doubletrouble schreef:
@Olijfboompje 't Stoort me niet, moet ieder voor zichzelf weten, maar 't feit is, dat drugs verslavend werkt en op den duur (of misschien zelfs onmiddellijk) wel degelijk negatieve gevolgen met zich mee brengt. Dat gezegd hebbende springen er 20 man op me, die vervolgens over alcohol en sigaretten beginnen, 't is maar welke vergelijkingen je wil trekken, nogmaals

Hehe true...verslavingen sluipen er snel in, ik weet het.
Het ligt er wel in wat voor type persoonlijkheid je bent.
Ik bijvoorbeeld kan prima van speed afblijven doordeweeks en als ik wil hele maanden.
Hetzelfde geldt voor XTC en dergelijke.
Ik heb een keer gehad dat ik een probleem ergens mee had, maar dat was ook al vrij snel voorbij.
De verslaving bij hard drugs is gelijk aanwezig als in de mentale verslaving naar meer.
Ik geef je dat iig.
Toch ben ik ook van mening dat er wel degelijk mensen die kunnen functioneren met drugsgebruik (mits beperkt, hantering van verslavingsnormen)
Ik studeer bijvoorbeeld gewoon, volg een redelijk zware opleiding, loop stage van 9 tot 5, werk in het weekend waar mogelijk en haal prima cijfers, beoordelingen en geen problemen op werk.
Daarnaast heb ik een redelijk berg van sociale contacten en een prima toekomstperspectief.
Je hebt uiteraard uitzonderingen op de regel, daarnaast ben ik van mening dat menig persoon teveel het slechte belicht.
Altijd een uiterste, heel erg jammer.
Neemt niet weg dat drugs (Alle) heel erg verslavend werkt.