Bas schreef:
Ah, je wilt voor een BTO gaan zie ik.
Ik heb 3 jaar een BTO gamelaptop gehad. Bloedsnelle prestaties waarvan je spontaan van achterover valt.
BTO en Xnotebooks maken gebruikt van de zogeheten Clevo barebones. Dat zijn laptops die ze inkopen, waaraan ze zelf het geheugen, processor en hardeschijf/ssd toevoegen.
Kwa prestaties was ik er tevreden mee, maar kwa bouwkwaliteit vond ik het dramatisch. Allemaal plastic. Nou is dat opzich niet erg, maar de laptop begon na 3 jaar echt overal slapjes te worden. Dat verwacht ik niet als ik zo'n investering ergens in stop.
Wat is je budget en wat wil je ermee doen?
Wil je de laptop vooral thuis gebruiken, of ook elke dag meenemen naar school etc.?
Opzich zijn het nette specificaties, alleen de SSD is nogal verouderd. Daarvoor zijn betere alternatieven voor hetzelfde budget.
Het is inderdaad een BTO laptop

Budget is tussen de 900 en 1200 en zal hem thuis gebruiken voor het gamen en media (muziek/films) gebruiken.
SSD is verouderd volgens jou, waar moet ik dan op letten? Je hebt wel keuze bij BTO maar niet echt in die prijs klasse, kan kiezen uit deze: 240GB Intel 335 SSD, 240GB Intel 530 SSD (€ 40 extra) of 250GB Samsung 840 EVO voor € 9,00 extra
Kan ook hiervoor kiezen: 1TB (1000GB) Hybride harddisk + 8GB SSD 2.5 inch maar weet niet of dat aan te raden is. De prijs wordt er zelfs € 55,00 goedkoper door. Misschien slim om een normale harde schijf te nemen en in mijn extra SSD slot een kaart van 120 GB?
Is inderdaad niet veel GB zoals Raven al zei maar het een externe harde schijf van 2,5 TB om op aan te sluiten.