wat dingen kan proeven samen. Het is met z'n tweeën al een dure hobby maar in je eentje is het al helemaal niet te betalen voor een arme student als ik. Dus het is nog even geduldig afwachten wanneer ik er eens een paar kan open trekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2019 08:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tipje voor je stouts (en eigenlijk bier in het algemeen): drink dit, qua temperatuur, +- op het niveau van je alcoholpercentage. Dat wil zeggen: iets is 10* alcohol, drink het op 10 graden. Hou kouder je bier, des te minder je proeft. Een ijs- en ijskoud pilsje proef je ook amper. En zeker bij stouts is het wel van belang dat de smaken goed door komen.

Daarom ben ik er niet zo'n fan van om stouts in cafés te drinken omdat die vaak rechtstreeks uit de koeling komen en dus vaak te koud zijn. Same for Guinness van de tap: vind ik vaak net iets te koud. Die klok je dan ook zo weg, mede omdat die al vrij waterig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2019 11:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Tipje voor je stouts (en eigenlijk bier in het algemeen): drink dit, qua temperatuur, +- op het niveau van je alcoholpercentage. Dat wil zeggen: iets is 10* alcohol, drink het op 10 graden. Hou kouder je bier, des te minder je proeft. Een ijs- en ijskoud pilsje proef je ook amper. En zeker bij stouts is het wel van belang dat de smaken goed door komen.

Daarom ben ik er niet zo'n fan van om stouts in cafés te drinken omdat die vaak rechtstreeks uit de koeling komen en dus vaak te koud zijn. Same for Guinness van de tap: vind ik vaak net iets te koud. Die klok je dan ook zo weg, mede omdat die al vrij waterig is.


Jep, dat had ik inderdaad ook al vernomen en gemerkt. Een van mijn favoriete bieren, zeker qua prijs/kwaliteit verhouding is de "Gouden Carolus Whisky Infused". Als je die even laat staan buiten de koelkast proef je beduidend meer smaak dan wanneer die net uit de koelkast komt. Goed dat je het nog even aanhaalt, ga hier zeker op letten! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2019 19:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
in je eentje is het al helemaal niet te betalen voor een arme student als ik.


Maximaal lenen = maximaal leven
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2019 19:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Afbeelding


Holy shit :lol: meteen maar even een friend request gestuurd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2019 23:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Remi schreef:
Tipje voor je stouts (en eigenlijk bier in het algemeen): drink dit, qua temperatuur, +- op het niveau van je alcoholpercentage. Dat wil zeggen: iets is 10* alcohol, drink het op 10 graden. Hou kouder je bier, des te minder je proeft. Een ijs- en ijskoud pilsje proef je ook amper. En zeker bij stouts is het wel van belang dat de smaken goed door komen.

Daarom ben ik er niet zo'n fan van om stouts in cafés te drinken omdat die vaak rechtstreeks uit de koeling komen en dus vaak te koud zijn. Same for Guinness van de tap: vind ik vaak net iets te koud. Die klok je dan ook zo weg, mede omdat die al vrij waterig is.


Jep, dat had ik inderdaad ook al vernomen en gemerkt. Een van mijn favoriete bieren, zeker qua prijs/kwaliteit verhouding is de "Gouden Carolus Whisky Infused". Als je die even laat staan buiten de koelkast proef je beduidend meer smaak dan wanneer die net uit de koelkast komt. Goed dat je het nog even aanhaalt, ga hier zeker op letten! :)


Die is echt heel goed ja! Ook deze van Gouden Carolus vind ik persoonlijk een van de lekkerste bieren die ik ooit op heb.
https://www.hetanker.be/nl/gouden-carol ... e-2016-cuvée-sauvage
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2019 10:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Untappd naam: Ramonanthonise

Zie net dat ik dinsdag in Polen mijn 1500e unieke check-in heb gehad (die ik straks pas incheck omdat ik daar geen bereik had). Had een mooie check-in moeten worden, maar is uiteindelijk een halve liter geworden uit een of andere ondergrondse zelf-tapwand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2019 10:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

https://untappd.com/user/mitch_vissers :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2019 12:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Iemand nog n leuk decemberkalendertje? :)
Vorig jaar die van Beerwulf gehad https://www.beerwulf.com/nl/beerwulf-sp ... tskalender zag ook deze https://www.hopt.nl/beery-christmas?utm ... tent_block van Hopt en heb bij de plaatselijke slijterij ook weer een eigengemaakte gezien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2019 12:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik maak m'n eigen kalender wel van wat er nog in de koelkast staat, haha. Dat is voornamelijk toch wat zwaarder / donkerder dus prima voor de decembermaand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2019 13:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Ik maak m'n eigen kalender wel van wat er nog in de koelkast staat, haha. Dat is voornamelijk toch wat zwaarder / donkerder dus prima voor de decembermaand.


Juist leuk om niet te weten welke biertjes je krijgt amigo
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2019 13:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben daar vrij kieskeurig in, eigenlijk. Ik weet wat ik lekker vind en ik kies het daarom ook liever zelf uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2019 14:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb vorig jaar die van Hopt besteld (uiteindelijk voor nog niet eens de helft van de prijs ergens in januari of februari, dus dikke prima). Staat echter nog steeds in de kast en hebben er pas 8 biertjes ofzo van op. Maar de biertjes die we tot nu toe hebben gedronken waren erg leuk gedaan en absoluut niet standaard. Volgens mij zijn de biertjes van dit jaar zelfs grotendeels of volledig speciaal voor die kalender gebrouwen (kan het mis hebben). Ik raad hem wel aan, al is €70 wel vrij veel geld.
Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 74  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic