Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2022 21:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Dank BB Van Rossem voor deze watchlist :thumbup:


Maarten van Rossen hahahahahahahahahahahaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2022 16:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat ik van forums lees is dat Poetin van plan is de Staat van Beleg af te kondigen.
Burgerrechten gaan dan grotendeels overboord en gaat de krijgswet in werking.
Mannen kunnen dan ook verplicht opgeroepen worden.

Een 2e gerucht wat de ronde doet is dan Rusland mogelijk een aanval op eigen bevolking ensceneerd als rechtvaardiging van de Staat van Beleg.

Ik acht deze dictator tot werkelijk alles in staat.
Heb er ook een heel naar gevoel bij hoe dit gaat aflopen :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2022 16:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat hij dan heel gauw een nieuwe burgeroorlog te pakken gaat krijgen als dit gebeurt. Tenzij de propaganda dusdanig georganiseerd word dat alle sacties die opgelegd zijn daadwerkelijk de schuld is van de westernse wereld terwijl Rusland het lievertje is. Maar gezien de huidige vorm en middelen van communicatie lijkt me dat sterk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2022 17:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Probleem is als je zo leest dat alle media die niet door de staat zijn gecontroleerd of afgeknepen of gedwongen gestopt zijn. Ik vraag me dus af waar mensen dan andere informatie dan vandaan kunnen halen.

Interessant om te volgen is Derk Sauer, Nederlander die nu in Moskou zit en daar lang een krant heeft gehad die niet onder de progaganda valt. Hij praat met Moskovieten en laat wel een beeld zien dat er iets broeit onder de bevolking.. https://twitter.com/derksauer
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2022 20:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Interessant om te volgen is Derk Sauer, Nederlander die nu in Moskou zit en daar lang een krant heeft gehad die niet onder de progaganda valt. Hij praat met Moskovieten en laat wel een beeld zien dat er iets broeit onder de bevolking.. https://twitter.com/derksauer


Hij en zijn vrouw waren maandag bij Buitenhof. Interessant om even terug te kijken.

Verder:

https://twitter.com/peterliakhov/status ... 6518217730

:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 06:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dat hij totaal lunatic is, is wel bekend ondertussen.

Beschieting van kerncentrale om zo een tweede nucleaire ramp te veroorzaken is absurd... Daarnaast gaat de weerbaarheid door de bevolking van Oekraïne ook nog problemen opleveren.
Poetin is echt in staat een bom (al dan niet nucleair) op een stad te gooien als de inval te lang gaat duren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 09:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien toch maar beginnen met jodiumpillen inkopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 10:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:

Hij en zijn vrouw waren maandag bij Buitenhof. Interessant om even terug te kijken.

Verder:

https://twitter.com/peterliakhov/status ... 6518217730

:P

Wauw, dan heb je aardig lef.

rakkietakkie schreef:
Dat hij totaal lunatic is, is wel bekend ondertussen.

Beschieting van kerncentrale om zo een tweede nucleaire ramp te veroorzaken is absurd... Daarnaast gaat de weerbaarheid door de bevolking van Oekraïne ook nog problemen opleveren.
Poetin is echt in staat een bom (al dan niet nucleair) op een stad te gooien als de inval te lang gaat duren.

Jep, de bewijzen voor oorlogsmisdaden stapelen aardig op na ook vermeend gebruik van clustermunitie en andere zaken. Het is eigenlijk onbeschrijflijk wat hier gebeurt.

Arend-Jan Boekestijn heeft zich ingelezen in veel strategische lieratuur en kwam tot 3 hoofdscenario's, die mogelijk in elkaar over kunnen gaan.
1. een bloedige oorlog die Rusland wint, maar daarna volgt een gueriilla oorlog die mogelijk lang zal duren
2. Oekraine staat een flink deel van zijn land af, er komt eem marionet van Poetin te zitten in de bezette gebieden. Voor zowel Poetin als Oekraine niet wenseljk.
3. Interne struggles rond het Kremlin. Echter heeft Poetin een persoonlijk leger van ca 150.000 soldaten, dus die zit nog wel eventjes.

Arend-Jan zou nu de grootste kans geven aan scenario 1. Geeft wel te denken als je dit zo leest..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 10:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat laatste hangt denk ik erg af van zijn financien en staat van bevoorrading, zeker na al die sancties word dit een dure oorlog en denk ik dat dit snel uitput.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 10:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toch nog een momentje in de ellende waarvan ik tranen kreeg van t lachen xd
Een Indiaas tv interview over Ukraine


Let goed op de gast rechts onder xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 11:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Fake news wordt ook aardig snel debunked.

Horloge aflezen op 10.15 en dan zeggen dat het live om 17u is. M
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 11:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe heftig de oorlog kan zijn. Beelden van een in de pan gehakte Russische eenheid bij Hostomel. Ook dit mag Putin uitleggen aan het thuisfront.
Let op: schokkende beelden van lichamen en resten
https://mobile.twitter.com/michaelh992/ ... 2514207747
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 13:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/04 ... an-banden/

Tot 15 jaar cel als je in Rusland afwijkt van de staatspropaganda, en dan zouden wij hier in een dictatuur leven :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 13:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/04/nieuwe-russische-mediawet-legt-media-verder-aan-banden/

Tot 15 jaar cel als je in Rusland afwijkt van de staatspropaganda, en dan zouden wij hier in een dictatuur leven :lol:

Benieuwd hoe de wappies dat dan weer uitleggen idd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 13:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Norther66 schreef:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/04/nieuwe-russische-mediawet-legt-media-verder-aan-banden/

Tot 15 jaar cel als je in Rusland afwijkt van de staatspropaganda, en dan zouden wij hier in een dictatuur leven :lol:

Benieuwd hoe de wappies dat dan weer uitleggen idd :P


He? Maar als je enkele maanden lang bij binnenkomst van een café een code moet laten zien leef je toch in een dictatuur? #Ruttebedankt#Freethepeople
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 14:27 
 
Hardtraxx Veteran

Norther66 schreef:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/04/nieuwe-russische-mediawet-legt-media-verder-aan-banden/

Tot 15 jaar cel als je in Rusland afwijkt van de staatspropaganda, en dan zouden wij hier in een dictatuur leven :lol:


Het een sluit het ander natuurlijk niet uit :P

(Nederland is geen dictatuur, even voordat mensen dingen gaan denken :lol: )
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Dat hij totaal lunatic is, is wel bekend ondertussen.

Beschieting van kerncentrale om zo een tweede nucleaire ramp te veroorzaken is absurd... Daarnaast gaat de weerbaarheid door de bevolking van Oekraïne ook nog problemen opleveren.
Poetin is echt in staat een bom (al dan niet nucleair) op een stad te gooien als de inval te lang gaat duren.


Wat laat je denken dat ze een nucleaire ramp willen veroorzaken?

1. Die shit is erg veilig en je hebt er behoorlijk zwaar geschut voor nodig. (een kerncentrale kan een instortende vliegtuig opvangen). Dus per ongeluk gaat het zeker niet gebeuren.
2. Veel sensatie en propaganda omtrent de kern centrales. Brand dat er was, was een opslag in de buurt, niet kerncentrale zelf.
3. Waarom the fuck zouden ze het doen, het zijn buurlanden en ze krijgen er zelf ook last van. Daarnaast lijkt Putin een ontzettende hypochonder te zijn.
4. Als ze het ECHT willen doen, hadden ze allang een flinke raket ingezet.

Ik zeg dit omdat er ontzettende heisa van wordt gemaakt, door social media en media zelf. Want het klinkt zo lekker sensationeel. Terwijl het stuk minder spannend is dan het klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 14:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
rakkietakkie schreef:
Dat hij totaal lunatic is, is wel bekend ondertussen.

Beschieting van kerncentrale om zo een tweede nucleaire ramp te veroorzaken is absurd... Daarnaast gaat de weerbaarheid door de bevolking van Oekraïne ook nog problemen opleveren.
Poetin is echt in staat een bom (al dan niet nucleair) op een stad te gooien als de inval te lang gaat duren.


Wat laat je denken dat ze een nucleaire ramp willen veroorzaken?

1. Die shit is erg veilig en je hebt er behoorlijk zwaar geschut voor nodig. (een kerncentrale kan een instortende vliegtuig opvangen). Dus per ongeluk gaat het zeker niet gebeuren.
2. Veel sensatie en propaganda omtrent de kern centrales. Brand dat er was, was een opslag in de buurt, niet kerncentrale zelf.
3. Waarom the fuck zouden ze het doen, het zijn buurlanden en ze krijgen er zelf ook last van. Daarnaast lijkt Putin een ontzettende hypochonder te zijn.
4. Als ze het ECHT willen doen, hadden ze allang een flinke raket ingezet.

Ik zeg dit omdat er ontzettende heisa van wordt gemaakt, door social media en media zelf. Want het klinkt zo lekker sensationeel. Terwijl het stuk minder spannend is dan het klinkt.

Mss dat de reactor relatief veilig is, maar wat ik uit de berichtgeving begrijp is dat de essentiële koeling gevaar loopt en bijna geen bescherming heeft op dat complex. Zonder koeling kan het wel degelijk uitlopen op een ramp dus ik begrijp de ophef dan wel weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 15:08 
 
Hardtraxxer

Het lijkt er nog niet echt op dat Poetin zich laat afschrikken door alle maatregelen. Niets wijst er op dat er een einde komt aan de bombardementen en het landje pik. Vooral veel verontwaardiging en 'foei foei' vanuit het Westen, maar weinig effect?
Ik zou zeggen, Bom :bomb: op het Kremlin en Rusland en terug in je mand. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 15:23 
 
Hardtraxx Veteran

Wat zou er gebeuren als Putin nu gemurdered werd? Iemanf theorieën?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 15:34 
 
Hardtraxxer

Hoe moeilijk zou het überhaupt zijn om hem op te pakken / te murderen /. Inmiddels zijn er toch genoeg gegronde redenen om dit te doen en nooit meer aan de macht te komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 15:37 
 
Hardtraxxer

Of krijg ik nu de KGB achter me aan :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 15:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Wat zou er gebeuren als Putin nu gemurdered werd? Iemanf theorieën?

Het doorschuiven van de premier zou logisch klinken maar een soort machtsstrijd in de militaire top lijkt me waarschijnlijker. Voorlopig is het uitschakelen van Putin wel wensdenken, niet veel dictators zijn in de moderne geschiedenis zo aan hun eind gekomen helaas
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 15:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat je dat allemaal vrij makkelijk stelt. Ten eerst zou je zeker moeten weten dat Poetin in het Kremlin zit, weet jij veel waar zijn speciale operatiebunker is. Ten tweede: zodra Ruslans NAVO raketten ziet vliegen boven eigen land is er een goede kans dat we er een paar terug kunnen ontvangen. Dan is nog de vraag: stel dat je Poetin uit weet te schakelen, wie zegt dan dat het beleid verandert? Misschien zijn de mensen rond Poetin net zo fanatiek..

Bovendien gaan andere regimes hier ook wat van vinden mochten we dit zo maar even uitvoeren. Zie China, Noord Korea, Iran en andere landen die zich momenteel militair dreigend uitlaten. Het is denk ik te makkelijk om er zo over te denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2022 15:57 
 
Hardtraxxer

Ja dat weet ik ook wel dat dat vrij simpel gedacht is. Maar de wens is in dit geval de vader van de gedachte…

Nou hoef ik ook niet te weten waar Poetins speciale operatiebunker is, maar ik neem aan dat er organisaties zijn die dat allemaal wel in kaart hebben. Het is natuurlijk geen Bin Laden die in een hol in de bergen woont.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic