Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 74  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2018 08:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Voor oud en nieuw en kerst ook een leuk setje.

Lervig Barley Wine BA (12,9%, 4,3)
Põhjala Kalana (8%, 3,76)
Cuvée du Chateau Aged Ale 2012 (11%, 4,1)
Westvleteren 8 (8%, 4,29)

Vorig jaar iets te uitbundig gedaan met speciaalbier op O&N waardoor ik de helft niet meer proefde en ik kneiterlam werd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2018 10:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Remi schreef:
- Buxton - Yellow Belly Sundae ( 12% en 4.44 )


Beste uitvoering van het vloeibare toetje dat ik so far tegen ben gekomen :loving:

Valt me sowieso op dat jij veel (imperial) stouts en ander zwaar spul drinkt. Ik wilde de gewone Yellow Belly er voor drinken en dan de BA versie maar het kwam er niet meer van om de gewone YB nog te halen. Ander keertje dan.


Broken Balance schreef:
Vorig jaar iets te uitbundig gedaan met speciaalbier op O&N waardoor ik de helft niet meer proefde en ik kneiterlam werd.

Daar is het oudjaar voor :lol: . Dag erna lekker naar de haaien. Ik heb me er vorig jaar ook even aan gewaagd maar als ik een lange drinksessie heb, zoals op oudjaar al vanaf de middag, kan ik beter gewoon pilsen anders ben ik inderdaad helemaal niks meer waard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2018 10:39 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Natuurlijk haha, maar voor dit soort biertjes wil ik juist niet helemaal verlept zijn :P Vooral die Lervig heb ik expres een jaar laten staan in een donker plekje.

Dan liever de avond beginnen met 1 a 2 van die biertjes en dan gewoon willekeurige speciaalbiertjes of gewoon pils voor de rest van de begaaide avond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2018 11:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Begaaien :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2018 11:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Aankomende woensdag ga ik een dag naar Antwerpen, heb cafe Kulminator gevonden, dit schijnt wel goed te zijn (meer dan 800 flessen en als ik het goed zeg 9 op tap).
Iemand hier die nog tips heeft? Ook qua eten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2018 12:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kulminator is heel vet maar het is wel ontzettend oude sannie. Service is ook (vaak) niet echt heel goed. Het is ook heel klein, er kan binnen misschien 20 man fatsoenlijk zitten. Je zit daardoor vaak met anderen aan een tafel. Ook komen er veel buitenlanders. Maar ik vind dat het juist wel charme heeft, en niet alleen ik want het is best gehyped en ook wel eens tot beste biercafé ter wereld gekozen.
Laat ik het zo zeggen: als ik in Antwerpen ben ga ik er wel altijd heen. Verwacht er overigens wel veel traditionele (heel goede, veelal Belgische,) stijlen dus voor hele spannende bieren moet je er niet heen.

Als je tips wilt voor eten en bier, kun je Billie's opzoeken. Die heeft wél spannende bieren, leuke zaak, goed eten. Zij organiseren ook elk jaar dit festival:
https://www.billiescraftbeerfest.com/

edit: O ja, Paters Vaetje en Gollem is ook wel leuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2018 12:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Billies zelf een aantal keer geweest. Erg leuk! Lekker klein, heerlijk eten en veel bieren (zo'n classic houten bord boven de bar met alles wat op dat moment op de (wissel)tap staat). Lekker relaxte sfeer hangt er ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2018 14:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Kulminator is heel vet maar het is wel ontzettend oude sannie. Service is ook (vaak) niet echt heel goed. Het is ook heel klein, er kan binnen misschien 20 man fatsoenlijk zitten. Je zit daardoor vaak met anderen aan een tafel. Ook komen er veel buitenlanders. Maar ik vind dat het juist wel charme heeft, en niet alleen ik want het is best gehyped en ook wel eens tot beste biercafé ter wereld gekozen.
Laat ik het zo zeggen: als ik in Antwerpen ben ga ik er wel altijd heen. Verwacht er overigens wel veel traditionele (heel goede, veelal Belgische,) stijlen dus voor hele spannende bieren moet je er niet heen.

Als je tips wilt voor eten en bier, kun je Billie's opzoeken. Die heeft wél spannende bieren, leuke zaak, goed eten. Zij organiseren ook elk jaar dit festival:
https://www.billiescraftbeerfest.com/

edit: O ja, Paters Vaetje en Gollem is ook wel leuk.


RomanAnthony schreef:
Billies zelf een aantal keer geweest. Erg leuk! Lekker klein, heerlijk eten en veel bieren (zo'n classic houten bord boven de bar met alles wat op dat moment op de (wissel)tap staat). Lekker relaxte sfeer hangt er ook.


Kijk eens aan, bedankt broeders! :thumbup:
Had inderdaad gelezen dat Kulminator als beste biercafé ter wereld was gekozen, maar om met een aantal personen goed te zitten klinkt dit niet ideaal. Billie’s klinkt goed, zullen daar eens gaan kijken! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2018 22:26 
 
Donateur

Remi schreef:
ErikZ schreef:
Broken Balance schreef:
Mogelijk een weekendje Brugge doen.

Zijn daar nog dingen die je kan doen qua speciaalbieren? Aanraders?


Brugge is Speciaal Bier Capital! Er zit een kroeg aan het water met een enorme bierkaart, zal nog even zoeken hoe hij heet


In Brugge is de Beer Wall wel leuk, daar loop je in het centrum vanzelf wel tegenaan. Ik denk dat Erik die ook bedoelde. B-Taste is wel grappig, 100 taps in / naast een soort (oud) klooster waar je zelf je bier kan tappen.
't Brugs Beertje is ook leuk maar niet heel ruim geopend, 300 Belgische bieren. Moet je maar even zoeken. En ik zou café de Garre opzoeken en dan het huisbier bestellen.
Eten zou ik bij Cambrinus doen. Heerlijk eten en het betere speciaalbier, wel reserveren. Er zit in diezelfde straat ook een café van ze waar je ook bieren van de tap mee kunt nemen in een growler van 1 liter. Als ik er 2 of 3 zou moeten uitkiezen zou ik beide Cambrinus doen en de Garre, denk ik. En inderdaad de brouwerij, dat hoort er bij.

Mocht je nog Westvleteren willen kopen, hier en daar in wat winkeltjes kun je die wel vinden,


Dat is zeker een bezoek waard. T was wel even zoeken omdat die in een steegje zit en je er dus zo voorbij loopt.
Wij hadden deze op het einde van de avond nog meegepakt na de vele speciaalbiertjes. De volgende ochtend was zwaar :whistle:
ik dacht dat die iets van 13% was :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2018 23:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Valt me sowieso op dat jij veel (imperial) stouts en ander zwaar spul drinkt.


Haha klopt, je moet naar je eigen smaak drinken he :P Houd nu eenmaal van zwaardere bieren met een hoop karakter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2018 11:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

O, maar het was ook een pluspunt omdat ik daar ook wel van hou. IPA (en zijn varianten), zuur (en zijn varianten) en stouts (en zijn varianten) doen het voor mij.
Dubbels, tripels enzo drink ik eigenlijk zelden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2018 12:04 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het zijn voor mij tegenwoordig vooral IPA's, Quadrupels en Weizens (en varianten).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2018 18:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gisterenavond met o.a. Sjoerd een Duitse Untappd avond gehouden. Ongeveer 12 Duitse biertjes gedronken, met voornamelijk Pilsners, Weizens en Bocks gedronken. Best leuk om eens een soort thema aan te houden m.b.t. biertjes! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 14:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nice one, mate.
De 'drukke' biermaanden zijn er weer :love:
November en december standaard druk met bierfestivals, thuis biersessies, kerst enzovoorts. Me like. Maar als die maanden er op zitten en het is weer januari ben ik er standaard weer klaar mee, haha. Even 'bijkomen'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 14:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Nice one, mate.
De 'drukke' biermaannden zijn er weer :love:
November en december standaard druk met bierfestivals, thuis biersessies, kerst enzovoorts. Me like. Maar als die maanden er op zitten en het is weer januari ben ik er standaard weer klaar mee, haha. Even 'bijkomen'.


Yes! :D
Leuk cadeau voor de decembermaand bij onze plaatselijke slijterij:
https://www.facebook.com/topslijtermade ... =3&theater
24 verschillende biertjes in een houten krat (kan niet zien welk biertje het is) voor af te tellen naar kerst.
Idee komt hier vandaan: https://www.aldi.nl/onze-aanbiedingen/w ... ticle.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 14:59 
 
Hardtraxx Veteran

1 december samen met een vriend De Ronde van Vlaanderen volbrengen, incl biefstuk, hapjes, games en muziek

https://www.bierenzo.nl/vlaanderen

@mitch: Beerwulf heeft ook zoiets zag ik: https://www.beerwulf.com/nl/beerwulf-sp ... skalender/
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 15:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
1 december samen met een vriend De Ronde van Vlaanderen volbrengen, incl biefstuk, hapjes, games en muziek

https://www.bierenzo.nl/vlaanderen

@mitch: Beerwulf heeft ook zoiets zag ik: https://www.beerwulf.com/nl/beerwulf-sp ... skalender/


Oja inderdaad! Was eigenlijk te verwachten, leuk idee wel! Misschien maar een pakketje aanschaffen :) Leuk dat je niet weet welke er allemaal in zitten, al is het wel vaak bij zulke pakketten dat er een aantal smerige (misschien ook slecht verkopende) in zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 15:21 
 
Hardtraxx Veteran

Wat voor jou proeft als bocht vind ik misschien wel heerlijk en andersom ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 15:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Wat voor jou proeft als bocht vind ik misschien wel heerlijk en andersom ;)


Jazeker, maar als we het niet proeven komen we er nooit achter natuurlijk :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hopt had vorig jaar ook voor het eerst een bier adventskalender, met toch wel een aantal bijzondere dingen (24 bieren uit 21 landen, waarvan een aantal exclusief hiervoor gebrouwen). Dit jaar doen ze het weer, dus heb die dus maar voor dit jaar gedaan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 16:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die 'discussie' hebben we hier vorig jaar volgens mij ook al gehad, haha. Ik kies graag zelf mijn bier uit maar het idee achter de verrassing is leuk!

ErikZ schreef:
1 december samen met een vriend De Ronde van Vlaanderen volbrengen, incl biefstuk, hapjes, games en muziek

https://www.bierenzo.nl/vlaanderen

Ik hoor 2 december graag hoe jij je voelt want ik denk dat de kater best aanwezig zal zijn, haha. Houdt ons op de hoogte a.u.b. :cool:

O enne Mitta, wat heb je nog in Gent gedaan? Cambrinus gecheckt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2018 21:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voor degene die de boot hebben gemist voor de Bourbon County Brand Stout release van vrijdag (like me), dit is wel een heel interessante pack om het goed te maken. Opgeteld los:

BCBS: €20
Day of Creation: €13
Vinum Secale: €8
Nomada Prosapia: €7,40
Barrel Runner €5
Kompaan: €5,40
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2018 14:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gelukkig heb ik die wel binnen getikt :cool: . Maar inderdaad, interessant pakket.
Nog meer mensen ingekocht bij de sale van Hopt? Ik heb een pakketje samengesteld van +- 25 biertjes dus kan weer even vooruit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2018 16:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ook weer het een en ander binnon. :D Vooral echt benieuwd naar de Black Tuesday 2011!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2018 17:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

elroyce schreef:

Afbeelding

:love: . Even in België geweest? Als je hulp nodig hebt ...
Hele mooie vangst, maar dat geldt voor alle 3 je afbeeldingen.
Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 74  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic