Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 74  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2019 11:08 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Bieren die echt 0,0% zijn, zijn inderdaad 9 van de 10 keer niet echt lekker. Veel 0,0 bieren zijn Radlers of pils en dat is óf frisdrank, óf smerig pils (waarvan ik de Heineken 0,0 relatief nog het lekkerste vond).

Als je echter <1% wel mag, dan wordt het al een stuk leuker. IPA Liberis 2+3 (0,4%), Drink'in The Sun van Mikkeler (0,3%) en Habbekrats van het Uiltje (1%) vond ik allemaal goed. Maar ook bijvoorbeeld de Nanny State van Brewdog (0,5%) was opzich best te drinken.

Toen ik een aantal jaar geleden mijn voet had gebroken en ik van die anti-trombose prikken in mijn buik moest steken, mocht ik ook een week of twee weken geen alcohol. Aangezien Untappd leven was (en is), heb ik gewoon alle alcoholvrije bieren uit de supermarkt meegenomen (m.u.v. pils). Je bent zielig, dus je moet wat.


Onder een procent zou denk ik niet moeten uitmaken denk ik, dokter zei dat een biertje wel kan als het medicijn niet te zwaar valt, maar ik zal eens kijken naar degene de je noemt
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2019 13:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heineken 0,0 is gewoon best goed, inderdaad. Bavaria IPA 0,0 gaven ze wat samples van weg op Intents, was ook best oké. Ik zou inderdaad met mijn mandje eens langs het schap in de supermarkt gaan en gewoon alles mee nemen, m.u.v. de Radlers want dat is net limonade.

Jullie Jumbo in Grunn heeft toch die zieke bierafdeling? Dan zit er vast iets tussen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2019 18:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Steffnov schreef:
Ben ook nog steeds lekker op weg. Met recentelijk toch wel de Lervig & Stillwater - Times 8 als topper, toch zeker top 5 van de bieren die ik heb gehad :love:

Mooi, die heb ik van de week ook gekocht. Het valt me overigens toch wel op dat jij meer voor kwaliteit > kwantiteit gaat.


Uiteraard, meer is niet altijd beter : :beer: alles heeft z'n moment. Laatste deze was ook geweldig, maar daar hoef je er nou niet twee van op een avond te hebben ofzo :P En qua IPAs dan iets als dit.

Laatst ook nog de samenwerking tussen Pohjala en Struise weten te krijgen, maar die mag nog een jaartje of wat blijven staan. Wel gigantisch benieuwd naar. Baalde stevig dat ik er al geen twee meer kon krijgen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2019 19:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Laatst ook nog de samenwerking tussen Pohjala en Struise weten te krijgen, maar die mag nog een jaartje of wat blijven staan. Wel gigantisch benieuwd naar. Baalde stevig dat ik er al geen twee meer kon krijgen xd

Als je toch nog aan die tweede weet te komen dan weet je me te vinden he ;)

Ik zoek over het algemeen, maar zeker nu het zomer is, naar hele dikke IPA's met veel fruit of een lading zuur bier. Dat vind ik echt ideaal.
Laatst ook nog wat dikke stouts gehaald, waaronder een aantal die ik al genoemd heb. Ik keek daarnet even in de koelkast en ik gok dat er nog wel +- 80 bier staat wat alleen IPA, zuur of stout is dus we kunnen sowieso wel even vooruit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2019 19:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Steffnov schreef:
Laatst ook nog de samenwerking tussen Pohjala en Struise weten te krijgen, maar die mag nog een jaartje of wat blijven staan. Wel gigantisch benieuwd naar. Baalde stevig dat ik er al geen twee meer kon krijgen xd

Als je toch nog aan die tweede weet te komen dan weet je me te vinden he ;)


Winkel waar ik vaker kom en ook die eerste heb gehaald, probeerde nog aan een tweede doosje te komen. Mocht ik nog iets voor elkaar krijgen, dan kom ik nog wel over de lijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2019 00:52 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Heineken 0,0 is gewoon best goed, inderdaad. Bavaria IPA 0,0 gaven ze wat samples van weg op Intents, was ook best oké. Ik zou inderdaad met mijn mandje eens langs het schap in de supermarkt gaan en gewoon alles mee nemen, m.u.v. de Radlers want dat is net limonade.

Jullie Jumbo in Grunn heeft toch die zieke bierafdeling? Dan zit er vast iets tussen ;)


Helaas is die afdeling met ongeveer 75% gekrompen, denk dat het niet meer rendabel was voor een supermarkt, maar ze hebben zeker nog zat onbekende bieren, maar niet veel malt though. Heb een paar die je bruur noemde gehaald, die waren goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2019 10:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Iemand bekend met speciaalbier in Kroatië?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2019 10:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waar in Kroatië zit je?

P.S. Dit is een handige site:
https://www.google.com/search?q=craft+beer+croatia&oq=craft+beer+croa&aqs=chrome.1.69i57j0l5.3951j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2019 10:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:


Porec! Ga er over 2 weken heen en wil eventjes richting de 1000 unieke biertjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2019 11:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Op Untappd kun je ook zoeken op bieren per land. Bijvoorbeeld in de web versie: bovenop op 'Top Rated' klikken. Vervolgens kun je bij Country 'Croatia' kiezen en dan zie je heel wat brouwerijen vaker terugkomen, zoals Nova Runda, The Garden Brewery, Zmajska Pivovara D.o.o. en Pulfer. Genoeg bieren in ieder geval. Of het in de buurt van Porec zit moet je zelf nog maar even checken.
Voor biercafés kun je ook Untappd gebruiken (map en nearby als je daar bent) of gewoon ouderwets Googlen / Tripadvisor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2019 11:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Op Untappd kun je ook zoeken op bieren per land. Bijvoorbeeld in de web versie: bovenop op 'Top Rated' klikken. Vervolgens kun je bij Country 'Croatia' kiezen en dan zie je heel wat brouwerijen vaker terugkomen, zoals Nova Runda, The Garden Brewery, Zmajska Pivovara D.o.o. en Pulfer. Genoeg bieren in ieder geval. Of het in de buurt van Porec zit moet je zelf nog maar even checken.
Voor biercafés kun je ook Untappd gebruiken (map en nearby als je daar bent) of gewoon ouderwets Googlen / Tripadvisor.


Thanks voor de tip! Ga ik doen. :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2019 17:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Remi schreef:
Steffnov schreef:
Laatst ook nog de samenwerking tussen Pohjala en Struise weten te krijgen, maar die mag nog een jaartje of wat blijven staan. Wel gigantisch benieuwd naar. Baalde stevig dat ik er al geen twee meer kon krijgen xd

Als je toch nog aan die tweede weet te komen dan weet je me te vinden he ;)


Winkel waar ik vaker kom en ook die eerste heb gehaald, probeerde nog aan een tweede doosje te komen. Mocht ik nog iets voor elkaar krijgen, dan kom ik nog wel over de lijn



https://www.hopt.nl/flessen/33872-pohja ... -gets.html

Zelfs 10% afgeprijsd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2019 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Steffnov schreef:
Remi schreef:
Als je toch nog aan die tweede weet te komen dan weet je me te vinden he ;)


Winkel waar ik vaker kom en ook die eerste heb gehaald, probeerde nog aan een tweede doosje te komen. Mocht ik nog iets voor elkaar krijgen, dan kom ik nog wel over de lijn



https://www.hopt.nl/flessen/33872-pohja ... -gets.html

Zelfs 10% afgeprijsd.


...

Ik moest maar weer eens een bestelling plaatsen :whistle: danku he
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2019 09:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Iemand bekend in Apeldoorn? Ik ben er komende zaterdag en ben eigenlijk op zoek naar een plek met een goed assortiment speciaalbier, waar we ook nog eens een fatsoenlijke hap kunnen eten (niet luxe of duur, maar gewoon goed).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2019 15:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Binnenkort een eigen tap bij ons onder de veranda ^^ een voor normaal bier en een voor speciaalbier.
Zat zelf op http://www.biervaten.nl/index.php/speciaal-bier.html te kijken, hier staan best wat fusten op maar heb hier ook al veel smaken van op. Iemand een andere goede site waar ze fusten verkopen of eventueel aanraders? Ben zelf vooral een IPA fan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2019 16:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

mitch0162 schreef:
vind alleen IPA's totaal niet lekker.


Rowanyt1309 schreef:
Denk dat je IPA's vooral moet leren drinken.


mitch0162 schreef:
Ben zelf vooral een IPA fan :)


Het kan snel gaan :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2019 16:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dit weekend de 499 check-ins aangetikt met een biertje dat speciaal was gemaakt voor een Chili Challenge in Groningen door Bax. Heb die Spicy Roger van 'T Uiltje wel eens gehad, maar deze was een stuk pittiger. Best een fijne smaak maar je kreeg wel het idee of je er voor een stevige peper had opgegeten.

500e check-in vieren met een licht gerijpte Westvleteren :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2019 08:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

2 weekjes Canada, +- 120 check-ins aangetikt. Vruchtbaar voor de lijst. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2019 14:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hier eindelijk de 1000 unieke biertjes gehaald. Inmiddels sta ik op 1015! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2019 10:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vrijdagavond een bokbieravond en zie nu ook steeds meer folders en advertenties voor het bokbierseizoen voorbij komen. Drink het zelf niet veel, iemand échte aanraders?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2019 10:32 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

mitch0162 schreef:
Vrijdagavond een bokbieravond en zie nu ook steeds meer folders en advertenties voor het bokbierseizoen voorbij komen. Drink het zelf niet veel, iemand échte aanraders?


Weihenstephaner Vitus, is wel een Weizenbock maar wel de beste bock die ik gehad heb. Weihenstephaner Korbinian eveneens een van de besten, een dubbelbock. Duitsers maken sowieso chille bocks imo. Gerijpte herfstbock van Grolsch is ook altijd prima en die van HJ en Brand zijn ook behoorlijk smaakvol.

Heb juist bij herfstbocks altijd dat de standaard grote brouwerijen soms beter zijn dan de wat kleinere speciaalbier brouwerijen. Vind die van Jopen, T' IJ, Chouffe, Texels e.d. niet zo goed als die van Grolsch, HJ en Weihenstephaner. Die van Chouffe is dan het beste van dat rijtje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2019 12:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind bok vrij saai, drink het wel eens maar bokbierfestivals e.d. zou ik zelf niet zo snel opzoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2019 12:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Ik vind bok vrij saai, drink het wel eens maar bokbierfestivals e.d. zou ik zelf niet zo snel opzoeken.


Vind zelf de frissere lentebocks (meer in de richting van een pale ale of gose zoals die van Gulpner en Brand) en winterbocks het chillst. Zit het meeste smaak aan. Meestal doen de Duitsers het ook goed qua bocks (Mai, Doppel & Gewoon).

Imo zijn veel lentebocks gewoon veredelde blond biertjes, zomerbocks gewoon witbieren en veel herfstbocks zijn net waterige dubbels.

Zitten wel bocks in de herfst tussen die juist mooi vol zijn, zoals de paar die ik noemde. Maar bijvoorbeeld die van Jopen vind ik het perfecte voorbeeld van gewoon een waterige dubbel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2019 13:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo even naar de winkel om 2 bokjes op te halen voor vanavond. :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2019 19:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rowanyt1309 schreef:
Zo even naar de winkel om 2 klokjes op te halen voor vanavond. :drool:
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 74  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic