Ow, dit wordt leuk!
doubletrouble schreef:
Alcohol is inderdaad geestverruimend, maar waarmee trek je nu weer een vergelijking? Als XTC hetzelfde werkt als alcohol, ben ik de volgende keer van de partij op jullie XTC-feestjes!
Ik ben hypocriet? Van alcohol is er maar een soort, in het ene drankje wat sterker aanwezig dan bij het ander. Tuurlijk maakt 't je kapot, ook dat is bekend en 't zal absoluut slechter zijn dan XTC. Je geeft zelf al aan dat je weet dat er hard drugs zijn die slechter zijn dan alcohol, wie is er nu de hypocriet? Niemand van ons heeft gezegd, dat alcohol niet slecht voor je is, hou 't bij de feiten?
Hallo, iemand thuis?! Alcohol valt ook onder de noemer drugs. XTC valt enkel onder de categorie XTC als het alleen MDMA, de werkzame stof van XTC, bevat. Als het gemengd is met speed, MCCP, of andere rotzooi die niet in een pilletje thuis hoort, kun je het eigenlijk al geen XTC meer noemen. Laten we het vanaf nu alleen over de term MDMA hebben, dan weten we zeker dat we op 1 lijn zitten te praten over de dingen die we willen bespreken. Jij geeft aan dat je dus geen pilletje met MDMA wil hebben, terwijl dus JIJ hypocriet bent omdat je denkt dat het schadelijk is, terwijl wetenschappelijk is bewezen dat tabak nóg slechter voor je is (en alcohol ook). Wie heeft het hier in hemelsnaam gehad over zwaardere hard drugs, zoals coke en heroïne? Alleen DarkBeatz heeft het een keer als voorbeeld genoemd, maar verder komt je hier niet of nauwelijks iemand tegen die dit op feesten gebruikt.
Citaat:
Ik loop niet achter op de feiten, jullie lopen erop voor. Er zal NOOIT een kabinet komen, waarin harddrugs gelegaliseerd zou worden. Maar begrijp me wederom niet verkeerd; dat vind ik best jammer.
Leuk dat jij in de toekomst kan kijken, weet je ook wie er dit jaar kampioen word en voor hoeveel Dost wordt verkocht in de toekomst?
Citaat:
Dus als ik het goed begrijp, keur jij drugs goed, omdat "het je leven leuker maakt". Closeminded ehhh.. Wat 't verder met je doet, is niet van belang? Ik rook, uiteraard onverstandig, maar dat je er kanker van krijgt, is niet wetenschappelijk bewezen. En daarbij, waar hebben we 't nu weer over.. ik steek liever 'n sigaretje op, dan dat ik 'n pilletje neem.. maar dat zal vast iets persoonlijks zijn.
Jij rookt. Oké. Maar loop dan niet onzin te verkondigen dat MDMA-gebruikers slechter bezig zijn als jij, want dat is juist de omgekeerde wereld. Hier komt dus duidelijk de hypocriet in jou naar boven.
Citaat:
Precies, je ziet wat legalisering voor gevolgen heeft, dus gaan we met z'n allen harddrugs legaliseren? Natuurlijk zijn er mensen die misbruik maken van alcohol, maar er zijn er ook genoeg die misbruik maken van harddrugs! En laten de bijwerkingen hiervan nou net iets ernstiger zijn.
Er zijn percentueel meer mensen die misbruik maken van alcohol dan van MDMA. Nog maals, MDMA legaliseren is juist omdat het veiliger wordt en er dan op nagekeken wordt dat er geen troep in de pillen komt te zitten. Natuurlijk is niemand zo gek om cocaïne of heroïne te legaliseren, dat zou inderdaad een regelrechte aanfluiting zijn, maar zoiets onschuldigs (in tegenstelling tot alchol) als MDMA/XTC, is juist beter. Voor de economie en voor de gezondheid van de mens.
Citaat:
Jij mag mij zo bekrompen vinden als je zelf wil, maar dat ik mijn leven beter op orde heb dan menig "recreatief" afdraaier, moge duidelijk zijn. Ik kan mijn standpunten prima onderbouwen, de eerste die mij wijs gaat maken dat drugs gezond voor je is, moet nog komen. Ik moet echter wel zeggen, dat 't je bijna was gelukt!
En weer zo'n waardeloze aanname en deze keer maak je het wel helemaal bont. Hoe kom jij er in godsnaam bij dat jouw leven beter is dan een recreatieve gebruiker? Niemand zegt dat drugs gezond is, maar MDMA is gezonder dan alcohol. Het leven opzich is niet gezond, maar mensen kunnen wel gezonder gaan leven én MDMA gebruiken. Door middel van vitamines en veel fruit, neutraliseer je de schade tot op een bepaald level. Iets wat je met roken niet kan. En met alcohol ook niet zoveel.
Ow en ps. ik wordt niet boos hoor, vind het alleen jammerlijk dat jij met foutieve feiten en waardeloze aannames komt. Maar ik vind het wel leuk om er tegenin te gaan hoor