Kevin-Raw schreef:
trouwens ik heb PEPEPE al een tijdje niet gezien op et forum

in ze favo topic dan
Volgende topic;
Waar is pepepe?

Chukkels schreef:
Ok dan, om mee te beginnen:
Het maakt mij helemaal niks uit wat er mee gebeurd. Als het legaal word, zal ik het evengoed blijven halen. Blijft het illegaal, zal ik het evengoed blijven halen.
Legaliseren zie ik trouwens niet gebeuren. Er is te veel opstand van de oude garde en er is te weinig bekend. Als ik bijvoorbeeld naar mijn eigen ouders kijk, die zijn er falikant op tegen en wat er ook gezegd wordt, (dat het minder schadelijk is dan alcohol, dat er nauwelijks doden zijn door XTC-gebruik alleen, etc), geen enkele propoganda overtuigt hun. Ze blijven bij hun zwart-witte beeld. En zo zullen er nog wel miljoenen mensen (vooral ouderen) zijn in Nederland die er precies zo over denken. Zolang dit deel het gros van de stemmers is, zal dit niet gebeuren. Over een jaar of 10-20 zie ik het echter wel gelegaliseerd worden, maar in korte tijd. Nee.
Probleem met legaliseren is echter ook de controle. Als men het legaliseerd, zal er accijns en belasting over pillen komen. Daar zit ik dus echt niet op te wachten. Ik verwacht dat er dan pillen komen van rond de 50-60mg en als die dan 10 euro gaan kosten, dan blijf ik evengoed op de zwarte markt halen. Ook een controlestelsel, zoals ze met de Wietpas willen doen, zie ik gebeuren. 1x per maand 2 pillen afhalen bij de apotheker of bij het ziekenhuis? Ik zie ze het zo van plan zijn.
Ik som nu alleen maar (mogelijke) nadelen op van het legaliseren, maar er zijn natuurlijk ook voordelen.
Men wordt op dit moment natuurlijk aardig veroordeeld. Als je een keer wat heb genomen, anders dan tabak, alcohol of cannabis, dan ben je meteen een drugsverslaafde in de samenleving. Een stempel waar je lastig vanaf komt, ook al heb je jezelf in de hand en ben je allesbehalve verslaafd. Legaliseren zou dit ongedaan kunnen maken, aangezien het toegankelijk is en wellicht later ook volledig wordt geaccepteerd in de samenleving.
Verder de controle op zuiverheid. Die zal natuurlijk goed zijn. Pillen met MCCP zullen nagenoeg verdwijnen, hoewel ze wel verstopt kunnen zitten in pillen met een hogere dosis, die je niet zomaar op de legale markt kan verkrijgen. Maar met testen op feesten, zal ook dit nagenoeg verdwijnen.
Meer voorlichting. Natuurlijk. Als men iets legaliseerd, moet er genoeg voorlichting over zijn, zodat men weet wat hij/zij mag nemen. Met de propoganda van nu (XTC is slecht, vallen doden van, je verliest je leven, je wordt verslaafd, etc) schiet het natuurlijk in het verkeerde keelgat bij stemmers, mochten ze het dan legaliseren. Dus de waarheid moet boven tafel komen. Meer geld naar onderzoek zal er uitgegeven worden. De precieze werking wordt onderzocht, de exacte gevaren. Kortom, men wordt meer bewust van de werking en de gevaren van het spul en dit allemaal op waarheid berust, in plaats van onjuiste aannames.
Dus ja, eigenlijk zijn er voor beide dingen toch wel wat te zeggen. Legaliseren of niet? Nu ik deze standpunten zo op een rijtje heb staan, zou ik kiezen voor legaliseren. Puur voor de veiligheid, controle. Dat het voor mezelf duurder gaat worden via de legale markt(kun je op z'n minst vanuit gaan) en hoger gedoseerde pillen moeilijker te verkrijgen zijn, neem ik dan maar voor lief. Iedereen gun ik dit middeltje wel, omdat het zo'n geniaal spul is, maar men moet er wel goed bewust van zijn. Met goede voorlichting, is dit te doen. Aan mensen die gewoon nemen en niet weten hoe veel ze moeten nemen, krijg je alleen maar problemen.
Idd een mooie

Flamers, bring it on!