Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2025 16:59 

Hardtraxx Veteran

We kunnen wel concluderen dat we als HT oud worden. De muziek van tegenwoordig is kut en de nachtfeesten kunnen we niet meer aan. En 'tot overmaat van ramp' zorgen we tegenwoordig ook nog zelf voor een nieuwe hardstyle generatie...

Laten we dit topic gebruiken om onze verhalen, klachten, vragen of tips met betrekking tot de opvoeding van ons nageslacht. Of verwacht je een kleine te krijgen en heb je een vraag die je nergens anders kan stellen? Dan liever hier ook niet, maar vooruit, stel m dan toch maar hier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2025 16:39 

Hardtraxx Elite

En vertel vooral je kut verhalen zodt ik zeker weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2025 20:35 

Hardtraxx Veteran

pim__ schreef:
En vertel vooral je kut verhalen zodt ik zeker weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt

Al bijna 4 maanden lang niet fatsoenlijk kunnen slapen omdat kleine meneer tussen de 2 en 6 keer per nacht wakker wordt :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2025 10:45 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Al bijna 4 maanden lang niet fatsoenlijk kunnen slapen omdat kleine meneer tussen de 2 en 6 keer per nacht wakker wordt :thumbsup:

Oef... Bij ons gaat dat een beetje in periodes ofzo. Niet zo heftig als dit trouwens. Onze oudste wordt soms wakker half in een droom. Laatst was hij in paniek omdat hij zn paraplu kwijt was... haha Nouja, los dat maar even op om half 3 snachts. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2025 13:34 

Hardtraxx Veteran

Dit toppa gaat mooi vermeden worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2025 13:45 

Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
ULTIMO schreef:

Oef... Bij ons gaat dat een beetje in periodes ofzo. Niet zo heftig als dit trouwens. Onze oudste wordt soms wakker half in een droom. Laatst was hij in paniek omdat hij zn paraplu kwijt was... haha Nouja, los dat maar even op om half 3 snachts. :lol:

Beide gevallen nog geen last van gehad. Hij slaapt gewoon heerlijk door en als hij een nachtmerrie heeft geef je hem even een knuffel en dan wil hij vaak zelf gewoon weer terug in bed. Het is overigens ook uit ten boze om bij papa en mama te slapen, zelfs als hij ziek is. Hij is in dit geval helemaal gek op zijn slaap en eigen bed. Wat voor ons ook heerlijk is :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2025 15:18 

Hardtraxx Veteran

Tot over een paar weken mannen, dan mag ik ook bij de club
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2025 17:37 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
pim__ schreef:

Pfff drama. Dat was/is echt mijn grootste nachtmerrie. Gelukkig is het bij ons maar 1x per nacht en soms 2x. Die 2x per nacht trek ik al amper :lol: Gelukkig gaat het laatste tijd beetje beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2025 17:37 

Hardtraxx Veteran

pim__ schreef:

Ja, deze toppa brengt me toch ook wel ernstig in twijfel. :lol:
Kom maar door met die verhalen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2025 17:43 

Hardtraxx Veteran

Slecht slapen is tijdelijk. De voldoening en liefde die het geeft is voor altijd. Je eigen kind zien opgroeien geeft een fantastisch gevoel.

Ja. Alle cliche's zijn waar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2025 18:45 

Hardtraxxer

slapen is voor apen mop mop
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2025 20:17 

Hardtraxx Veteran

Joh, altijd genoeg redenen te bedenken om het niet te doen. Maar ik zou het voor geen goud willen missen. Ook al slaap ik 10 jaar niet, het is het allermooiste dat er is.

Dochter van 2,5 en een dochter van 4. Het wordt nog steeds elke dag leuker en leuker, die baby tijd kan me gestolen worden, maar die leeftijd van nu is echt prachtig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2025 20:32 

Hardtraxx Veteran

Ik hoor trouwens vrijwel alles snachts. Ik slaap heel alert blijkbaar. Tegenwoordig nog maar 1 of heel soms 2 keer er uit snachts. Met 2 kinderen, van 1 en 3, is dat prima. Meeste nachten slapen ze wel door nu.
Als ik er wel even uit moet slaap ik gelukkig zelf ook binnen een minuut weer.

En ja idd, alle clichés zijn waar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2025 21:01 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
ULTIMO schreef:
pim__ schreef:

Pfff drama. Dat was/is echt mijn grootste nachtmerrie. Gelukkig is het bij ons maar 1x per nacht en soms 2x. Die 2x per nacht trek ik al amper :lol: Gelukkig gaat het laatste tijd beetje beter.

Ja vanaf 3 maanden tot ongeveer de kerst was het echt mega drama, toen was het vaak 4 tot 6 keer per nacht. Sinds kerst eigenlijk nog maar 1 of 2 keer per nacht en dat voelt echt ineens als een verademing :D
Alleen nu istie weer verkouden dus dan is het weer wel 4 keer per nacht :lol:

Ik vind het ook echt verschrikkelijk en ik werk ook nog eens onregelmatig (5 ploegen rooster) dus dat maakt het soms makkelijker maar soms ook pittiger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2025 13:31 

Hardtraxx Veteran

Sinds vandaag een dochter van 3 weken oud. We voeden nog om de 3 uur maar sinds een week slaapt ze al goed tussen de voedingen door. Kan nu al niet wachten tot we de nachtvoedingen over kunnen slaan :lol:

Ik slaap over het algemeen vast maar kan soms moeilijk in slaap komen na een voeding. Gisteren bijvoorbeeld weer eerste werkdag gehad en de nacht er voor geen oog dicht gedaan tussen de voeding van 12 en 3/4 uur.
Mijn vriendin heeft dan weer het tegenovergestelde; slaapt licht en wordt dus vaak wakker maar kan wel consistent uurtjes pakken de hele nacht door.
Ik weet eigenlijk niet wat ik liever heb want ik heb soms gebroken nachten en ben soms uitgeslapen en mijn vriendin is dus altijd semi moe :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2025 18:17 

Hardtraxxer

_theon_ schreef:
Sinds vandaag een dochter van 3 weken oud. We voeden nog om de 3 uur maar sinds een week slaapt ze al goed tussen de voedingen door. Kan nu al niet wachten tot we de nachtvoedingen over kunnen slaan :lol:

Ik slaap over het algemeen vast maar kan soms moeilijk in slaap komen na een voeding. Gisteren bijvoorbeeld weer eerste werkdag gehad en de nacht er voor geen oog dicht gedaan tussen de voeding van 12 en 3/4 uur.
Mijn vriendin heeft dan weer het tegenovergestelde; slaapt licht en wordt dus vaak wakker maar kan wel consistent uurtjes pakken de hele nacht door.
Ik weet eigenlijk niet wat ik liever heb want ik heb soms gebroken nachten en ben soms uitgeslapen en mijn vriendin is dus altijd semi moe :x

Net zoals ik dit bericht zelf getypt heb haha, maar hier een zoon van 2 1/2 weken oud. Hebben het nu verdeeld dat ik voeding om 01:00/02:00 doe, en m'n vriendin die van 04:00/05:00. Zelf een paar keer laatstgenoemde gedaan maar val dan zelf soms pas een uur later in slaap, terwijl de wekker voor m'n werk een uur later weer gaat.

Over het algemeen is het wel zeuren om te kunnen zeuren bij ons, want verder hebben we er verbazingwekkend weinig werk mee (afkloppen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2025 09:53 

Hardtraxx Veteran

De oudste bij ons is overdag zo goed als zindelijk sinds 2/3 weken. En begin nu ook snachts te roepen dat hij moet plassen haha, op zich goed natuurlijk. Maar wel er weer af en toe uit. Wel goede reden. Scheelt knetter veel luiers trouwens. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op gisteren 12:09 

Hardtraxx Veteran

Kleine man van precies 6 weken oud vandaag. Flesje in de avond goed timen en dan kunnen we 's nachts meestal slapen tot uurtje of 5. Vervelende is dat anderhalf uur daarna m'n wekker ongeveer gaat en hij 's nachts na de fles gelijk wakker blijft :P .

Ook ik kan bevestigen dat alle cliches waar zijn, zelfs in alleen deze louter verzorgende fase van poepluiers.
Ongelezen bericht Geplaatst op gisteren 14:08 

Hardtraxxer

In 2023 kwamen mijn vriendin en ik erachter dat ze niet op de natuurlijke manier zwanger zou kunnen worden van mij. Helaas heb ik een chromosonale afwijking, waardoor ik niet genoeg zaadcellen heb. Een IVF (ICSI in dit geval) traject zou ons kunnen helpen bij onze kinderwens. Helaas wordt er in de Nederlandse zorg niet altijd even goed gecommuniceerd tussen de verschillende afdelingen, want pas 5 maanden later, toen we bijna konden beginnen met het traject, werd mij verteld dat een PGT-traject (pregenetische test) voor ons de beste keuze was. De wachttijd voor alleen het intakegesprek al was een jaar, dus dat was voor ons wel een klap.

Mede door deze wachttijd (en de goede verhalen) zijn we voor ons PGT-traject naar het UZ Gent gegaan. Dit traject liep heel soepel en de artsen in Gent waren echt heel fijn. Het moeten zetten van prikken met hormonen in de buik van je vriendin is wel heel akelig, maar voor mijn vriendin natuurlijk al helemaal verschrikkelijk. Uiteindelijk hadden we 21 eicellen, 11 bevrucht en 4 gezonde embryo's om terug te plaatsen.

In oktober toen de eerste terugplaatsing gehad en het was meteen raak! Inmiddels is mijn vriendin 15 weken zwanger, iets wat in Nederland met de kijk op het traject misschien wel nooit was gelukt. Vandaag hadden we de geslachtsecho en vanmiddag kunnen we een taart ophalen en weten we zelf ook wat het geslacht is. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op gisteren 14:50 

Hardtraxx Veteran

Nice man, ik ben blij voor je dat het eindelijk is gelukt, dan wel op een minder traditionele manier.
Mooi dat het met dit soort praktijken alsnog kan :D
Ongelezen bericht Geplaatst op gisteren 16:05 

Hardtraxx Veteran

Hoe mooi is dat! Gefeliciteerd!
Ik hoor inderdaad nu wel meer dat we in Nederland daarin zo ver achterlopen op de landen om ons heen. We maken het veel te langdradig proces.
Ongelezen bericht Geplaatst op gisteren 21:41 

Hardtraxx Veteran

Wauw, bijzonder dat het allemaal zo kan he, gefeliciteerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 11:08 

Hardtraxx Veteran

Mooi man! Gratz. Wij hebben een soort gelijk traject gehad. Via icsi is mijn vriendin zwanger geworden. Door mijn Cystic Fibrosis schiet ik losse flodders dus moesten ze mn ballen open halen en met een naaldje zaadcellen eruit zuigen :x xd

Dit is tegelijkertijd waarschijnlijk ook de reden dat bij ons juist het hele traject mega soepel liep. We mochten meteen beginnen want ja de reden is duidelijk. Maar meteen bij eerste poging was ze ook zwanger. Sterker nog, in november zijn we weer een traject begonnen en ook nu was het direct raak. Dus in september verwachten we ons 2e kindje :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 11:20 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Mooi man! Gratz. Wij hebben een soort gelijk traject gehad. Via icsi is mijn vriendin zwanger geworden. Door mijn Cystic Fibrosis schiet ik losse flodders dus moesten ze mn ballen open halen en met een naaldje zaadcellen eruit zuigen :x xd

Dit is tegelijkertijd waarschijnlijk ook de reden dat bij ons juist het hele traject mega soepel liep. We mochten meteen beginnen want ja de reden is duidelijk. Maar meteen bij eerste poging was ze ook zwanger. Sterker nog, in november zijn we weer een traject begonnen en ook nu was het direct raak. Dus in september verwachten we ons 2e kindje :innocent:

Ik kan veel hebben, zien en horen maar hierdoor ging ik zojuist toch even in cringe modus :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 12:40 

Hardtraxxer

Thanks amigos van het forum! Het wordt een meisje :love:

makrooy schreef:

Damn, dit was echt mijn grote angst tijdens het traject haha. Gelukkig vrij snel al gehoord dat dit bij mij niet nodig was.

Wel meerdere keren zaad in moeten leveren om te laten testen, wat toch ook wel kolderieke momenten opleverde. In Rotterdam is het echt super discreet, het enige contact dat je hebt bij zo'n afspraak is met een arts die je gegevens checkt. Daarna stop je het potje in een kastje en je bent klaar.

In Utrecht was het echt verschrikkelijk. Mijn vriendin had een echo en ik moest dus zaad inleveren. Mijn vriendin had een afspraak om 09:30 en ik om 09:00, dus genoeg tijd haha. Ik kom daar aan, word ik geholpen door een mevrouw die zegt ''succes met produceren'' en me wijst naar een kamertje 2 gangen verderop. Ik ga zitten om 09:05, waarop ik een appje krijg van mijn vriendin dat ze al klaar is met haar afspraak. Dus met het ongemak van de mevrouw aan de balie, het appje van mijn vriendin die op me wacht probeer ik op te schieten.

En in plaats van dat er een mooie hoeveelheid in het potje komt, schiet de helft op m'n shirt en jas. Dus ik met een vrijwel leeg potje en allemaal spermevlekken op m'n shirt weer terug lopen door het ziekenhuis om dat potje in te leveren. :lol: :lol:
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic