Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2023 13:29 

Hardtraxx Veteran

We gaan het zien. Stel hij blijft en ze halen Irving, dan kunnen ze Reaves niet meer betalen omdat ze niet zijn Bird rights hebben. Stel ze betalen Reaves, dan houden ze bijna geen cap space over voor andere spelers. Geen lekkere spagaat om in te zitten. Ik denk zelf dat Reaves na dit seizoen elders speelt.

Ik denk in ieder geval dat Mazzulla er uit vliegt. Ze hebben ook genoeg interessante contracten om voor een 3e ster te traden, dus ze kunnen alle kanten nog op. Wordt sowieso een leuke off season om te volgen. Moet zeggen toen ik bij Celtics-Hawks game 2 was laatst dat ik dit niet had zien aankomen. Ze speelden echt heel sterk die dag (en game 1 ook al). Zeker nadat de Bucks er uit vlogen ging ik uit van de Celtics in de finals.

Voor de draft wel mooi trouwens dat Wembanyama bij een fatsoenlijke organisatie komt in San Antonio. Had hem Charlotte bijvoorbeeld echt niet gegund. Wel benieuwd wat Charlotte en Portland gaan doen met nrs 2 en 3, aangezien ze allebei al een echte point guard hebben. Ik denk dat Portland gaat shoppen met pick 3.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2023 07:17 

Hardtraxxer

3-2... Het zal toch niet hahaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2023 12:41 

Hardtraxx Veteran

Poh wat een game 6!! Heat komt ziek terug in het vierde kwart door een Jimmy Butler die 3 kwarten niets liet zien. Wat een slotfase zeg
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2023 10:54 

Hardtraxxer

Pipa schreef:
Poh wat een game 6!! Heat komt ziek terug in het vierde kwart door een Jimmy Butler die 3 kwarten niets liet zien. Wat een slotfase zeg

Ja, dit was echt knetter spannend en vet! En toch halen ze het niet over 7 games..
Er zijn nu in totaal 151 teams geweest die 3-0 achter kwamen in een series en alle 151 verloren ze uiteindelijk, ik geloof dat er slechts 3 teams zijn die het nog hebben rechtgetrokken tot 3-3 maar uiteindelijk is 4 games achter elkaar winnen tot nu toe nog niemand gegeven. Het gaat natuurlijk ooit eens gebeuren maar het mocht niet zo zijn voor de Celtics. Nu de finals tussen de Nuggets en Heat, hoop dat de Nuggets winnen en ben heel benieuwd naar deze finals!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2023 09:27 

Hardtraxx Veteran

Ik kan me haast niet voorstellen dat de Heat dit ook nog gaan winnen. Ik ga voor Nuggets in 5.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2023 12:22 

Hardtraxx Veteran

Damian Lillard naar de Milwaukee Bucks. Die zag ik niet aankomen! Benieuwd hoe het duo van Dame en Giannis er uit gaat zien. Laatste jaren werd het wel duidelijk dat de Bucks wat meer firepower nodig hadden aanvallend gezien. Verdedigend is het verlies van Holiday wel een klap, ook qua persoonlijkheid trouwens. Dat de Blazers Ayton, Holiday (die ze nog gaan traden neem ik aan) en drie pick(swap)s krijgen is denk ik ook een prima deal, zeker als je naar de rest van de markt kijkt. Bijzonder dat de Suns zo graag van het Ayton contract af wilden dat ze het derde team in deze zijn. Benieuwd wat dit betekent voor o.a. de markt voor Harden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2025 22:45 

Hardtraxx Veteran

Nog mensen die de NBA volgen? Wist niet wat ik vanmorgen zag toen ik de Doncic-Davis trade op Twitter las. Heel bizar
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2025 23:30 

Hardtraxx Elite

Justinhafc schreef:
Nog mensen die de NBA volgen? Wist niet wat ik vanmorgen zag toen ik de Doncic-Davis trade op Twitter las. Heel bizar

Echt bizar onverwacht, vond dat filmpje van KD als het nieuws hoort wel mooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2025 12:45 

Hardtraxx Veteran

Al die reacties wel mooi om te zien. Iedereen echt stomverbaasd. Overigens wel meer domino's die nu vallen. Fox, LaVine, Butler en Ingram. Vind het wel heel jammer dat Middleton nu weg is bij de Bucks. Toch een groot onderdeel van de identiteit van de Bucks de afgelopen 11-12 jaar. Weet ook niet in hoeverre Kuzma een verbetering is. Wel een stuk jonger, maar ook heel erg wisselvallig. Hoop dat hij opbloeit omdat hij minder hoeft te doen offensief gezien t.o.v. in Washington.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2025 14:27 

Hardtraxx Veteran

Justinhafc schreef:

Ik zie hier veel geluid over. Waarom is dit bizar? Leg dit uit aan een nba leek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2025 15:22 

Hardtraxx Veteran

Ik ga m'n best doen om het uit te leggen. Even context schetsen over Luka Doncic. Luka is 25 en speelt sinds hij gedraft is in 2018 voor de Mavericks. Daarvoor speelde hij al een aantal jaar voor Real Madrid, waarmee hij in 2018 (vlak voor hij naar de NBA ging) de EuroLeague won. Dit is de Champions League voor basketbal in Europa. Hij werd ook verkozen tot de beste speler in de EuroLeague dat jaar. Daarnaast won hij in 2017 met Slovenië goud op het EK voor landenteams, waar hij ook verkozen werd in het beste team van het toernooi. Al heel jong dus heel erg goed.

In de 6 jaar die Luka in de NBA heeft gespeeld, heeft hij laten zien één van de beste spelers te zijn. In zijn eerste jaar won hij Rookie Of The Year (beste eerstejaars speler) en in de 5 daaropvolgende seizoenen werd hij verkozen in het All-NBA 1st Team. Dit houdt in dat je tot de top 5 spelers in de NBA behoort, en zelfs top 2 op jouw positie (guard in geval van Luka). Ook was hij 5x All-Star, maar dat is minder indrukwekkend dan All-NBA.

Verder heeft Luka tot nu toe altijd laten zien dat hij beter wordt naarmate de wedstrijden belangrijker worden. Regelmatig laat hij in de playoffs zien van buitencategorie te zijn. Van de 4 keer dat zijn ploeg in de playoffs speelde, haalde hij 1x de conference finals (halve finale) en 1x de finals. De finals was in 2024, waarin ze verloren van de veel sterkere Celtics. Beide keren waren ze niet bepaald de favoriet om zo ver te komen, maar hebben de teams aan de hand van Luka over gepresteerd.

Er zijn ook wel een paar minpunten aan Luka en zijn spel. Defensief laat hij nog wel steken vallen, hij oogt niet altijd even afgetraind en zijn manier van spelen is heel heliocentrisch. Alles draait in het spel om Luka en hij dirigeert alles dat op het veld gebeurd. Hierdoor wordt het team heel afhankelijk van één speler. Met die manier van spelen zorgt hij alleen ook voor heel veel open kansen voor zijn teamgenoten. Hierdoor is hij wel een speler waar anderen graag mee samenspelen.

Dan even Anthony Davis. Voor hem laat ik het wat korter, maar ook hij is wel een wereldklasse speler. In college al een kampioenschap gepakt en met veel verwachtingen gedraft in de NBA. Defensief één van de beste spelers, maar offensief net niet goed genoeg als eerste keus. Na jaren zwoegen bij de Pelicans werd hij getrade naar de Lakers in 2019. In 2020 pakte hij hier als adjudant van LeBron James (Een-na-beste speler allertijden imo) het kampioenschap in de NBA. Ook is hij tweevoudig Olympisch kampioen. Verder staat hij vooral ook bekend als blessuregevoelig. Hij werd in het verleden nog wel eens spottend street-clothes genoemd, omdat hij vaker normale kleding droeg dan z'n NBA-tenue. Dit seizoen heeft hij echter nagenoeg alles gespeeld.

Hoe verhoudt zich de trade dan tot elkaar. Je zou kunnen zeggen een iets minder fitte Mbappe voor blessuregevoelige Van Dijk ruil. Een exceptionele aanvallende speler van 25 (Doncic) voor een wereldklasse verdediger van 31 met een lange blessure historie (Davis). Op de korte termijn misschien een trade waar de Mavericks beter van worden, maar op de lange termijn kan ik de logica niet vinden.

Door de manier hoe contracten werken in de NBA zou Doncic waarschijnlijk zijn hele leven bij de Mavericks blijven spelen. Daar kan hij simpelweg veel meer verdienen dan als hij naar andere teams zou overstappen. Deze trade kost 'm dik 100 miljoen dollar las ik. Plus hij heeft ook uitgesproken zijn hele leven daar te willen spelen. Zo'n 'franchise player' wordt eigenlijk nooit in een trade betrokken. Zeker niet een half jaar nadat hij ze naar de finals heeft geloodst.

Nu ruilen ze een top 5 speler in de competitie waar ze nog 10 jaar van hadden kunnen profiteren in voor een veel oudere (en ook echt een mindere) speler die nu iets beter past qua verdedigen. Dit terwijl ze de afgelopen jaren het hele team om Luka heen hebben gebouwd. Ik snap er in ieder geval geen reet van.

Is het zo te snappen voor een leek? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2025 20:41 

Hardtraxx Veteran

Ja zeer duidelijk. Ik ken die namen en volg het allemaal heel klein beetje. Wat ik dus niet snap (en i guess meer mensen niet) is waarom Doncic zijn club verlaat en erg veel geld inlevert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2025 22:04 

Hardtraxx Elite

makrooy schreef:
Ja zeer duidelijk. Ik ken die namen en volg het allemaal heel klein beetje. Wat ik dus niet snap (en i guess meer mensen niet) is waarom Doncic zijn club verlaat en erg veel geld inlevert.

Dat is het mooiste hij wilde dit niet en is geslachtofferd door de technische staf van Dallas. Er gaan nu geruchten rond dat Dallas zijn supermax niet wilde geven zodat ze straks de hele club naar Vegas kunnen verhuizen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2025 11:01 

Hardtraxx Veteran

Lennard95 schreef:
makrooy schreef:

Dat is het mooiste hij wilde dit niet en is geslachtofferd door de technische staf van Dallas. Er gaan nu geruchten rond dat Dallas zijn supermax niet wilde geven zodat ze straks de hele club naar Vegas kunnen verhuizen.

Kan me niet voorstellen want Dallas is ook een hele grote markt in de VS. Binnen een paar jaar komt er waarschijnlijk een expansion en krijgt Las Vegas wel een team. Vwb het geld inleveren heeft Doncic geen keuze. Bij het team die je gedraft hebben kan je op een gegeven moment een supermax contract tekenen als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Nu hij getrade is maakt hij hier geen aanspraak meer op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2025 20:54 

Hardtraxx Elite

Justinhafc schreef:
Lennard95 schreef:
makrooy schreef:

Kan me niet voorstellen want Dallas is ook een hele grote markt in de VS. Binnen een paar jaar komt er waarschijnlijk een expansion en krijgt Las Vegas wel een team.

Expansion is vanaf 0 beginnen en Mavs verhuizen is ook je team mee wat ook play offs kan halen en je stadion uitverkopen.

Maar ja dit zijn alleen geruchten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2025 15:36 

Hardtraxx Veteran

Lennard95 schreef:
Expansion is vanaf 0 beginnen en Mavs verhuizen is ook je team mee wat ook play offs kan halen en je stadion uitverkopen.

Maar ja dit zijn alleen geruchten.

Klopt, maar ik verwacht nog steeds niet dat ze een team uit Dallas weg zouden willen halen. Daar is het een te grote stad en markt voor. Meest voor de hand liggende zouden twee nieuwe teams in Las Vegas en Seattle zijn. In dat geval zou Memphis naar de Eastern Conference verhuizen (of Minnesota/New Orleans, maar kans is kleiner). Mexico City heb ik ook wel eens gelezen, maar daar zullen wel meer haken en ogen aan zitten.
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic